Mummien, ukkien sekä isomummien/ukkien ärsyttävät neuvot/huolet vauvanhoitoon ja raskausaikaan..
Nyt rv 21+3 ja esikoista odotan. Itse minun mummini ohjeisti etten saa nyt raskausaikana katsoa hurjia lapsilta kiellettyjä elokuvia, koska vauva voi kuulla kaiken kohtuun ja saada vaikutteita...että sellasta. Neuvoja tullut myös miten minun pitäisi pukeutua lämpimästi ja joka puhelussa vielä kun soittelee "laitahan sitten lämpimästi päälle ettet palellu ulkona" (joo enköhän minä jo itse osaa jo pukeutua sään mukaan.. :) ) Kyselee puhelimessa ja kasvotusten "onkos sinulla ruokaa" ja muistuttaa vielä "syö nyt sitten hyvin ja monipuolisesti".. Just jotkut noin itsestäänselvistä asioista huolehtiminen ärsyttäää...:D mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja onhan näitä muitakin mutta ei nyt heti muistunu kaikkii mieleen.. Mulla on onneksi sellanen äiti, jonka kanssa kiva jutella kaikesta raskauteen ja tulevaan vauvanhoitoon littyvistä asioista. Että ei tuu mitään ihmeellisiä hössötyksiä siltä ja se onkin ollut sillä asenteella kokoajan että kukin tyylillään, mutta tietty vinkkejä voi antaa. Mutta kun välillä se neuvominen ja huolehtimininen voi mennä joillain yli että varmaan monella meinaa palaa käämit sellasesta ja joskus se ei kuulostakkaan enään pelkältä neuvomiselta vaan kerrotaan miten asiat pitäisi tehdä..
Mitä kaikkea olette saaneet kuulla ? Outoja, hölmöjä, ärsyttävi neuvoja/huolia..?
Kommentit (8)
Veljensiskonkumminkaimanpuoliso sai lapsen ja oli kummeilla kyläilemässä. Piti taaperoa aika pitkälti sylissä tai vieressä (ehkä konttaus-melkeinpystyyseisomaantuettuna -ikäinen muksu).
No tämä kummitäti sitten tokaisi kummityttönsä ja lapsen lähdettyä että
"Ei se lapsi opi edes seisomaan saati kävelemään kun koko ajan pitää sitä sylissä".
Fuck the logic.
"Nuku silloin kuin vauvakin nukkuu :)"
"Älä laita pojalle punaista haalaria, siitähän tulee homo" ja samaan liittyen ukki heitti nuken pois pojalta.
Jaa. Päikkärit vauvan kanssa oli kyllä vauvavuodessa parasta.
Että mulle ainakin vauvan kanssa nukkuminen toimi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun vauva itki väsymystään, niin puoli sukua toisteli että anna sille tissiä. No juu, varmasti alankin tässä imettää teidän kaikkien nähden.
Kyllä mä annoin tissiä puolen suvun nähden ja myös vieraiden ihmisten..:D piti olla tuttia,kun ei sellanen kelvannut..eikä myöskään pullo..
Noooo kunhan kasvatte aikuisiksi niin valoa alkaa näkymään. No ei kaikille kun vastaanottokykyä ei ole.
Juu mähän annan mun vauvalle tissiä missävaan, jos tarvitsee. Ei siinä mitään hävettävää. Ärsyttävää kyllä se jos vauva itkee rupeavat muut arvuuttelemaan mikä sillä olis hätänä ja ehdottamaan jospa antaisin tissiä jne...
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Päikkärit vauvan kanssa oli kyllä vauvavuodessa parasta.
Että mulle ainakin vauvan kanssa nukkuminen toimi.
Vauvat on erilaisia, ja ikäkin voi vaikuttaa :)
Muistan kun vauva itki väsymystään, niin puoli sukua toisteli että anna sille tissiä. No juu, varmasti alankin tässä imettää teidän kaikkien nähden.