Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän miehet kestää "persoonallisia" ihmisiä paremmin kuin naiset?

Vierailija
26.02.2016 |

Miehissä on työpaikoillakin enemmän persoonallisuuksia kuin naisissa,kaikki naiset on enemmän tai vähemmän kuin samasta pakasta vedettyjä.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisten SUVAITSEVAISUUS on melko ohutta kun asiaa tarkastelee paremmin.Ollaan suvaitsevaisia siihen asti kun muut ovat samaa mieltä.

Hyvä esimerkki oli tää yksi tytteli joka haki suvaitsevaista kämppistä ja ilmoiteuksessa sanoi että kaikki käy..tartti sitten kuitenkin olla suvaitsevainen ituhippi,eli mikään "tavallinen" ihminen ei käynyt..

Olen huomannut että naisvaltaisella työpaikalla naisista vahvimmat liitoutuvat yhteen ja juoruavat ja keksivät todella pahoja juttuja työkaverista ja yleensä kohteeksi otetaan yksi henkilö.En usko että miehillä tälläistä taipumusta on.

Monta kertaa se henkilö on kaunis, nuori tai rikas, jota mollataan. Suomalaiset naiset ovat melko vittumaista porukkaa. Täälläkin sen huomaa, sellainen tavallinen ystävällisyys on kyllä ihan vieras käsite. 

Sen sijaan porukan ihailun saa sellaisella "mää sanoin sille ihan suorat sanat" -röhkinnällä. :D

Vierailija
42/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksiköhän miehet kestää "persoonallisia" ihmisiä paremmin kuin naiset?"

Koska on pakko. Jos miehillä olisi yhtä tiukka seula naisten suhteen kuin naisilla miesten niin ihmiset olisi hävinneet maapallolta aikäpäiviä sitten. Seuratkaa nyt vaikka sitä keskimääräistä pariskuntaa: Akka kiukkuaa ja huutaa kuin hinaaja ja on muutenkin täys riivinrauta, ja ukko vaan yrittää tyynnytellä sitä tänpäiväistä kilaria. Jos miehillä olis vaihtoehtoja niin eihän kukaan tuollaisten ääliöiden kanssa olisi.

t. säälin miehiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas että täälläkin on jonninverran kireitä mammoja taas tänäkin aamuna.Melko hyökkäävää porukkaa.

Noh,naiset näyttää taas parastaan.

Naisvaltaisella palstalla kannattaa provoilla, koska naiset ovat keskimäärin paljon helpommnin provosoitavissa kuin miehet. Ei miesvaltaisilla sama onnistuisi.

Vierailija
44/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin miehillä on yleensä monipuolisemmat kiinnostuksenkohteet. Esim. naisilla kiinnostuksenkohteet mahtuvat tosi usein siihen spektriin, mikä esitellään naistenlehdissä (käsityöt, ulkonäkö, ruoanlaitto, terveys, sisustus, lapset, parisuhde ym), mutta miehillä ne ovat sitten usein ihan mitä vaan (mistä syystä myöskään miestenlehdet eivät menesty).

Tiedän kaksi ihmistä, jotka tilaa Cosmoa. Mun ex-kämppis (mies) ja kaveri (mies). Eli ri niitä naistenlehtiä vain naiset lue :D Itse en ole kiinnostunut käsitöistä, sisustuksesta tai lapsista ja en nyt äkkiseltään keksinyt yhtään kaverinaista, joka täyttäisi ton spektrin ja ei jollain lailla siitä poikkeaisi. Ehkä sulla on vain tylsiä kavereita ;) Mun tuntemat naiset pelaa videopelejä, harrastaa taistelulajeja, seinäkiipeilee, larppaa, maalaa, kirjoittaa, keräilee jotain, etc. Kuka nyt mitäkin, mistä tykkää. Ainoa yhdistävä tekijä on, että kaikki matkustaa. Mitään muuta en keksi.

Vierailija
45/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin tämän ollessani au pairina Jenkeissä, ja vähän muuallakin. Ymmärsin että se minussa, mistä monet suomalaiset naiset eivät ikinä tykänneet, olikin jenkeistä ihanaa ja minua suorastaan ihailtiin. Itsetunto nousi ja ymmärsin, että joskus erilaisuus on hienoa ja negatiivinen suhtautuminen on kateellisuutta. 

Pelasin siis jääkiekkoa naisena oikein tosissani. Olin todella urheilullinen, poikamainenkin, kuitenkin sosiaalinen, mutta selvästi erilainen kuin muut.

Yllättäin Jenkeissä ja myöhemmine Englannissakin sain persoonastani huolimatta kaikenlaisia ystäviä. Suomessa ystäväni olivat muita urheilijoita. Ulkomailla kaveripiiristä  löytyi muitakin, kuin sen oman pikku blockin ihmisiä. 

Mitä ajattelen tästä?

Suominaiset ovat niin epävarmoja ja pahoinvoivia, että hysteerisesti vaaditaan kaikkien oleva samanlaisia ettei itse joudu koskaan miettimään, että pitäisikö muuttua, mitä oikeasti haluan, jospa elämä olisikin ihanampaa jos olisi peloton, rohkea ja oma itsensä, uskaltaisi olla jopa ystävällinen ja mukava tuntemattomille. :)

Tottakai kaikki pitävät sinua kiinnostavana siellä, koska olet tullut muualta. Jenkeissä nyt muutenkin ihmiset ovat avoimempia ja sosiaalisempia. Sinä päädyit kuitenkin siihen tulokseen, että suppea kaveripiirisi Suomessa on suomalaisten naisten vika.

Kerrotko vielä pointtisi? Ei tullut muu selväksi kuin että olet jollain tasolla eri mieltä siitä, että suomalaisen kaveripiirini homogeenisyys olisi suomalaisten naisten vika. 

Ehkä joku nyt tunnistaa, mutta olen asunut monessa eri maassa, mukaanlukien Ranska ja Englanti. Jokaisessa maassa, joista Englannissa siis asun tälläkin hetkellä, on ollut oikein helppo ystävystyä erilaisten naisten kanssa. Suomessa se tutustuminen on hidasta ja nihkeilevää, takkuilevaa ja jotenkin sellaista outoa, mitä se ei ole missään muualla.

Englannissa kaveripiirini on hyvin hyvin kirjava! Olen asunut täällä melkein 10 vuotta joten en ole millään tavalla uusi, freshi ja sen vuoksi kiinnostava. 

Mitähän tarkoittaa "jenkit nyt ovat muutenkin avoimia"..? Niin, proves my point. Niin ovat, ja suomalaiset sitten...

Niin, nimen omaan kaikki suomalaiset. Eivätkä vain naiset. Turha se on ruveta ketään siitä syyllistämään, sellaisia täällä on aina oltu ja tullaan aina olemaan. Ja suurin osa on tyytyväinen siihen. Hyvä, että olet häipynyt täältä valittamasta ja tuomitsemasta, jos ei kerta maan tavat kelpaa.

Ei kelpaa. Olen sitä mieltä, että suomalaiset eivät missään nimessä ole tyytyväisiä maan tapoihin. Suomalaiset ryypäävät,  tappelevat ja tappavat itsensä monta kertaa useammin kuin sosiaalisemman kulttuurin edustajat. Ihminen tarvitsee toisia ihmisiä ja ystävällisyyttä, ilman sitä sairastuu ja masentuu. 

On tosissaan aika tehdä muutoksia.  Yksilötasollakin voi tehdä muutoksia. Ei tarvitse esimerkiksi alistua "maan tapoihin". Eikä kaikki uudistukset ole huonoja, tai jokin toinen maa täydellinen. 

Vierailija
46/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on hitaita ystävystymään koska me otetaan niin vakavasti asiat. Ihan faktaa, joskin poikkeuksia löytyy myös.

Mutta jos sun kaikki kaverit on mulkkuja tai vaikeita niin se on sun ongelma. Sun kamut, sun valinta.

Mun kaverit on mainioita (ja ennenkuin joku keksii vinkua: ei ihan valtavirtaa vaikka en sillä perusteella olekaan ystävystynyt alunperin) ja ne jotka ei ole olleet jees on saaneet jäädä väliin. Koska minä valitsen ystäväpiirini ihan itse enkä vingu asiasta mihin itse voin vaikuttaa.

ps. USAssa asuessa tunsin että ystävystyminen oli siellä vaikeampaa kun ei pystynyt sanomaan mikä oli oikeaa mielenkiintoa ja mikä kohteliaisuutta.

Vierailija
47/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta 44.Olen ollut mieheni kanssa 15-vuotiaasta yhdessä ja ollaan toistemme parhaat ystävät.No tulen paremmin miesten kanssa toimeen ihan yleensäkin koska olen todella suorasanainen ja siksi usein naiset karsastaa minua pahasti.Sanon asiat usein ihan just niinkuin ne ovat ja miehet on sillee et okei mutta naiset ovat mut porukoistaan sulkeneet täysin.

En osaa keskustella mistään meikeistä tamitä niitä naisten juttuja nyt onkaan.

Usein jää miehen kanssa suustaan kiinni mutta eipä naisten kanssa koskaan.Täällä naapurustossa mun ainoa ystäväni on naapurin 70-vuotias maatalon emäntä joka on yhtä suorasanainen kuin minäkin.Ja miesten kanssa tulen toimeen.Naapurien nuoret äidit juoksevat kivoine vaunuineen ja tuulipukuineen karkuun kun näkevät mut paiskimassa lumitöitä vauva pökättynä nukkumaan vaunuissa johonkin pihan perälle.

Joskus ois kiva jutella jonkun kanssa mutta ei vaan löydy jutun juurta..

Vierailija
48/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme naisvihaa täällä. Olen harrastanut ja opiskellut naisten kanssa, mm. asunut solussa useamman kanssa ilman ongelmia. Kämppiksetkin ovat tulleet eri piireistä niin, ettei ole entuudesta tunnettu. Sanoisin, että ihmiset ovat yleensä mukavia ja ystävällisiä, niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija
49/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 48 jatkaa että töisä naiset esittävät hyvää kaveria ja myöhemmin kuulee pomolta että ne koittaa käydä sille valittamassa mun tekemisistä mutta eivät ikinä ole uskaltaneet mulle sanoa mitään..mitään aitoa valituksen aihetta ei ole vielä tullut ja tämän onneksi (mies) esimieskin on huomannut.

Miksi esittää ystävää ja haukkua selän takana?

Vierailija
50/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha teeskennellä, että naiset olisivat jotenkin huonompi sukupuoli. Jos et tule jomman kumman sukupuolen kanssa toimeen sinulle on vain yksi vaihtoehto: katsoa peiliin ja miettiä miksi olet itse niin paska.

51/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksiköhän miehet kestää "persoonallisia" ihmisiä paremmin kuin naiset?"

Koska on pakko. Jos miehillä olisi yhtä tiukka seula naisten suhteen kuin naisilla miesten niin ihmiset olisi hävinneet maapallolta aikäpäiviä sitten. Seuratkaa nyt vaikka sitä keskimääräistä pariskuntaa: Akka kiukkuaa ja huutaa kuin hinaaja ja on muutenkin täys riivinrauta, ja ukko vaan yrittää tyynnytellä sitä tänpäiväistä kilaria. Jos miehillä olis vaihtoehtoja niin eihän kukaan tuollaisten ääliöiden kanssa olisi.

t. säälin miehiä

Kiitos tästä kommentista - olen niin samaa mieltä! Naisena en voi ymmärtää syytä sille, että miehet antavat vaimonsa/ avovaimonsa/ tyttöystävänsä kohdella heitä niin huonosti. Joskus tekisi mieli ulkopuolisena puuttua asiaan. Ja sitten naiset vielä kehuskelevat toisilleen näistä jutuista, joissa on käyttäydytty todella huonosti omaa miestä kohtaan. Erityisesti oletus, että miehen toiveilla ja tarpeilla ei olisi samaa arvoa kuin omalla on ja että miehen jotenkin " kuuluukin" tehdä naisen tahdon mukaan on ällöttävää. Erityisesti kodin ja lasten asioissa monet naiset jyräävät miehen totaalisesti ja päättävät ihan kaikesta olettaen, että miehen asiana on vain suostua kaikkeen. Mäkin niin säälin monia miehiä.

Vierailija
52/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme naisvihaa täällä. Olen harrastanut ja opiskellut naisten kanssa, mm. asunut solussa useamman kanssa ilman ongelmia. Kämppiksetkin ovat tulleet eri piireistä niin, ettei ole entuudesta tunnettu. Sanoisin, että ihmiset ovat yleensä mukavia ja ystävällisiä, niin miehet kuin naisetkin.

Naisvihan ja arvostelun välillä on eroa ihan kuten rasismin ja maahanmuuttokritiikin välillä.

Vierailija
53/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvihan ja arvostelun välillä on eroa ihan kuten rasismin ja maahanmuuttokritiikin välillä.

Niin sanoo vain sovinisti ja naisvihaaja tai rasisti.

Vierailija
54/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole tuollaista huomannut, olen työskennellyt sekä mies-että naisvaltaisella alalla. Moneskohan naisviha-aloitus tämä on ap:lle tänään?

No ihan justiin tulin että  eka..eikä ole tarkoitus olla mitenkään vihainen aloitus.Mietin vaan kun kuuntelee noita miehen juttuja tuolta töistä kun ne miehet tulee toimeen toistensa kanssa niin hienosti.Omaa työmaataan ajattelee niin se on niin kovin kireää tuohon verrattuna ja kaikkien henk.koht.asiat syynätään ja mitään erikoista piirrettä ei oikein suvaita.

Voi olla näin sun työpaikalla, mutta et sen perusteella voi tehdä johtopäätöksiä kaikista maailman naisista ja miehistä. Mikään tieteellinen tutkimus ei vahvista että naiset olisivat suvaitsemattomampia kuin miehet. Ympärilleen katsomalla voi helposti päätellä että asianlaita on päinvastoin. Naiset harvemmin syrjivät ihonväriin tai seks. suuntautumisen tms. mukaan. Tästä meitä naisia syytetäänkin, ainakin tällä palstalla. T. "Suvakkihuora"

Naiset suhtautuvat kielteisesti tai alentuvasti ainakin thainaisiin ja venäläisnaisiin. Musliminaisten kanssa harva viihtyy.

venäläiset naiset ovat todella mukavia ja melkein kaikki ystäväni ovatkin ulkomaalaisia.tulen toimeen paljon paremmin sekä ulkomaalaisten naisten että miesten kanssa.ainut ero on se että ulkomaalaiset puhuvat usein todella suoraan ja suomalaiset teeskentelevät ja ovat heikkoja.

N19

Vierailija
55/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas että täälläkin on jonninverran kireitä mammoja taas tänäkin aamuna.Melko hyökkäävää porukkaa.

Naisvaltaisella palstalla kannattaa provoilla, koska naiset ovat keskimäärin paljon helpommnin provosoitavissa kuin miehet. Ei miesvaltaisilla sama onnistuisi.

Jos naiset aina hiljaa nyökytellen hyväksyisivät kaiken sen paskan, mitä miehet yrittävät heidän niskaansa kipata, niin täälläkin elettäisiin kuin jossain muslimimaassa, jossa naisella ei ole mitään arvoa.

Vierailija
56/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, miehet ei provosoudu eikä kiukkua netissä. Ei ei ei. Eikä varsinkaan lähettele raiskaus-tappo uhkauksia eikä vaadi erikoisoikeuksia eikä vingu. Koskaan ikinä.

Kannattais käsittää että tämä ei ole ainoa palsta olemassa ja nettiä on FBn ulkopuolellakin.

Vierailija
57/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi arvostella naista.

Vierailija
58/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä tarvetta keksiä muutaman tutun perusteella jotain yleistyksiä. Onko joillekin oikeasti näin vaikeaa ajatella naisetkin yksilöinä? Voisiko näiden Miksi naiset -aloitusten tehtailija joskus miettiä, miksi naisten lokeroiminen samanlaisiksi on sinulle niin tärkeää? Ymmärräthän, että oman tuttavapiirin perusteella yleistäminen on vain typerää. Jos et pidä tuntemistasi naisista, tutustu toisenlaisiin äläkä hauku kaikkia.

Vierailija
59/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta 44.Olen ollut mieheni kanssa 15-vuotiaasta yhdessä ja ollaan toistemme parhaat ystävät.No tulen paremmin miesten kanssa toimeen ihan yleensäkin koska olen todella suorasanainen ja siksi usein naiset karsastaa minua pahasti.Sanon asiat usein ihan just niinkuin ne ovat ja miehet on sillee et okei mutta naiset ovat mut porukoistaan sulkeneet täysin.

En osaa keskustella mistään meikeistä tamitä niitä naisten juttuja nyt onkaan.

Usein jää miehen kanssa suustaan kiinni mutta eipä naisten kanssa koskaan.Täällä naapurustossa mun ainoa ystäväni on naapurin 70-vuotias maatalon emäntä joka on yhtä suorasanainen kuin minäkin.Ja miesten kanssa tulen toimeen.Naapurien nuoret äidit juoksevat kivoine vaunuineen ja tuulipukuineen karkuun kun näkevät mut paiskimassa lumitöitä vauva pökättynä nukkumaan vaunuissa johonkin pihan perälle.

Joskus ois kiva jutella jonkun kanssa mutta ei vaan löydy jutun juurta..

Joo, ja ei yhtään ole ennakkoluuloja ja varmasti 'sanot vaan suoraan' etkä ole rasittavan tyly ja rajoittunut kiinnostuksenkohteissasi.

Naiset, ryhmänä, pitää monista erilaisista asioista, oikeesti. Sääli että missaat kaiken kun näet vain mitä haluat ja olet huonotapainen. :/

Vierailija
60/95 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi arvostella naista.

Yritäpä tehdä pienessä mielessäsi ero sen välillä mitä on aiheellinen arvosteleminen ja naisviha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan