Iittalan tarrat laseissa
Päädyin äskettäin johonkin blogiin, jossa bloggari oli jättäny tarrat Iittalan laseihin brassailumielessä. Teettekö te itse tätä samaa. Sehän on tarra eikä lasiin painatettu kuva ihan syystä. Onko se tärkeää itselle vai pitääkö vieraille näyttää, ett massii löytyy vai mikä syynä. Itse pidän sitä aina todella nolona, jos joku jättänyt astiastoonsa tarroja kiinni.
Ihan näin huomautuksena. Iittala ei pidä omilla sivuillaankaan tarroja esittelytuotteissa, jos joku nyt haluu vängätä sen olevan osa designia.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Oon laiska enkä jaksa repiä tarroja irti. Jos irtoavat helposti, nappaan pois mutta jos ovat tiukassa en jaksa välittää. Niinpä osassa on kiinni ja osassa ei. En myöskään koskaan kiinnitä huomiota muiden tarroihin.
Ton tajuan, koska joskushan ne on kiinni ihan superliimalla eikä halua mitään jälkiä.
Mulla oli kaveri, joka kävi Iittalan tehtaalta hakemassa tarra-arkin, jotta pystyi pudonneiden tilalle aina liimaamaan uudet :D Aika spessutyyppi.
Ennen ne tarrat olivat tosi tiukasti kiinni, vieläkin näkyy vanhoissa sokerikoissa ja kermakoissa erään valmistajan tarroja. En yhtäkkiä muista firman nimeä, mutta siinä on sellainen sininen salmiakkikuvio vaakatasossa.
Voiko Iittalalla muuten brassailla? Sitähän on suunnilleen joka kodissa.
Mä jossain kyläpaikassa hermostuksissani rassasin lasista tarran irti. Emäntä sai raivarit ja heitti mut ulos.
Vierailija kirjoitti:
Voiko Iittalalla muuten brassailla? Sitähän on suunnilleen joka kodissa.
Pakko jollakin yrittää jos ei ole varaa uuteen Bemariin.
En ole niitä lähtenyt irrottamaan. Lähtevät sitten omia aikojaan jos lähtevät. Totta puhuen mulla on elämässäni hiukan suurempiakin murheita kuin i-tarrat ja se mitä joku muu niistä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
En ole niitä lähtenyt irrottamaan. Lähtevät sitten omia aikojaan jos lähtevät. Totta puhuen mulla on elämässäni hiukan suurempiakin murheita kuin i-tarrat ja se mitä joku muu niistä ajattelee.
Jätätkö muutenkin vaatteihin esim. hintalaput tai tarrat asenteella "on suuremmatkin murheet"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätätkö muutenkin vaatteihin esim. hintalaput tai tarrat asenteella "on suuremmatkin murheet"?
En ole tuo, jolle vastasit, mutta tuossa on se ero, että vaatteessa roikkuva hintalappu haittaa käytössä, iittalan tarraa ei edes huomaa. Tiskikoneessahan ne irtoavat, mutta jos tiskaa käsin, ne yleensä jäävät laseihin. Mäkään en ole niitä erikseen irrotellut, ehkäpä joku on saattanut vaikkapa viinilasien kohdalla ajatella, että mä brassailen. Kaikkea sitä.
Minulla on kätevä systeemi miestänikin varten :D
Ne Iittalan astiat joita saa pestä koneessa, niin niistä tarrat irti. Mies tietää mitä saa laittaa koneeseen.
Ne Iittalan astiat jotka aina pestävä käsin kuten hienommat viinilasit, niissä on tarrat jäljellä muistutuksena tästä käsinpesusta.
Ei niitä kuulu irrottaa. Irtoavat pesun myötä joskus, sille ei sitten enää voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ne tarrat olivat tosi tiukasti kiinni, vieläkin näkyy vanhoissa sokerikoissa ja kermakoissa erään valmistajan tarroja. En yhtäkkiä muista firman nimeä, mutta siinä on sellainen sininen salmiakkikuvio vaakatasossa.
Muistaako joku, mikä firma kyseessä? Ennenhän nuo tarrat oli sellaisia ohuempia, ne piti raaputtaa, jos halusi saada irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta tuossa on se ero, että vaatteessa roikkuva hintalappu haittaa käytössä, iittalan tarraa ei edes huomaa. Tiskikoneessahan ne irtoavat, mutta jos tiskaa käsin, ne yleensä jäävät laseihin. Mäkään en ole niitä erikseen irrotellut, ehkäpä joku on saattanut vaikkapa viinilasien kohdalla ajatella, että mä brassailen. Kaikkea sitä.
Henkkamaukassa on semmosia kokotarroja vaatteissa välillä. S, M, L, XL. Mitä ne käyttöä haittaa? Kengänpohjissakin on usein tarroja. Ostin kanssa just uuden lampun ja siinä oli tarra (ostopaikan logo). Miten se käyttöä haittaa?
Jos ostaisit lasin Lidlistä ja siinä olisi Lidl-tarra, niin jättäisitkö sen tarran siihen ajatellen, että irtoavat sitten tiskikoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Nuutajärvi? Firma joka meni Iittalalle? Minun tovi vanhoissa 90-luvun Aurora-viinilaseissa oli pitkään ne Nuutajärven tarrat, ne oli jotenkin kivemmat ja tyylikkäämmät kuin ne punaiset i:t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä iso vaiva niitä poistaa. Lisäksi ne rispaantuneet tai tarrat ylipäätään ovat bakteeripesiä ja niiden alle/niihin jää bakteereja. Hyi yök. Itse otan aina pois tarrat kaikista tuotteista ja kyllä hieman naurattaa, jos joku ei ota. Ei ole iso vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kätevä systeemi miestänikin varten :D
Ne Iittalan astiat joita saa pestä koneessa, niin niistä tarrat irti. Mies tietää mitä saa laittaa koneeseen.
Ne Iittalan astiat jotka aina pestävä käsin kuten hienommat viinilasit, niissä on tarrat jäljellä muistutuksena tästä käsinpesusta.
Hyi, joku juo juuri siitä tarran kohdalta kermaisilla huulillaan ja sinä käsinpeset sen? Bakteeripesä.
Jättäähän joku niitä vaatteisiinkin.. esim new eran lippiksiin sen hologrammi tarran 😂 on aito on on ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä iso vaiva niitä poistaa. Lisäksi ne rispaantuneet tai tarrat ylipäätään ovat bakteeripesiä ja niiden alle/niihin jää bakteereja. Hyi yök. Itse otan aina pois tarrat kaikista tuotteista ja kyllä hieman naurattaa, jos joku ei ota. Ei ole iso vaiva.
No eikös se ole hyvä juttu sitten, että sä saat siitä hyvän mielen (kyllä hieman naurattaa)?
Itsellä vielä glögilasi, jossa nuutajärvi tarra, hieman salmiakin muotoinen sininen tarra, tosin taitaa olla kalankuva. Samanlaisissa laseissa on ollut , myös iittalan tarra joten taisi ehkä iittala ostaa nuutajärven. Ei tietoa, arvausta.
En kyllä jätä tiskikoneisiin meneviin mitään muovitarroja, tukkii koneen putkistot pahimmillaan tuloksena vesivahinko tai korjaajakäynti.
Tarravastaiset: irrotatteko myös tuikkukipoista ja maljakoista i-tarrat?
Oon laiska enkä jaksa repiä tarroja irti. Jos irtoavat helposti, nappaan pois mutta jos ovat tiukassa en jaksa välittää. Niinpä osassa on kiinni ja osassa ei. En myöskään koskaan kiinnitä huomiota muiden tarroihin.