Tytär ei suostu gynekologille (auttakaa!)
Minulla on 15-vuotias tytär, jolla on ollut viimeiset kolme kuukautta suhteellisen runsasta veristä vuotoa jatkuvasti (tiedän, koska pesen pyykin) ja ajoittain alavatsakipuja. Ehdotin hänelle lääkäriin menemistä useaan kertaan ja hän lupasi hoitaa asian itse (johon luotin) vaan eipä hoitanutkaan. Varasin sitten itse hänelle ajan yksityiselle gynelle, kun kyllä tuo nyt alkaa jo niin outoa olla, että apua olisi aika hankkia. Kun kerroin asiasta niin helvetti repesi! Tyttö on kaksi päivää raivonnut, että ei aio lääkäriin mennä ja tällä hetkellä itkee hysteerisenä (aika on huomenna). Olen yrittänyt rauhoitella ja kertoa, mitä lääkäri mahdollisesti voisi vastaanotolla tehdä, mutta ei auta...lapsi vain itkee ja huutaa, että ei lääkäriin mene. Vastausta en ole saanut myöskään kysymykseen siitä, mikä käynnissä noin paljon ahdistaa. Onko joku kohdannut samaa ongelmaa? Mitä voisin sanoa? En kai minä väkisin voi toista lääkäriin viedä, mutta toisaalta en voi katsoa vierestäkään, kun toinen on selvästi avun tarpeessa ja minulla kuitenkin äitinä on hänestä vastuu. :/ Neuvoja?
Kommentit (165)
Ap tyttäresi on nyt jo 23v, joten kävikö gynellä?
Ja kun akuutti ongelma on selvitetty, voit myös miettiä itseksesi, mikä kasvatuksessa on mennyt pieleen kun tälläinen ongelma ylipäänsä pääsi syntymään.
Vierailija kirjoitti:
No oli syy mikä tahansa, niin lääkäriin on mentävä. Äitinä sinulla on vastuu lapsestasi. Naisen nyt vaan kuuluu käydä gynellä aika ajoin, se on tyttäresikin hyväksyttävä.
Ei gynellä käynti mikään velvollisuus ole
Vierailija kirjoitti:
Ja kun akuutti ongelma on selvitetty, voit myös miettiä itseksesi, mikä kasvatuksessa on mennyt pieleen kun tälläinen ongelma ylipäänsä pääsi syntymään.
Tuskin on apn vika, että hänen LAPSENSA (todennäköisesti) harrasti s##ksiä ja sai kohtutulehduksen
Ihan oikeasti nostit ketjun VUODELTA 2016???