Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookin onnelliset päivitykset tekivät katkeraksi

Vierailija
26.02.2016 |

Luinpa tuossa taannoin Anna-lehteä. Eräs mies kertoi kuinka havahtui siihen, että onnelliset päivitykset facessa saivat hänet katkeraksi ja hän ymmärsi hakea apua katkeruuteensa.
Täällä törmää aina siihen kuinka iloiset ja onnelliset päivitykset vituttavat naisia. Olen sitä ihmetellyt. Heti vielä naureskellaan vahingoniloisena perään että kuinka tämä tietää ettei se elämä niin auvoista ole!
Moni on kyllä tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa päivittää vain iloista eli olla positiivinen vaikka tapahtuisi negatiivistakin. Ja maailmassa on kyllä oikeasti onnellisia ihmisiä, uskokaa pois. Miksi suomalaiselle naiselle on niin helvetin vaikea olla iloinen toisen puolesta? Kuola valuten odotetaan vain surullisia päivityksiä.
Itse olen onnellinen oikeasti. Hyvä työ, hyvä mies ja ihanat lapset. Näistä päivitän iloista ja onnellista. En näe tarpeelliseksi päivittää juoposta äidistäni tai sairaasta veljestäni. Ne eivät kuulu mielestäni faceen.
Tiedän monia ihmisiä joilla on kaiken onnen lisäksi vielä terve sukukin. Kaikki siis hyvin. Toki heilläkin on varmasti flunssaa ja pahoja päiviä, mutta miksi päivittäisivät siitä faceen?
Haluatte siis ilmeisesti lukea vain toisten valitusta ja tuskaa? Tällaisen käsityksen olen av:sta saanut.

Kommentit (247)

Vierailija
41/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee paha mieli parisuhteen hehkutuksista ja pusukuvista yms. Itse olen ollut monta vuotta onnettomassa suhteessa, ilman läheisyyttä ja olen juuri erohässäkän keskellä. Haluaisin joskus kokea samanlaista onnea kuin nämä päivityksien ihmiset. Ne vain saavat minut tiedostamaan oman tilanteeni entistä pahemmin, enkä osaa olla onnellinen muiden puolesta. Myönnetään, olen katkera.

Älä ole turhaan, lähes kaikki onneaan hehkuttavat ovat tosiasiassa aika onnettomia. Yrittävät sitten Facebookin avulla pitää ns. kulissia yllä ja tsempata itseään jaksamaan.

Ja siellä taas yksi katkera ja ilkeä poraa... Kyllä suurin osa jotka kertoo olevansa onnellisia ovat sitä. Olet juuri sellainen katkera ilkeä mt-ongelmainen mistä aloituksessa puhutaan. Hae apua

Osuiko arkaan paikkaan?

Vierailija
42/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook yleensä ärsyttää. Mutta kyllähän se joidenkin oman onnen hehkuttaminen ON narsistinen ilmiö. Tästä on myös tutkimuksia. Eli ei mua häiritse se, että ihmisillä on kivaa, vaan se narsismi. Ei voi mitään, olen itse hyvin tietoinen siitä, että erittäin suuren osan ihmiskuntaa elämä on yhtä helvettiä.

Eli yleensä piilotan nämä hehkuttajat, kun se vaan on niin tympeää lukea niitä narsistisia juttuja. Eikä niissä ole mitään kiinnostavaa. Jos tavataan kasvokkain oikeiden ystävien kanssa, niin sitten, mutta Face-omakehu haisee.

Etenkin kun tiedän, että ongelmia on, kilpeä vaan halutaan kiillottaa julkisuudessa. Niinhän nämä vauvanpakastajat ja tämä taannoin miehensä murhannut nainenkin aina hehkutti perheonneaan ja ihkuja työkavereita jne Facessa. Ja samaan aikaan vauvat pakasteessa. Juupelis juu

Toisten onni ei ole sulta pois. Hae apua katkeruuteesi. Mun ystävä oli suhteessa, jossa sitä lyötiin. Hehkuttiko miestään? Ei todellakaan!! Jos on hyvä suhde miksei sitä saisi hehkuttaa? Siksikö ettei katkerat vain pahottaisi mieltään? Äläkä sekoita tähän hulluja. Marginaali-ilmiö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee paha mieli parisuhteen hehkutuksista ja pusukuvista yms. Itse olen ollut monta vuotta onnettomassa suhteessa, ilman läheisyyttä ja olen juuri erohässäkän keskellä. Haluaisin joskus kokea samanlaista onnea kuin nämä päivityksien ihmiset. Ne vain saavat minut tiedostamaan oman tilanteeni entistä pahemmin, enkä osaa olla onnellinen muiden puolesta. Myönnetään, olen katkera.

Älä ole turhaan, lähes kaikki onneaan hehkuttavat ovat tosiasiassa aika onnettomia. Yrittävät sitten Facebookin avulla pitää ns. kulissia yllä ja tsempata itseään jaksamaan.

Ja siellä taas yksi katkera ja ilkeä poraa... Kyllä suurin osa jotka kertoo olevansa onnellisia ovat sitä. Olet juuri sellainen katkera ilkeä mt-ongelmainen mistä aloituksessa puhutaan. Hae apua

Osuiko arkaan paikkaan?

Ei osunut. Olen sinkku. Mutta sinä olet juuri sellainen mistä ap puhuu. Hae apua

Vierailija
44/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitan faceen n. Kerran viikossa päivityksen. Kirjotan monenlaisista tunteista, myös surusta. Kirjotan myös, jos olen saavuttanut jotain hienoa elämässä tai jos olen tehnyt jotain tosi kivaa. Itse en ymmärrä, miksi ei voisi puhua myös negatiivisista tunteista..

Vierailija
45/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamakirjan käyttäjät ovat yksinkertaista sakkia...

Vierailija
46/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vikalla sivulla vaahtoaa joku sairas katkera ja multiyläpeukuttaa omia viestejään. Ap puhuu asiaa.

Vierailija
47/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kolmaskin suomalainen perhesurmaaja (olisiko ollut mies?), oli päivittänyt päivää ennen tekoaan facebookin jotain tyylin "on minulla sitten ihanat ja rakkaat lapset".

Jos oikeasti rakastaa lapsiaan ja elämäänsä, ei sitä ole tarvetta kuuluttaa jossain netissä. Ellei sitten huono omatunto paina, ja tuollaisella lässytyksellä yritetä saada itselle parempi mieli...

Juu, tämän saman ilmiön olen huomannut jo monen perhesurmaajan tai puolisonsa tappajan kohdalla. Ennen kuin ne profiilit poistuu Naamakirjasta, niin ne päivitykset on just sellasta perheonnen hehkutusta. Siinä on mennyt loppukin usko mihinkään elämä on iiihanaaa -statuksiin.

Enkä tajua muutenkaan sellasta "tein nakkikastiketta, kuopus pieraisi, hihi 😊😊😊😊" -päivittelyä.

Vierailija
48/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vikalla sivulla vaahtoaa joku sairas katkera ja multiyläpeukuttaa omia viestejään. Ap puhuu asiaa.

Tais kolahtaa omaan nilkkaan? xD Rajoita vähän niitä omia pinkkejä postauksia. Me nähdään niitten läpi!

Vierailija
49/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpariskunta päivitti pusukuvia vielä, kun olivat eron partaalla. Eron jälkeen sentään eivät enää. :D Lähipiiri tiesi suhteen olevan jo käytännössä loppu. En tiedä, mikä tarve oli muille esittää jotain muuta.

Vierailija
50/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa hehkuttajista on oikeasti onnellisia

. Mutta ilmeisesti muiden on vaikea olla iloinen toisten puolesta. Mulla oli hyvin asiat ja päivitin iloista. Ei kukaan kommenteinut. Kun sain syövän jopa tuli kaikki katkerat koloistaam haaskalle "kauhistelemaan"

Vierailija
51/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpariskunta päivitti pusukuvia vielä, kun olivat eron partaalla. Eron jälkeen sentään eivät enää. :D Lähipiiri tiesi suhteen olevan jo käytännössä loppu. En tiedä, mikä tarve oli muille esittää jotain muuta.

Niin? Samoin voi joku toinen pariskunta olla oikeasti onnellinen. Vahingoniloisuutesi on kuvottavaa

Vierailija
52/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joku psykoosi päällä?

Vierailija
53/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hehkutan onnea. Yli 25 v. Yhdessä ja rakastan miestäni. Jos se sinua inhottaa, kertoo se jotakin aika kyseenalaista sinusta.

Vierailija
54/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa katselin ihania thaimaa kuvia, kaikki hymyilee ja luxusta on, itse vaan näen kuvassa kauniin naisen joka on monesti naama mustelmila paennut siskonsa luo, myös raskaana mies hakkasi ( tunnen siskonsa hyvin joka on kertunut näistä), mutta eipä kai sitä kukaan kirjoita että tässä sitä vielä yritetään vaikka turpiin tulee.

Vierailija
55/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa. En ole kateellinen kenenkään matkoista ym, käyn itsekin. Matkajutut ovat ok, tai jotkut oikeasti merkitykselliset ja erikoisemmat. Esim. talon rakennus, mökin osto tms. Naurattaa lähinnä jollain makaronilaatikon tekemisellä, siivoamisella tai lasten kanssa ulkoilulla "kehuskelevat" tai siitä numeron tekevät. Mitä erityistä sellaisessa on? Itse en jaksaisi, muuten joutuisi päivittelemään koko ajan. Laiska töillään kehuu? Vaikka onhan se toisaalta iso juttu, jos tekee ruokaa tai käy lasten kanssa ulkona vain muutaman kerran vuodessa :D "Olipa ihana päivä lasten kanssa pyöräretkellä, nyt karjalanpaistin tekoon ja sitten vähän siivousta. Kyllä elämäni on mahtavaa! :)".

Ikävä asenne sulla, jos tavallisen arjen päivitykset nostattaa sussa tollaisen kusetusnäkökulman. Ilmeisesti sinä et nauti siitä pyöräretkestä kauniilla säällä omien rakkaittesi kanssa. Ehkä sulla ei ole niitä. Pinten lasten perheissä ei erikoismatkoja niin kovin usein tehdä, olisi aika tyhjät seinät, jos vaan niistä postailisi. 

Vierailija
56/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joku psykoosi päällä?

Tarkoitti varmaan kolmossivua. Ei tarvitse ihmisiä nimitellä on aika ikävää.

En ole siis se kelle vastasit

Vierailija
57/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään että joku huonossa suhteessa viitsisi hehkuttaa onneaan. Eiköhän se ole katkerien keksimä puolustus.

Vierailija
58/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinpa tuossa taannoin Anna-lehteä. Eräs mies kertoi kuinka havahtui siihen, että onnelliset päivitykset facessa saivat hänet katkeraksi ja hän ymmärsi hakea apua katkeruuteensa.

Täällä törmää aina siihen kuinka iloiset ja onnelliset päivitykset vituttavat naisia. Olen sitä ihmetellyt. Heti vielä naureskellaan vahingoniloisena perään että kuinka tämä tietää ettei se elämä niin auvoista ole!

Moni on kyllä tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa päivittää vain iloista eli olla positiivinen vaikka tapahtuisi negatiivistakin. Ja maailmassa on kyllä oikeasti onnellisia ihmisiä, uskokaa pois. Miksi suomalaiselle naiselle on niin helvetin vaikea olla iloinen toisen puolesta? Kuola valuten odotetaan vain surullisia päivityksiä.

Itse olen onnellinen oikeasti. Hyvä työ, hyvä mies ja ihanat lapset. Näistä päivitän iloista ja onnellista. En näe tarpeelliseksi päivittää juoposta äidistäni tai sairaasta veljestäni. Ne eivät kuulu mielestäni faceen.

Tiedän monia ihmisiä joilla on kaiken onnen lisäksi vielä terve sukukin. Kaikki siis hyvin. Toki heilläkin on varmasti flunssaa ja pahoja päiviä, mutta miksi päivittäisivät siitä faceen?

Haluatte siis ilmeisesti lukea vain toisten valitusta ja tuskaa? Tällaisen käsityksen olen av:sta saanut.

Joo siinä lehden psykiatri sanoi, että on kyse vakavasta katkeruudesta jos facebookin onnelliset päivitykset aiheuttavat kateutta.

...

Vierailija
59/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus!

Vierailija
60/247 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse muiden onnelisuus, ei ole itseltä pois.  Hauskaa on lukea systerin (jonka kanssa ei paljon tekemistä) päivityksiä. On keksinyt itselleen sopivan lapsuuden ala' Carl Larsson, sukulaiset ja jopa oma persoona on aivan muuta mikä on totuus. Näitä sitten hehkuttaa, no ehkä se helpottaa häntä, minua ainoastaan säälittää.