Kerroin viestillä että mulla on ikävä...vastauksesta paha mieli
Höpöhöpö, väsyneenä ikävöi vain kaikkea turhaa
Tuli paha mieli, luulin että oltiin rakastuneita. On kuitenkin ennen kertonut itsekin olevansa rakastunut, ikävöivänsä yms
miten tulkitsette tuon?
Kommentit (125)
Millä lailla "ikävä sua"-viestillä voi pahottaa kenenkään mieltä?
Sehän on ihana ja suloinen viesti
Vierailija kirjoitti:
Eli jos miehelle laittaa viestin: rakastan sinua ja mies vastaa: höpöhöpö, lopeta rakastamasta, niin helpottaa.
Niin hän vain yrittää ratkaista ongelman?Kaikki asiathan on nimenomaan ongelmia.
Jos mies laittaa mulle, että haluaa mua, niin vastaan hänelle, että höpöhöpö, sua vaan panettaa, käy vaik huorissa.
Ottaako mies itseensä vai ajatteleeko, että hyvä kun tarjosin ratkaisun hänen ongelmaansa?
Tässä on aapeen kuvaamaan tilanteeseen sellainen ratkaiseva ero, että rakkaus on positiivinen tunne, eikä siksi ongelma. Ikävä taas on negatiivinen tunne ja siksi se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea muuta kuin ihana ja suloinen. Ikävä on ikävä tunne. Se kertoo, että sulla ei ole kaikki hyvin. Parempi viesti olisi esimerkiksi "oli niin kiva kun olit täällä viikonloppuna, odotan kovasti seuraavaa". Siinä on positiivisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on aika epäterveellinen ajattelumalli jos yksi ikävöintiviesti olisi painostamista. Tunteiden ilmaisemisessa ei ole mitään pahaa - ei etenkään kun ap:n mies ei sitä ole "kieltänyt" (btw, minun tunteitani mitätöivä mies saisi mennä suhteellisen äkkiä ja etsiä naisen, joka on hänelle riittävän tunteeton).
No niin siinä kävisi. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin toisen ripustautuminen ja haikailu. Miehen on tehtävä, mitä miehen on tehtävä kuten naisenkin. Nainen, joka ajattelee monessa asiassa kuten perinteisesti on totuttu miehen ajattelevan.
Minusta taas mikään ei ole sen ärsyttävämpää kuin ihminen, joka luulee olevansa oikeutettu käyttäytymään törpösti ja vielä perustelemaan sen. Yksi ikävöimisviesti ei ole ripustautumista, et ilmeisesti ymmärrä lainkaan millaista on jos joku oikeasti ripustautuu. Tunteiden ilmaiseminen on luonnollista.
Kai tajuat, että ap:n miehen käytös nolasi ap:n ja sen päälle vielä mitätöi hänen tunteensa?
Miksi sun mielestä on ihan ok pahoittaa toisen mieli huonoilla uutisilla ja "ikävöinnillä" mutta törppöä olla ottamatta sitä vastaan? Miksi SUN ei pidä huomioida sen toisen tunteita?
Jos mies sanoisi, että häiritsee niin silloin tietysti en sellaisia koskaan enää laittaisi. Katsos kun en ole ajatustenlukija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea muuta kuin ihana ja suloinen. Ikävä on ikävä tunne. Se kertoo, että sulla ei ole kaikki hyvin. Parempi viesti olisi esimerkiksi "oli niin kiva kun olit täällä viikonloppuna, odotan kovasti seuraavaa". Siinä on positiivisia tunteita.
ÖÖÖ...
Mulle kyllä tuttuja sekä murun että ystävien kesken on:
I miss you, Ikävä sinua jne
Ne kertoo siitä että tykkää ja kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nainen, hän mies? Kuule, hän yritti vain lohduttaa. Miehillä vähän semmoinen tapa, että asioihin on ratkaisu ,se pitää löytää ja homma selvä. Nyt ongelma oli, että sulla epämieluisa (tulkinta) tunne ja tämä asia pitää ratkaista. Nyt mies innoissaan keksi, että olet vain väsynyt, nuku, niin olet taas hyvällä mielellä. Problem solved.
En ole vielä näin aikuisenakaan käsittänyt miksi vain miehille annetaan oikeus sukupuolensa perusteella käyttäytyä tunteettomasti tai toista loukkaavasti.
Minä en ole puolestani koskaan ymmärtänyt sitä miksi vain naisille annetaan oikeus sukupuolensa perusteella muuttaa mieltään tai loukkaantua milloin tahansa ilman perusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nainen, hän mies? Kuule, hän yritti vain lohduttaa. Miehillä vähän semmoinen tapa, että asioihin on ratkaisu ,se pitää löytää ja homma selvä. Nyt ongelma oli, että sulla epämieluisa (tulkinta) tunne ja tämä asia pitää ratkaista. Nyt mies innoissaan keksi, että olet vain väsynyt, nuku, niin olet taas hyvällä mielellä. Problem solved.
En osaa oikein ajatella sitä noin, toivottavasti olet oikeassa ...
ap
Olen minä. Aika vanhaksi piti elää, että ymmärsin tuon kummallisen kaavan monen miehen ajattelussa, eli tilannetta/tunnetta ei hyväksytä sellaisenaan, siihen ei mennä mukaan, vaan se ratkaistaan. Ja eihän ikävöintiä VOI ratkaista, jos ei säntää matkaan toisen luo, joten...
Oma on jo oppinut, että jos sanon, että on jotenkin uupunut olo kaikkeen, ahdistaa ja työkaverin asenne nyppii, niin siinä ei tarjota päiväunia tai MOL:in sivuja ratkaisuksi vaan hän jo automaatilla sanoo, että voi kulta, oot niin ihana, tuu syliin niin halaan. Asioihin on ratkaisut, tunteisiin vastataan tunteella :)
Vielä kun löytäisin naisen, joka osaisi itsekin piristää/lohduttaa miestä. Olen tavannut monta, jotka osaavat sitä itselleen vaatia, mutta miestä vain kehotetaan toimimaan ja lopettamaan valittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, väsyneenä ikävöi vain kaikkea turhaa
Tuli paha mieli, luulin että oltiin rakastuneita. On kuitenkin ennen kertonut itsekin olevansa rakastunut, ikävöivänsä yms
miten tulkitsette tuon?
Kyllä hän on rakastunut ja ikävöi!
Kohde vaan on joku muu kuin sinä :)
Kuinkahan monta tuhlattua tuntia ja unetonta yötä tekstiviestit (ja sähköpostit) ovat maailmassa jo aiheuttaneet? Ennen oli paljon yksinkertaisempaa, kun asiat hoidettiin soittamalla. Jos toinen vastasi tökerösti niin pystyi heti kysymään, mitä hän tarkoittaa.
Tämäkin epäselvyys olisi jäänyt alunperinkin syntymättä, jos aloittaja olisi soittanut ja sanonut ikävöivänsä.
No ajattelin alun perin että tässä on joku tulkintavirhe.
En jaksa uskoa että tämä huuma olisi näin vaan ohi :)
Mutta tekstarit on liian monitulkintaisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta tuhlattua tuntia ja unetonta yötä tekstiviestit (ja sähköpostit) ovat maailmassa jo aiheuttaneet? Ennen oli paljon yksinkertaisempaa, kun asiat hoidettiin soittamalla. Jos toinen vastasi tökerösti niin pystyi heti kysymään, mitä hän tarkoittaa.
Tämäkin epäselvyys olisi jäänyt alunperinkin syntymättä, jos aloittaja olisi soittanut ja sanonut ikävöivänsä.
Totta kyllä, että tekstiviestit aiheuttavat päänvaivaa ihan eri tavalla, kuin suora puhe, mutta en nyt sanoisi, etteikö keskustelut puhelimessa tai face-to-face ihan yhtä lailla aiheuttaisi väärinkäsityksiä ja pohdiskeluja jälkeenpäin. Kyllä minä olen ainakin monta kertaa joutunut pohtimaan jonkun toisen puheita jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä näin aikuisenakaan käsittänyt miksi vain miehille annetaan oikeus sukupuolensa perusteella käyttäytyä tunteettomasti tai toista loukkaavasti.
Mutta kun se juttu on, että mies ei edes tiedä käyttäytyvänsä tunteettomasti/loukkaavasti ellei hänelle sano siitä suoraan. Mielestäni tämä aiempi kirjoittaja on oikeassa, mies luultavasti yritti vain lohduttaa.
Ihmiset ovat erilaisia, mutta tuon viestin perusteella todennäköinen tulkinta on, että mies ei kovin paljon välitä. Tietysti jos juttu on aivan tuore, hän saattaa pitää noinkin lämpimiä viestejä ennenaikaisina.
Huh, ap kun kuulostat rasittavalta ylianalysoijalta ja riippujalta. Miehen kanssa pitäisi olla koko ajan analysoimassa tunteita ja kytätä miten se vastaa, nousiko miehen kulmakarva millin liian ylös kun vastasi?
UGHHHH. Tämä ämmien tunnemärehtiminen on vastenmielistä ja olen itse nainen.
Kuinka kukaan mies jaksaa tuollaista? Itse en jaksaisi!
Mikö oikeus teillä ämmillä on jauhaa itsekkäästi tunteistanne ja vaatia toista osallistumaan tähän tapahtumaan? Ei ole miehen vika jos ei jaksa sun jauhamista, rakastaa ja välittää voi muullakin tavalla kun riippua toisessa.
Minulle kuten jollekin aiemmalle vastaajalle tuli myös mieleen, että viestisi herätti miehessä liikutusta tai jotain, minkä hän halusi torjua, ja siksi vastasi noin. Eli en sinuna huolestuisi tuosta vastauksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset nyt vaan ovat erilaisia tietyissä asioissa ja piste. Ja se naisen tapa olla ei ole se "oikea" tapa, se on vain erilainen tapa.
Tosin miehenä en ymmärrä täällä heitettyjä ajatuksia, että ikävä olis jotenkin negatiivinen ajatus. Päinvastoin, sehän on kaunista ja positiivista, näteimpiä asioita mitä voi toiselle ilmaista. Tämä mies oli joko äärimmäisen epävarma omasta asemastaan, tai sitten muuten vaan vähän pönttö tunneasioissa ja niiden ilmaisemisessa. Se vain pitää ymmärtää ja hyväksyä, tai sitten vaihtaa miestä. Meissäkin kun on kuitenkin sitä yksilöllistä vaihtelua. Itsekin elän etäsuhteessa ja ikävästä tulee kyllä puhuttua puolin ja toisin, se on sellaista katkeransuloista fiilistelyä.
Kai vastasit "aivan totta, sori tää virhe!"
Ihanaa. Mies yrittää toppuutella ap:n rakkausleperryksiä ja ottaa etäisyyttä. Ja av-tuomio on se, että miehellä on huono itsetunto ja tämä kaipaa lisähuomiota ja rakkausvakuuttelua.
Homma selvä, jatkakaa!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Mies yrittää toppuutella ap:n rakkausleperryksiä ja ottaa etäisyyttä. Ja av-tuomio on se, että miehellä on huono itsetunto ja tämä kaipaa lisähuomiota ja rakkausvakuuttelua.
Homma selvä, jatkakaa!
No joka tapauksessa hän nyt haluaa mut tavata, että en usko etäisyyteen.
ap
Miksi sun mielestä on ihan ok pahoittaa toisen mieli huonoilla uutisilla ja "ikävöinnillä" mutta törppöä olla ottamatta sitä vastaan? Miksi SUN ei pidä huomioida sen toisen tunteita?