Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva palelu&väsymys, vaikuttaa jo elämänlaatuun.

Vierailija
26.02.2016 |

Mistä ihmeestä tällainen johtuu? Kokoajan paleltaa, ja kaikki jotka tunnustelevat ihoani toteavat sen kylmäksi. Olen myös väsynyt kokoajan, en mitenkään välillä vaan ihan aamusta saakka ja missään kohti päivää en koe sellaista piristymistä vaan tunti tunnilta katson kelloa ja mietin milloin pääsen takaisin nukkumaan. Syön suht terveellisesti, en lainkaan lihaa ja vältän prosessoituja elintarvikkeita. En jaksa harrastaa mitään, olen vain niin tuhottoman väsynyt.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu. Lääkärille selitin, että joskus jopa kesken koiran pissatuslenkin väsyn niin pahasti, että meinaan soittaa miehen hakemaan takaisin kotiin. Lääkäri ihmetteli että miksi näin? No niin, sitähän mä tänne lääkäriin tulin uuri selvittämään...

Kylmäkin on jatkuvasti. Töihin sain oman lämpöpatterin joka on nostanut huoneen lämmöt 24 asteeseen. Ei auta tämäkään, sormet on edelleen ihan jäässä. Vaatetta on päällä reippaasti eli t-paita päällä en töissä pyöri.

Otettiin sitten kilpparitestit ja näissä ei näkynyt mitään. Hemoglobiini on aina ollut hyvä, jopa korkeahko. Viimeksi 145. 

Koska kilpparitesti oli ok niin lekurin mielestä ongelma on psykosomaattinen. Asiaa ei tutkittu sen enempää :/

Vierailija
22/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama juttu. Lääkärille selitin, että joskus jopa kesken koiran pissatuslenkin väsyn niin pahasti, että meinaan soittaa miehen hakemaan takaisin kotiin. Lääkäri ihmetteli että miksi näin? No niin, sitähän mä tänne lääkäriin tulin uuri selvittämään...

Kylmäkin on jatkuvasti. Töihin sain oman lämpöpatterin joka on nostanut huoneen lämmöt 24 asteeseen. Ei auta tämäkään, sormet on edelleen ihan jäässä. Vaatetta on päällä reippaasti eli t-paita päällä en töissä pyöri.

Otettiin sitten kilpparitestit ja näissä ei näkynyt mitään. Hemoglobiini on aina ollut hyvä, jopa korkeahko. Viimeksi 145. 

Koska kilpparitesti oli ok niin lekurin mielestä ongelma on psykosomaattinen. Asiaa ei tutkittu sen enempää :/

Joo! Mä väsyn myös esim kauppareissulla, kilsa kauppaan ja takas ja tekis mieli jäädä matkalle kun ei jaksa enää. Kävitkö julkisella vai yksityisellä? Itse olen myös nostanut lämmöt sisältä ja ei auta, jatkuvasti villanuttua päällä, eikä mitään hyötyä, olen aivan jäässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 siis ap

Vierailija
24/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua lääkäriin, jossa ammattilainen paneutuu sinun asiaasi, osaa kysyä tarvittavat taustatiedot/näkee potilashistoriasi ja pystyy määräämään tarvittavat veri- ym kokeet.

En suosittele tekemään netin keskustelupalstojen perusteella omia diagnooseja vaikka siihen on helppo sortua.

Vierailija
25/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei takuulla ole psykosomaattinen.

Tupakoitko? Jos et (tai ehkä missä tapauksessa tahansa) niin mene uudestaan lekurille ja vaadi asiallista toimintaa, eli kunnon tutkimukset.

Entäs sokeriarvot? Et kai vaan käytä hedelmäsokeria, siis jauhetta?

Vierailija
26/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin. Vaan kun on aina kuuma! Alipainoisenakin.

Vierailija
27/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Mä väsyn myös esim kauppareissulla, kilsa kauppaan ja takas ja tekis mieli jäädä matkalle kun ei jaksa enää. Kävitkö julkisella vai yksityisellä? Itse olen myös nostanut lämmöt sisältä ja ei auta, jatkuvasti villanuttua päällä, eikä mitään hyötyä, olen aivan jäässä.

Kävin työterveyslääkärillä Diacorissa. 

Mä jotenkin menin niin lukkoon sen lääkärin "psykosomaattinen ongelma" -kommentista, että jätin koko jutun siihen. Ajattelin vaan, että kai tämä sitten on normaalia. 

Vierailija
28/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autto karppaus!

Vierailija
29/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitko? Jos et (tai ehkä missä tapauksessa tahansa) niin mene uudestaan lekurille ja vaadi asiallista toimintaa, eli kunnon tutkimukset.

En ole ikinä tupakoinut. 

Hedelmäsokerijauhetta(?) en tietääkseni käytä :D En edes tiedä mitä se on. 

Vitamiineista pakko sanoa sen verran, että olen parisen vuotta ottanut joka päivä sinkkiä, deetä ja ceetä juurikin tämän väsymyksen vuoksi. Mutta ei ole auttanut vitamiinitkaan. 

Vierailija
30/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää ne veriarvot itsellenne/katsokaa omakannasta, älkää tyytykö lääkäreiden 'ovat viitearvoissa' -kommentteihin. Kuulostavat kilpirauhasen vajaatoiminnalta, vaikkei laihtuminen olekaan tyypillinen oire siinä, mutta ei myöskään tavaton. Ja kuten yllä jo todettiinkin, niin hemoglobiini ei kerro mitään elimistön rautatilanteesta, sitä varten täytyy mitata ferritiini. Jota taas eivät useimmat lääkäri ymmärrä eivätkä usko. Aloita nyt niistä kilpirauhaskokeista

Vierailija
31/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, eikä psykosomaattista! Soita samantien ne tulokset itsellesi jos työterveys on vielä auki tänään

Vierailija
32/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sn ferritiinin lyhenne on? Katson omakannasta

Vierailija
33/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa, että lääkäri saa palkkansa vaikka runoilisi mitä, joten helpointa päästä eroon "vaikeasta" potilaasta on väittää tätä luulosairaaksi tai lätkäistä masennuslääkeresepti kouraan. Toimii varsinkin työterveydessä, kunhan on ensin varmistettu ettei ole välittömästi henkeä uhkaava sairaus. Ihan käsittämättömän moni kilpirauhaspotilas on syönyt vuosia turhaan masennuslääkkeitä, kun oikea "sairaus" onkin kilpirauhasen vajaatoiminta, joka olisi ollut maailman helpoin asia tutkia jos lääkäri yhtään tajuaisi mistään mitään ja vielä hiukkasen osaisi tulkita niitä tuloksia yhdistettynä potilaan oireisiin.

Vierailija
34/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, pituus/paino? Ja milloin palelu ja väsymys on alkanut, onko alkanut sen jälkeen kun olet muuttanut ruokavaliotasi?

Onko muita oireita? Suolisto? Näkö? Iho?

24, 178/51 (ennen 65kg ja paljon tyytyväisempi itseeni, muutaman kuukauden aikana tapahtunut laihtuminen laihduttamatta), olen ollut ilman lihaa reilut 4 vuotta, väsymys ja palelu alkanut nyt muutaman kuukauden sisään. Suolisto ei oikein tuppaa toimimaan, näkö tuntuu normaalilta ja iho on kalpea muttei varsinaisesti oireile. -ap

Jos bmi on 16 ja olet laihtunut siihen normaalipainosta muutamassa kuukaudessa, niin elimistösi on aika lailla sekaisin. Varaa aika lääkäriin heti. 

Vierailija
35/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, eikä psykosomaattista! Soita samantien ne tulokset itsellesi jos työterveys on vielä auki tänään

S -TSH = 2.3 mU/l (0.3-4.5) S -T4-V = 13 pmol/l (10-21)

Tälläset tulokset löysin eLääkäriaseman kannasta. Mitä silloin kävin tutkailemassa, niin ihan normaalilta näytti?

- se psykosomaattinen tapaus-

Vierailija
36/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S -TSH = 2.3 mU/l (0.3-4.5) S -T4-V = 13 pmol/l (10-21)

Tälläset tulokset löysin eLääkäriaseman kannasta. Mitä silloin kävin tutkailemassa, niin ihan normaalilta näytti?

- se psykosomaattinen tapaus-

Niin ja äidilläni on siis kilpirauhasen vajaatoiminta. En kylläkään tiedä voiko kyseinen ongelma periytyä.

Vierailija
37/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista lyhennettä, mut sitä tuskin on sulta tutkittu, kun suurin osa lääkäreistä ei ole kuullutkaan siitä. Googlaa ferritiini ja huslab, HUS:lla on aika hyvät infosivut eri labrakokeista

Vierailija
38/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tupakoinut. 

Hedelmäsokerijauhetta(?) en tietääkseni käytä :D En edes tiedä mitä se on. 

Vitamiineista pakko sanoa sen verran, että olen parisen vuotta ottanut joka päivä sinkkiä, deetä ja ceetä juurikin tämän väsymyksen vuoksi. Mutta ei ole auttanut vitamiinitkaan. 

Jotkut käyttävät hedelmäsokeria makeutusaineena. Se on aika paha sokeriarvoille, sen takia vain kysyin. Voi siis nostaa sokeriarvon ja silloin voi juuri tulla tuollaista hervotonta uupumista.

Kyllä sinuna menisin lääkärille. Hänen kanssaan voit myös tarkistaa nuo vitamiinit joita otat - määrät jne. Joidenkin oppien mukaan vitamiineja pitäisi ottaa kuureina eikä jatkuvasti, mutta tiedä nyt sitten tuota...

Vierailija
39/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni puoli vuotta elämästä ohi alhaisen ferritiiniarvon takia. Lekuri sanoi että olen kunnossa kun hemoglobiini oli hienosti jotakin 130. En tiennyt itkeäkö vai nauraa. Seuraava lääkäri otatti ferritiinin ja useamman kuukauden rautakuurin jälkeen olo on taas normaali: ei palele, uutta tukkaa kasvaa päähän, normaalit yöunet riittää, ei päikkäritarvetta, lenkillä syke ei huitele 180:ssa...

Vierailija
40/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sulla vajaatoiminta! TSH pitäisi olla alle 2, mieluiten jotain 1 ja T4V mieluiten siellä asteikon yläpäässä, eli jotain lähellä 20. Nyt varaa aika hyvälle endokrinologille tai sisätautilääkärille, sellaiselle jota on kehuttu esim. kilpirauhasinfossa ja vaadi itsellesi lääkitys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä