Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapseni syövät aamupalansa autossa, myslipatukat. kysyttävää?

Vierailija
26.02.2016 |

kyseessä siis 9 & 7 v tytöt, joilla aamulla syöminen on AINA takunnut. kun tytöt olivat pieni, päiväkodista valiteltiin että eivät oikein syö aamupalaa ja minä siihen että tiedän kyllä.
nuorempi joi yhdessä vaiheessa smoothieita, mutta sitten sekin tökkäsi!

ei mene alas leipä, murot, puuro mehukeitolla, risifutit.. juovat vain vähän vettä!
viikonloppuisin annankin suosiolla tyttöjen jättää aamiaisen väliin, mutta kouluaamuinahan sitä on pakko syödä jotain ! :O ja koska hoksasin, että syövät mielellään autossa niin olen alkanut ostella erillaisia myslipatukoita ja otan ne sekä vesipullot autoon mukaan. joskus syövät kokonaisen patukan, joskus puolikkaan mutta tärkeintä että natustelevat vähän.

muuten syövät hyvin ja monipuolisesti, aamut vain ovat vaikeita! äiti on puhunut mummistani, siis omasta äidistään joka oksensi aamuisin jos yritti saada alas muuta kuin teetä joten kulkisiko tämä suvussa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja koulumatka kestää toisella noin 15 min, toisella vähän kauemmin joten ilmeisesti sen aikana heräilevät jotenkin ja alkavat tuntea nälkää.  esikoinen myös tuntuu jo ymmärtävän, että koulun ruokatuntiin on pitkä aika!

Ap

Vierailija
2/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään hajua missä mun piilolinssien neste on? En löydä.

Vierailija
4/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sori, meillä on vain miehen piilolinssien tykötarpeet ellei ole teleportannut tänne :D

Ap

Vierailija
5/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin me ihmiset ollaan yksilöllisiä. Minäkään en saa aamuisin alas mitään. Nippa nappa kahvia. Jos olisi pakko syödä, niin sitten juuri joku patukka.

Hyvä keksintö. Ei kaikki ole virallisten suositusten mukaisia koneita.

Vierailija
6/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sori, meillä on vain miehen piilolinssien tykötarpeet ellei ole teleportannut tänne :D

Ap

Voisko se teleporttaa mulle ihan vähän lainaan? En tajua mihin se puteli on voinut kadota :D

Vierailija
7/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on sun lempitäytteet pitsassa?

Vierailija
8/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on sun lempitäytteet pitsassa?

ananas ja aurajuusto. tänään voisikin leipoa pitsaa ! :P

Ap

Vierailija
9/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sää Ilomantsissa on just nyt?

Vierailija
10/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tytöt 6 ja 4vuotiaat.

Vierailija
11/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän on hauskaa :D ikävä kyllä nyt pitää karata suihkuun ja sitten mennä kauppaan.. vapaapäivä, jee ! voisin yllättää perheen pitsalla ja salmiakki-mokkapaloilla :)

Ap

Vierailija
12/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko milloinkaan ajanut ylinopeutta?

Vierailija
13/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämähän on hauskaa :D ikävä kyllä nyt pitää karata suihkuun ja sitten mennä kauppaan.. vapaapäivä, jee ! voisin yllättää perheen pitsalla ja salmiakki-mokkapaloilla :)

Ap

Nam! Meillä saavat tyytyä mustikkapiirakkaan :D

Vierailija
14/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös sama juttu, erityisesti 6v pojan kanssa, mutta 5v tyttö hyvänä kakkosena. Aamupala ei maistu ei millään. Hoidossa ottavat puuroa yhden lusikallisen ja siitä meitä aina moititaan, että eivät syö. Puurosta eivät ole koskaan muutenkaan pitäneet ja hoidossa sitä on lähes joka aamu. Leipääkin menee ehkä 1/4 palasta. Muut ruuat menevät hyvin ja iltapala on molemmille hyvin tärkeä ateria vaikka olisi vain tunti iltaruuasta. Ilmeisesti sen voimin jaksavat vielä aamupäivänkin.

Vierailija
15/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän moni ihminen ei saa aamuisin syötyä , eikä siihen saa pakottaa!

jonkin nappaaminen matkalla kuulostaa hyvältä idealta :)

Vierailija
16/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:d

Vierailija
17/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon edelleen samanlainen. Kouluikäisenä ei mennyt yhtään mitään alas, mutta nyt aikuisena saan taisteltua kaksi haukkausta leipää ja kahvia. Pakko saada edes ne kaksi haukkausta tai oksennan. Harmi että on näköjään periytynyt taaperollekin.

Hyvä, että oot keksinyt jotain mikä lapsillesi kelpaa. Itse joskus testasin myslipatukkaa aamulla, en saanut nieltyä millään.

Vierailija
18/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vihdoinkin munlaisia ihmisiä! Aina on sitä toitotettu, että aamupala on kaikkein tärkein ateria ja siitä se päivä sitten lähtee. Eipä lähe mulla mitenkään. Maha on vielä ihan unessa ensimmäiset 2-3 h. Juon kahvia ja hyvin pärjään sillä lounaaseen saakka. Sama homma oli lapsena. Join vesilasin. Ei onneksi siihen aikaan kukaan pakottanutkaan, kun meillä oli ns. vapaa kasvatus (=laiska äiti) Meillä lapset syö aamuisin hikisesti puolikkaan paahtoleivän palasen ja juo puoli mukia maitoa. Myslipatukka saattaisi toimia paremmin.

Joskus hotelliaamiaisella tulee syötyä ja sitten on ähkyssä vielä lounaan aikaan, pitääköhän sen mennä niin? Sitten lounas on pieni ja kaikki muutkin päivän ateriat dominona.

Ei me olla samasta muotista. Jos ihminen on iltavirkku ja ihan järkky aamutorkku, niin voisko hänelle sallia sen, ettei aamulla huvita syödä?

Vierailija
19/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos lapsesi pystyisivät syömään aamupäivällä jotain lisää. Opetan yläkoululaisia ja tunti ennen ruokailua on nykyään tuskaa. Suuri osa oppilaista (joissain ryhmissä yli puolet) on valvonut illalla pitkään ja herää aamuisin hyvin myöhään. Aamupala jää syömättä kun on kouluun kiire. Näillä myöhään herääjillä on kertomansa mukaan myös paha olo aamuisin.

Oppitunnista ei meinaa tulla mitään, kun oppilaat kiemurtelevat tuoleissaan mahat muristen.

Anna lapsillesi kouluun mukaan jotain syötävää. Ensimmäinen välitunti olisi hyvä hetki syömiselle.

Oletteko muuten huomanneet, että liian lyhyet unet aiheuttavat kenelle tahansa pahaa oloa?

Vierailija
20/23 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä itse myslipatukoita, tosi helppo tehdä eikä ole niin paljoa sokeria kuin kaupan patukoissa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi