Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itähelsinkiläinen poikani sanoo, että maalla teinien elämä on hurjempaa

Vierailija
19.02.2016 |

Meillä on tuttavaperhe pirkanmaalla. Molempien Pojat ovat yläasteella. Minun poikani Itäkeskuksen liepeillä, tuttavaperheen poika kyläkoulussa.

Kaikenmoista säätöä kuulen maanseudun teinien harrastavan. En ole koskaan sellaisiata sekoiluista kuullut. Haastattelin siksi ysiluokkalaistani ja hän sanoi, että paljon " hurjempaa ja vastuuttomampaa " on meno siellä maalla. Hän analysoi yksityiskohtaisesti eroja.

Mutta av:lla pelotellaan Itä-Helsingillä....

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuttavaperhe pirkanmaalla. Molempien Pojat ovat yläasteella. Minun poikani Itäkeskuksen liepeillä, tuttavaperheen poika kyläkoulussa.

Kaikenmoista säätöä kuulen maanseudun teinien harrastavan. En ole koskaan sellaisiata sekoiluista kuullut. Haastattelin siksi ysiluokkalaistani ja hän sanoi, että paljon " hurjempaa ja vastuuttomampaa " on meno siellä maalla. Hän analysoi yksityiskohtaisesti eroja.

Ihan kamalan hurjaa :)

Meillä ollut kaksi teinipoikaa ja nyt on yksi teinityttö.

Pojat ihan hurjana viikonloppuna pelas tietokoneella pelejä kavereiden kans. Mopolla ajoivat rannalle uimaan. Ja mitä hurjinta, joskus olivat saaneet jostain pari pulloa olutta ja joivat ne tuossa uimarannalla.

Tyttö se vasta hurja onkin täällä maalla. Eilen kävi salilla, tänään aikoi lukea yhden hyvän kirjan. Huomenna on menossa kaverin kanssa pizzalle, tilasi kyydin kotiin klo 20.00. Kaveri tulee yöksi. Heille pitää kuulemma ostaa sipsejä ja limsaa, kun katsovat jonkun leffan.

Ihan pelottaa, kun täällä on niin hurjaa tuo nuorison elämä

Vierailija
42/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani kiemurteli eikä suostunut palastamaan ja bustaamaan kaveriaan, mutta sen sanoi, että isot veljet hankkivat alkoholia eri tavalla kuin täällä. Täällä pitää itse ostaa muualta, jos haluaa. Täällä nuoret juovat pitääkseen hauskaa, siellä saadakseen pään sekaisin. Ja varastetaan kaupoista enemmän. Näin esimerkiksi.

En nyt tarkoita tässä väittää, että kaikki ovat samanlaisia, vaan naureskelen sitä, kuinka av:lla pelätään itä-helsinkiä...eräskin maaseudun opettaja sanoi kerran, ettei ikipäivänä tulisi tänne töihin, koska on niin levotonta, mutta sitten kävi ilmi kaikki ne häiriintyneet tapaukset omalta luokalta...hupaisaa kerrassaan.

Ap

Öh... :D se pään sekaisin juominen on juuri sitä hauskanpitoa :D mitä muutakaan???

Sinullehan tuo suattaapi tuota ollakkii, mutta ei kaikki immeiset uo varautuneit junttiloit.

En nyt tajunnut, en ole juntti vaan paljasjalkainen kaupunkilainen, kiitos kysymästä. En ymmärrä ajatusta pään sekaisin vetäminen vs. hauskanpito. Mitä se pään sekaisin vetäminen on jos ei sitä kuuluisaa hauskanpitoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itähelsinkiläisille mammoille jaettu - ainakin joillekin - ruusunpunaiset silmälasit, joiden läpi he katselevat omaa jälkikasvuaan ja muutamaa heidän kaveriaan. Jos ap:n tuttavaperheen lapset todellakin käyvät kyläkoulua, niin he ovat vielä aika pieniä, sillä kyläkouluissa on vain alakoululaisia, usein vain esim. luokat 1-4. Tosin pienet kyläkoulut on lakkautettu jo vuosia sitten, joten kunnan keskustassa on yhtenäinen peruskoulu, luokat 1-9. Pyhimyspoikasi maalaiskaverit ovat hyvinkin saattaneet panna paremmaksi kertoessaan, millaista maalla on, kun huomasivat, miten umpiossa kaupunkilaispojat kasvavat. Mieli tekisi kysyä, miten sitten selität monet ... mutta olkoon!

Vierailija
44/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan. Asun hyvin pienessä kylässä Oulusta jonninmatkaa, jatäällä huumeet rehottavat. Tunnen melkein 30 aktiivista käyttäjää, pilvenpolttelijoista aina niihin joille piikki on jokapäiväinen kaveri. Ja uskokaa tai älkää, ne piikittäjät on suuri enemmistö. Erityisesti Subutexia ja piriä kulutetaan kuin ei huomista olisi. Hieno elämä meillä täällä maalla.

Missä näin hurjaa on?

Itsekin pienellä paikkakunnalla Oulun kupeessa, mutta ei meillä nyt ihan noin hurjaa ole. :D

Vierailija
45/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis koko ajanhan saamme lukea lehdistä, että huumeet ovat erityisen iso ongelma niin Peräseinäjoella kuin Ivalossakin, samoin Sonkajärvellä, Nivalassa, Hausjärvellä kuin Rymättylässäkin. Kiikoisista ja Kilpisjärvestä puhumattakaan! Teiniraskauksia taas on ehdottomasti eniten Nilsiässä ja Pattijoella, aika paljon myös Rantasalmella ja Somerolla. Alkoholiongelmia taas on eniten Sotkamossa, Nuorgamissa ja Leppävirralla. Eikö vaan?

Vierailija
46/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on maalta/pikkupaikkakunnalta ja kuulemma siellä oli ihan normaalia aloittaa seksielämä 6. tai 7. luokalla ja kaiken maailman "lääkärileikit" olivat yleisiä jo pienempinäkin. Samoin siellä jo todella nuoret ajelivat pitkin soramonttuja autoilla ja vapaa-ajallaan särkivät katulamppuja jne. Olin kyllä aika ihmeissäni, kun kuulin moista. Itselläni ei ollut koskaan seksiä tai vastaavaa peruskoulu- tai lukioikäisenä, enkä edes pussaillut tai muuten hengaillut teini-ikäisenä poikien kanssa romanttisessa mielessä, vaikka olin ihan nätti tyttö. Pojat olivat etäisiä ja täysin kaveritasolla ja yläasteella vain muutamat käyttivät alkoholia viikonloppuisin; mitään kamalia bileitäkään ei ollut, vaan oltiin suurin osa ihan kilttejä koululaisia. Ja siis itse asuin Helsingissä itäisessä kantakaupungissa lapsena ja teini-ikäisenä.

Off topic: Lisäksi mieheni ei nykyäänkään jotenkin osaa kunnioittaa muiden omaisuutta, vaan hän kohtelee todella kovakouraisesti tavaroita ja rikkoo niitä sekä ei osaa kierrättää jätteitä. Hän myös heittelee ulkona roskia, eikä laita niitä roskikseen. Miehen kotona kaikki roskat laitettiin sekaisin samaan roskalaatikkoon, kun taas minä olen pienestä pitäen tottunut lajittelemaan paperit, kartongit, lasipurkit ja mahdollisen biojätteen erikseen sekajätteestä. Maalla ja pikkukaupungeissa se luonto tuntuu ilmeisesti jotenkin "itsestäänselvyydeltä", niin ei tarvitse välittää siisteydestä, kun taas kaupungissa jo lapsena pidettiin outona/hölmönä sellaista, joka rikkoo yhteistä omaisuutta tai roskaa. Näin oli siis ainakin minun kaveripiirissäni ja luokallani. Mies taas ilmeisesti oli se kulmakunnan pahanilkisin koltiainen, joka rikkoi paikkoja ja teki tuhoa. Ja hänen äitinsä edelleenkin kuittaa mieheni huonon tai jopa kammottavan käytöksen lauseella "pojat on poikia" ja naurahtaa päälle. Ts. saisi käyttäytyä huonosti, rikkoa muiden omaisuutta ja sikailla ihan miten vain ko. verukkeella.

Oletko koskaan kävellyt roskattomassa Itä-Helsingissä? Niinpä, en minäkään. Sen sijaan maalla saat hyvinkin kävellä 10 km tienviertä niin, ettei näy muita roskia kuin ne, joita itse viskot.

Vierailija
47/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä maalla on turvallista olla kännissä teininä. Itä-Helsingissä joutuisi päihtynyt teinityttö joukkoraiskattavaksi alta aikayksikön.

Vierailija
48/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 3v maalla, noin 100km päässä lähimmästä isommasta kaupungista, kun vanhemmat saivat superhyvän idean muuttaa sinne + 100 000 ihmisen kaupungista. Oli siellä 40km päässä huoltoasema, jokin kämäinen kauppa yms, mutta silti. Siellä minne muutettiin väkiluku oli alle 5 000.

Ja minä vihasin sitä. Vihaan yhä koko paikkaa. En koko kolmena vuotena tutustunut yhtään kehenkään, kun ilmeisesti porukat olivat jo valittu ja minä uutena en kelvannut mukaan. Yritin tehdä tuttavuutta ja jutella muille nuorille, mutta  nämä yksinkertaisesti lähtivät pois sanomatta mitään.

En tehnyt koko aikana yksinkertaisesti mitään. Vanhemmat eivät jaksaneet heittää minua kaupunkiin ja bussilla meni monta tuntia/suunta, koska sinne kulki niin vähän vuoroja, että yksi vuoro kierti lähes kaikki paikat ennen kaupunkia. Koulumatkakin oli monta tuntia/suunta. Kirjastot ja kaikki olivat +100km päässä ja minulla ei alaikäisenä ollut autokorttia, lupaa ajaa, tai autoa.

En ikinä varastanut kaupoista, vetänyt kännejä, tai ajanut luvattomasti autoja, mönkijöitä tai mopoja. Että sen verran hurjaa oli siellä maalla!

En tiedä miten selvisin sieltä kuolematta tylsyyteen. Netti katkesi vähän väliä, jos edes yhdisti nettiin ei ollut kirjoja mitä lukea. Viikonloppuisin en päässyt minnekkään, jollen sitten herännyt klo.04, että pääsisin bussipysäkille (jonne oli muuten matkaa se 20km, koulupäivinä vanhemmat heittivät, muuten piti kävellä tai pyöräillä) ja takaisin bussi lähti kaupungista takaisin jo klo.10. Sunnuntaisin yksi vuoro meni kaupunkiin, mutta takaisin ei tullut yhtäkään.

Muutin pois täytettyäni 18-v, enkä ole sen jälkeen kertaakaan käynyt vanhempien luona. Tänne saavat tulla, jos haluavat. Ovat käyneet muuton jälkeen kerran.

N18

Vierailija
49/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon keski-pohjanmaalta ja meno on todella sairasta. Kukaan ei välittänyt paskaakaan vaikka 8 vuotiaana varastin ekan kaljalaatikon juopolta keskellä kylää. 14 vuotiaana oltiin toisillemme kuskeina kun löydettiin mahdollisimman hyväkuntoinen peltoauto jolla pystyi ajelemaan liikenteessä ilman että herättää liikaa huomiota. Kaverit veti vanhempien mielialalääkkeitä kaljan kanssa ja kun aikuiset väsyi niin oli helppo vain laittaa lapsi sijaisperheeseen jossa nämä kaikki sekoimmat tapaukset saa sitten yhdistettyä voimansa. Koulussa kukaan aikuinen ei koskaan kysynyt miten voin vaikka pahoinvointi paistoi varmasti kilometrien päähän. Maalaiseen tapaan kotona opetettiin että ei mitään apua kannata kysyäkkään. Onneksi pääsi pois sieltä. Koko lapsuus oli pahinta painajaista jonka jälkiseurauksista nyt kärsitään täällä kasvukeskuksissa matalapalkkaisessa duunissa.

Vierailija
50/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu siis koko ajanhan saamme lukea lehdistä, että huumeet ovat erityisen iso ongelma niin Peräseinäjoella kuin Ivalossakin, samoin Sonkajärvellä, Nivalassa, Hausjärvellä kuin Rymättylässäkin. Kiikoisista ja Kilpisjärvestä puhumattakaan! Teiniraskauksia taas on ehdottomasti eniten Nilsiässä ja Pattijoella, aika paljon myös Rantasalmella ja Somerolla. Alkoholiongelmia taas on eniten Sotkamossa, Nuorgamissa ja Leppävirralla. Eikö vaan?

Onneksi itähelsinkiläiset nuoret saa elää tervettä nuoren elämää ilman tupakkaa, viinaa, huumeita ja seksiä. Siellä on monta maineikasta urheiluseuraa kuten IHI eli Itä-Helsingin Imppaajat ja PyPaI eli Pystypainiseura Itis, joista on ponnistanut maailmalle lukuisia urheilutähtiä. Riemukasta on nuorten elämä hyvien harrastusten, kulttuuririentojen ja ehjien perheyhteisöjen tyvenessä tyyssijassa. Siellä kasvavat kansamme toivot, maamme tulevat päättäjät ja huumesekoilujen pehmittämien maalaisnuorten kaukaisesti ihailemat esikuvat.

Tyttöjen moraali on korkea, Itä-Helsingissä ei ole tehty yhtäkään aborttia ainakaan 14 vuoteen ja sukupuolitaudeista ei tarvitse kouluissa edes puhua, niin tuntematon ja suorastaan mahdoton asia ne ovat paikallisille nuorille.

Vierailija
51/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ainoat no go areat on Itä-Helsingissä, johon ei valkoihoinen ihminen voi mennä, tai ryöstetään välittömästi. Itä-Helsingissä on muutenkin 70-luvulta saakka ollut lähinnä ongelmia ja ghettoutumista.

Vierailija
52/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ainoat no go areat on Itä-Helsingissä, johon ei valkoihoinen ihminen voi mennä, tai ryöstetään välittömästi. Itä-Helsingissä on muutenkin 70-luvulta saakka ollut lähinnä ongelmia ja ghettoutumista.

Missä siellä? Olin eilen työasioissa Vuosaaressa ja olen täysin valkoihoinen. Kukaan muu ei minulle puhunut koko aikana kuin kollega.

Vierailija
53/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on maalta/pikkupaikkakunnalta ja kuulemma siellä oli ihan normaalia aloittaa seksielämä 6. tai 7. luokalla ja kaiken maailman "lääkärileikit" olivat yleisiä jo pienempinäkin. Samoin siellä jo todella nuoret ajelivat pitkin soramonttuja autoilla ja vapaa-ajallaan särkivät katulamppuja jne. Olin kyllä aika ihmeissäni, kun kuulin moista. Itselläni ei ollut koskaan seksiä tai vastaavaa peruskoulu- tai lukioikäisenä, enkä edes pussaillut tai muuten hengaillut teini-ikäisenä poikien kanssa romanttisessa mielessä, vaikka olin ihan nätti tyttö. Pojat olivat etäisiä ja täysin kaveritasolla ja yläasteella vain muutamat käyttivät alkoholia viikonloppuisin; mitään kamalia bileitäkään ei ollut, vaan oltiin suurin osa ihan kilttejä koululaisia. Ja siis itse asuin Helsingissä itäisessä kantakaupungissa lapsena ja teini-ikäisenä.

Off topic: Lisäksi mieheni ei nykyäänkään jotenkin osaa kunnioittaa muiden omaisuutta, vaan hän kohtelee todella kovakouraisesti tavaroita ja rikkoo niitä sekä ei osaa kierrättää jätteitä. Hän myös heittelee ulkona roskia, eikä laita niitä roskikseen. Miehen kotona kaikki roskat laitettiin sekaisin samaan roskalaatikkoon, kun taas minä olen pienestä pitäen tottunut lajittelemaan paperit, kartongit, lasipurkit ja mahdollisen biojätteen erikseen sekajätteestä. Maalla ja pikkukaupungeissa se luonto tuntuu ilmeisesti jotenkin "itsestäänselvyydeltä", niin ei tarvitse välittää siisteydestä, kun taas kaupungissa jo lapsena pidettiin outona/hölmönä sellaista, joka rikkoo yhteistä omaisuutta tai roskaa. Näin oli siis ainakin minun kaveripiirissäni ja luokallani. Mies taas ilmeisesti oli se kulmakunnan pahanilkisin koltiainen, joka rikkoi paikkoja ja teki tuhoa. Ja hänen äitinsä edelleenkin kuittaa mieheni huonon tai jopa kammottavan käytöksen lauseella "pojat on poikia" ja naurahtaa päälle. Ts. saisi käyttäytyä huonosti, rikkoa muiden omaisuutta ja sikailla ihan miten vain ko. verukkeella.

Oletko koskaan kävellyt roskattomassa Itä-Helsingissä? Niinpä, en minäkään. Sen sijaan maalla saat hyvinkin kävellä 10 km tienviertä niin, ettei näy muita roskia kuin ne, joita itse viskot.

Itse en siis visko roskia missään - en maaseudullakaan. Ja olen siis elänyt itäisessä kantakaupungissa Vallila-Kallio-akselilla, en siis Itä-Helsingissä, jossa siis tulee käytyä ehkä kerran kahdessa vuodessa keskimäärin. Maaseudulla tosiaan ne mahdolliset roskat katoavat monesti huomaamattomiin, mutta silti moraali ei anna periksi roskata missään.

Vierailija
54/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-helsinki on asuinkelvoton

Vierailija
55/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä on hurjempaa, mutta on totta, että ei nää pikkupaikkakunnat mitään turvallisia ole. Viinaa, huumeita, ryöstelyä yms. oli siellä pienellä paikkakunnalla, josta oon muutaman vuosi sitten muuttanut pk-seudulle. Yksi lapsuuden tuttu kuoli samaisessa paikassa huumeisiin.

Vierailija
56/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä? Olin eilen työasioissa Vuosaaressa ja olen täysin valkoihoinen. Kukaan muu ei minulle puhunut koko aikana kuin kollega.

Vuosaari onkin rikkaiden asuinaluetta, ei varsinaista Itä-Helsinkiä. Puhun nyt Puotinharjusta, Itäkeskuksen kupeessa, jossa ei valkoihoisia näe alueella ollenkaan.

Vierailija
57/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani kiemurteli eikä suostunut palastamaan ja bustaamaan kaveriaan, mutta sen sanoi, että isot veljet hankkivat alkoholia eri tavalla kuin täällä. Täällä pitää itse ostaa muualta, jos haluaa. Täällä nuoret juovat pitääkseen hauskaa, siellä saadakseen pään sekaisin. Ja varastetaan kaupoista enemmän. Näin esimerkiksi.

En nyt tarkoita tässä väittää, että kaikki ovat samanlaisia, vaan naureskelen sitä, kuinka av:lla pelätään itä-helsinkiä...eräskin maaseudun opettaja sanoi kerran, ettei ikipäivänä tulisi tänne töihin, koska on niin levotonta, mutta sitten kävi ilmi kaikki ne häiriintyneet tapaukset omalta luokalta...hupaisaa kerrassaan.

Ap

Öh... :D se pään sekaisin juominen on juuri sitä hauskanpitoa :D mitä muutakaan???

Sinullehan tuo suattaapi tuota ollakkii, mutta ei kaikki immeiset uo varautuneit junttiloit.

En nyt tajunnut, en ole juntti vaan paljasjalkainen kaupunkilainen, kiitos kysymästä. En ymmärrä ajatusta pään sekaisin vetäminen vs. hauskanpito. Mitä se pään sekaisin vetäminen on jos ei sitä kuuluisaa hauskanpitoa?

ehkepä sie oot 'pitäny hauskuutta' liian monituissii kertoi ku et tätäkää simppelii asiaa noinniinkösten hiffandeeraa.

Vierailija
58/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi itä-helsinkiin vaikka maksettaisiin

Vierailija
59/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kasiluokkalaiset istuu meillä (okt:n yläkerta) laumana, tytöt ja pojat sekaisin.

... onko popcornia, voisitko äiti tehdä. .

Miten sinä uskallat av;lla kertoa, että kasiluokkalaiset eivät osaa itse tehdä popcornia? Pullamössölapsiako kasvatat?

:D En ymmärtääkseni kertonut, ettei he OSAA sitä itse tehdä. (No joo, kuulin varmaan ihan oikein sarkasmia kommentissasi :D )

Juu pullamössölapsia täällä maalla kasvaa. Ainakin minun luona. Semmoisia kullannuppuja jotka tykkää äidistä ja kaveritkin tykkää. Ja niistä on kivaa kun mami tekee. Äiti mielellään laittaa popparit teineille jotka ne jo osaa ihan itsekin tehdä.

Vierailija
60/72 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asuneena molemmissa lapsuutta, nuoruutta ja aikuisenakin. Maaseudulla joo tosiaan nuo harrastukset ovat aika tasan nollissa jos puhutaan alle 10tkm asukkaan kunnista. On autoilijoita, kännissä autoilijoita, mopoilijoita jne jne mutta onpahan niitä kaupungissa joka ikäluokassa. Maaseudulla kun sattuu jotain tapahtumaan niin yleensä kyseinen tapahtuma kiertää ihmisten suussa niin pitkään ennen kuin tapahtuu seuraava erikoisuus. Suhteessa asukaseroihin niin ihan yhtä paljon tapahtuu ja sattuu. Maalla on vaan niin vähän tekemistä. Kaikissa edellisissä vastauksissa on kyllä totuutta mutta kaikkihan me nuoria ollaan oltu ja muistelkaapa niitä aikoja.

Muuten olen samaa mieltä, mutta miten niin ei ole tekemistä ja harrastuksia? Meidän kunnassa on kyllä vähän yli 10 000 asukasta, mutta on tässä pienempiäkin kuntia ympärillä ja kyllä näissä kaikissa on vaikka mitä harrastusmahdollisuuksia. Meidän kunnassa mm. paljon urheiluseuroja, jäähallli, uimahalli, tennis- ja keilahalli, frisbeegolf-ratoja, skeittailupaikkoja, pieni laskettelupaikka aloittelijoille, mutta aika lähellä myös isompi, pari uimarantaa, kansalaisopistolla vaikka mitä piirejä ja kursseja (kitarakerho, bändikursseja, kuvataidetta, valokuvausta, monenlaista liikuntaa mm.), koululla on monenlaisia kerhoja (esim. kotitalous, kuvis, liikunta), bänditiloja löytyy, biljardisali, monta kuntosalia, ainakin pari jumppakeskusta, joissa hyvä tarjonta, paljon valaistuja lenkkipolkuja ja latuja ja luistelukaukaloita, kulttuuritalo, jossa mm. konsertteja ja stand uppia, kamerakerho, balettia ja nykytanssia, musiikkiopisto, hyvä kirjasto, harrastajateatteritoimintaa, monenlaista vapaaehtoistoimintaa, nuorisotalo, diskoja, luokkiksia, joskus peräti joku bändikin käy keikalla, leffateatteri... useita ratsastustalleja, 4-h toimintaa, partiotoimintaa, seurakunnan kerhoja ja nuorten iltoja...lisäksi vielä ihan ne harrastukset, joihin ei mitään ohjaajaa tarvitse; geokätköily, retkeily, patikointi, pyöräily, kalastus...

Mitähän sitä vielä voisi olla...no joo purjehtimaan pitää mennä 40 kilsan päähän, eikä maailmanluokan poppareita käy esiintymässä, tosin eipä noita viimeaikoina ole paljon Helsingissäkään näkynyt. No joo, on varmasti asioita joita täällä ei voi tehdä, mutta ei kyllä voi sanoa, etteikö mitään olisi.

Tää on Valkeakoski.