Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä influenssarokotteen ottamisessa on niin vaikeaa?

Vierailija
16.02.2016 |

Miksi et ole ottanut influenssarokotetta? Älytöntä, että niin pienellä satsauksella voisi vältää vakavan taudin, monet sairaalahoidot ja suojaisi rokottamattomia tartunnalta, eikä tähän mahdollisuuteen tartuta. Tai asiaan herätään vasta sitten, kun epidemia on jo päällä. Eikä sitten mitään narkolepsiapelotteluja, ne eivät liity tähän rokotukseen. Eikä myöskään perusteeksi mitään rokoteinfon propagandaa, jolla ei ole mitään totuuspohjaa, vaan niitä omia henkilökohtaisia syitä, kiitos!

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ainoa vuosi,kun otimme rokotteet perheelle sairastimme tauotta neljä kuukautta.Osa influenssankin ja muuten rajuja flunssia.Itse söin 4 antibiottikuuria putkeen ja käytin pitkittyneeseen yskään astmapiippua ensimmäistä kertaa koskaan vaikkei minulla astmaa ole. Sen jälkeen ei ole otettu rokotetta eikä myöskään sairasteltu

Tämä on typeristä selityksistä se kaikkein typerin. Te olisitte sairastaneet joka tapauksessa sen neljä kuukautta. Joskus itkettäisi ellei naurattaisi kaltaisesi typerykset.

Vierailija
22/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No raatoluku vasta 19.

Kyllä niitä jo yli 40 on. 38 oli jo eilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla johtuu varmaan ihan siitä, että koskaan en ole influenssaa saanut, joten ei ole käsitystä, kuinka sairaaksi siitä tulee.

Vierailija
24/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota koskaan mitään rokotuksia. En myöskään ota mihinkään vaivoihin lääketieteellistä hoitoa, vaan aion elää sen aikaa kun luonnostani elän ja kuolla sitten pois kun luonto määrää. Eli tällainen vähän erikoisempi elämänfilosofia minulla. Lapsia tai läheisiä ei ole, joten kukaan ei jää kärsimään ikävää jos kuolen vaikka piankin pois.

Eli luotat omalla kohdallasi laumaimmuniteetin luomaan turvaan tai sitten huolettomasti levität torjuttavissa olevia tauteja. Hyvä elämänfilosofia...

Vierailija
25/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) tietääkseni olen vain kerran elämässäni saanut influenssan vaikka en ole saanut yhtään rokotetta

2) narkolepsiaepidemia kyseenalaisti influenssarokotteiden turvallisuuden

3) kielteiset kokemukset influenssarokotteista vaikuttavat turhan yleisiltä

4) noudatan käsihygieniaa

Vierailija
26/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei narkolepsiatapaukset kelpaa henkilökohtaiseksi syyksi? Nuo kun selvisivät, niin kyllä itseäni soimasin typerästä riskistä kun lapselle sikapiikin otin. 2,5v aloitti tuona talvena tarhassa.

Olen jo keski-ikäinen enkä tunne ainoatakaan influenssaa sairastanutta ihmistä. Jatkan samoilla elintavoilla ilman turhia rokotuksia jatkossakin.

Vierailija
27/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa mennä ottamaan sitä. Jos se tauti tulee niin sitten tulee, en mä sitä mitenkään pelkää. Tähänkin asti on selvitty viruksista.

Vierailija
28/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännä tämä influenssa. Ihmiset sairastuu siihen massottain ja samanlainen määrä ihmisä kuolee siihen.

Silti kukaan ei tiedä ketään, joka olisi joutunut teho-osasto hoitoon tai saati kuollut siihen!

Ja tänään tuli noita lukuja niin uudellamaalla on n. 70 ihmistä tehohoidossa! Missä ihmeessä he ovat tehohoidossa kun tehohoito paikkoja tuskin on 70 kappaletta edes uudenmaan sairaaloissa.

JA mihin sitten laitetaan tehohoitoa tarvitsevat leikkauspotilaat tai verenmyrkytyksestä kärsivät!?

Vierailija
29/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö se että se maksaa ja siitä tulee kipeäksi, vaikkei se edes takaa suojaa influenssaan.

Vierailija
30/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ymmärrä että influenssa ei ole tavisflunssa. Lisäksi jotkut eivät pidä lääkärissä käymisestä. Maalaiset varsinkin ovat tottuneet siihen että "arvauskeskuksessa" käymisestä seuraa juoruaalto, yleensä raskaudenkeskeytystä tai sukupuolitautia lopulta epäillen.

Vierailija
31/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkolepsia tuli siitä välittäjäaineesta ja jos sattui olemaan vielä geenit kohdillaan, niin paska tuuri. No, itse olen ottanut rokotuksen, kuten koko perhe. Olen sairastanut yhden influenssan ja se kokemus riitti ainakin mulle.

Vierailija
32/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) tietääkseni olen vain kerran elämässäni saanut influenssan vaikka en ole saanut yhtään rokotetta

Varmaankin moni ympäristössäsi on ottanut ahkerasti puolestasikin...

Vierailija
33/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain saamattomuuttani en ole ottanut. Pitäisi varata aika, kammata ainakin hiukset ja pukea päälleen muutakin kuin yöpaidan päälle toppapuku, katsoa bussiaikataulut, ilmoittaa työkavereille, että ei ole silloin ja silloin tavoitettavissa ja lähteä kotoa ihmisten ilmoille. 

Vierailija
34/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellee tavalliseen flunssaan kuolee enemmän ihmisiä. Täällä on ne samat hysteerikot kuin vuonna 2009-2010.

Vierailija
35/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä sen saa. Olen töissä arkisin satojen kilometrien päässä paikasta, missä olen kirjoilla. Sairastan yleensä mitään flunssaa äärimmäisen harvoin. Tämä flunssa tosin tarttui, mutta on jo ohi, enkä koe, että olisin rokotuksella mitään voittanut. Mies sairastui muutama päivä rokotuksen jälkeen ja oli viikon saikulla. 

Nuo kuolleet ovat käsittääkseni sellaisia tapauksia joilla on muitakin perussairauksia tai sitten ovat lapsia tai vanhuksia. Ei kai niissä kuolemantapauksissa perusterveitä aikuisia ole? 

Vierailija
36/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No raatoluku vasta 19.

Ne mitä kutsut raadoksi, on jonkun läheisiä. Pientä kunnioitusta, vaikka asia ei itseä koskisikaan.

Vierailija
37/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellee tavalliseen flunssaan kuolee enemmän ihmisiä.

Entä sitten?

Vierailija
38/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ainoa vuosi,kun otimme rokotteet perheelle sairastimme tauotta neljä kuukautta.Osa influenssankin ja muuten rajuja flunssia.Itse söin 4 antibiottikuuria putkeen ja käytin pitkittyneeseen yskään astmapiippua ensimmäistä kertaa koskaan vaikkei minulla astmaa ole. Sen jälkeen ei ole otettu rokotetta eikä myöskään sairasteltu

Kuulostaa lähinnä mykoplasmalta.

Vierailija
39/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettu sikapiikit ja tuloksena oli sikainfulenssa. Seuraavana syksynä vielä otettiin infulenssarokotukset ja taas infulenssa. Noita ennen eikä jälkeen ole otettu eikä muuten ole sairastettu infulenssaakaan.

Vierailija
40/238 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alttius, niin narkolepsian voi saada pahasta influenssatakin. Tai joku muu infektio voi sen laukaista.