Tyhjästä pimahtelijat - mitä ihmettä?
Tuttavapiiriin on eksynyt muutama tyhjästä kiukuttelija, jotka saattavat suuttua mitä mielikuvituksekkaasta syystä, ja hyvä tuuli kääntyä alle minuutissa myrskyn puolelle. Sitten he kiukustuvat lisää, kun muut eivät enää olekaan hyvällä päällä heidän kilahtamisensa jälkeen. Itse en jaksa nähdä enää muutamaa ja ohitan heidät aina, koska en jaksa sitä jatkuvaa arvailua milloin alkaa taas.
Kommentit (32)
Miks oot niiden kanssa. Kuunteleeko joku niiden huolia ja ymmärtääkö. Juoko ne. Ei ole pakko olla porukassa jossa joku hermostuu tai ehkei ne sovi isoon porukkaan.
Ne ovat masentuneita. Masentuneet ihmiset ärtyvät lähes kaikesta.
No ne joutuu luultavasti maskaamaan jotain mitä eivät ole jotta kelpaa. Ja sitten kun psyykkinen stressi kertyy tulee kilahdus
Where do we put all those parts of ourselves that we wish we didnt have? When we feel angry, or jealous, or greedy, how do we manage those feelings? Carl Jung suggested the concept of the shadow as a way of understanding how we can reject parts of ourselves. Continuing to ignore these disowned aspects of our make-up can often be at the root of our anxiety, str
Of course, we cannot truly run away from ourselves, and so we continually bump into our shadows. Usually, any encounter with our shadow is accompanied by a burst of energy, so much so that it can feel as if it is external to ourselves. This might be explained by the amount of energy it has taken to repress these aspects over the years, remaining pent up and creating a pressure cooker of sorts. This unexpressed energy can lead to a build of stress, anger, or anxiety.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on tuollainen. Tosin ei mitenkään koko ajan, mutta välillä kilahtaa jostain ihan ihme syystä. Ja en jätä sikaa, koska muuten on maailman ihanin ihminen.
Mulla sama. OCD. Kannattaa tsekata.
Ei kannata puhua paskaa asiantuntijoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kilahdukset tyhjästä tule
Ehkä johtuu ohituksista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on tuollainen. Tosin ei mitenkään koko ajan, mutta välillä kilahtaa jostain ihan ihme syystä. Ja en jätä sikaa, koska muuten on maailman ihanin ihminen.
Minä jätin. Ei jaksa ihmistä, joka hautoo päässään pieniä asioita ja keksii niiden seuraksi uusia, mielikuvituksellisia yksityiskohtia ja lopulta räjähtää, kun soppa kiehuu yli. Haluan nykyisin lähelleni vain sellaisia ihmisiä, joilla on aikuistasoiset tunteidensäätelytaidot.
Siskoni kilahtelee usein ja antaa ihmeellisiä ja kohtuuttomia käskyjä - aivan hulluja, vastoin esim. käyttäytymissäännöistä. Jos ehdottaa jotain fiksua ratkaisua, niin ei kelpaa ja tekee miten haluaa (isomman ryhmän puolesta). Huomaan, että ihmiset pakenevat kun näkevät hänet. Naapurit muuttavat pois. Sukulaiset ihmettelevät ja kysyvät minulta.
Mikä hänellä voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Siskoni kilahtelee usein ja antaa ihmeellisiä ja kohtuuttomia käskyjä - aivan hulluja, vastoin esim. käyttäytymissäännöistä. Jos ehdottaa jotain fiksua ratkaisua, niin ei kelpaa ja tekee miten haluaa (isomman ryhmän puolesta). Huomaan, että ihmiset pakenevat kun näkevät hänet. Naapurit muuttavat pois. Sukulaiset ihmettelevät ja kysyvät minulta.
Mikä hänellä voisi olla?
Ehkä hänelläkin on "Valehtelen Vauvalla"-syndrooma, kuten sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
- Enpä tiedä... Itsekin olen ollut masentunut monta kertaa ja sentään käyttäydyin kunnolla.
Lopettakaa se iänikuinen jankutus masennuksesta. Ihan käytöstapojen puutosta ja itsekeskeistä käytöstä tuollainen on. Terapiasta ei kukaan tule koskaan ulso parempana ihmisenä, vain itsekkäämpänä.
Mulla on yks sukulainen tuollainen. Sillä on kilpirauhasen kanssa ongelmia.