Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työtarjoukset: kolme päivää aikaa hakea!

Vierailija
25.02.2016 |

Mulle on tullut kaksi työtarjousta työkkäristä. Molemmilla kerroilla tarjous on saapunut viime tingassa, niin että on muutama päivä aikaa vastata. Entä jos olisin ollut matkoilla?? Karenssihan siitä olisi napsahtanut! Olisi kiva, jos nämä työtarjoukset tulisivat niin, että olisi kaksi viikkoa aikaa reagoida. Ihan vain sen vuoksi, että en ole välttämättä kotona juuri siihen aikaan.

Tuli mieleen, että ehkäpä karenssia tässä haetaankin....? Onko teille tullut näitä työtarjouksia viime tingassa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, oletteko ilmoittaneet te-toimistoon esim. viikon lomasta? Alkaako työnhaku alusta tuollaisen tilanteen jälkeen, jos siis ilmoittaa etukäteen, ettei ole käytettävissä viikkoon? Ja karenssiako tulee? Tietenkään avustusta ei silloin saa.

Kokemuksia?

No ei tulis mieleenkään ilmoittaa. Jos pelkää että postissa tulee joku lappu, niin joku kai voi tsekata postit ja ilmoittaa jos työkkäristä jotain tullut. Mahdollisen työnantajan kanssa sitten voi varmaan sopia hakemuksen/haastattelun siksi kun palaat, olet ainakin todistettavasti ottanut yhteyttä jos edes soitat ja sanot että hakemus tulee myöhässä.

Vierailija
22/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Peruskysymys. Haluatko töihin?

Tämä kysymyshän ei liity työkkärin työtarjouksiin mitenkään. Työtarjoukset ovat erittäin usein sellaisia, että ilmoituksesta näkee heti suoraan, ettei täytä keskeisiä vaatimuksia mitenkään.

Tosiaan enemmän sääntö kuin poikkeus, että tarjous tulee ihan viime tingassa, hakuaikaa jäljellä pari päivää. Eli jos vaikka lähtee perjantaina ennen postin tuloa reissuun ja palaa tiistaina, hakuaika saattaa olla mennyt. Hienoa, jos nämä tosiaan nykyään näkyvät myös netissä omissa tiedoissa, viime vuonna ei vielä näkynyt, vaan piti pyytää jotakuta tsekkaamaan postilaatikon kun itse oli poissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vuokratyössä on vikana?

Ei lomia, ei irtisanomisaikoja, ei työterveyshuoltoa. Esimerkiksi.

Vierailija
24/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi perkele... En oo käyny pariin viikkoon kattomassa' kun luulin et sielt tulee ensin ilmotus S- postiin tms... En mä nyt joka päivä vahtaa siellä helkutti

Vierailija
25/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole mitään työtarjouksia tullut. Otan heti sen karenssin kun tulee. Odotellut jo pitkään että milloin tulee.

Vierailija
26/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, Suomi nousuun näin. Oikeesti, tähänkö mun maksamat verorahat menee?

Vierailija
27/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti liity aiheeseen.. Mut uutisissa oli eilen juttua työkkärin karenssista ja siitä kun tulee noita vahinkoja ettei kerkeä reagoida. Samaan aikaan on joku taho joka haluaa tanskan mallin suomeen ettei karenssissa oleva saisi edes toimeentulotukea. Sitten henkilö olisi täysin ilman rahaa. Sitä rikollisuuden määrää sit mikä olisikaan :/

Vierailija
28/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee, Suomi nousuun näin. Oikeesti, tähänkö mun maksamat verorahat menee?

Jep. Kelalla kusivat sinun mahdollisuudet saada minusta mitään verovastiketta. Nyt saatte maksaa lopunelämäni loisimista.

Vierailija
29/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Tiedätkö edes mikä se työtarjous on?  Se on tikalla heitetty avoimien työpaikkojen kasaan.  Se on lappu johon tulee ja kannattaa reagoida, mutta ei se mikään työpaikka ole jonka vaan voisi "ottaa vastaan".

Vai niin. Kyllä mä sain töitä tuollaisesta, laitoin hakemuksen, menin haastatteluun ja sain paikan.

Tuetysti erona oli se, että mä halusin töihin.

Jos halusit töihin, miksi et hakenut paikkaa kun sen ilmoitus oli mol.fi sivulla? Miksi hait sitä vasta saatuasi työtarjouksen?

Yksi keino on ottaa käyttöön netposti, eli tällöin kirje tulee sähköiseen postilaatikkoosi ja saat siitä ilmoituksen omaan sähköpostiisi. Nopeampi ja luotettavampi kuin Suomen posti. 

Vierailija
30/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo ole liki aina sellaisia jotka ovat olleet avoimessa haussa muutenkin ? Jos   on ollut lähellekkään sopiva niin voi huokaista et on jo laittanut hakemuksen  menemään. Ja jos on ihan jotain muuta , niin yleensä riittää soitto jossa kertoo että valitettavasti ei ole kulutusta ko alalle, ja kysyy voisikoaloittaa siellä vaikka oppisopimuksella . Eiole kukaan oppiopimuspaikkaa tarjonnut eikä pyytänyt haastatteluun :)

Vierailija
31/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vuokratyössä on vikana?

Ei lomia, ei irtisanomisaikoja, ei työterveyshuoltoa. Esimerkiksi.

Lisätääkseni, että vuokratyöpaikoissa juuri noi nollasopimukset ovat enemmistö, eli tuntejakaan ei tarvitse tarjota. Lisäksi asiakasyritys ei välttämättä voi palkata sinua suoraan sieltä listoille vaan sinut pitää "ostaa" vuokratyöfirmalta, jollet ole suorittanut tuntimäärää x vuokratyöfirmalle.

Joissain vuokratyöfirmoissa myöskään palkan maksu ei ole laskettu oikein.

Kokemusta on.

Vierailija
32/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti liity aiheeseen.. Mut uutisissa oli eilen juttua työkkärin karenssista ja siitä kun tulee noita vahinkoja ettei kerkeä reagoida. Samaan aikaan on joku taho joka haluaa tanskan mallin suomeen ettei karenssissa oleva saisi edes toimeentulotukea. Sitten henkilö olisi täysin ilman rahaa. Sitä rikollisuuden määrää sit mikä olisikaan :/

Ajatteleekohan Tanskan päättäjät ihan kylmän viileesti, että kun nyt tällä tempulla säästetään muutama kymmenen miljoonaa, niin kyllä se kannattaa, vaikka rikollisuus vähän lisääntyykin ja sitäpaitsi ne köyhäthän ryöstelee vaan "siwoja", eli ei vaikuta meidän parempiosasten elämään mitenkään, vaikka muutama siwan wt-duunari ryöstössä henkensä menettäiskin.?

Vierailija
33/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin lähetettiin kerran työtarjous jonka hakuaika oli umpeutunut, en sentään saanut siitä karenssia vaikka en olisi ihmetellyt jos olisinkin saanut.

Tuleeko noista työtarjouksista aina ilmoitus kirjeellä vai voivatko ne roikkua omilla sivuilla ilman että niitä huomaa jos ei käy päivittäin tarkistamassa?

Vierailija
34/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Tämä kysymyshän ei liity työkkärin työtarjouksiin mitenkään. Työtarjoukset ovat erittäin usein sellaisia, että ilmoituksesta näkee heti suoraan, ettei täytä keskeisiä vaatimuksia mitenkään.

Tosiaan enemmän sääntö kuin poikkeus, että tarjous tulee ihan viime tingassa, hakuaikaa jäljellä pari päivää. Eli jos vaikka lähtee perjantaina ennen postin tuloa reissuun ja palaa tiistaina, hakuaika saattaa olla mennyt. Hienoa, jos nämä tosiaan nykyään näkyvät myös netissä omissa tiedoissa, viime vuonna ei vielä näkynyt, vaan piti pyytää jotakuta tsekkaamaan postilaatikon kun itse oli poissa. 

Itse olen kyllä nähnyt jo useamman vuoden! Ainakin 4 vuotta

Vierailija
35/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleekohan Tanskan päättäjät ihan kylmän viileesti, että kun nyt tällä tempulla säästetään muutama kymmenen miljoonaa, niin kyllä se kannattaa, vaikka rikollisuus vähän lisääntyykin ja sitäpaitsi ne köyhäthän ryöstelee vaan "siwoja", eli ei vaikuta meidän parempiosasten elämään mitenkään, vaikka muutama siwan wt-duunari ryöstössä henkensä menettäiskin.?

En tiedä mitä tanskanpäättäjät ajattelee mutta pahinta on että jotkut suomen viranomaiset ihan tosissaan haluaa ottaa sieltä mallia koska siellä se on tehonnut ja tanskan karenssi on pitempi kuin suomen ja tanskassa jos saa karenssin niin ainoa tapa saada rahaa on mennä paikallisen työkkärin työkokeiluun. Eli vastikkeellinen sosiaaliturva. Toki tanskassa on ilmeisesti työvoimapula ja paljon työhaluttomia ihmisiä niin siellä työttömyys on vähentynyt mutta suomessa ei ole työvoimapulaa ja työttömissä nyt on varmasti monenlaisia ihmisiä, osa haluaa töihin ja osa ei.

Vierailija
36/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut kaksi työtarjousta työkkäristä. Molemmilla kerroilla tarjous on saapunut viime tingassa, niin että on muutama päivä aikaa vastata. Entä jos olisin ollut matkoilla?? Karenssihan siitä olisi napsahtanut! Olisi kiva, jos nämä työtarjoukset tulisivat niin, että olisi kaksi viikkoa aikaa reagoida. Ihan vain sen vuoksi, että en ole välttämättä kotona juuri siihen aikaan.

Tuli mieleen, että ehkäpä karenssia tässä haetaankin....? Onko teille tullut näitä työtarjouksia viime tingassa?

Saathan sinä olla matkoilla mutta silloinkin sininun pitää pystyä hoitamaan työtarjousasiat. Jos et pysty niin silloin tulee ilmoittaa Työ- ja Elinkeinotoimistoon jotta et ole työmarkkinoiden käytettävissä. Et silloin ole myöskään oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Ei tarvitse olla niin pitkä aika. Sinun tehtäväsihän on nyt hakea työtä joka päivä.

Vierailija
37/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kerran postissa komennuksen hakea työpaikkaan, johon haku oli jo päättynyt pari päivää aiemmin. Kirjeessä oleva lähetyspäivä paljasti, että olivat lähettäneet kirjeen jo haun loputtua.

Lisäksi paikka oli johonkin hitsaaja/timanttiporankäyttäjän pestiin, johon minulla ei ole mitään edes läheltä liippaavaa koulutusta.

Sain myös samoihin aikoihin todella paljon komentoja hakea parturi-kampaajan paikkoja, en ole siihenkään kouluttautunut. Vähän turhautti ne kirjeet, kun tiesin, että aivan turhaan minä niihin haen, kun en osaa edes ranskanlettiä tehdä.

Sinnehän saa itse laittaa mitä työtä hakee o.O miks ne lähettelee teille työtarjouksia jossei oo lähelläkään sitä ammattia. Minä oon ammatiltani myyjä mutta en rupea niitä töitä nyt tekemään ja työkkäristä ehdottivat että muutetaan ammatiksi vaikka toimistotyöntekijä niin ei tule niitä myyjän työtarjouksia ja mahdollista karenssia.

Vierailija
38/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen näitä lyhyellä hakuajalla olevia työtarjouksia saanut. Ovat mielestäni miltei vittuilua ja tarkoitus lienee saada karenssi napsahtamaan. Molemmilla kerroilla hakuaika oli alkanut jo paljon aikaisemmin, mutta työtarjous sitten pitää lähettää parin päivän varoajalla.

Upein "työtarjous" minkä olen saanut, oli yritykseltä , josta edes netti ei löytänyt tietoja, osoitteena oli hotmail-osoite eikä työpaikasta ollut minkäänlaista kuvausta , vaan tarjolla oli siis pelkkä ammattinimike.

Ei osoitetta, kunnollisia yhteystietoja, ei mitään. Lähetin kyselyn työstä ja pyysin kertomaan edes alkeelliset asiat työpaikkaan liitttyen, sekä "hakemuksen" siiihen firman hotmailosoitteeseen, eipä koskaan kuulunut vastausta  : )

Vierailija
39/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kerran postissa komennuksen hakea työpaikkaan, johon haku oli jo päättynyt pari päivää aiemmin. Kirjeessä oleva lähetyspäivä paljasti, että olivat lähettäneet kirjeen jo haun loputtua.

Lisäksi paikka oli johonkin hitsaaja/timanttiporankäyttäjän pestiin, johon minulla ei ole mitään edes läheltä liippaavaa koulutusta.

Sain myös samoihin aikoihin todella paljon komentoja hakea parturi-kampaajan paikkoja, en ole siihenkään kouluttautunut. Vähän turhautti ne kirjeet, kun tiesin, että aivan turhaan minä niihin haen, kun en osaa edes ranskanlettiä tehdä.

Sinnehän saa itse laittaa mitä työtä hakee o.O miks ne lähettelee teille työtarjouksia jossei oo lähelläkään sitä ammattia. Minä oon ammatiltani myyjä mutta en rupea niitä töitä nyt tekemään ja työkkäristä ehdottivat että muutetaan ammatiksi vaikka toimistotyöntekijä niin ei tule niitä myyjän työtarjouksia ja mahdollista karenssia.

No sitähän minäkin ihmettelin, kun noita tarjouksia rupesi puskemaan postiluukusta :D Selvittelyn jälkeen ilmeni, että työkkärissä oltiin tehty joku virhe. Asia onneksi korjaantui. Ilmeisesti osa noista parturi-kampaaja-pesteistä oli laitettu asiakaspalvelun/vastaanoton/toimistotyön alle, kun tehtävänkuvaanhan kuuluu myös asiakaspalvelua tiskillä ja tilausten tekemistä yms.

Kun kävin työkkärissä, niin minut otti vastaan sellainen jäykän oloinen keski-ikäinen mies. Hän sitten kysyi sivulausessa, että mitenniin muka nuori tavallinen itsensä laittamisesta kiinnostunut nainen ei voi tehdä parturi-kampaajan töitä. Eihän hiusvärit tarvitse kuin levittää päähän... :D

Vierailija
40/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin lähetettiin kerran työtarjous jonka hakuaika oli umpeutunut, en sentään saanut siitä karenssia vaikka en olisi ihmetellyt jos olisinkin saanut.

Tuleeko noista työtarjouksista aina ilmoitus kirjeellä vai voivatko ne roikkua omilla sivuilla ilman että niitä huomaa jos ei käy päivittäin tarkistamassa?

Minäkin tätä kysyisin. Näkyvätkö työtarjoukset Omilla sivuilla heti sivut avattaessa? Minulla aina vaan teksti siinä tyyliin "ei suoritettavia tehtäviä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi