Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaista asti olen odottanut koska oksutauti alkaa, miten kauan tässä pitää oottaa?

Vierailija
23.02.2016 |

Ensimmäinen lapsi alkoi oksennella perjantai-iltana myöhään, toinen sunnuntai-iltana, mies oksensi viime yön, koska mun vuoro? Minä olen ollut vieressä jo perjantaina ensimmäisestä oksusta ja siivonnut jäljet, eli altistuminen on täytynyt tulla jo silloin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis haluatko oikeen sen oksu taudin? Kun oikein odottelet..

Vierailija
2/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis haluatko oikeen sen oksu taudin? Kun oikein odottelet..

Mietin ihan samaa :D

Kyllä mä ainakin ap:n tilalla tekisin kaikkeni etten sairastuis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikille tule.

Koko viime viikon sai hoitaa kolmea oksennustauti potilasta ja sitten rupes ukkoki kakkimaan ku hullu ja mulla ei mitään. Taivaan kiitos!

Vierailija
4/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä sitä innolla odota, vaan suurella pelolla. Mies on sitä mieltä että tauti on niin paha että ei siltä voi mitenkään välttyä. Mulla on kauhee oksentamiskammo, heti jos vähän tekee pahaa tulee panikkki, pelkään niin että kädet ja hampaat tärisee. Pelkään hammaslääkäriäkin, ja nyt tää on ollu kuin olisi teuraalle menossa hammaslääkäriin monta päivää. En uskalla syödä mitään, enkä juuri juodakaan, koska kaikki mikä menee sisään tulee myös ulos.

ap

Vierailija
5/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on huono olo siitä kun on valvonut ja syönyt ja juonut vähän. Ei oo kivaa.

ap

Vierailija
6/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot jo sairastanut saman pöpön aiemmin, et ehkä saa tautia ollenkaan tai sairastat sen vaan lievänä öllötyksenä ilman oksennus-/ripulitautia. Yleensä nuo oksutaudit kyllä tarttuu aika nopeasti, etenkin kun oot varmaan eniten ollut viruksille alttiina lasten sotkuja siivotessa. Ehkä se väistää nyt sut, pidetään peukkuja.

Vierailija
7/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot jo sairastanut saman pöpön aiemmin, et ehkä saa tautia ollenkaan tai sairastat sen vaan lievänä öllötyksenä ilman oksennus-/ripulitautia. Yleensä nuo oksutaudit kyllä tarttuu aika nopeasti, etenkin kun oot varmaan eniten ollut viruksille alttiina lasten sotkuja siivotessa. Ehkä se väistää nyt sut, pidetään peukkuja.

Meillä kaikilla oli norotauti kuus vuotta sitten, sitä edellinen oksennustauti oli 20 vuotta sitten, lapsena en ole sairastanut ollenkaan, lapsuudenkodissa ei ole vieläkään koskaan ollut oksennustautia, joten en tiedä olisko mulla mistään tullut immuniteettia. Ehkä se meni vaan lievemmillä oireilla, mulla oli eilen lievästi lämpöäkin, tänään ei kun testasin. Toinen lapsista oksenteli yön ja sitten seuraavana iltanakin oli vielä kuumeessa, onneksi kun annoin kerran lääkettä kuume laski ja molemmat lapset on ihan ok. Mies meni todella huonoon kuntoon, se oli aika pelottavaa, mietin jo että pitääkö soittaa apua kun ei ole ihan perusterve mies kyseessä, vahva lääkitys reumaan. On tää kyllä niin syvältä. Sais jostain rokotteen niin meidän perhe olis ekana jonossa.

ap

Vierailija
8/9 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenpä luulet että hoitajat selviävät  töissä, kun oksentelevia potilaita on ympäri vuoden? Mitäpä jos sinäkin pitäisit käsihygieniastasi huolta - ei ole mikään pakko sairastua.

Vierailija
9/9 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenpä luulet että hoitajat selviävät  töissä, kun oksentelevia potilaita on ympäri vuoden? Mitäpä jos sinäkin pitäisit käsihygieniastasi huolta - ei ole mikään pakko sairastua.

Hoitajat kuulemma sairastelevatkin aika paljon, mutta heille tulee kyllä varmasti se immuniteetti sitten suurimpaan osaan sairauksia.

Meillä kaikki pesee käsiä saippualla ja käytetään vielä käsidesiäkin, mutta sairaudet, kuten tää oksennustautikin leviää pisaratartuntana, voi olla aika turhaa pestä käsiään kun on vieressä seissyt/istunut kun toinen oksentaa, uudestaan ja uudestaan, sitä se on kun lapset sairastaa. Mutta jokatapauksessa, käsiä olen pessyt tässä näiden päivien ja öiden aikana varmasti satoja kertoja. Enkä ole vielä itse oksentanut, kaikki muut tauti on käynyt läpi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi