Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvotteluterveiseni Akavalle: Jos pitkästä lomastani lähtee päiväkin, eroan liitosta ja siirryn avoimeen työttömyyskassaan!

Vierailija
27.02.2016 |

Että tältä pohjalta.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana ihmettelen miksi minun pitää kustantaa kunnallisen puolen pitkät lomat eli 7-10 viikkoa, jotain rajaa kiitos.

Koska lomilla korvataan matalaa palkkatasoa. Toinen vaihtoehto on maksaa kilpailukykyinen palkka eli enemmän veroja.

Niissä palkoissa ei ole mitään vikaa 😈 😉

Valtio on (Kreikka-tyylisen sikailun ansiosta) palkkajohtaja ja kuntasektori vain hieman yksityisen sektorin alapuolella (kuten kuuluu ollakin).

Vierailija
22/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vinkkinä, että lastentarhanopettajan palkka on 2100€/kk - verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin lomat tulee ehdottomasti lyhentää vastaamaan yksityistä sektoria. Olen jo nyt erittäin pettynyt, kun nuo lyhentämispuheet ovat vesittyneet pariksi päiväksi. Ei ollut Sipilästä hoitamaan tätä(kään) epäkohtaa kuntoon. Ap:n kaltaiset suojatyöläiset voivat vapaasti siirtyä kortistoon, tilallenne on tulossa tuhansittain uusia joiden asenteet vastaavat nykypäivää.

Ja yksityisen puolen lisäpalkkioille, bonuksille jne. on säädettävä 70 % vero. Asiakkaana en hyväksy, että hintoihin kätketään laiskojen vötkistelijöiden lisäpalkat.

Vierailija
24/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS. eduskunta lomailee 15 viikkoa vuodessa.

Jos kansanedustajien lomat lyhennetään normaaliin 5 viikkoon, niin kansanedustajien määrää voidaan vähentää 40:llä.

Jos vähennetään demareita ja vassareita, niin kannatan.

Suomi muuttui vasemmistoenemmistöisestä maasta oikeustoenemmistöiseksi noin 40 vuotta sitten. Onko asiat nyt paremmin? Minusta ei, minusta oikeistolaistuminen on pitänyt asiat paskempaan suuntaan.

Vierailija
25/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä saakin lukea. Vaihdetaanko ap työpaikkojamme? T. Nollasopparilainen.

Jos sitä lomaa niin haluat niin voithan ottaa palkatonta ja jos ei työsi kiinnosta niin luovuttaa se jollekin joka ei pienistä urputa. Aivan käsittämättömän pitkiä lomia joillain. Mihin sä niitä tarviit? Sori, mutta toisia saattaa jurppia asenteesi.

Lomaa tarvii työssäjaksamiseen. Sitä voi toki olla vaikea käsittää, jos ei ole koskaan tehnyt edes yhtä täyttä työkuukautta (40h/vko x 4 vko).

Vierailija
26/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Lastentarhanopettajat ovat palkkakuopassa. Heiltä on leikattu siemminkin. Lomapäivät ovat olleet kompromissi palkka-aleen ja kesäkeskeytyksen viemiseen ( ltoilla on ollut 80 - luvulla opettajien lomat).

Eli 38 lomapäivää ja 5 VES päivää on ollut korjaamassa palkkaepäsuhtaa. Se on kertaalleen neuvoteltu kompromissi siis.

Olin kuulemassa juuri Akavasta terveisiä, että pakkolakeihin jouduttaessa opettajien työaikalainsäädäntöön tullaan tekemään muutoksia perusopetuslain kautta ja luokanopettajatkin tulevst menettämään tuon kesäkeskeytysedun, aivan kuten lastentarhanopettajat aikanaan. He voivat kompromissina saada toki viisi lomapäivää, johka tulevaisuuden hallitus voi sitten leikata pois.

Aivan munaton liitto OAJ!

Minä sanon että lakkoon vaan!

Lo ja lto.

Opettajien työajat eivät kyllä ole enää 2000 lukua. Ei vaan ole nykyaikaisten tehokkuusvaatimusten mukaista että yksi ryhmä työntekijöitä voi olla monta kuukakutta vuodessa tekemättä töitä.

Vierailija
27/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin lomat tulee ehdottomasti lyhentää vastaamaan yksityistä sektoria. Olen jo nyt erittäin pettynyt, kun nuo lyhentämispuheet ovat vesittyneet pariksi päiväksi. Ei ollut Sipilästä hoitamaan tätä(kään) epäkohtaa kuntoon. Ap:n kaltaiset suojatyöläiset voivat vapaasti siirtyä kortistoon, tilallenne on tulossa tuhansittain uusia joiden asenteet vastaavat nykypäivää.

Ja yksityisen puolen lisäpalkkioille, bonuksille jne. on säädettävä 70 % vero. Asiakkaana en hyväksy, että hintoihin kätketään laiskojen vötkistelijöiden lisäpalkat.

Julkisen sektorin työntekijät kuvittelevat, että yksityisellä sektorilla jaellaan runsastikin jotain lisäpalkkioita ja bonuksia. Yrityisten (ja erityisesti valtionyhtiöiden) ylin johto kenties sellaisia saa, mutta työntekijöiden osalta ovat käyneet perin harvinaisiksi. Joskus toki on jokinlainen näennäinen tulospalkkiojärjestelmä imagosyistä olemassa, mutta vuosittaiset summat ovat nollan ja naurettavan väliltä.

Vierailija
28/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Lastentarhanopettajat ovat palkkakuopassa. Heiltä on leikattu siemminkin. Lomapäivät ovat olleet kompromissi palkka-aleen ja kesäkeskeytyksen viemiseen ( ltoilla on ollut 80 - luvulla opettajien lomat).

Eli 38 lomapäivää ja 5 VES päivää on ollut korjaamassa palkkaepäsuhtaa. Se on kertaalleen neuvoteltu kompromissi siis.

Olin kuulemassa juuri Akavasta terveisiä, että pakkolakeihin jouduttaessa opettajien työaikalainsäädäntöön tullaan tekemään muutoksia perusopetuslain kautta ja luokanopettajatkin tulevst menettämään tuon kesäkeskeytysedun, aivan kuten lastentarhanopettajat aikanaan. He voivat kompromissina saada toki viisi lomapäivää, johka tulevaisuuden hallitus voi sitten leikata pois.

Aivan munaton liitto OAJ!

Minä sanon että lakkoon vaan!

Lo ja lto.

Noita samoja lomia hyödyntää kunnan palkkalistoilla olevat lääkärit ja DI:t, tuskin ovat missän palkkakuopassa.

No kyllä vähän huvittaa välillä kun haetaan jotain sairaalainsinööriä, palkat ovat naurettavia. Lääkärit on aivan omassa ryhmässään huikeine palkkoineen.

t.inssi

Vierailija
29/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana ihmettelen miksi minun pitää kustantaa kunnallisen puolen pitkät lomat eli 7-10 viikkoa, jotain rajaa kiitos.

Koska lomilla korvataan matalaa palkkatasoa. Toinen vaihtoehto on maksaa kilpailukykyinen palkka eli enemmän veroja.

Saan palkkaa 2900 euroa kuukaudessa aineenopettajan työstä yläkoulussa. Minulla on korkeakoulututkinto ja kolmen opetettavan aineen pätevyys. Tuntimääräni on opetusvelvollisuuden mukainen eli normaali työaika. Ei ylitunteja. Oletko todella sitä mieltä, että palkkani ei ole liian matala? Olen tehnyt myös töitä yksityisellä puolella koulutuksellani. Palkkani oli silloin 4000 euroa kuukaudessa bruttona ja talon tarjoamat edut. Työ oli myös paljon vähemmän kuormittavaa. Joten eiköhän lopeteta pitkien lomien kadehteminen kunnallisella puolella. Joko lomat tai sitten reipas palkan korotus.

Vierailija
30/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä saakin lukea. Vaihdetaanko ap työpaikkojamme? T. Nollasopparilainen.

Jos sitä lomaa niin haluat niin voithan ottaa palkatonta ja jos ei työsi kiinnosta niin luovuttaa se jollekin joka ei pienistä urputa. Aivan käsittämättömän pitkiä lomia joillain. Mihin sä niitä tarviit? Sori, mutta toisia saattaa jurppia asenteesi.

Lomaa tarvii työssäjaksamiseen. Sitä voi toki olla vaikea käsittää, jos ei ole koskaan tehnyt edes yhtä täyttä työkuukautta (40h/vko x 4 vko).

Kyllä. Ja sen 30 lomapäivää per vuosi (lauantait lasketaan lomapäiviksi) tulee riittää tuohon tarkoitukseen kaikille. Ja ERITYISESTI niille jotka saavat 100% ansioistaan yksityisen vientisektorin maksamista verovaroista.

Vierailija
31/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat terveiset täältä. Tämä kateellisuuden ilmapiiri on aivan sairas; naama rutussa katsellaan, mitä "etuja" muissa ammateissa on ja nokitaan niitä pois, minkä ehditään. 

Jos kesälomasta annetaan minuuttiakaan pois, niin minäkin lähden ovet paukkuen liitosta. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin. 

Vierailija
32/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lastentarhanopettajathan ne varsinaiset rahasammot ovatkin! Leikataan sieltä niin eiköhän Suomi heti nouse!

Vierailija
33/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan palkkaa 2900 euroa kuukaudessa aineenopettajan työstä yläkoulussa. Minulla on korkeakoulututkinto ja kolmen opetettavan aineen pätevyys. Tuntimääräni on opetusvelvollisuuden mukainen eli normaali työaika. Ei ylitunteja. Oletko todella sitä mieltä, että palkkani ei ole liian matala? Olen tehnyt myös töitä yksityisellä puolella koulutuksellani. Palkkani oli silloin 4000 euroa kuukaudessa bruttona ja talon tarjoamat edut. Työ oli myös paljon vähemmän kuormittavaa. Joten eiköhän lopeteta pitkien lomien kadehteminen kunnallisella puolella. Joko lomat tai sitten reipas palkan korotus.

Aiemmin opettajana toiminut kollegani (nyt yksityisen sektorin suunnittelijana & projektipäällikkönä) kuvailee aina kahvipöytäkeskusteluissa entistä työtään "maailman helpoimmaksi työksi". Nyt saa rahaa enemmän, mutta vuosittainen työaika, kuormitus, osaamisvaatimukset ja ennen kaikkea tulosvastuullisuus on myös totaalisesti eri tasolla.

Vierailija
34/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo lastentarhanopettajathan ne varsinaiset rahasammot ovatkin! Leikataan sieltä niin eiköhän Suomi heti nouse!

Ei missään nimessä pidä leikata muuta kuin ylipitkiä lomia.

Vierailija
35/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten tehty täyttäkin kuukautta. Älä nyt leimaa nollasopparilaisia lusmuiksi. Meillä voi olla paljonkin duunia, mutta meille maksetaan vain tehdystä työstä, ei kahvitteluista ja skumpan kilistelyistä. Sitä voi olla vaikea käsittää, jos palkka juoksee vaikka menisi puoli päivää kahvitellen tai mitä muuta kevennystä joskus voi olla.

Vierailija
36/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pienin alkupalkoista? Tuo on kyllä tosi pieni haastavasta työstä. T. Nollasoppari

Vierailija
37/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pienin alkupalkoista? Tuo on kyllä tosi pieni haastavasta työstä. T. Nollasoppari

Alkupalkka, toki. Kokemuslisän kanssa maksimissaan 2600€.

Vierailija
38/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko nyt huoltosuhdetta vai itseäsi?

Lähinnä itseäni. En ainakaan huoltosuhdetta. Ja jos olet tutustunut hallituksen esitykseen, julkisen sektorien lomien leikkauksella ei ole mitäön tekemistä huoltosuhteen kanssa, vaan sillä halutaan rahoittaa yksityisen puolen työnantajamaksujen alentaminen.

Aivan ja tarkoituksena olisi elvyttää yksityistä puolta. Sitä joka sinunkin palkkasi ja lomasi  lopulta joutuu maksamaan. Itse et tule koskaan julkisella puolella maksamaan yhtään mitään. Et töissä ollessasi etkä eläkkeellä. Kaikki tuo on sen varassa mitä yksityinen puoli tuottaa ja tällä hetkellä se ei tuota noita sinun itsellesi päätäämiä ökyetuja.

Vierailija
39/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten Keskipalkka on jotain 3500€.

Vierailija
40/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin opettajana toiminut kollegani (nyt yksityisen sektorin suunnittelijana & projektipäällikkönä) kuvailee aina kahvipöytäkeskusteluissa entistä työtään "maailman helpoimmaksi työksi". Nyt saa rahaa enemmän, mutta vuosittainen työaika, kuormitus, osaamisvaatimukset ja ennen kaikkea tulosvastuullisuus on myös totaalisesti eri tasolla.

Kuulostaa todella kivalta tyypiltä. Tiimissänne taitaa olla tapana palkata vastuun pakoilijoita? Itse olisin jättänyt palkkaamatta kyseisen tyypin. Kannattaa muuten tarkkailla, mitä se kertoo toisille teidän firmasta.Tervetuloa kunnalliselle puolelle helppoon työhön, jos noin kovasti kaihertaa.