Haluaisin ns. extreme-synnytyksen
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Minä tein samalla laskuvarjohypyn. Oli kyllä hieno elämys.
Kuullostaa kivalta. Minkämerkkinen synnytysverkko sulla oli?
Voi hitsi. En tiennyt että olis tuollaisiakin vaihtoehtoja... Mä synnytin tylsästi synnärillä...
Base-hyppy ja siamilaiset kaksoset perätilassa. Ehkä seuraavalla kerralla voisi sitten kokeilla jotain tosi haastavaa...
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsi. En tiennyt että olis tuollaisiakin vaihtoehtoja... Mä synnytin tylsästi synnärillä...
Mm.. Sori vaan, mutta ehkä tää on varattu vähän "tärkeämmille" ihmisille. Mun miehellä on firma. Et nii..
Hei!
Haluaisin doulaksi syöksylaskettelu-synnytyksestä haaveilevalle !
nim. Odotanko mäen alla?
Kuinkas moni on kokenut syöksysynnytyksen? Synnyttänyt siis syöksylaskulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan Pirkka tuolta Citymarketista. Kaunis se ei ollut, mutta ajoi asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan Pirkka tuolta Citymarketista. Kaunis se ei ollut, mutta ajoi asiansa.
Aa :S Okei. Omani tilaan luultavasti jenkeistä. Oon kattonut "no oopsy daisies, only babies"-mallista pinkkiä verkkoa ja merkki on LASU-moms.
Verkko on siis niin tiheätä , että vaikka tulis ennenaikaisesti nii ei livahda silmistä ulos. Tosta on viel yks tiheämpiverkkoinen malli joka on sitten keskosille.
Myöskin plussana on tyttöjen pinkki väri ja helppo selvitettävyys/käytettävyys, eli jos tulee hätäsynnytys ja joudutaan ajaa renkaat ulvoen mäkeen nii miehellä silti helppo selvittää &kiinnittää se muhun vaikka olis. esim. yö eikä valoja. Tossa on standardina, että onnistuu hiihtohississä, koneen noustessa jne. vaikka kädet tärisisi..
Toki tässä on se iso pelko ja mutta, että entä jos tuleekin poika. Sitten saa koko elämänsä kuulla syntyneensä tyttöjen synnytysverkkoon.. Pienemmästäkin on kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Haluaisin doulaksi syöksylaskettelu-synnytyksestä haaveilevalle !
nim. Odotanko mäen alla?
Moikka,
Kiitos tarjouksesta, mutta me hoidetaan tää miehen kanssa kahdestaan, eli mies toimii mäessä kätilönä.
Miehellä on kyllä gopro-kamera kypärässä joten ladataan video myöhemmin youtubeen jos haluut tutustua materiaaliin, liiallinen "mielikuvaharjoittelu" ei varmaan koskaan oo pahitteeksi. :)
Mä lähetin kirjeen kätilöopistolle, että haluan vesipuistosynnytyksen. Aloitan istumalla porealtaassa koivunmahlajuomaa hörppien, puhumme kätilön kanssa miten haluan päivän sujuvan. Sitten uin pari kilometriä kuntoaltaassa, että saan kulutettua synnytyksen jälkeen tarjottavan juhlaruoan kalorit etukäteen.
Sitten siirrymme tositoimiin, ensin muutaman kerran spiraalivesiliukumäkeä alas, väliin hurja virta samalla ponnistaen, ja vielä muutama lasku niin eiköhän se pikkuinen sieltä synny altaaseen. Saunaosaston jälkeen voin rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähetin kirjeen kätilöopistolle, että haluan vesipuistosynnytyksen. Aloitan istumalla porealtaassa koivunmahlajuomaa hörppien, puhumme kätilön kanssa miten haluan päivän sujuvan. Sitten uin pari kilometriä kuntoaltaassa, että saan kulutettua synnytyksen jälkeen tarjottavan juhlaruoan kalorit etukäteen.
Sitten siirrymme tositoimiin, ensin muutaman kerran spiraalivesiliukumäkeä alas, väliin hurja virta samalla ponnistaen, ja vielä muutama lasku niin eiköhän se pikkuinen sieltä synny altaaseen. Saunaosaston jälkeen voin rentoutua.
Voi miten ihanaa! Oon varma, että kanssauijat ovat kanssa haltioissaan, kun pääsevät todistamaan uuden elämän ihmettä.
Ooteko muutem harkinneet miten toimitte esim. istukan ja limatulpan kanssa? Eli jos lilluu veden mukana ja joku onnekas nappaa omakseen, niin annatteko mennä vai vaaditteko takaisin muistoksi?
Mitenkäs muuten tuo vauvan turvallisuus kannattaa hoitaa, jos haluan synnyttää maastopyörän selässä tuolla erämaissa? Voisiko jostain hankkia hyvin pienen pyöräilykypärän, jonka sitoisi häpykarvoihin kovera puoli ylöspäin niin, että vauva solahtaa siihen heti syntyessään?
Mä haluisin synnyttää Himalajan huipulla <3
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs muuten tuo vauvan turvallisuus kannattaa hoitaa, jos haluan synnyttää maastopyörän selässä tuolla erämaissa? Voisiko jostain hankkia hyvin pienen pyöräilykypärän, jonka sitoisi häpykarvoihin kovera puoli ylöspäin niin, että vauva solahtaa siihen heti syntyessään?
Voisit kokeilla koirien pyöräilykypärää.
Missä erämaissa? Siis Suomessako? Eri maiden välillä turvallisuusstandardit vaihtelee valtavasti, Suomessa ei vaadita muuta kuin asianmukainen synnytysverkko ja tarvittaessa skype-yhteys omaan gyneen.
Vierailija kirjoitti:
Mä synnytin seinäkiipeilyseinällä. Vauvaan oli etukäteen leikkauksessa kiinnitetty valjaat ja vaijeri, joten se jäi roikkumaan seinän viereen heti synnyttyään. Isä otti siitä sitten kopin, kunhan vauva oli ensin tajunnut miten laskeudutaan. Itse jatkoin ylös asti ja kyhnytin samalla istukan & muut jälkeiset seinän kiinnikkeisiin. Tuli kyllä ihanan raikas ja voimakas olo!
Vierailija kirjoitti:
Mä synnytin seinäkiipeilyseinällä. Vauvaan oli etukäteen leikkauksessa kiinnitetty valjaat ja vaijeri, joten se jäi roikkumaan seinän viereen heti synnyttyään. Isä otti siitä sitten kopin, kunhan vauva oli ensin tajunnut miten laskeudutaan. Itse jatkoin ylös asti ja kyhnytin samalla istukan & muut jälkeiset seinän kiinnikkeisiin. Tuli kyllä ihanan raikas ja voimakas olo!
Kiitos hyvästä ideasta! Kuulostaa helpommalta kuin maastopyöräilysynnytys!
Vierailija kirjoitti:
Missä erämaissa? Siis Suomessako? Eri maiden välillä turvallisuusstandardit vaihtelee valtavasti, Suomessa ei vaadita muuta kuin asianmukainen synnytysverkko ja tarvittaessa skype-yhteys omaan gyneen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää! Koska ex-mieheni on mulkku, ajattelin yhdistää synnytykseen hääpukuni ns. trashaamisen ja ommella hunnustani synnytysverkon. Se on tärkeä ja symbolinen ele. Huntu on varmasti kestävä, sillä se on punottu siimasta, jolla isoisäni sai vuonna -78 kiinni aivan sairaan ison ahvenen. Perinteet elävät suvussani ja haluan niiden siirtyvän heti myös lapselleni. -13
Mulla suunnitella kiivetä Everestille ja synnyttää lapsi ilma lisähappea :)