Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kasvissyönnistä?

Vierailija
22.02.2016 |

Mitä ajatuksia kasvissyönti tai kasvissyöjät sinussa herättävät? Tänne vaan kaikenlaisia mielipiteitä!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä mitään mielipidettä. Miksi pitäs?

Vierailija
2/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitään, niin kauan kuin siitä ei tehdä numeroa. Kaiki erikoistapaukset (kasvissyöjät, gluetiinittomat, allergikot, kaikki) saavat savun nousemaan korvista jos toistuvasti jaksetaan muistuttaa ja marista miten elämä ruokarajoitteisena on niiiiiiiiiiiiiiiin haastavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Looginen, vastuullinen valinta.

Vierailija
4/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Looginen, vastuullinen valinta.

Hyvin sanottu!

Vierailija
5/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti periaatteessa on fiksu valinta ruokavalioksi monien ihmisten kohdalla, mutta jostain syystä kasvisruokailijat eivät itse ole kovinkaan fiksuja ihmisiä, tämä ilmenee kaikista räikeimmillään kun kasvisruokailijat alkavat puuttumaan muiden ihmisten ruokailutapoihin, tokihan on jokainen päättää itselleen parhaimmaksikatsomansa ruokavalion ja jos sitä ulkopuolinen lähtee kritisoimaan niin se helposti antaa kasvisruokailijoista vähän öykkärimäisen kuvan.

Vierailija
6/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti periaatteessa on fiksu valinta ruokavalioksi monien ihmisten kohdalla, mutta jostain syystä kasvisruokailijat eivät itse ole kovinkaan fiksuja ihmisiä, tämä ilmenee kaikista räikeimmillään kun kasvisruokailijat alkavat puuttumaan muiden ihmisten ruokailutapoihin, tokihan on jokainen päättää itselleen parhaimmaksikatsomansa ruokavalion ja jos sitä ulkopuolinen lähtee kritisoimaan niin se helposti antaa kasvisruokailijoista vähän öykkärimäisen kuvan.

Hienoa yleistämistä :)

Vierailija
7/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne sekasyöjät jotka puuttuvat kasvissyöjien ruokavalioon? Tuntuu, että se olisi paljon yleisempää, kun tuo että kasvissyöjä puuttuu sekasyöjän ruokavalioon.

Vierailija
8/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan Pelsepuupin peräsuolesta sekä -syöjät että -syönti.

Vierailija
9/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan Pelsepuupin peräsuolesta sekä -syöjät että -syönti.

ootpa hassu.

Vierailija
10/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajatuksia kasvissyönti tai kasvissyöjät sinussa herättävät? Tänne vaan kaikenlaisia mielipiteitä!

Ruokavaliona ihan sama mulle, syököön jokainen sitä mistä tykkää. Ideologiana vähän ku mulkku, sitä ei tarvii esitellä julkisesti jokapaikassa saati tunkea sitä muiden naamalle.

Vierailija
11/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne sekasyöjät jotka puuttuvat kasvissyöjien ruokavalioon? Tuntuu, että se olisi paljon yleisempää, kun tuo että kasvissyöjä puuttuu sekasyöjän ruokavalioon.

Huomattavasti enemmän noita "oot paska ihminen, murhaaja ja sun takia ilmastonmuutos sekä maailmanloppu" meuhkaajia näkyy kuin niitä jotka kasvissyöjien ruokavalioon puuttujia.

Vierailija
12/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti enemmän noita "oot paska ihminen, murhaaja ja sun takia ilmastonmuutos sekä maailmanloppu" meuhkaajia näkyy kuin niitä jotka kasvissyöjien ruokavalioon puuttujia.

Yksikään tuntemani kasvissyöjä ei puutu muiden ruokavalioon. Sen sijaan suuren osan kasvissyöjä-kavereistani ruokavalioon puututaan vähän ikävään sävyyn.

Vierailija
13/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita hiirulaisia.

Takakireitä.

Vierailija
14/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestäni on mahtavaa että kasvissyönti on yleistynyt! :)

15/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Montako olet tavannut? :) 

Olen itse kasvissyöjä, ja olen kyllä saanut perustella aika monet kerrat, että saanko minä nyt tarpeeksi proteiinia, ovatko ruokailutottumukseni nyt ehdottoman loogisia, ovatko ne nyt niin terveellisiä kuin kuvittelen ja eiköhän minunkin pitäisi syödä nyt normaalia ruokaa. Ehkä typerin tilanne ikinä on ollut, kun eteeni on vieraiden aikana nostettu kattila ja julistettu, että tässä olisi ruokaa nyt tälle meidän ruokavammaiselle. On aika hassua, että minut kuvitellaan ruokavalioni tuputtajana.

16/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Douze Points!

Vierailija
17/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan samoin olen kokenut vegaanina, että mun annokseni on aina vapaata riistaa annosteltavaksi, muistetaan jankuttaa joka kerta kuinka joku ei tykkää sienistä/pavuista/tofusta, jonkun mielestä näyttää epäilyttävältä muuten vaan, aina tiedustellaan mitä kummallista tällä kertaa syön jne. Näitä kyselijöitä on useita eri tyyppejä, ja jokainen ruokalatoveri varmaan mielestään vain harvakseltaan kommentoi, mutta kun näitä "harvakseen kommentoijia" kohtaa lähes päivittäin, niin kyllä se hitto vie ottaa päähän. IKINÄ kertaakaan en ole käynyt latelemaan faktoja eläintuotannosta heidän nauttiessaan liha-annoksiaan, koskaan en ole edes kysynyt  että mitähän tällä kertaa syöt. Jokainen syö mitä syö - myös minä, please. Ruokailuista on alkanut tulla tämän vuoksi jo aika ahdistavia kokemuksia, kun saa taas varautua "puolustamaan" ruokansa oikeutusta!

Varmaan vähän sama kuin laihalle saa kommentoida painosta, mutta lihavalle ei.

Vierailija
18/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavaliosta ajattelen,että ei tunnu että jäisin mistään paitsi 😊.Mietin,että terveellinen valinta ja että enpäs olis paner palek:ia älynnyt tehdä jos en olis vegetaristi.Hyviä ruokia ja vähemmän syöpää.Se ilmastonmuutos ja eläintuotanto on sitten plussa-puoli,että niihin osallistun vähemmän (syön muuten paljon kauden kasviksia,tarkoitin karjataloudesta tulevaa ilmasto-ongelmaa,kaasut...).

Vierailija
19/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän syödään lihaa, sitä parempi. Tästä voinee päätellä, että suhtaudun positiivisesti kasvissyöjiin ja kasvissyöntiin. Pois lukien statustaan pönkittävät "kasvissyöjät", jotka syövät maitotuotteita, kalaa, kanaa, possua, nautaa, kananmunia jnejne mutta haluavat silti käyttää itsestään nimitystä kasvissyöjä. "En syö strutsia enkä biisonia, olen kasvissyöjä. Kanaa ja possuakin vain 5 kertaa viikossa".

Vierailija
20/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä kuten myös miehenikin, olemme olleet jo yli 10 v. Emme itse ole koskaan puuttuneet toisten ihmisten syömisiin emmekä tuoneet esiin omaa ruokavaliotamme. Itse en ole juurikaan kokenut mitään ikävää huomauttelua, mutta mieheni joka työnsä puolesta joutuu usein syömään eri ihmisten kanssa, on joutunut.

Syön nykyään paljon terveellisemmin ja herkullisempaa ruokaa kuin aiemmin, koska kokeilen jatkuvasti uusia ohjeita ja teen usein ruokaa esim intialaisen tai muiden etnisten keittiöiden ohjeilla. Lisäksi voin sanoa että omalla kohdallani hyvä omatunto on hyvä päänalunen: olin jo vuosia ajatellut että voisi olla hyvä alkaa kasvissyöjäksi, mutta lykännyt sitä laiskuudesta, nyt tuntuu hyvältä kun toimin omien periaatteiden mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi