Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva palelu&väsymys, vaikuttaa jo elämänlaatuun.

Vierailija
26.02.2016 |

Mistä ihmeestä tällainen johtuu? Kokoajan paleltaa, ja kaikki jotka tunnustelevat ihoani toteavat sen kylmäksi. Olen myös väsynyt kokoajan, en mitenkään välillä vaan ihan aamusta saakka ja missään kohti päivää en koe sellaista piristymistä vaan tunti tunnilta katson kelloa ja mietin milloin pääsen takaisin nukkumaan. Syön suht terveellisesti, en lainkaan lihaa ja vältän prosessoituja elintarvikkeita. En jaksa harrastaa mitään, olen vain niin tuhottoman väsynyt.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tehnyt mitään muutoksia ruokavalioon? Mitä syöt yleensä päivän aikana ja kuinka paljon? 

Vierailija
42/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla matala verenpaine aiheuttaa palelua ja väsymystä, laihtumista kyllä ei. Se palelu on ihan järjetöntä välillä. Paikoillaan jos on, niin menee kädet ja jalat jääkylmiksi, eikä siinä auta mitkään peitot. Liikkuminen on ainoa, mikä auttaa, esim. imurointi, jos vaan jaksaa... Nuo rautavarastot on käsittääkseni semmoisia tutkimuksia, joita ei oteta automaattisesti peruslabroissa. Laihtumjnen ilman laihduttamista on ehdottomasti oire, joka pitää tutkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin vahvasti periytyvä, varsinkin naispuolisilla

Vierailija
44/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, eikä psykosomaattista! Soita samantien ne tulokset itsellesi jos työterveys on vielä auki tänään

S -TSH = 2.3 mU/l (0.3-4.5) S -T4-V = 13 pmol/l (10-21)

Tälläset tulokset löysin eLääkäriaseman kannasta. Mitä silloin kävin tutkailemassa, niin ihan normaalilta näytti?

- se psykosomaattinen tapaus-

Mä sain noilla arvoilla ja oireilla ja sukurasitteella lääkityksen. Töölön Mehiläisestä.

Vierailija
45/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan pitkän ajan kuluessa kehittynyttä rautavarastojen vajausta, kun et syö lihaakaan. Käytätkö mitään rautavalmistetta?

Vierailija
46/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, eikä psykosomaattista! Soita samantien ne tulokset itsellesi jos työterveys on vielä auki tänään

Tälläset tulokset löysin eLääkäriaseman kannasta. Mitä silloin kävin tutkailemassa, niin ihan normaalilta näytti?

Niin ja äidilläni on siis kilpirauhasen vajaatoiminta. En kylläkään tiedä voiko kyseinen ongelma periytyä.

On erittäinkin periytyvää. Suvussasi voi olla myös muita kaltaisiasi "rajatapauksia". t. Se samoilla arvoilla hoidon saanut

Vierailija
47/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain noilla arvoilla ja oireilla ja sukurasitteella lääkityksen. Töölön Mehiläisestä.

Oikeasti? 

Hitto mä en luota enää yhteenkään lääkäriin! Tästäkin testistä on aikaa jo puolitoista vuotta, ja sama kärvistely on jatkunut edelleen. Pitänee varata aika lekurille, mutta tällä kertaa eri tyypille!

Vierailija
48/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti hyvin suuri osa suomalaisista lääkäreistä, jopa sisätautilääkäreistä, ei ymmärrä kilpirauhasasioista tuon taivaallista :( Siksi tapauksesi ei edes hätkähdytä, vaan päinvastoin on erittäin tutun kuuloinen. Suosittelen kirjautumaan kilpirauhasinfoon, sieltä saa paaaaljon asiantuntevampaa apua näistä asioista kuin useimmilta lääkäreiltä.

Ja muista että tässä sairaudessa joudut ottamaan itse suuren vastuun hoidostasi, mutta pidä vain tiukasti kiinni kannastasi, oireistasi ja tuntemuksistasi sekä vertaistuelta saamistasi neuvoista. Ennen lääkäriin menoa kerää kaikki saatavilla olevat laboratoriotuloksesi yhteen ja kirjaa kaikki oireesi ylös (hyvä lista löytyy esim. kilpirauhanen.com -sivulta), näin saat hoidon mahdollisimman nopeasti alkuun, jos vain pääset kunnolliselle lääkärille. Onnea matkaan!

Vierailija
50/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata keksiä mitään diagnoosia täältä, vaan mennä kaikkine oireineen lääkärille, joka laittaa tutkimuksiin. Ja pikaisesti.

Vierailija
51/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, istuskelemassa mehiläisen odotusaulassa. Pitäkää peukkuja ettei lääkäri totea tämän olevan vain "psykosomaattista oireilua".

Vierailija
52/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrothan mitä lääkäri sanoi!

Vierailija
53/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, istuskelemassa mehiläisen odotusaulassa. Pitäkää peukkuja ettei lääkäri totea tämän olevan vain "psykosomaattista oireilua".

Tsempit ap!

Tämäkin "psykosomaattinen oireilija" alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin ja varaa ajan jollekin kilppariasiantuntijalle mahdollisimman pian. Työterveyslääkärille en todellakaan enää mene. 

Vierailija
54/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lähetteen labraan ja oirekuvauksen perusteella hän epäili juurikin kilpirauhasen toiminnan häiriötä, psyykelääkkeitä tarjosi laihtumiseen, jätin välistä. -ap

Vierailija
55/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lähetteen labraan ja oirekuvauksen perusteella hän epäili juurikin kilpirauhasen toiminnan häiriötä, psyykelääkkeitä tarjosi laihtumiseen, jätin välistä. -ap

Mun mielestä lääkärit tarjoaa masennuslääkkeitä nykyään ratkaisuksi vähän liian heppoisin perustein. Eikö lääkkeitä pitäisi tarjota vasta mahdollisten terapioiden tms jälkeen? Mutta toisaalta ymmärrän joo, kustannukset kustannukset...

Vierailija
56/57 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/57 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrojen tulokset tulivat ja kävin uudestaan lääkärillä, diagnoosina kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihtumiseen edelleen tarjottiin psyykelääkkeitä. :D jätin uudelleen välistä, kamala tivaaminen siitä että laihdutanko tahallani. No en. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä