lapseni syövät aamupalansa autossa, myslipatukat. kysyttävää?
kyseessä siis 9 & 7 v tytöt, joilla aamulla syöminen on AINA takunnut. kun tytöt olivat pieni, päiväkodista valiteltiin että eivät oikein syö aamupalaa ja minä siihen että tiedän kyllä.
nuorempi joi yhdessä vaiheessa smoothieita, mutta sitten sekin tökkäsi!
ei mene alas leipä, murot, puuro mehukeitolla, risifutit.. juovat vain vähän vettä!
viikonloppuisin annankin suosiolla tyttöjen jättää aamiaisen väliin, mutta kouluaamuinahan sitä on pakko syödä jotain ! :O ja koska hoksasin, että syövät mielellään autossa niin olen alkanut ostella erillaisia myslipatukoita ja otan ne sekä vesipullot autoon mukaan. joskus syövät kokonaisen patukan, joskus puolikkaan mutta tärkeintä että natustelevat vähän.
muuten syövät hyvin ja monipuolisesti, aamut vain ovat vaikeita! äiti on puhunut mummistani, siis omasta äidistään joka oksensi aamuisin jos yritti saada alas muuta kuin teetä joten kulkisiko tämä suvussa?
Kommentit (23)
Maistuisiko kasvikset, marjat ja hedelmät monipuolisesti ja vaihtelevasti. Proiinia saa hyvin manteleista, siemenistä ja pähkinöistä. Ois raikkaampaa ja värikkäämpää syötävää kuin nuo puurot, leivät ja jogurtti.
Jos aamulla ei ole aikaa työstää kasviksia syöntikuntoon, valmistelut voi tehdä illalla. Niin teen itsekin, kun minulla on aamuvuoro.
Kaalinpurija kirjoitti:
Maistuisiko kasvikset, marjat ja hedelmät monipuolisesti ja vaihtelevasti. Proiinia saa hyvin manteleista, siemenistä ja pähkinöistä. Ois raikkaampaa ja värikkäämpää syötävää kuin nuo puurot, leivät ja jogurtti.
Jos aamulla ei ole aikaa työstää kasviksia syöntikuntoon, valmistelut voi tehdä illalla. Niin teen itsekin, kun minulla on aamuvuoro.
luuletko, että ap:n lapset syövät niitä porkkanoita ja siemeniä? :-D
Jätä iltapala pois, niin johan maittaa aamupala. Miksi tarjoat lapsillesi sokeria jo heti aamusta?