Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin satunnaisesti ja ruokahalu seuraavana päivänä

Vierailija
16.02.2016 |

Satunnaisesti otettavaksi määrätty unettomuuteen. Oon nyt muutamasti testannut ja joka kerta seuraavana päivänä ollut JÄRJETÖN ruokahalu :D. Voiko tuo sivuvaikutus tosiaan tulla jo yhdestä tabletista? Normaalisti syön kuten normaalit ja en ahmi. Tämä lääke herättää hirveät himot, siis voisin vaan syödä ja syödä seuraavana päivänä. Osahan ottaa tätä joka päivä masennukseen, mutta satunnaiset käyttäjät onko teillä ruokahalu seuraavana päivänä järjetön? Palautuuhan se normaaliksi toki kun en lääkettä jatkuvasti syö. En ihmettele, että ihmiset lihoo tästä...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Vaikutus ruokahaluun tosin vähenee, kun käyttää säännöllisesti.

Vierailija
2/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mulla oli satunnaisesti käytössä univaikeuksiin... Söin paketista 5tbl ja lihosin 15kg. Enää en suostu tota syömään ja tuskalla yritän laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa? Kauanko siinä kestää? Kuulemma voisin syödä myös joka ilta tätä 7,5-15mg. Nyt olen ottanut vaan satunnaisesti kun tuo seuraava päivä on aina niin "sumuisa" ja zombi olo, mutta ruoka maistuu aivan liikaa.

Vierailija
4/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kunnon läskilääkettä, tuttavani lihoi reippaat 30kg tuota syötyään ja nyt tietysti entistäkin masentuneempi lihomisen takia.

Vierailija
5/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin on hirveä lääke. Ruokahalun lisääntymisestä aiheutuvan lihomisen lisäksi se myös hidastuttaa aineenvaihdunnan ihan minimiin. Vaikutus ei edes lakkaa, kun lopetat lääkkeen. Minulla meni moneksi kuukaudeksi pilalle kroppa, kun kävin niin hitaalla. Vasta vuoden jälkeen siitä, kun lääkkeen lopetin olin palautunut ennalleni. Nukahtamiseen kannattaa kokeilla mieluummin vaikka melatoniinia.

Vierailija
6/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa? Kauanko siinä kestää? Kuulemma voisin syödä myös joka ilta tätä 7,5-15mg. Nyt olen ottanut vaan satunnaisesti kun tuo seuraava päivä on aina niin "sumuisa" ja zombi olo, mutta ruoka maistuu aivan liikaa.

Enpä muista, kun olen syönyt niin kauan, sori. Lihoin itse vajaa 10 kg ja siihen jäi, mutta minulla oli siihen varaa. Voisin siis laihduttaa halutessani, mutten halua.

Vierailija
7/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä.Lhoin 19 kg, jotka tosin laihdutin vuoden aikana pois.Meni homma ihan överiksi, tein keskellä yötäkin uunissa ruokaa.

Vierailija
8/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. en ole huomannut mitään vaikutusta ruokahaluun.

Eipä sillä, että ruokahalu ohjaisi ruokailuani muutenkaan vaan syön sen mitä tiedän kehoni tarvitsevan.

Vierailija
9/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäks kauhee ummetus aina lääkkeen jälkeisenä päivänä. Normaalisti suoli toimii joka päivä. Oikeesti se ruuan himo ollut tänäänkin aivan käsittämätöntä.. Nyt illallakin söin iltapalaksi piirakoita, pullaa, juustoa, rahkaa, riisikakkuja maapähkinävoilla, smoothieta ja paljon muuta :D. Oon syönyt toki normaalit terveelliset ateriat tähän päälle ja herkutellut sitten muutakin tänään sekä napostellut kaikkea, silti karsee nälkä!! En voi mennä nukkumaan kun vatsa huutaa ruokaa, silti kauhee ummetus mitä helvettiä..

Järkyttynyt ap :D

Vierailija
10/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yleinen sivuvaikutus. Paino nousee jopa 10kg kuukaudessa. Hyvä lääke, jos masennus vie ruokahalun.

Muuten suoraan saatanasta.

T: psykiatrinen sairaanhoitaja

Vierailija
11/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä.Lhoin 19 kg, jotka tosin laihdutin vuoden aikana pois.Meni homma ihan överiksi, tein keskellä yötäkin uunissa ruokaa.

Siis otit lääkettä vain satunnaisesti ja silti tuo sivuvaikutus? Kamalaa! Jotenkin tämän sietää jos ottaa kerran viikossa vaikkapa, että sit yhden päivän ahmii..

Ap

Vierailija
12/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikutusta painoon myös pienellä 7,5 mg annostuksella unettomuuteen?

Vierailija
13/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin on hirveä lääke. Ruokahalun lisääntymisestä aiheutuvan lihomisen lisäksi se myös hidastuttaa aineenvaihdunnan ihan minimiin. Vaikutus ei edes lakkaa, kun lopetat lääkkeen. Minulla meni moneksi kuukaudeksi pilalle kroppa, kun kävin niin hitaalla. Vasta vuoden jälkeen siitä, kun lääkkeen lopetin olin palautunut ennalleni. Nukahtamiseen kannattaa kokeilla mieluummin vaikka melatoniinia.

Ensinnäkin, eri lääkkeeet toimii eri tavalla eri ihmisille. Mulla esim. Mirtazapin ei auheuttanut ruokahalun kasvua, eikä myöskään hidastuttanut aineenvaihduntaa laisinkaan. Ei kyllä auttanut nukkumaankaan, että se niistä napeista sitten.

Toisekseen, melatoniini nyt on niin höpöhöpö- tavaraa, että pliis älä tosissasi suosittele sitä univaikeuksista kärsivälle. Sitähän myydään jopa Lidlissä, kamoon! Mietona tosin, mutta kuitenkin. Itse sain sitä 3mg lekurin reseptillä, ja voin kertoa, että niitä sai popsia illalla vaikka 10, ei mitään vaikutusta. Ehkä jos olis sen 100 kpl:n purkin vetässyt, niin sitten.

Vierailija
14/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino vaan jatkaa tippumistaan... Bmi on ollut normaali kuitenkin koko ajan.

Vierailija
15/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään vaikutusta. Melkein kaksi vuotta syönyt satunnaisesti, paino ei ole noussut kiloakaan.

Vierailija
16/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap on siis jo kokeillut kaikki muut vaihtoehdot. Stellaakin käytän, toimii mutta sitä voi ottaa max. 2krt/vko. Oli ideana, että tämä sitten vaikka kolmena iltana ja parina iltana koittais lääkkeetöntä unta. No enpä tiedä tästä jos ahmin seuraavan päivän? Itsehän sitä ruokaa suuhuni ladon, mutta tämä nälkä on itsessään jo niin kamala, että en saa tältä nälältä nukuttua.

Ap

Vierailija
17/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin forumistien anekdootit aika pitkälti omaan arvoonsa sillä tätähän on ihan tutkittukin:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25590213

Keskimääräinen painonnousu kyseistä lääkettä käyttävillä oli 1,5 kg.

Kuinka suuri osa tuosta 1,5 kilosta sitten oli lääkkeestä kiinni ja kuinka suuri osa muista seikoista, jäänee arvoitukseksi.

Itse olen käyttänyt nukahtamiseen 7.5 mg iltaisin ja hyvin toimii. Ei vaikutusta painoon. Olisiko ekalla viikolla ollut ehkä hieman korkeampi ruokahalu? En jaksa muistaa.

Vierailija
18/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin ei auta ollenkaan unettomuuteen aivan höpö lääke siihen. Masennukseen 45mg per vuorokausi auttaa hieman. Unettomuuteen koitettiin ihan siitä pienen pienestä neljännesosa tabletista eli 3,75 mg iltaisin. Ei mitään vaikutusta...

No nyt menee sitten ketipinor depot 300mg sekä mirtazapin 45mg vuorokaudessa ja nukun n. 4-6 tuntia ja heräilen 4-10 kertaa yössä. Kyllä itsemurha on aika lähellä kun en saa nukuttua ja mitään keinoa asiaan ei ole.

JA lääkkeet ei lihota ei pätkääkään vaan se ruuan ahtaminen suuhun. Jos tekee mieli syödä ruokaa niin pitää olla tiukkana. Kieltäytyä syömisestä.

Vierailija
19/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lihoin kuukaudessa 12kg. Ihan järkyttävää! Tein myös keskellä yötä vaikka mitä ruokaa, aloin leipomaan jos ei ollut mitään herkkuja, söin paketillisen leipää ja siihen päälle jääkaapista aivan kaiken yms. Nyt on käytössä Ketipinor, joka aiheuttaa myös ahmimista, ei tosin samassa mittakaavassa ja paino pysyy hallinnassa. Joku täällä jo ehti päteä miten syö vaan sen mitä keho tarvitsee... Se on kuule ihan aivoista lähtöisin se viesti, että ruokahalu kasvaa. Minulla ei ole ennen näitä lääkityksiä ollut ikinä mitään ongelmia syömisen tai painon kanssa, mutta tämä lääke vaan sattuu niin minulle kuin joillekin muillekin aiheuttamaan järkyttävän ruokahalun kasvun. Sillä tunteella ei ole mitään tekemistä järjen kanssa.

Vierailija
20/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan oo ollut tällasia ongelmia mistään lääkkestä. No nyt en edes kykene menemään nukkumaan, koska hirveä nälkä. En varmaan saa nälältä nukuttua, miten tämä sekoittaa kehon näin :o.. Tietenkään se itse lääke ei lihota, vaan ne kalorit. En kyllä mitenkään voi syödä tätä useasti viikossa kuten sovin lääkärin kanssa.. Hitto kun ei jää enää lääkevaihtoehtoja :(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän