Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kasvissyönnistä?

Vierailija
22.02.2016 |

Mitä ajatuksia kasvissyönti tai kasvissyöjät sinussa herättävät? Tänne vaan kaikenlaisia mielipiteitä!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen mm. saanut kuulla, että "olihan Hitlerkin kasvissyöjä" ja että kasvissyöjät ovat "ruokavammaisia". Todistaa vaan oman älyllisen vammaisuutensa noilla kommenteilla. Veikkaan että aika moni tulisi itku kurkussa takaisin, jos joutuisi vierailemaan tehotuotantotiloilla. Jotkut eivät pysty edes katsomaan niitä karuja kuvia eläinten oloista kun tulee niin kurja olo. Silti he jatkavat lihansyöntiä hyvillä mielin kun ongelmat voi ohittaa. Se jos mikä on vajaaälyisyyttä.

Vierailija
22/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan udella vegaaneilta miten onnistuvat syömään tarpeeksi proteiinia, kysyn vinkkejä kasvisruokien tekemiseen jne

Vegaani taas puuttuu minun ruokavalioon kysymällä tiedänkö että tuo eläin on joskus kävellyt? Tiesitkö että sika on koiraa fiksumpi? Eettä enpä kamalan fiksua vaikutelmaa oo saanut. Veget tuntuu muutenkin olevan eniten hukassa ruuan tuottamisen suhteen, mikä taas saa ne kuulostamaan idiooteilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puoli vuotta sitten tälläkin palstalla kasvissyöntiä puolustavia kommentteja alapeukutettiin paljon. Ihana nähdä, miten asia on nyt toisin!

Vierailija
24/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on hämmentänyt se, että vegaanit toitottavat että kasvisruokavalio vähentää syövän riskiä mutta kaikki heistä näyttävät samalla aikaa syöpäpotilailta.

Vierailija
25/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä miksi kasvisruokavalio on muka joku vamma, ainakin täällä meillä päin ja ikäisteni joukossa se ei sitä ole (varmaan puolet porukasta kasvissyöjiä). Mikäs vamma tämä nyt muka oikein on, ruoka voi olla yksipuolista tai monipuolista, olit sitten sekayöjä tai kasvissyöjä, molempia tapauksia olen tavannut. En ole ajatellut yksipuolisesti syövistä sekasyöjistäkään, että niillä on joku "vamma".

Vierailija
26/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en tiedä mutta kasvissyöjä tytöt suostuu aina anaaliin.

Vierailija
27/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä: jos kutsun kasvissyöjän syömään meille, täytyykö mun tehdä hälle kasvissapuskaa?

Vierailija
28/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä mieltä: jos kutsun kasvissyöjän syömään meille, täytyykö mun tehdä hälle kasvissapuskaa?

Mitä helvettiä. No ei tietenkään "täydy". Jos oikein ikävä juhlien emäntä/isäntä haluat olla, ni muistat tietysti oikein hieroa tätä faktaa hänen naamaansa terävin sanankääntein, kuinka ei nyt huvittanut ottaa hänen ruokavaliotaan huomioon, että on nyt vaan tätä kinkkukiusausta.

Vierailija
29/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä meteliä syömisistäni. Tottakai lähipiirini tietää etten syö lihaa, munia ja maitoa kyllä. Mulla ei mitään muuta aatetta ole taustalla kuin se että en pidä edes hyvin valmistetun eläinproteiinin mausta. Nyt toki jos söisin vahingossa lihaa aiheuttaisi se järkyttävät kivut kun suolisto ei enää jaksaisi suodattaa niin raskasta ruokaa.

Vierailija
30/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvissyönnistä ajattelen myönteisesti, eli pidän hienona sitä, että joku pystyy rajoittamaan ruokavaliotaan eettisistä ja/tai terveydellisistä syistä. Valitettavasti aika moni kasvissyöjä sen sijaan tuntuu olevan aika ärsyttävä. Tyypillistä vaikuttaisi olevan kuvitelma siitä, että kasvisruokavalio olisi aina sekaruokavaliota terveellisempi ja että kaikki sekasyöjät tunkevat suuhunsa pelkkiä nakkeja ja eineslihapullia. Itse olen erittäin kasvispainotteisesti syövä sekasyöjä, ja sitä, että osaan laittaa hyvää kasvisruokaa, pidetään jonain ihmeenä, koska kaikki lihansyöjäthän inhoavat kasviksia eivätkä osaa tehdä niistä mitään. Tyrkyttäminen ja paasaaminen toki ärsyttävät nekin, ihan niin kuin kaikkien aatteiden ja katsomusten kohdalla. Kasvissyöjät ovat vähän niin kuin vaikka uskovaiset, ne, jotka pitävät asian omana tietonaan, eivät herätä huomiota, kun taas tuputtajat jäävät mieleen ja leimaavat koko joukkoa.

Vierailija
31/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, enkä ikinä kommentoi toisten ruokavaliota, ellei siitä erikseen minulta kysytä, ja siitähän muuten kysytään aika usein. Melkein aina, kun on jossain uudessa porukassa syömässä. Ensin kysytään, miksi en syö lihaa, ja sitten kun kerron, valitetaan jossain vauvafoorumilla siitä, että aina ne meuhkaa tosta kasvissyönnistään. Itse en olisi ottanut asiaa mitenkään esille, mutta muilla tuntuu olevan hirveän suuri tarve kysyä multa perusteluita ruokavaliolleni. Sitten tulee kommentteja tyylin "höhöhöhö kettutyttö" "pupunruokaa tollanen" "kasvissyöjät on aina niin aneemisen näköisiä söisit sinäkin OIKEETA RUOKAA EI IHMINEN ILMAN LIHAA..." "höhöhö sä et varmaan sitten ota suihinkaan keltään" jne. Hohhoijaa. Onneksi näitä "vitsailijoita" tulee vastaan joka päivä harvemmin kun kasvissyönti yleistyy ja tietoa on enemmän. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan lähinnä kiinnostuneen oloisia, heille vastaakin melko mielellään, vaikka vähän kypsyttääkin jakaa samat selitykset aina uusille ihmisille. Ei kehtaa sanoa, että sori, mä haluaisin nyt vaan syödä, en jaksaisi perustella.

Vierailija
32/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jokaisen oma asia mitä syö. Ja jos vegaani tuttaviltani olen heidän ruoasta kysynyt niin olen vain kiinnostunut enkä vittuillut ja eikä ne hernettä nenäänsä oo vetänyt :)

Vierailija
33/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jokaisen oma asia mitä syö. Ja jos vegaani tuttaviltani olen heidän ruoasta kysynyt niin olen vain kiinnostunut enkä vittuillut ja eikä ne hernettä nenäänsä oo vetänyt :)

31 tässä hei, aidon kiinnostuksen tosiaan erottaa ja on eri asia kysyä perusteluja ruokavaliolle, "miksi et syö lihaa" -> tulee heti vähän puolustusreaktio, että äh, taasko tämä nyt alkaa, miksi aina pitää selitellä tätä. Musta on kuitenkin ihan kiinnostavaa keskustella muista kasvissyöntiin ja ruokaan liittyvistä asioista, kuten kasvisravintoloista ja niiden ruoan laadusta tai hyvistä ruokalajeista, joita on viime aikoina valmistanut tai syönyt, juuri nyt pinnalla olevista trendiherkuista (esimerkiksi vaikka chia-siemenet tai vegaaninen marenki) tms. Eli sellaisista asioista, joista lihansyöjienkin kanssa jutellaan. Ettei aina menisi siihen perustele valintasi-linjalle.

Vierailija
34/34 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosiaan kysyä kyllä saa, ja ehkä se on sitten oma ongelmani kun en osaa sanoa, etten juuri nyt jaksa tästä puhua :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi