Tänä aamuna 71,5 kg. :(
Olen 164 cm. Nyt loppui syöminen, perkule vieköön. Ahdistaa tosi paljon, mulla tämä on pelkästään tahdonvoimasta kiinni... Nyt siis ruokavalio remppaan ja pienemmät annokset!!
Kaipaisin hyviä vinkkejä erityisesti ruokavalioon: mitkä ruoat pitävät nälkää hyvin mutta ovat vähäkalorisia ja myös terveellisiä? Tiedän että näitä aloituksia on paljon mutta olisin kiitollinen vinkeistä JA myös tsempeistä. :) Myös muita about samankokoisia olisi kiva kuulla, millaisena koet itsesi ja oisko samoja ajatuksia kuin mulla...
Kommentit (140)
Niin ja liikunta elämässäni on ok pohjalla, tykkään liikkua ja lenkkeillä, anaerobista kyllä saisin hieman lisätä... Eli syömisellä olen saanut itseni tähän kuntoon. :( Syöminen on vain niiiin kivaa...
Ap
Olen täsmälleen samankokoinen, ja mielestäni oikein hyvä :D. Harrastan paljon liikuntaa, joten en ole ollenkaan pyöreän näköinen vaan lihaksikkaan oloinen ja x-mallinen. Ehkä sunkin kannattaisi enemmän keskittyä kehon koostumukseen kuin painoon?
Siis paljonko liikut viikossa?
Onko tuossa painossa sinulla kuitenkin lihaksia vai keskitytkö aerobiseen?
Vierailija kirjoitti:
täällä 88,3 kg oon 178 cm :/
Mulla painoo saman verran, mut oon 12 cm lyhyempi :( Ei vaan pysty olemaan syömättä herkkuja
Normaali ruoka on parasta, kunhan tarkistat annoskokosi. Monesti riittää se, että vähennät perunan/pastan/riisin määrää lautasella ja lisäät kasviksia monipuolisesti. Proteiinia 150g päivä, parhaimman tuloksen saat kun ostat puhdasta lihaa/kalaa ja maustat itse - unohda siis valmismaridadissa olevat tuotteet. Jos käytät kastikkeita, käytä niitä puolet vähemmän kuin ennen. Tarkista paljonko syöt leipää päivittäin ja mitä siihen laitat päälle. Et tarvitse sekä juustoa, levitettä että leikkelettä. Oman rasva-annokseni saan kun lisään salaatin joukkoon oliiviöljyä, muita rasvoja en juuri käytä. Iltapalaksi rahkaa ja marjoja, ilman sokeria, kenties mehukeittoa makeutta tuomaan. Näillä yksinkertaisilla jutuilla olen tiputtanut -25kg samalla liikkuen noin 1h päivä, työmatkat kävellen/pyöräillen. Olen sinua 4cm pidempi ja nyt tavoitteessani.
Mulla näytti lukemia 72,3 vielä syksyllä, olen 168 cm pitkä. Tällä hetkellä lukemat n. 66. Vielä kun pari kiloa sais pois, niin olisin ihan tyytyväinen. En ole ollut mitenkään kurimusdietillä, vaan järjestelmällisesti keventänyt kaikessa. En erityisemmin herkutellut ennenkään. Annoskokojen pienentäminen on varmaan ollut suurin asia.
Vaikka kiloja on noinkin paljon karissut, niin ainoastaan yksi ihminen on siitä maininnut. Itse toki tunnen kilojen karisseen, mutta en ollut mikään tankki aikaisemmillakaan kiloilla, vaikka siltä välillä tuntuikin kun kaikki kiristi.
Mulla läskit kertyy "vääriin paikkoihin", 71,5 ei varmasti ole kovin paljon joillakin joilla on lihaksia ja näyttää ns. urheilulliselta, mutta mun peilikuva kyllä inhottaa mua. Oot oikeassa, ehkä siihen kehon koostumukseen kannattaisi ensisijaisesti keskittyä... Tosiaan kuntosalihommat mun elämästä uupuu, muuten kyllä liikun ja oon ihan hyväkuntoinen.
Ap
Vittumaista kun ne läskit ei voi kerääntyä rintoihin ja peppuun. Käsivarret ja hartiat senkun paksuuntuu. :D
laihduttaja kirjoitti:
Normaali ruoka on parasta, kunhan tarkistat annoskokosi. Monesti riittää se, että vähennät perunan/pastan/riisin määrää lautasella ja lisäät kasviksia monipuolisesti. Proteiinia 150g päivä, parhaimman tuloksen saat kun ostat puhdasta lihaa/kalaa ja maustat itse - unohda siis valmismaridadissa olevat tuotteet. Jos käytät kastikkeita, käytä niitä puolet vähemmän kuin ennen. Tarkista paljonko syöt leipää päivittäin ja mitä siihen laitat päälle. Et tarvitse sekä juustoa, levitettä että leikkelettä. Oman rasva-annokseni saan kun lisään salaatin joukkoon oliiviöljyä, muita rasvoja en juuri käytä. Iltapalaksi rahkaa ja marjoja, ilman sokeria, kenties mehukeittoa makeutta tuomaan. Näillä yksinkertaisilla jutuilla olen tiputtanut -25kg samalla liikkuen noin 1h päivä, työmatkat kävellen/pyöräillen. Olen sinua 4cm pidempi ja nyt tavoitteessani.
Kiitos! Leivän puputtamisen ajattelin nyt ensisijaisesti lopettaa, sitä tulee vedettyä paljon. Perunaa tulee syötyä joskus mut pastaa ja riisiä tosi harvoin. Leipä on vaan niin helppo välipala, täytyy keksiä jotain muuta tilalle. Hedelmistä en oikein välitä mut rahka, raejuusto ja marjat on herkkua, jos ottaisin niitä tilalle... Pakko varmaan tehdä itelle ihan ruokalista päivälle. Miten teillä muilla, erit. painonpudottajills, lasketteko ruoasta yleensä kalorit?
Vierailija kirjoitti:
Mulla näytti lukemia 72,3 vielä syksyllä, olen 168 cm pitkä. Tällä hetkellä lukemat n. 66. Vielä kun pari kiloa sais pois, niin olisin ihan tyytyväinen. En ole ollut mitenkään kurimusdietillä, vaan järjestelmällisesti keventänyt kaikessa. En erityisemmin herkutellut ennenkään. Annoskokojen pienentäminen on varmaan ollut suurin asia.
Vaikka kiloja on noinkin paljon karissut, niin ainoastaan yksi ihminen on siitä maininnut. Itse toki tunnen kilojen karisseen, mutta en ollut mikään tankki aikaisemmillakaan kiloilla, vaikka siltä välillä tuntuikin kun kaikki kiristi.
Mahtavaa! Jospa mäkin saisin nyt itseä niskasta kiinni. Mun suurin ongelma on se, että oon luonteeltani ihan älyttömän malttamaton. Heti täytyisi näkyä tuloksia, tapana heittää kirves kaivoon kun ei ihmeitä tapahdukaan. Yritän laittaa itselleni jonki tavoitteen esim. 3 kuukauden päähän, kun vain saisin itestäni revittyä malttia... Oliko sulla jotain välitavoitteita vai mietitkö suoraan loppupainoa, mihin tähtäät?
Aika samat mitat mulla 2v sitten. Nyt 165/58 ja ehkä kilon kaksi voisin pudottaa painoa.
Aloin laskea kaloreita ja jätin isot suklaalevyt ja karkkipussit pois, suklaapatukat tilalle. Toimii!
En myöskään välitä hedelmistä mutta välipalana maistui yksi vihreä omena mustan kahvin kanssa. Toinen käyttämäni välipala on vispipuuro, siinä ei ole paljon kaloreita. Vaihda se ylimääräinen leipä päivittäiseen annokseen peruna/pasta/riisi lounaallasi, tarvitset hiilareitakin pysyäksesi kunnossa. Aamiaiseksi syön puuroa (1dl hiutaleita + 2tl ruisrouhetta), marjoja ja mehukeittoa. Vettä mulla menee noin 3litraa päivässä ja keho tottuu kyllä ajan kanssa siihen. Herkkujakin söin projektin aikana mutta kohtuudella. Muista kuitenkin syödä tarpeeksi eli jotain 1200-1400 Kcal päivässä, jotta laihdut.
Vierailija kirjoitti:
Aika samat mitat mulla 2v sitten. Nyt 165/58 ja ehkä kilon kaksi voisin pudottaa painoa.
Aloin laskea kaloreita ja jätin isot suklaalevyt ja karkkipussit pois, suklaapatukat tilalle. Toimii!
Paljonko kaloreita söit päivässä?
laihduttaja kirjoitti:
En myöskään välitä hedelmistä mutta välipalana maistui yksi vihreä omena mustan kahvin kanssa. Toinen käyttämäni välipala on vispipuuro, siinä ei ole paljon kaloreita. Vaihda se ylimääräinen leipä päivittäiseen annokseen peruna/pasta/riisi lounaallasi, tarvitset hiilareitakin pysyäksesi kunnossa. Aamiaiseksi syön puuroa (1dl hiutaleita + 2tl ruisrouhetta), marjoja ja mehukeittoa. Vettä mulla menee noin 3litraa päivässä ja keho tottuu kyllä ajan kanssa siihen. Herkkujakin söin projektin aikana mutta kohtuudella. Muista kuitenkin syödä tarpeeksi eli jotain 1200-1400 Kcal päivässä, jotta laihdut.
Ok, tuo 1200-1400 kuulostas kyllä ihan hyvältä... Oon vähän jojoillut painon kanssa aiemmin (en nyt hetkeen) ja oon typerästi vetäny ihan liian vähän ja sit jossain vaiheessa sortunut.
Jos tän päivän maailmassa ei tiedä mitä syödä ja mikä on terveellistä, ei ehkä oo rahkeita koko hommaan. Lehdet, telkkari, netti, blogit jne ovat suoltaneet viimeiset 10v jatkuvalla syötöllä tietoa siitä miten saada se keho, just THE KEHO. Ootko kulkenut ihan silmät kiinni koko aikuiselämän?
Mitä jos palkkaisit personal trainerin tai kävisit ravitsemusterapeutilla? Tai lainaisit kirjastosta jonkun valmiin dieettikirjan, usko tai älä niin niitäkin on siellä hyllyt piukassa.
Tässä mun vinkki; syö salattia ja vihanneksia (niitä kaupan tuorehyllystä) niin paljon kuin jaksat ja vielä senkin jälkeen kun et enää jaksa niin syöt vaan. Pitää nälkää loitolla ja ovat vähäkalorisia. Toisaalta voisit myös käyttää omia aivojasi.
Mä liityn kans kerhoon!
Mulla pahimmat kompastuskivet on aamuisin kahvilasta haettu latte, joka on ilmeisesti aikamoinen kaloripommi vaikken siihen sokeria enää lisääkkään. Lisäksihän tuo värjää hampaita (kahvi) ja maksaa ihan suotta sen pari euroa, eli lopettaa ilmeisesti kannattaisi mutta miten se voi olla niin hankalaa!
Sitten toinen juttu, mulla alkaa lounaan jälkeen aina tekemään makeaa mieli töissä aivan jäätävästi. Äsken söin ihan kotona tehdyt eväät joka käsitti salaatti-kurkku-tomaatti-sipuli -sekoitusta, vähän maustamattomasta jugurtista ja valkosipulimurskasta tehtyä kastiketta ja pienen määrän pakaste kebablihaa. Nyt tekee mieli suklaata, limsaa tai vastaavaa :(
Syön eväitä töissä joka päivä. Ennen se oli ruokaisaa salaattia mutta vuosi sitten vaihdoin lämpimään lounaaseen, se pitää nälän paremmin poissa eikä tule mielitekoja tai makean himoa. Makean himoon suosittelen sitä hedelmää. Sokeririippuvaisuus aiheuttaa makeanhimoa ja riippuvaisuudesta pääsee eroon viikossa/kahdessa, riippuen vakavuudesta. Minulla se aiheutti päänsärkyä mutta koska tiesin mistä on kyse, kestin sen hammasta purren - enää en ole sokeririippuvainen.
Eli lounaaksi kevyt lämmin lounas esim. nakki-/lihakeitto, kananrintafile/uunilohi/possunfile/nyhtöpossu 100g & peruna/pasta & kasviksia. Syö kotona sitten se salaatti, johon laitat raejuustoa 100g proteiinin lähteeksi.
No ei, vaan 144,6 kg.