Iittalan tarrat laseissa
Päädyin äskettäin johonkin blogiin, jossa bloggari oli jättäny tarrat Iittalan laseihin brassailumielessä. Teettekö te itse tätä samaa. Sehän on tarra eikä lasiin painatettu kuva ihan syystä. Onko se tärkeää itselle vai pitääkö vieraille näyttää, ett massii löytyy vai mikä syynä. Itse pidän sitä aina todella nolona, jos joku jättänyt astiastoonsa tarroja kiinni.
Ihan näin huomautuksena. Iittala ei pidä omilla sivuillaankaan tarroja esittelytuotteissa, jos joku nyt haluu vängätä sen olevan osa designia.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kätevä systeemi miestänikin varten :D
Ne Iittalan astiat joita saa pestä koneessa, niin niistä tarrat irti. Mies tietää mitä saa laittaa koneeseen.
Ne Iittalan astiat jotka aina pestävä käsin kuten hienommat viinilasit, niissä on tarrat jäljellä muistutuksena tästä käsinpesusta.
Hyi, joku juo juuri siitä tarran kohdalta kermaisilla huulillaan ja sinä käsinpeset sen? Bakteeripesä.
Meillä käytetään ainakin hyvää käsitiskiainetta laseille joita ei voi konepestä, ehkä teillä ei tunneta sellaista ainetta...?? Tai vaihtoehtoisesti teillä aina kaikki kotona oleva tavara suurin piirten desinfioidaan ja koko väki sairaana ja kaatuu sänkyyn heti kun eka bakteeri pääsee ovesta sisään kun ei ole mitään vastustuskykyä jäljellä?
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas, niitä ei kuulu irroittaa!!!
Jos siinä ei ole tarraa se meinaa että se lasi on sekundaa.
Tai käytetty niin monta kertaa että kulunut.
Tai joku wt-mamma irrottanut.
Haha! :D Jes, jatkakaa!
Mua ei ainakaan kiinnosta, mitä ihmiset niille tarroille tekee tai on tekemättä. Hankkikaa oikea elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarrojen jättäminen on mielestäni junttia. Ok, jos ei jaksa alkaa uusista heti kynsimään niitä irti ja irrottelee sitä mukaa, kun tiskatessa irtoavat. Olen kuullut, että jotkut varjelee tarroja hysteerisesti. Tosi huvittavaa. Tarrahan alkaa aina väistämättä reunoistaan irtoilemaan ja kerää alleen bakteereja. Yäk!
Tarran säilyttäisin ainoastaan siinä tapauksessa, jos keräilisin jotain vitriiniin. Viinilasit ovat kuitenkin käyttötavaraa ja niitä tehdään sellaisia tuotantoeriä, ettei niillä ole keräilyarvoa. Ainoastaan taidelasia kannattaa kerätä hyllyyn pölyttymään, jos tykkää.
Mua harmittaa aina, kun käyn kylässä jossain, missä aalto-vaasit ja mariskoolit on hyllyssä koristeena. Käyttöön vaan, siihen ne on tarkoitettu. Ei ne nyt niin arvokkaita ole. Mariskooleja käytän ruokapöydässä mm. puolukan ja suolakurkkujen tarjoiluun. Niihin saa myös tehtyä kivannäköisiä jäätelöannoksia.
Mielelläni ottaisin ne kaapista käyttöön.
Ihmettelen suomalaisten Iittalan palvontaa. Yläpeukuttakaa, jos teillä tai teidän äidillä on hyllyssä mariskoolit kaikissa sateenkaaren väreissä ja niihin ei saa koskea. :DMinulle on kertynyt Mariskooleja eri väreissä sekä on pientä että isoa. Olen miettinyt että miten ihmeessä käyttäisin niitä. Onko lisää hyviä vinkkejä?? Lisäksi on aalto-maljaa eri koossa ja väreissä...
Sama se, mutta ONKO NIISSÄ TARRAT TALLELLA?
Ohho. Vai tarrat. Enpä ole tullut kiinnittäneeksi huomiota. Näköjään joissain astioissani on, osassa ei. Siis ne pitäisi irrottaa, että olisi cool eikä ällö? Oon näköjään kolmikymppisenäkin ihan yhtä pihalla ja epä-cool kuin yläasteella. Toivoton tapaus! ;)
Mulla on yhtä sarjaa jostain monen vuosikymmenen takaa eikä ne tarrat siitä enää irtoa edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarrojen jättäminen on mielestäni junttia. Ok, jos ei jaksa alkaa uusista heti kynsimään niitä irti ja irrottelee sitä mukaa, kun tiskatessa irtoavat. Olen kuullut, että jotkut varjelee tarroja hysteerisesti. Tosi huvittavaa. Tarrahan alkaa aina väistämättä reunoistaan irtoilemaan ja kerää alleen bakteereja. Yäk!
Tarran säilyttäisin ainoastaan siinä tapauksessa, jos keräilisin jotain vitriiniin. Viinilasit ovat kuitenkin käyttötavaraa ja niitä tehdään sellaisia tuotantoeriä, ettei niillä ole keräilyarvoa. Ainoastaan taidelasia kannattaa kerätä hyllyyn pölyttymään, jos tykkää.
Mua harmittaa aina, kun käyn kylässä jossain, missä aalto-vaasit ja mariskoolit on hyllyssä koristeena. Käyttöön vaan, siihen ne on tarkoitettu. Ei ne nyt niin arvokkaita ole. Mariskooleja käytän ruokapöydässä mm. puolukan ja suolakurkkujen tarjoiluun. Niihin saa myös tehtyä kivannäköisiä jäätelöannoksia.
Mielelläni ottaisin ne kaapista käyttöön.
Ihmettelen suomalaisten Iittalan palvontaa. Yläpeukuttakaa, jos teillä tai teidän äidillä on hyllyssä mariskoolit kaikissa sateenkaaren väreissä ja niihin ei saa koskea. :DMinulle on kertynyt Mariskooleja eri väreissä sekä on pientä että isoa. Olen miettinyt että miten ihmeessä käyttäisin niitä. Onko lisää hyviä vinkkejä?? Lisäksi on aalto-maljaa eri koossa ja väreissä...
Jouluna käytän Mariskooleja sillien ym. tarjoiluun. Ne pienimmät aalto-vaasit, joihin ei voi oikeen kukkia laittaa mulla on vessassa. Toisessa hammasharjat ja toisessa luomivärit. Kävisi myös kynätelineeksi. 160 aalto on mullakin vähällä käytöllä. En oikeen osaa asetella kukkia siihen. Liian pieni popkornikupiksi? Isoa matalaa käytän salaattikulhona.
Tarran alle jää bakteereja eli kannattaa poistaa. Kahvikupeissa ne ovat juuri siinä oikeakätiselle suuhun osuvalla puolella.
Voi taivas, niitä ei kuulu irroittaa!!!
Jos siinä ei ole tarraa se meinaa että se lasi on sekundaa.
Tai käytetty niin monta kertaa että kulunut.
Tai joku wt-mamma irrottanut.