Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin satunnaisesti ja ruokahalu seuraavana päivänä

Vierailija
16.02.2016 |

Satunnaisesti otettavaksi määrätty unettomuuteen. Oon nyt muutamasti testannut ja joka kerta seuraavana päivänä ollut JÄRJETÖN ruokahalu :D. Voiko tuo sivuvaikutus tosiaan tulla jo yhdestä tabletista? Normaalisti syön kuten normaalit ja en ahmi. Tämä lääke herättää hirveät himot, siis voisin vaan syödä ja syödä seuraavana päivänä. Osahan ottaa tätä joka päivä masennukseen, mutta satunnaiset käyttäjät onko teillä ruokahalu seuraavana päivänä järjetön? Palautuuhan se normaaliksi toki kun en lääkettä jatkuvasti syö. En ihmettele, että ihmiset lihoo tästä...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin on hirveä lääke. Ruokahalun lisääntymisestä aiheutuvan lihomisen lisäksi se myös hidastuttaa aineenvaihdunnan ihan minimiin. Vaikutus ei edes lakkaa, kun lopetat lääkkeen. Minulla meni moneksi kuukaudeksi pilalle kroppa, kun kävin niin hitaalla. Vasta vuoden jälkeen siitä, kun lääkkeen lopetin olin palautunut ennalleni. Nukahtamiseen kannattaa kokeilla mieluummin vaikka melatoniinia.

Ensinnäkin, eri lääkkeeet toimii eri tavalla eri ihmisille. Mulla esim. Mirtazapin ei auheuttanut ruokahalun kasvua, eikä myöskään hidastuttanut aineenvaihduntaa laisinkaan. Ei kyllä auttanut nukkumaankaan, että se niistä napeista sitten.

Toisekseen, melatoniini nyt on niin höpöhöpö- tavaraa, että pliis älä tosissasi suosittele sitä univaikeuksista kärsivälle. Sitähän myydään jopa Lidlissä, kamoon! Mietona tosin, mutta kuitenkin. Itse sain sitä 3mg lekurin reseptillä, ja voin kertoa, että niitä sai popsia illalla vaikka 10, ei mitään vaikutusta. Ehkä jos olis sen 100 kpl:n purkin vetässyt, niin sitten.

Melatoniini on hyvä testata. Se saattaa auttaa, tai sitten ei. Se, että sitä myytäisiin jossain lidlissä ei tee siitä huonoa. Lääkäriltä saa reseptillä 5 mg ja myös hitaasti vaikuttavaa circadinia, joka on 2 mg melatoniini. Nämä vaikuttaa ihan eri tavalla. Circadin ainakin laittaa minulta ihan tajun kankaalle, kun mela 5 mg ei juurikaan nukuta. Jos melan ottaa aikaisin illalla, se nukuttaa, jos ottaa klo 00 jälkeen yöllä, se alkaakin herättää, koska se on vuorokausihormooni, joka auttaa rytmiin. Ei siis varsinaisesti nukahtamiseen, vaikka se siihen onkin oikein mainio.

Miksiköhän muuten ensin itsekkin sanot, että lääkkeet toimii eri tavalla, mutta kiellät suosittelemasta melatoniinia?

Vierailija
22/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se tulee jo yksittäisestä käyttökerrasta, 1/4 murusesta. Mulla on mirtazapin univaikeuksiin, ja tässä käyttöaiheessa otetaan vain murunen.

Valtava ruokahalu käynnistyy vuorokaudessa ottamisesta. Käytän Mirt. vain ääritilanteessa. Viime yöksi piti ottaa, kun piti nukkua kun osallistuin aamulla tutkimukseen jossa piti olla skarppina. Tiesin entuudesta tämän sivuoireen ja hankin etukäteen kotiin sokeritonta limua ja pekonia, kananmunia, raejuustoa jos en pysty fakiirimaisesti olemaan syömättä. Niin en sitten sokeria syö ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiinia ei ole tarkoitettu satunnaisesti otettavaksi. Muutenkin huono lääke. Ruokahalu kasvaa, vituttaa herkästi, väsyttää vaikka olisi nukkunut pitkään. Tunteet lamaantuu. Itse sain myös pysyviä näköhäiriöitä, joita vaikea selittää lyhyesti.

24/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari vuotta syönyt pienen annoksen unettomuuteen joka ilta. Yrittänyt välillä olla ilman, mutta heti lakkaan nukkumasta, joten olen ajat sitten luovuttanut ja päättänyt syödä, jotta saan nukuttua. Kun aloitin, ensimmäisen puolen vuoden aikana paino nousi 5 kg, mutta se jäi siihen enkä anna sen häiritä. Nuo kilot eivät minussa juurikaan näy (nyt paino 50 kg/pituus 154).

Vierailija
25/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan naiset lihoo  nuin pienillä annoksillakin.

Vierailija
26/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin tuota määrättiin pari vuotta sitten. En ottanut montaa tablettia (= tabletinpuolikasta), koska olin seuraavana päivänä todella väsynyt. Ruokahalua ei minulla kasvattanut, mutta todella raskas, väsynyt olo oli koko päivän. Yö kyllä tuli nukuttua hyvin, mutta em. haittavaikutukset pilasivat kokemuksen.

Vierailija
27/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama mirtatsapiinin kanssa, järkky lääke. Joku lääkäri keksi vaihtaa sen Triptyliin, se toimi hyvin eikä nostanut ruokahalua. Söin sitä pitkään. Triptylissä aamulla ensin vähän sumuinen fiilis mutta se menee ohi kun pidempään otti. Muistaakseni mirtatsapiinissa oli sama, aamulla lievä tokkura.

Vierailija
28/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut vaikutusta ruokahaluun. Otan tosin vain pienen murun kerralla, siis ehkä 1/8 tablettia, yksi tai kaksi kertaa viikossa. Välillä tuostakin määrästä kyllä tulee seuraavaksi päiväksi väsynyt, hutera tai huono olo, että ei tämä lääke mikään kovin hyvä ole.

Vierailija
29/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin vaikuttaa uneen todella pieninä annoksinakin. Kokeile nirhaista tabletin kyljestä pikkiriikkinen murunen veitsellä ja etsi itsellesi sopiva annos, ihan pienen pienistä murusista alkaen. Lääkärin määräämä annos saattaa olla kymmenkertaisesti liian suuri.

Vierailija
30/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapinia aamulla 15 Mg niin hyvä päivä ja mieliala tasainen. Työterveyslääkäri kertoi että voi ottaa max 45mg. Hyvä lääke aamulla otettuna. Lääke toimii hyvin ja teho sopiva. Ei sivuoireita lääkkeestä.

Vierailija
31/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei koskaan oo ollut tällasia ongelmia mistään lääkkestä. No nyt en edes kykene menemään nukkumaan, koska hirveä nälkä. En varmaan saa nälältä nukuttua, miten tämä sekoittaa kehon näin :o.. Tietenkään se itse lääke ei lihota, vaan ne kalorit. En kyllä mitenkään voi syödä tätä useasti viikossa kuten sovin lääkärin kanssa.. Hitto kun ei jää enää lääkevaihtoehtoja :(

Ap

Minä syön päivällä vähemmän ja sitten kunnon iltapalan ennen nukkumaanmenoa. Pitäisi tosin refluksin takia vähän aikaistaa syömistä.

Vierailija
32/43 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke auttaa otettuna kirjoitti:

Mirtazapinia aamulla 15 Mg niin hyvä päivä ja mieliala tasainen. Työterveyslääkäri kertoi että voi ottaa max 45mg. Hyvä lääke aamulla otettuna. Lääke toimii hyvin ja teho sopiva. Ei sivuoireita lääkkeestä.

Otin kerran vahingossa mirtaa päivällä, kun sekoitin sen toiseen lääkkeeseen ja sitten ihmettelin, miksi en meinaa pysyä hereillä. Miten sulla ei vaikuta?

Vierailija
33/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia käyttänyt Mirtaa satunnaisesti univaikeuksiin. 1/4 tablettia n. klo. 21, menen nukkumaan n. 22-23, nukun hyvin, aamulla hieman väsyttää, mutta piristyn kahvilla. Joskus käytän vain silloin tällöin, joskus jonkun viikon putkeen eli silloin kun unirytmi on mennyt sekaisin tai unettomuus vaivaa. En ole lihonut grammaakaan, eikä ruokahalu ole mainittavasti lisääntynyt, vaikka Mirtan aikana olen laihduttanutkin. Olen normaalipainoinen (hoikahko), keski-ikäinen nainen.

Vierailija
34/43 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin tota muutama vuosi sitten ja varoteltiin ruokahalun kasvamisesta eli normaalia on. :D

En sitten aloittanut kyseisiä nappeja, vaan cipralexin.

Vierailija
35/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelen mirtatsapiinin syömähimoa vastaan täällä. Nyt on mennyt jo kaksi annosta jäätelöä ja voileipä iltapalana. Nyt on hetkeksi syömishalu tyydyttynyt mutta se saattaa vielä aktivoitua ennen maate menoa. Kääk.

Vierailija
36/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkettä käytetään isoina annoksina myös Crohnin ja IBD sairauksiin.

Paska menee housuun entiseen malliin, mutta ei vituta enää

Vierailija
37/43 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien aikana olen syönyt ketipinoria ja mitraa, kumpikaan ei sopinut: uni edelleen huonoa ja aamulla kuuppa niin jumissa, että kuola valuu suusta. Lääkäri piti hoitovastaisena kun sanoin, etten voi vuorotyöläisenä syödä tuollaisia myrkkyjä, olisi pitänyt sinnitellä ainakin kuukausi. 

Pitkin hampain kirjoitti mulle reseptin doxepiiniin, ja ainakin minulle on sopinut loistavasti! Uni tulee vähän viiveellä, mutta unen laatu on parempaa kuin muilla lääkkeillä. Ei saa syömään kaikkea Valion jäätelötehtaasta alkaen, ja mikä tärkeintä: aivot eivät ole aamuisin puuroa.

Vierailija
38/43 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarve on vain satunnainen, niin kannattaa pyytää vaikka Atarax. Mulla oli nuorena kerran kokeilussa Mirtazapin, mutta olin niin zombie seuraavan päivän, että pelästyin enkä halunnut sitä enää.

Vuosia myöhemmin lääkäri yritti unettomuuteen sitä määrätä, mutta sanoin että jos määrää sitä niin apteekkiin jää. Suostui sitten Atarax-reseptiin ja se on ollut kyllä hyvä itselleni.

Vierailija
39/43 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu parikyt kiloa tuli kun nyt nyt syönyt yks neljäsosa tabletin joka ilta. Painan 100kg vaikka syöm erittäin terveellisesti ja vähän mutta aineenvaihdunta ei enää toimi. Muita unilääkkeitä ei kuulemma nykypäivänä määrätä. Eli joko läski tai sit ei nuku yhtään, siinä mulle vaihtoehdot elämään 😥 

Vierailija
40/43 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu; älä syö. Ei se mitään pakkoliikettä aikaansaa. Sinä päätät, eikä lääke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi