Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko avovaimoa kutsua lyhyesti vaimoksi vai onko vaimo varattu aviovaimoille?

Vierailija
19.02.2016 |

Lyhyyden ystävä kysyy.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa vaimoksi avopuolisoa.

Vierailija
2/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kutsua aimoksi niin lyhenee entisestään. Itse pidän pitkistä ja paksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Ei ole vaimo. On avovaimo. Mene naimisiin, jos haluat vaimon.

Kuulostat hauskalta pojalta. Missä päin Suomea asut?

Vierailija
4/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosta en tiedä, mutta avomiestäni (ja lasteni isää) kutsun kyllä miehekseni.

Saa paheksua, ihan vapaasti, mutta mies on minulle mies, eikä sillä ole papin aamenen kanssa mitään tekemistä.

Ja mies kutsuu minua emännäksi, ei avoemännäksi :)

Vierailija
5/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa riippua tilanteesta

Vierailija
6/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappajärvellä

ap

Vierailija
7/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne molemmat vaimoja on, toinen avo toinen avio...mutta itse miellän vaimon aviovaimoksi. Enkä tykännyt kun ennen avioliittoa mies kutsui vaimoksi, vaikka olin avovaimo. Vaikka ei sillä kai niin suurta väliä ole.

Vierailija
8/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vaimo kun vaimo.

Vierailija
9/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kutsua ihan miksi haluat! Mitä se kellekkään kuuluu ja mihin se suhdekaan siitä muuttuisi :) Kunhan et minnekään virallisiin dokumentteihin merkitse itseäsi naimisissa olevaksi. 

Vierailija
10/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret pojat kutsuvat minua vaimokseen, oma mieheni ei. Ja se on mieheni vaikka minä olenkin vain avokki.

Vierailija
11/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla tarkoitetaan yleensä kyllä aviovaimoa. Erikseen ovat sitten jalkavaimot, avovaimot ym. säädöt. Tosin nykyään avoliitossa asuminen on niin tavallista, että eiköhän vaimo -sanakin kohta kärsi inflaation. Huvittaa kun avoliitossa asuvat miehet kutsuvat puolisoitaan vaimokkeeksi...vähän niin kuin vaimoa mutta ei kuitenkaan.

Vierailija
12/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, ne ovat kaksi eri asiaa. Älä ihmettele kulmien kohotteluja tai oikaisuja, jos kuitenkin haluat käyttää väärää sanaa.

Vierailija
13/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On avovaimokin vaimo. Helposti kyllä olettaa aviovaimoksi, muttei kai sillä ole väliä. Se taas kuulostaa hassulta, kun asutaan yhdessä ja puhutaan puolisosta tyttö- tai poikaystävänä.

Vierailija
14/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kutsun.

Vierailija
15/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi. T. Aviovaimo, joka ei luule itseään avovaimoja paremmaksi.

Vierailija
16/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi, se on ihan jokaisen oma asia. Ei se ole mun vaimoudestani pois jos kutsut myös omaasi niin vaikka ette naimisissa olisikaan.

Vierailija
17/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla tarkoitetaan yleensä kyllä aviovaimoa. Erikseen ovat sitten jalkavaimot, avovaimot ym. säädöt. Tosin nykyään avoliitossa asuminen on niin tavallista, että eiköhän vaimo -sanakin kohta kärsi inflaation. Huvittaa kun avoliitossa asuvat miehet kutsuvat puolisoitaan vaimokkeeksi...vähän niin kuin vaimoa mutta ei kuitenkaan.

Mielestäni taas vaimoke on todella osuva nimitys, vähän niinkuin vaimon korvike eli vaimoke. Ei ihan vaimoksi kelpaa, mutta aika lähelle kuitenkin.

Vierailija
18/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi, se on ihan jokaisen oma asia. Ei se ole mun vaimoudestani pois jos kutsut myös omaasi niin vaikka ette naimisissa olisikaan.

No ei se nyt ihan noinkaan ole... Kommunikoinnin tarkoitus kuitenkin on tulla ymmärretyksi ja ymmärtää.

Ei se maailma kuule toimi sillä tavalla että kaikki kutsuisi omenoita banaaneiksi ja persikoita perunoiksi!

Vierailija
19/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni taas vaimoke on todella osuva nimitys, vähän niinkuin vaimon korvike eli vaimoke. Ei ihan vaimoksi kelpaa, mutta aika lähelle kuitenkin.

Voihan sen noinkin ajatella. :) Jos olisin nainen niin en tuollaista hyväksyisi.

Vierailija
20/143 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt ihan noinkaan ole... Kommunikoinnin tarkoitus kuitenkin on tulla ymmärretyksi ja ymmärtää.

Ei se maailma kuule toimi sillä tavalla että kaikki kutsuisi omenoita banaaneiksi ja persikoita perunoiksi!

Niin? Vaimo = naispuolinen puoliso. Jos joku taas kysyy siviilisäätyä, vastaan avoliitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi