Itähelsinkiläinen poikani sanoo, että maalla teinien elämä on hurjempaa
Meillä on tuttavaperhe pirkanmaalla. Molempien Pojat ovat yläasteella. Minun poikani Itäkeskuksen liepeillä, tuttavaperheen poika kyläkoulussa.
Kaikenmoista säätöä kuulen maanseudun teinien harrastavan. En ole koskaan sellaisiata sekoiluista kuullut. Haastattelin siksi ysiluokkalaistani ja hän sanoi, että paljon " hurjempaa ja vastuuttomampaa " on meno siellä maalla. Hän analysoi yksityiskohtaisesti eroja.
Mutta av:lla pelotellaan Itä-Helsingillä....
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuttavaperhe pirkanmaalla. Molempien Pojat ovat yläasteella. Minun poikani Itäkeskuksen liepeillä, tuttavaperheen poika kyläkoulussa.
Kaikenmoista säätöä kuulen maanseudun teinien harrastavan. En ole koskaan sellaisiata sekoiluista kuullut. Haastattelin siksi ysiluokkalaistani ja hän sanoi, että paljon " hurjempaa ja vastuuttomampaa " on meno siellä maalla. Hän analysoi yksityiskohtaisesti eroja.
Mutta av:lla pelotellaan Itä-Helsingillä....
Itä-helsinki on asuinkelvoton
Alapeukuttaja,lue Paavon blogia http://www.paavotajukangas.com
Vierailija kirjoitti:
Landeen ero on se, että Itä-Helsingissä ja muiden paikkojen huonoilla alueilla on niiden päihdeongelmien lisäksi pahoja sosiaalisia ongelmia, kuten työttömyyttä, teiniäityittä, yksinhuoltajuutta ym. Maatalojen lapset taas on ns. hyvistä perheistä, ainoat yksinhuoltajat ovat leskiä. Ovat saaneet ihan erilaisen arvokasvatuksen, ja yleensä päätyvät duuniin niiden kolmen amisvuoden jälkeen siinä missä kaupunkilainen syrjäytyy yksiöönsä ja taistelee traumojaan vastaan vielä 15v myöhemmin.
Kannattaisikohan päivittää se käsitys maaseudusta 2010-luvulle sieltä Suomi-filmien ajasta? :D Maaseudulla on paljon syrjäytymistä kaikilla mittareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oon kuullu noista landebileistä nii teinit panee siellä ihan yleisesti, vetää pään täyteen ja örveltää muutenkin. Ite vietin nuoruuteni Itä-Vantaalta ja kyllähän siellä dokattiin, mutta ei bileissä ollut normaalia harrastaa seksiä! Ainakaan niin että kaikki läsnäolijat tietää. Mututuntumalla sanoisin myös, että örvellys alkaa maaseudulla nuorempana.
Joo! Tunnen "entisiä teinejä" useammasta pikkupaikkakunnasta, tuntuu että on ollut enemmän sellaista ällöttävää touhua, että yläasteikäiset tytöt ovat ryypänneet täysi-ikäisten miesten kanssa ja harrastannet seksiä jopa seiskaluokasta lähtien! Ikinä en kuullut kaupungissa että tuo olisi ollut jotenkin yleistä.
Johtuu siitä, että ne kaupunkien nuoret on erilaisissa koulukodeissa maalla ja sieltä käy iskemässä miehiä saadakseen rahaa. Lahden seudulla on paljon vantaalaisia ja keravalaisia tyttöjä, ikää 13v ja huostaanottoja useampia takana.
Voi ehkä jossain pitää paikkansa, mutta kyllä minä omat kaverini/sukulaiseni tunnen. Ihan tavallisista maalaiskodeista olivat kotoisin. Itse olen omin silmin osan nähnyt eli kyse ei ole kuulopuheista. Omalla kaveriporukalla kaupungissa oli kuitenkin aina kotiintuloajat ja yläasteella ehkä hihitellen juotiin se 2 siideriä. Nämä maalaisteinien touhut tuntuivat järkyttäviltä jo silloin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pikkupaikkakunta? Olen Joensuusta syntyisin, ja aika kiltisti me oltiin. Penkkaripäivänä juotiin ja riehuttiin, mutta kotibiletys oli ihan kilttiä touhua. Asuin kerrostalossa lähiössä, ja naapurustossa oli paljon omakotitaloja, mutta ei niissäkään koskaan ollut hurjaa menoa. Itä-Helsingissä kävin töissä 6 vuotta, ja olihan tuolla porukka eri tavalla "sekaisin" keskellä kirkasta päivää kuin Joensuussa.
Joensuu ei ole pikkupaikkakunta. Joensuussa on 76 000 asukasta, ja se on Suomen 12:nneksi suurin kaupunki. Itse olen kotoisin paikkakunnalta, jossa on 3000 asukasta. Se on pikkupaikkakunta.
Ei 76 000 asukkaan kylä ole kaupunki, kun pelkästään Itä-Helsingissä asuu kaksi kertaa tuon verran, 140 000 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pikkupaikkakunta? Olen Joensuusta syntyisin, ja aika kiltisti me oltiin. Penkkaripäivänä juotiin ja riehuttiin, mutta kotibiletys oli ihan kilttiä touhua. Asuin kerrostalossa lähiössä, ja naapurustossa oli paljon omakotitaloja, mutta ei niissäkään koskaan ollut hurjaa menoa. Itä-Helsingissä kävin töissä 6 vuotta, ja olihan tuolla porukka eri tavalla "sekaisin" keskellä kirkasta päivää kuin Joensuussa.
Joensuu ei ole pikkupaikkakunta. Joensuussa on 76 000 asukasta, ja se on Suomen 12:nneksi suurin kaupunki. Itse olen kotoisin paikkakunnalta, jossa on 3000 asukasta. Se on pikkupaikkakunta.
Ei 76 000 asukkaan kylä ole kaupunki, kun pelkästään Itä-Helsingissä asuu kaksi kertaa tuon verran, 140 000 ihmistä.
Tuolla logiikalla Suomessa ei ole ainuttakaan kaupunkia. Helsinkikin on pieni maalaiskylä.
Ite oon kotosin Pirkanmaalta n.10 000 ihmisen kaupungista. Kyllä. Kaupungista :D
Kaikki nuoret tunsi toisensa, vkl kylille painuttiin juopotteleen, iskettiin vastakkaista sukupuolta, ajeltiin viritetyillä mopoilla ilman korttia. Jos joku piti kotibileet niin sielä oli kaikki. Ja jotkut ne vessassa kävi naimassa. Jotkut välillä tappeli ym mutta ei se mun mielestä niin rajua ollu. Parikertaa pääsin poliisiautolla kotiin. Se oli sellasta ja vaikka alaikäsenä maistissa oltiin niin ei kukaan tehny mitään lasu ilmoituksia. Kaupoista ei juurikaa pöllitty mitää eikä sillo huumeitakaa liikkunu. Tosin elettiin aikaa 2000-2005 en si tiä mikä meno ko paikkakunnalla on nuorilla nykyää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oon kuullu noista landebileistä nii teinit panee siellä ihan yleisesti, vetää pään täyteen ja örveltää muutenkin. Ite vietin nuoruuteni Itä-Vantaalta ja kyllähän siellä dokattiin, mutta ei bileissä ollut normaalia harrastaa seksiä! Ainakaan niin että kaikki läsnäolijat tietää. Mututuntumalla sanoisin myös, että örvellys alkaa maaseudulla nuorempana.
No jo on mutu-tuntuma. Olen pikkupaikkakunnalta, enkä ole kenenkään nähnyt tai kuullut harrastavan seksiä missään bileissä. Olisikohan jotain rehentelyä? Itse olin neitsyt 19-vuotiaaksi ja ensimmäisen kerran join omppuviiniä kotibileissä 17-vuotiaana.
Joo, aina löytyy se nörttijengi, mutta ei tässä ketjussa nyt se olekaan keskiössä.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelin siksi ysiluokkalaistani ja hän sanoi, että paljon " hurjempaa ja vastuuttomampaa " on meno siellä maalla. Hän analysoi yksityiskohtaisesti eroja.
Haluan ehdottomasti lukea millainen on ysiluokkalaisen pojan yksityiskohtainen vertailuanalyysi aiheesta!
Ehkä maalla ei juhlita niin "sivistyneesti" vaan remuten, enemmän kuin vanhoissa suomifilmeissä. Olen asunut maalla ja kaupungissa.
Olisiko niin, että maaseudulla teinit saavat kulkea vapaammin, koska ei ole samanlaista ulkopuolista uhkaa tulla ryöstetyksi, raiskatuksi, pahoinpidellyksi tms. kuin esim. siellä itä-Helsingissä, ja silloin on mahdollista hölmöilläkin enemmän? Itse olen elänyt nuoruuteni Helsingissä, enkä olisi ikinä päässyt kulkemaan niin vapaasti kuin maaseudulla asuneet serkkuni.