Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Videokuvaa leipäjonosta - miten niin monella tupakka suussa???

Vierailija
23.02.2016 |

Siis eikö voisi tulla jokin laki, että ruokaa hakemaan pääsee vain ne, jotka eivät käytä vähiä rahojaan tupakkaan? Eihän tuo nyt ole reilua kenellekään.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole myöskään ok käyttää sitä rahaa viinaan tai hedelmäpeliin. Miksei sillä rahalla voi yksinkertaisesti ostaa ruokaa, mielellään ale-tuotteita isoja eriä, jos vain omistaa pakastimen.

Jos tupakointi on ainoa ilo elämässä, kannattaa hakeutua hoitoon.

Tiedätkö, että se oikeasti on ainoa ilo monille. Käykö kateeksi, vai mikä sinun ongelmasi on?

Vierailija
82/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, vähä-älyiset jatkavat itsensä ylentämistä muiden kustannuksella.

Olen itsekin ollut työtön, hetken ja omasta aloittestani, eli irtisanouduin. Työllistyin sitten heti, kun halusin, olenhan alani asiantuntija, jolla on paljon kysyntää työmarkkinoilla. Kustansin elämäni säästöilläni, joita minulla oli yllin kyllin, olenhan tehnyt työtä, josta minulle on maksettu sangen kelvollista palkkaa.

Halusin työttömänä tehdä jotain järkevää. Menin sitten vapaaehtoisena jakamaan ruokaa leipäjonoon.

Oman kokemukseni  mukaan suurin osa asiakkaista oli sangen pienituloisia eläkeläisiä ja myös lapsiperheet olivat runsaasti edustettuina. Vain pieni osa jonottajista edusti laitapuolen kulkijoita. Juttelin asiakkaiden kanssa melko paljon ja olin kovasti pahoillani heidän puolestaan, niin surullisia tarinoita sain kuulla.

Moni koki myös häpeää jonottaessaan. Suurin osa suomalaisista, varsinkin vanhemmasta väestä, ovat kasvaneet ajatukseen, että tulee pärjätä omillaan. Moni oli pärjännytkin, tiettyyn pisteeseen saakka, kunnes valoa ei enää ole näkyvissä.

Kyse on kanssaihmisistä. Kuinka voitte olla noin omahyväisiä, että ylennätte itseänne kanssaihmisten kustannuksella?

Itsensä ylentämisestä puheenollen... Voi ironiaa. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö voisi tulla jokin laki, että ruokaa hakemaan pääsee vain ne, jotka eivät käytä vähiä rahojaan tupakkaan? Eihän tuo nyt ole reilua kenellekään.

Millä sekään tutkittaisiin,kuka mihinkin vähät rahansa käyttää? Siis miten tuo ehdottamasi laki käytännössä toimisi?

Minusta on hienoa,että leipäjonoon saa oikeasti mennä kuka tahansa.Aivan kuten toimeentulotukea saa,jos on vähävarainen,vaikka sitten pistäisi koko tuen röökiin tai viinaan,millä kukakin elää.

Tosin jossain piheysketjussa joku mulkero kertoi,että tienaa hyvin mutta säästää ruuassa käymällä leipäjonoissa.Sellainen enemmän tympii kuin jokin tupakanpoltto.

Vierailija
84/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, vähä-älyiset jatkavat itsensä ylentämistä muiden kustannuksella.

Olen itsekin ollut työtön, hetken ja omasta aloittestani, eli irtisanouduin. Työllistyin sitten heti, kun halusin, olenhan alani asiantuntija, jolla on paljon kysyntää työmarkkinoilla. Kustansin elämäni säästöilläni, joita minulla oli yllin kyllin, olenhan tehnyt työtä, josta minulle on maksettu sangen kelvollista palkkaa.

Halusin työttömänä tehdä jotain järkevää. Menin sitten vapaaehtoisena jakamaan ruokaa leipäjonoon.

Oman kokemukseni  mukaan suurin osa asiakkaista oli sangen pienituloisia eläkeläisiä ja myös lapsiperheet olivat runsaasti edustettuina. Vain pieni osa jonottajista edusti laitapuolen kulkijoita. Juttelin asiakkaiden kanssa melko paljon ja olin kovasti pahoillani heidän puolestaan, niin surullisia tarinoita sain kuulla.

Moni koki myös häpeää jonottaessaan. Suurin osa suomalaisista, varsinkin vanhemmasta väestä, ovat kasvaneet ajatukseen, että tulee pärjätä omillaan. Moni oli pärjännytkin, tiettyyn pisteeseen saakka, kunnes valoa ei enää ole näkyvissä.

Kyse on kanssaihmisistä. Kuinka voitte olla noin omahyväisiä, että ylennätte itseänne kanssaihmisten kustannuksella?

Itsensä ylentämisestä puheenollen... Voi ironiaa. 😂

Realismi on eri asia, vaikka sinä sitä et näköjään ymmärrä. Kalahtiko kalakka mahdollisesti?

Vierailija
85/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottava kommentti, sen perusteella esim. toimeentulotukea tarvitsevat eivät saisi tupakoida, käyttää alkoholia, karkkia jne. Koska sekin olisi epäreilua niille, jotka eivät tupakoi jne. tai eivät tarvitse toimeentulotukea.

Seuraava kommentti on varmaan se, että jollet pärjää ilman apua, etkä elä niinkuin minä tahdon, niin kuole rauhassa nälkään tai kylmään.

Hyvinvointisuomea ?

Kuka tarvitsee kyseisiä tuotteita, varsinkaan jos ei ole varaa ruokaan?

Itse en tarvitse niistä mitään.

Ja oletat, että kaikki ihmiset ovat kuten sinä. Eivät ole.

Ei tunnu olevan koska näitä tuotteita käytetään vaikka ei ole varaa ruokaan.

Ihmettelen suuresti tärkeysjärjestystä.

Vierailija
86/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha riittää aina siihen tärkeimpään.

Äiti erosi isästä, koska rahaa ei ollut aina leipään, mutta isällä riitti tupakkaa. Oli ilahduttavaa, kun kotona oli eron jälkeen ruokaa.

Niin, se varmastikin oli vanhempiesi eron syy... pyhä yksinkertaisuus.

En ole tuo jota lainasit,mutta kyllä minäkin eroaisin miehestä,jolle oma nautinto on tärkeämpi kuin perheen ruokkiminen.Järkyttävää itsekkyyttä.

Vierailija
87/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiiniriippuvuus on paha sairaus.

Vierailija
88/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakoitsijalla olisi motivaatiota, tsemppiä ja halua lopettaa tupakanpoltto, hänellä saattaisi olla myös motivaatiota etsiä työpaikka jostain kiven tai kannon alta. Ongelmilla on taipumusta kasautua. Kun menee huonosti, ei jaksa ponnistella elämäntilanteensa eteen välttämättä kauhean voimakkaasti, jos tilanne tuntuu toivottomalta ja jatkuu pitkään. Tottakai siellä leipäjonossa on myös muita kuin laiskoja ja tupakoivia työttömiä. Varmasti siellä on myös ahkeria työttömiä, ja ahkeria pienituloisia ja sairaita eläkeläisiä. En halua yleistää. Joillakin voi olla psyykkisiä ongelmia. Psyykkiset ongelmat aiheuttavat usein säröä kulisseihin. Ei ihminen, jolla on pahoja psyykkisiä ongelmia, välttämättä jaksa huolehtia työmarkkinakelpoisuudestaan tai terveydestään. Hän ei kenties jaksa välittää siitä, että tupakoinnista voi tulla keuhkosyöpä.

Vierailija
89/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on edelleen tälläkin vuosisadalla sellaisia perheitä joissa lapsille ei osteta kunnollista ruokaa. Siksi on erityisen hyvä asia että leipäjonot ovat olemassa. Ei vanhempien itsekkyydestä saa lasta rangaista. Toki näitä itsekkäitä vanhempia löytyy myös varakkaammista vanhemmista.

Vierailija
90/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän leipäjonossa tupakointi välttämättä anna kuvaa maailman parhaista elämänhallintataidoista, mutta olisiko niin, että se kehno elämänhallinta on yksi syy siihen, että ruoka-apua tarvitaan? 

Tuo juurikin on osoitus elämänhallintataidoista, että osaa laskea vähät rahansa niin, että jää tupakkaankin rahaa.

Vierailija
91/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haluaa nähdä kaduille tuupertuneita nälkään kuolleita, joilla tupakka vielä kylmenneessä huulessa roikkuu. 

Siinä katsellessaan hän saa janomaansa vahvistusta sille, että on ihan hirveän hyvä ihminen, joka ei tupakkaa polta eikä syntiä tee.

Vierailija
92/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sätkätoppa maksaa reilun vitosen ja poltan siitä kolmesta neljään päivää. Papereita olen tuonut joskus Tallinnanristeilyltä ison laatikollisen halvalla ja filtterit eivät maksa juuri mitään. Noin lukion matikalla noihin sätkiin menee siis noin neljästä viiteenkymppiä kuukaudessa. En pidä tuota kovin kalliina. Tuollainen raha menisi kuukaudessa ihan mihin tahansa muuhunkin huvitukseen.

Vierailija
93/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus, antakaa nyt jo olla ja keskittykää itse aiheeseen, eli:

Onko teistä ok, että leipäjonossa käyvä ihminen tupakoi?

Minusta on ihan ok.

Vastaavasti palstan elämäntapatyötön mies on ihan OK leipäjonossa kaljatölkkeineen?

No jos se rööki tai kaljatölkki on elämän ainoa ilo,niin en minä ainakaan sitä menisi kieltämään leipäjonossa seisojilta.Kauhean ylimielisiä ihmisiä osa täällä"Jumankekka,köyhiltä kaikki pienetkin ilot pois!Kärsiköön kunnolla,nuo yhteiskunnan loiset!"

Halvin kaljatölkki maksaa jotain alle euron,ihan oikeastiko joku on sitä mieltä,ettei köyhillä saa olla mitään maksullisia nautintoja?Koska ovat köyhiä,elämän pitää olla pelkkää kurjuutta?

En itse käy leipäjonoissa tai osta vähillä ruokarahoilla "turhuuksia" mutta ottaa päähän nämä jotka ovat aina tuomitsemassa muita.Toivottavasti teillä ei ole minkäänlaisia paheita,että olette varmasti kyllin hyviä ihmisiä arvioimaan mihin muut saaavat rahansa käyttää.

Vierailija
94/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoiset pois leipäjonoista

Idiootit pois internetistä.

Vierailija
95/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä taas joku kateellinen leipäjonoporukalle? Juu, ettäs kehtaavat, ökyporvarit, ilmaista ruokaa hakea, kun on niin suuret tulot, että ihan tupakkaakin polttavat.

Ei,vaan kun sitä ruokaa ei sieltä leipäjonostakaan riitä kaikille. On itsekästä ja pelkkää ahneutta hakea ruokaa leipäjonosta, jos kerran rahaa riittää tupakkaan. Silloin se on ihmisen oma valinta jos ei ole varaa syödä. Sillä rahalla kun voi ostaa myös ihan itse ruokaa ja leipäjonon eväät saisi joku oikeasti  köyhä.

Vierailija
96/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se noin laskettuna tuntuu isolta rahalta mutta kas kummaa, vaikka sen tupakoinnin lopettaa niin silti sitä mystistä satasta ei ilmesty loppukuusta kouraan. Sen rahan käyttää sitten huomaamattaan johonkin muuhun. T. Tupakoinnin lopettanut

Jaa, mä oon taas huomannut ihan päinvastaista. Poltin vajaan askin päivässä, eli 20-30 euroa meni siihen lystiin viikossa. Nyt kun olen polttamatta, niin kummasti mulla onkin nykyisin varaa ostaa vaikka huntin kengät. Aiemmin ei ollut.

Vierailija
97/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3–4 sätkää päivässä = alle kymppi/kk.

Säästöä?

On se jännä, että kukaan tupakoitsija ei polta kuin pari päivässä. Eikö sitten voi olla kokonaan ilman? Ja säästöä se on pienikin säästö, kympillä käy vaikka pitsalla.

Vierailija
98/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Aloitin tupakkaa kunnolla polttamaan kun elämään tuli lisää stressiä ja talous huononi, hassua. Jos ei ole saatavilla paljon ruokaa, poltan tupakan ja säästän ruokaa iltaan, kun tupakka vie näläntunteen joksikin aikaa.. Ja kuten joku sanoi, jotain hyvää muuten paskaan elämään, on se tupakointi.

Erikoista. Mitä niin hyvää siinä tupakoinnissa on? Mä olen polttanut itse reilun 20 vuotta ja ollut nyt pari vuotta polttamatta ja kyllä mun elämä on muuttunut paremmaksi vaikkei siinä ole mikään muu ole muuttunut. Yhä edelleen olen työtön, sinkku, lapseton ja yksinäinen..

Aski taitaa maksaa nykyisin reilun vitosen ja sillä saa jo ison kattilallisen kasvissosekeittoa..

Vierailija
99/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54, jos vaikka yrittäisi polttaa vähemmän tupakkaa, halvempaa tupakkaa? Hakea lääkäriltä apua, nikotiinilaastarit/purkat? Tai se lääkitys, joka tekee sen että kun polttaa, tulee niin paha olo että jopa oksentaa eikä pysty polttamaan?

Tai kokeilee ihan vaan tahdonvoimaa. Ei se ole mistään muusta kuin itsestä ja omasta halusta kiinni. Eihän se tupakanpolton aloittaminenkaan mitään helppoa ole, mutta se kyllä onnistui ja riitti tahdonvoima.

Vierailija
100/131 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä taas joku kateellinen leipäjonoporukalle? Juu, ettäs kehtaavat, ökyporvarit, ilmaista ruokaa hakea, kun on niin suuret tulot, että ihan tupakkaakin polttavat.

Ei,vaan kun sitä ruokaa ei sieltä leipäjonostakaan riitä kaikille. On itsekästä ja pelkkää ahneutta hakea ruokaa leipäjonosta, jos kerran rahaa riittää tupakkaan. Silloin se on ihmisen oma valinta jos ei ole varaa syödä. Sillä rahalla kun voi ostaa myös ihan itse ruokaa ja leipäjonon eväät saisi joku oikeasti  köyhä.

Tämä oli ketjun ensimmäinen järkevä perustelu sille,miksi tupakoijat eivät kuulu leipäjonoon.Uskon silti,että ne jotka oikeasti vaivautuvat jonottamaan räntäsateessa saadakseen normiruokaa(ei sieltä käsittääkseni mitään luksustuotteita jaella)ovat ihmisiä,jotka ovat ruoka-avun tarpeessa,syystä tai toisesta.Aika järkyttävän pihi saa olla sellainen tyyppi,joka  näkee sen vaivan ja nöyryytyksen että  menee leipäjonoon kökkimään vaikka olisi ruokaa muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä