Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär ei suostu gynekologille (auttakaa!)

Vierailija
15.02.2016 |

Minulla on 15-vuotias tytär, jolla on ollut viimeiset kolme kuukautta suhteellisen runsasta veristä vuotoa jatkuvasti (tiedän, koska pesen pyykin) ja ajoittain alavatsakipuja. Ehdotin hänelle lääkäriin menemistä useaan kertaan ja hän lupasi hoitaa asian itse (johon luotin) vaan eipä hoitanutkaan. Varasin sitten itse hänelle ajan yksityiselle gynelle, kun kyllä tuo nyt alkaa jo niin outoa olla, että apua olisi aika hankkia. Kun kerroin asiasta niin helvetti repesi! Tyttö on kaksi päivää raivonnut, että ei aio lääkäriin mennä ja tällä hetkellä itkee hysteerisenä (aika on huomenna). Olen yrittänyt rauhoitella ja kertoa, mitä lääkäri mahdollisesti voisi vastaanotolla tehdä, mutta ei auta...lapsi vain itkee ja huutaa, että ei lääkäriin mene. Vastausta en ole saanut myöskään kysymykseen siitä, mikä käynnissä noin paljon ahdistaa. Onko joku kohdannut samaa ongelmaa? Mitä voisin sanoa? En kai minä väkisin voi toista lääkäriin viedä, mutta toisaalta en voi katsoa vierestäkään, kun toinen on selvästi avun tarpeessa ja minulla kuitenkin äitinä on hänestä vastuu. :/ Neuvoja?

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan tyttösi on sinne saada tavalla tai toisella. Olet hänen huoltaja ja jokaisen Äidin tai Isän on lapsensa puolesta päätös tehtävä jos kyse on hänen terveydestään. Tottakai kannustalla ja hyvällähän hänet sinne saatettava...vaikeehan hänet väkisin sinne on kantaa...ymmärrän huolesi ja toivon että kaikki menee hyvin.

Miksihän tuotakin on pitänyt alapeukuttaa? 15 vuotias on kumminkin vielä lapsi ja vanhempien on taattava lapsensa hyvinvointi jos lapsi ei omaa parastaan osaa ajatella. Entä jos kyse onkin oikeasti kyse jostain vakavammasta johon tutkimus ja hoito olisi auttanut. Yläpeukutatte varmaankin silloin!? Silloin kun meidän tyttäremme oli teini niin huomasin että hän kuunteli paljon paremmin isäänsä mitä minua. Ei hyökännyt isäänsä vastaan samoin mitä mua. Ehkäisystäkin puhui tyttärellemme ja hänen poikakaverilleen kun mä en saanut puhua kyseisestä asiasta hänelle sanaakaan. Toki tuo on sellainen asia että saattaisi suuttua vielä enemmän jos isä tulisi asiasta viel neuvomaan. Tosi hankala tilanne :/

Vierailija
142/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

149/150: Alapeukut, koska problem solved. Et vaivautunut lukea aloitusta pidemmällä, niinkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttö ei ole enää neitsyt ja pelkää, että lääkäri huomaa ja kertoo sinulle. Voisiko auttaa, jos kerrot, että lääkärillä on vaitiolovelvollisuus eikä hän kerro edes sinulle, mitä tyttö lääkärille juttelee?

tämä

Vierailija
144/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Vie ihmeessä lapsesi gynekologille. Itse olen kärsinyt runsaista vuodoista pienestä tytöstä lähtien ja syyksi selvisi vaikea endometrioosi,  lapsia ei ole mahdollista saada tässä elämässäni, kun lapsesi on vielä niin nuori jotain on vielä tehtävissä. Itselläni jouduttiin poistamaan munasarjat ja johtimet kokonaan. Toimi lapsesi puolesta ajoissa!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
145/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viisastele!! Kyllä kuuluu kun kanssa välitämme toisistamme!!!!!

Itselleni puhumattomuus on merkinnyt lapsettomuutta näissä asioissa . Munasarja ja johtimet poistettiin jo nuorena vaikean sairauden vuoksi. Joten välitän kyllä!!!!!!!!

Vierailija
146/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmena eri kertana, kolmen kuukauden aikana, ei yhteen menoon vuotanut 3kk..

Vierailija
147/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tyttö on nyt hoidossa. Toivottavsti pitkittynyt sisäsynnytintulehdus ei aiheuta hänelle lapsettomuutta, niin kuin se monille tekee. 

Vierailija
148/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
149/165 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 15-vuotias tytär, jolla on ollut viimeiset kolme kuukautta suhteellisen runsasta veristä vuotoa jatkuvasti (tiedän, koska pesen pyykin) ja ajoittain alavatsakipuja. Ehdotin hänelle lääkäriin menemistä useaan kertaan ja hän lupasi hoitaa asian itse (johon luotin) vaan eipä hoitanutkaan. Varasin sitten itse hänelle ajan yksityiselle gynelle, kun kyllä tuo nyt alkaa jo niin outoa olla, että apua olisi aika hankkia. Kun kerroin asiasta niin helvetti repesi! Tyttö on kaksi päivää raivonnut, että ei aio lääkäriin mennä ja tällä hetkellä itkee hysteerisenä (aika on huomenna). Olen yrittänyt rauhoitella ja kertoa, mitä lääkäri mahdollisesti voisi vastaanotolla tehdä, mutta ei auta...lapsi vain itkee ja huutaa, että ei lääkäriin mene. Vastausta en ole saanut myöskään kysymykseen siitä, mikä käynnissä noin paljon ahdistaa. Onko joku kohdannut samaa ongelmaa? Mitä voisin sanoa? En kai minä väkisin voi toista lääkäriin viedä, mutta toisaalta en voi katsoa vierestäkään, kun toinen on selvästi avun tarpeessa ja minulla kuitenkin äitinä on hänestä vastuu. :/ Neuvoja?

Älä vie lääkäriin suotta. Mä voin tulla testaamaan miltä paikat tuntuu.

Vierailija
150/165 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne tarvitse mennä

Vierailija
151/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologia on tarkoitettu vain 16-19 vuotiaille aikuisille naisille. Tyttäresi ei ole vielä 17V vaan 12V. Hän on siihen liian arka.

Vierailija
152/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologia on tarkoitettu vain 16-19 vuotiaille aikuisille naisille. Tyttäresi ei ole vielä 17V vaan 12V. Hän on siihen liian arka.

Ap:n tytär on nkyääön 23v, eiköhän asia ole jo johnkin suuntaan ratkennut

Vierailija
153/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelin kaikkia naisia käymään säännöllisesti gynekologilla ilman pelkoa, on tutkimuksena kuin hammaslääkäri - epämiellyttävä, mutta nopea ja yleensä kivuton. Voi pyytää naisgynen, jos siltä tuntuu. Mutta vaikka ei käyttäsikään hormonaalista ehkäisyä, niin käykää säännöllisesti tutkituttamassa ja ainakin, jos on mitä tahansa epäilyttävää, viipymättä. Sanon vaan, koska oma äiti kuoli kohdusta levinneeseen syöpään.

Mitä tulee ehkäisyyn, e-pillereitähän määrätään muuhunkin tarkoitukseen tytöille kuin ehkäisyyn: aknen hoitoon tai kierron tasoittamiseen. Nuorille pillerit ovat ihan ok ratkaisu, vanhemmille ja synnyttäneille kierukka on parempi. Itse olen ollut tyytyväinen kierukkaan, tosin en edes tiedä, olisiko sille tarvetta vielä, onko vaihdevuodet tulleet vai ei...

Vierailija
154/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kyllä niin tyhmiä. Kukaan mies ei epillereitä laittais naamaansa :D omapa on ongelmanne kun terveys menee.

Hormonaalinen ehkäisy mahdollistaa sen ettei nainen tule raskaaksi kellekään idiootille.

Jonkun on pakko ottaa se vastuu lisääntymisestä.

Pillerit on parempi vaihtoehto kuin vahinkoraskaus ja yh-äipäksi jääminen.

Kondomi. Ei tarvitse pillereitä syödä.

Vierailija
155/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelin kaikkia naisia käymään säännöllisesti gynekologilla ilman pelkoa, on tutkimuksena kuin hammaslääkäri - epämiellyttävä, mutta nopea ja yleensä kivuton. Voi pyytää naisgynen, jos siltä tuntuu. Mutta vaikka ei käyttäsikään hormonaalista ehkäisyä, niin käykää säännöllisesti tutkituttamassa ja ainakin, jos on mitä tahansa epäilyttävää, viipymättä. Sanon vaan, koska oma äiti kuoli kohdusta levinneeseen syöpään.

Mitä tulee ehkäisyyn, e-pillereitähän määrätään muuhunkin tarkoitukseen tytöille kuin ehkäisyyn: aknen hoitoon tai kierron tasoittamiseen. Nuorille pillerit ovat ihan ok ratkaisu, vanhemmille ja synnyttäneille kierukka on parempi. Itse olen ollut tyytyväinen kierukkaan, tosin en edes tiedä, olisiko sille tarvetta vielä, onko vaihdevuodet tulleet vai ei...

hormonaalinen ehkäisy poistaa naisen luonnollisen kierron ja seksihalut ja yhdistelmäpillerit altistavat vulvodynialle.

Vierailija
156/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsemääräämisoikeus tytöllä, anna olla, kyllä tietää itse milloin menee tai on menemättä. lääkärilläkin vaitiolovelvollisuus vaikka gimma alaikäinen. hän ilmeisesti pelkää, että lääkäri rikkoo lakia ja kertoilee tytön yksitysasiat äipälle iskälle. sehän se voi olla suurin syy. tulee esille abortti, sukupuolielämä tms, joista ei ole kertonut. anna olla, itepähän kärsii,kuitenkin henkilökohtaista ja apua olet tarjonnut,eli velvoitteet hoidettu

Vierailija
157/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodesta 2016 !!

Vierailija
158/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai teekoon yleisukko ronklaa, sehän se vasta olisikin, miksi on erikoislääkäreitä sitten, voihan taaperollakin olla alapää ongelmaa, epäkehitystä tms

Vierailija
159/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole tutkittu gynellä koskaan

N40

Vierailija
160/165 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v tyttöjä on ilo tutkia. 

Gyne Mikko