Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työtarjoukset: kolme päivää aikaa hakea!

Vierailija
25.02.2016 |

Mulle on tullut kaksi työtarjousta työkkäristä. Molemmilla kerroilla tarjous on saapunut viime tingassa, niin että on muutama päivä aikaa vastata. Entä jos olisin ollut matkoilla?? Karenssihan siitä olisi napsahtanut! Olisi kiva, jos nämä työtarjoukset tulisivat niin, että olisi kaksi viikkoa aikaa reagoida. Ihan vain sen vuoksi, että en ole välttämättä kotona juuri siihen aikaan.

Tuli mieleen, että ehkäpä karenssia tässä haetaankin....? Onko teille tullut näitä työtarjouksia viime tingassa?

Kommentit (57)

1/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaksesi päivärahaa sinun tulee olla työmarkkinoiden käytettävissä. Silloin sä et ole matkoilla, ja ehdit vaikka samana päivänä hakea sitä paikkaa.

Vierailija
2/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt joka päivä kyttääs verkossa oma palvelussa, niin näet ne heti. Jos siis nykyään kirjeitä venaalet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoistahan pitää työttömän ilmoittaa. Silloin ei pääse tällaista kuvaamaasi tilannetta syntymään. Jos olet matkoilla ilman että olet ilmoittanut työkkäriin, on ihan oma vika jos siitä karenssi napsahtaa.

4/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alapeukkuja pummeilta.

Vierailija
5/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääkin voisi kaikki hoitaa netissä ja laittaa sähköpostia tai soittaa, että katso palvelusta työtarjous. Ei ole kuulemma tällä hetkellä mahdollista pysäyttää papereiden lähettelyä (kysyin, kun henkilötietoja sisältävät paperit on hankala hävittää turvallisesti).

Vierailija
6/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ilmoittaa matkoista enää.

Vierailija
7/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks netti ja työkkärin sivut toimivat liki kaikkialla. eli matkoillakin voit työkkärin postia seurata

Vierailija
8/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vakihakemus noihin. Menee vartti

Vierailija
9/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tullut useammankin kerran.  Ei taida olla edes harvinaista.

10/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskysymys. Haluatko töihin?

Vierailija
11/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Mene sinä töihin.

Vierailija
12/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kerran työtarjous, johon hakuaika päättyi samana päivänä. Toisen kerran sellainen, johon hakuaika seuraavana päivänä. Muitakin viime hetken tarjouksia. Sama tyyppi niitä lähetteli. Kerran väittivät lähettäneensä, mutta sitä ei koskaan tullut. Tein tiedustelun postiin ja valituksen te-toimistoon ja läpi meni. Tuet kylläkin olivat monta viikkoa silloin asian takia katkolla.

Vierailija
13/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Tiedätkö edes mikä se työtarjous on?  Se on tikalla heitetty avoimien työpaikkojen kasaan.  Se on lappu johon tulee ja kannattaa reagoida, mutta ei se mikään työpaikka ole jonka vaan voisi "ottaa vastaan".

14/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Tiedätkö edes mikä se työtarjous on?  Se on tikalla heitetty avoimien työpaikkojen kasaan.  Se on lappu johon tulee ja kannattaa reagoida, mutta ei se mikään työpaikka ole jonka vaan voisi "ottaa vastaan".

Vai niin. Kyllä mä sain töitä tuollaisesta, laitoin hakemuksen, menin haastatteluun ja sain paikan.

Tuetysti erona oli se, että mä halusin töihin.

Vierailija
15/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Vai niin. Kyllä mä sain töitä tuollaisesta, laitoin hakemuksen, menin haastatteluun ja sain paikan.

Onneksi olkoon!

Vierailija
16/57 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Näihin paikkoihin haetaan ihan itsenäisestikin ja hakijoita voi olla kymmeniä, usein satoja. Onnittelut haastatteluun päässeille. Toiset onnittelut paikan saaneille. Ei se helppoa ole.

Vierailija
17/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

Minäkin sain muuten! tai no työkkärin täti tulosti silloin pari paperia, joihin hain ja toiseen pääsin joutuen lopettamaan työn koulun takia, koska ei ollut mahdollista tehdä osa-aikaisena. Se oli silloin 2008 helpompaa.

Mielestäni suurempi ongelma on nämä nykyiset nollasopimukset ja vuokratyö. 

Vierailija
18/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vuokratyössä on vikana?

Vierailija
19/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oletteko ilmoittaneet te-toimistoon esim. viikon lomasta? Alkaako työnhaku alusta tuollaisen tilanteen jälkeen, jos siis ilmoittaa etukäteen, ettei ole käytettävissä viikkoon? Ja karenssiako tulee? Tietenkään avustusta ei silloin saa.

Kokemuksia?

Vierailija
20/57 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran postissa komennuksen hakea työpaikkaan, johon haku oli jo päättynyt pari päivää aiemmin. Kirjeessä oleva lähetyspäivä paljasti, että olivat lähettäneet kirjeen jo haun loputtua.

Lisäksi paikka oli johonkin hitsaaja/timanttiporankäyttäjän pestiin, johon minulla ei ole mitään edes läheltä liippaavaa koulutusta.

Sain myös samoihin aikoihin todella paljon komentoja hakea parturi-kampaajan paikkoja, en ole siihenkään kouluttautunut. Vähän turhautti ne kirjeet, kun tiesin, että aivan turhaan minä niihin haen, kun en osaa edes ranskanlettiä tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi