Haluaisin ns. extreme-synnytyksen
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä erämaissa? Siis Suomessako? Eri maiden välillä turvallisuusstandardit vaihtelee valtavasti, Suomessa ei vaadita muuta kuin asianmukainen synnytysverkko ja tarvittaessa skype-yhteys omaan gyneen.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs muuten tuo vauvan turvallisuus kannattaa hoitaa, jos haluan synnyttää maastopyörän selässä tuolla erämaissa? Voisiko jostain hankkia hyvin pienen pyöräilykypärän, jonka sitoisi häpykarvoihin kovera puoli ylöspäin niin, että vauva solahtaa siihen heti syntyessään?
Hyvä tietää! Koska ex-mieheni on mulkku, ajattelin yhdistää synnytykseen hääpukuni ns. trashaamisen ja ommella hunnustani synnytysverkon. Se on tärkeä ja symbolinen ele. Huntu on varmasti kestävä, sillä se on punottu siimasta, jolla isoisäni sai vuonna -78 kiinni aivan sairaan ison ahvenen. Perinteet elävät suvussani ja haluan niiden siirtyvän heti myös lapselleni. -13
Hmm, no tota, en halua loukata mutta mun silmissä noi diy-synnytysverkot on aika passé. Tai siis, joskus 2009-2012 oli isokin hipsterphase millon jengo käytti just sukulaisten huntuja, kalasturverkkoja, ruokalantätien päähineitä jne. mutta itseäni ei oikeen napannu.
Haukkukaa vaan materialistiksi ja kapitalistiksi, mutta kyllä mä ostan uuden ja kalliin verkon jokaisen lapsen kohdalla. Mut toisaalta meidän perheessä ei esim. käytetä samaa paitaa tai haarukkaa kahta kertaa.. Kun on varaa niin on varaa, toki on nostanu kateutta jossakin läheisissä.
Mutta niin, meidän lähipiiriin kuuluu julkkiksia kuten esim. yks Miss Helsinki-finalisti niin halutaan pitää taso yllä.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Provo
Mikä saa sut luulemaan noin??
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä erämaissa? Siis Suomessako? Eri maiden välillä turvallisuusstandardit vaihtelee valtavasti, Suomessa ei vaadita muuta kuin asianmukainen synnytysverkko ja tarvittaessa skype-yhteys omaan gyneen.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs muuten tuo vauvan turvallisuus kannattaa hoitaa, jos haluan synnyttää maastopyörän selässä tuolla erämaissa? Voisiko jostain hankkia hyvin pienen pyöräilykypärän, jonka sitoisi häpykarvoihin kovera puoli ylöspäin niin, että vauva solahtaa siihen heti syntyessään?
Hyvä tietää! Koska ex-mieheni on mulkku, ajattelin yhdistää synnytykseen hääpukuni ns. trashaamisen ja ommella hunnustani synnytysverkon. Se on tärkeä ja symbolinen ele. Huntu on varmasti kestävä, sillä se on punottu siimasta, jolla isoisäni sai vuonna -78 kiinni aivan sairaan ison ahvenen. Perinteet elävät suvussani ja haluan niiden siirtyvän heti myös lapselleni. -13
Hmm, no tota, en halua loukata mutta mun silmissä noi diy-synnytysverkot on aika passé. Tai siis, joskus 2009-2012 oli isokin hipsterphase millon jengo käytti just sukulaisten huntuja, kalasturverkkoja, ruokalantätien päähineitä jne. mutta itseäni ei oikeen napannu.
Haukkukaa vaan materialistiksi ja kapitalistiksi, mutta kyllä mä ostan uuden ja kalliin verkon jokaisen lapsen kohdalla. Mut toisaalta meidän perheessä ei esim. käytetä samaa paitaa tai haarukkaa kahta kertaa.. Kun on varaa niin on varaa, toki on nostanu kateutta jossakin läheisissä.
Mutta niin, meidän lähipiiriin kuuluu julkkiksia kuten esim. yks Miss Helsinki-finalisti niin halutaan pitää taso yllä.
t. ap
Eli kannattaisiko ostaa uusi hääpuku ja synnyttää siinä? Mitä merkkiä suosittelet ja mikä väri olisi paras? Valkoinen ei ehkä sovi, kun en saata olla enää neitsyt (mies ei vielä tiedä sitä, luulee että olen lihonnut), vihreä sopisi sairaanhoitajien vaatteisiin ja punainen piilottaisi tahrat (en usko että niitä synnytyksessä tulee, koska olen tarkka hygieniasta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo
t. ap
En usko, että on provo - synnytin itse Hullu Poro ravintolassa, kun olin ensin syöksylasketellut mäen alas. Viikkoja 42+5, lapsemme kastettiin myöhemmin, hänen nimekseen tuli Rein Deer. Kokemus oli niin ihana ja voimaannuttava, että emme halua unohtaa sitä koskaan. Lahjoitimme istukan Aslakille, hänen vaimonsa ennustaa siitä seuraavana keväänä parhaimman perunoiden istutuspäivän.
Kotisynnytys jossain hevon persiissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Ymmärrän toisaalta tämänkin. Isoisävainaanikin oli tarkka imagostaan – hänen oman isänsä lehmä voitti ykköspalkinnon vuoden -56 maatalousmessuilla Kajaanissa, ja isoisoisälleni oli siten nimekkäänä miehenä ehdottoman tärkeää, että hänen miniällään on oltava häissään kengät jalassa. Sen lehmän nahat menivät sitten siinä, mutta eipä ainakaan suvun maine kärsinyt.
Taidankin tilata net-a-porterista jotain hienoa synnytysverkoksi :)
Ilmajoogaan. Onnistuisikohan reeneissä?
Suosittelen lämpimästi Ahvenanmaan kajakkisynnytysklubia. Voi ihan omaan tahtiin meloa inkkarikanootilla Ahvenanmaan ympäri. Kauniit maisemat ja lampaita riittää laskettavaksi. En edes huomannut kun pikku Ove pullahti eväskoriin. Mikä parasta Ove sai heti Ahvenanmaan kansalaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo
t. apEn usko, että on provo - synnytin itse Hullu Poro ravintolassa, kun olin ensin syöksylasketellut mäen alas. Viikkoja 42+5, lapsemme kastettiin myöhemmin, hänen nimekseen tuli Rein Deer. Kokemus oli niin ihana ja voimaannuttava, että emme halua unohtaa sitä koskaan. Lahjoitimme istukan Aslakille, hänen vaimonsa ennustaa siitä seuraavana keväänä parhaimman perunoiden istutuspäivän.
mä kuolen :'DD
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi Ahvenanmaan kajakkisynnytysklubia. Voi ihan omaan tahtiin meloa inkkarikanootilla Ahvenanmaan ympäri. Kauniit maisemat ja lampaita riittää laskettavaksi. En edes huomannut kun pikku Ove pullahti eväskoriin. Mikä parasta Ove sai heti Ahvenanmaan kansalaisuuden.
Taitaa olla yksinäistä puuhaa? Paljonko on kuntalisä, jos synnyttää Ahvenanmaan kansalaisen? Kanootti sopisi hyvin, kerran naapuri mainitsi jotain inkkareista kanootissa ja olen sielultani elämäntapa intiaani.
Me ajateltiin yhdistää häät ja synnytys. Mietityttää lähinnä, että miten ajoitus sujuu. Hankitaan tietysti paras yksityinen lääkäri, joka kyllä varmaan osaa nämä jutut, mutta kyllä te tiedätte miten sitä aina stressaa turhia. Haluttaisiin siis, että lapsella olisi kaulakorussa sormukset ja että hän syntyisi kauniiseen mekkoon puettuna vähän ennen kuin pappi kysyy tahdotko. Miten teillä muilla on mennyt juuri tuon ajoituksen kanssa? Pelkään eniten sitä, että tuossa kohtaa tulee vaivaannuttavan pitkä odotus.
Kyllä papilla on aikaa odottaa. Buffet tyyppinen tarjoilu sopisi teemaan, hyytelöä ja kanankoipia.
Meillä oli suku ja lemmikki marsu mukana. Ihana tunnelma, kun miehet otti snapseja, söi rapuja ja laulo juomalauluja. Ja me naiset melottiin ja nautittiin. Ove synty heti sen jälkeen, kun anopin Perulainen vaihto-oppilas söi vahingossa meidän marsun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla yksinäistä puuhaa? Paljonko on kuntalisä, jos synnyttää Ahvenanmaan kansalaisen? Kanootti sopisi hyvin, kerran naapuri mainitsi jotain inkkareista kanootissa ja olen sielultani elämäntapa intiaani.
Vierailija kirjoitti:
Mä synnytin seinäkiipeilyseinällä. Vauvaan oli etukäteen leikkauksessa kiinnitetty valjaat ja vaijeri, joten se jäi roikkumaan seinän viereen heti synnyttyään. Isä otti siitä sitten kopin, kunhan vauva oli ensin tajunnut miten laskeudutaan. Itse jatkoin ylös asti ja kyhnytin samalla istukan & muut jälkeiset seinän kiinnikkeisiin. Tuli kyllä ihanan raikas ja voimakas olo!
Voi miten kivan kuulloista! Olisi vielä aika uniikki tapa, joku laskettelu on niin mainstream.
Tiedätkö kuinka standardi toi extreme-synnytyspuitteiden tarjoaminen on kiipeilypaikoille, eli jos soitan ja kysyn synnytyspaketista niin varmaan ollaa jyvällä mistä puhun?
Ja jos saan tiedustella niin ikuistitteko hetkeä mitenkään? Jos kyllä, niin kaunistauduitko millään tavalla? Toi alakulma saattaa olla aika raadollisen anteeksiantamaton, varsinkin jos haluaa jakaa hetken ja lähettää esim. sukulaisille kopiot videosta.
Youtube on tietty kätevä.
Soitin juuri kiipeilykeskukseen varatakseni ajan, mutta heillä ei ole sopuvia valjaita synnyttäville äideille, mutta ajattelin että voisin kiivetä ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli suku ja lemmikki marsu mukana. Ihana tunnelma, kun miehet otti snapseja, söi rapuja ja laulo juomalauluja. Ja me naiset melottiin ja nautittiin. Ove synty heti sen jälkeen, kun anopin Perulainen vaihto-oppilas söi vahingossa meidän marsun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo toi on niin tota. Meilläkin korealainen vaihto-oppilas oli heti lämmittämässä uunia kun selkä käännettiin. Kerran tultiin kotiin just kun meidän bishon frise oli jo tytön sylissä ja luukku auki. Sano aina, että oli vahinko. Muuten mukava tyttö.
Me hypättiin vauvan kanssa tandem-benjihyppy. Mä roikuin sillalta köydessä, ja vauva roikkui sujuvasti musta napanuorasta saaden maakosketuksen kämmenillään. Tuore isä oli alhaalla hall of fame -kipsivalun kanssa eli saatiin tosi freesit kämmenenkuvat valettua, ja vauvalle sopimus Hollywoodiin. Ihana kokemus, vauvan taiteilijanimikin on Ben Ji.
Kannattaa synnyttää kesällä niin voi nauttia moottoripyörä synnytyksestä. Kannattaa hankkia myös sivuvaunu ja ihailla kun maisemat vilisevät silmissä.
Extreme-synnytys oli minullakin. Olin elävä tykinkuula ja samalla, kun tykki sylkäisi minut suustaan, synnytin syöksyllä vauvani. Lapsen isä roikkui trapetsilla ja otti pienokaisesta kopin. Oli kyllä voimaannuttavaa.