Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhana annatte lapsen polttaa?

Vierailija
15.02.2016 |

Eli meillä on lapset jäänyt kiinni tupakan poltosta 13v ensimmäisen kerran. Raivottiin ja valistettiin ja kerrottiin terveyshaitoista. Kerrottiin myös taustoja, miksi isoisä kuoli (tupakkaan). Ja tuosta 13v saakka jäi aina vähintään kerran vuodessa kiinni polttamisesta. Arestit jne eivät ole auttaneet.

No teinityttö on nyt 16v ja sanoo että kaikki kaveritkin saavat polttaa. Tätä emme tietenkään usko. Rahaa emme tupakkaan anna, mutta olemme miettineet että täytettyään 17v saisi polttaa kotonakin parvekkeella. Nyt kun lähtee aina luuhaamaan kaupungille heti koulusta päästyään ja tulee vasta illalla takaisin.

Ja emme ole köyhiä jos joku jotain johtopäätöksiä haluaa heti tehdä ja minä ja mieheni olemme korkeasti koulutettuja.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja emme ole köyhiä jos joku jotain johtopäätöksiä haluaa heti tehdä ja minä ja mieheni olemme korkeasti koulutettuja.

Minäpä olen köyhä (poltan tupakkaakin) ja tästä syystä juuri lapseni on tajunnut pysyä tietyistä ikävyyksistä erossa. Monesti ns. parempien perheiden lapset puuhaavat mitä sattuu juuri siksi, koska kuvitteleevat että raha tahi tietyssä asemassa pysyminen olisi jotenkin itsestäänselvää.

Vierailija
42/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani eivät ole vielä siinä iässä, mutta voin vakuuttaa, että minusta kuoriutuu tarvittaessa sellainen savukenatsi, että teini jää toiseksi. Minulla on lompakko, minulla on valta.

Rahaa ei tipu centin centtiä. Kaikki vaatehankinnat ja muutkin hankinnat tehdään minun valvovan silmäni alla. Sitä mukaa, kun vaatteet haisevat tupakalle, poltan ne takassamme ja tilalle ostan ihan oman makuni mukaan hajuttomia vaatteita.Mikään selitys ei ole se, että "kaveri poltti", koska lapsellamme ei ole lupaa hengailla tuhkakuppien kanssa.

Jos teini alkaa saada taas rahaa, kuitit tuodaan minulle ja niiden on täsmättävä jokaista hilua myöden.

Muita rangaistuksia tarpeen mukaan: ovi huoneesta pois, puhelin vanhaan paskamalliin, seuraan kouluun ja kotiin autolla, päivittäinen reppu/taskuratsia -> jokainen aski lentää roskiin, teen lapselle selväksi, että käräytän kaikki, jotka tupakkaa ostavat (tarvittaessa varjostan lasta ja otan selvää kuka ostaa). Teen häkätestipistokokeita: jos tulos on negatiivinen saa palkinnon. Jne.

Kuinka usein harrastat seksiä? Saako kenties sen puute keksimään tälläisiä provoja? Vai mitä ongelmia sinulta löytyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapset ja nuoret yleensä enää nykyisin polttavat? Luulin tupakoinnin olevan nuorison silmissä äärimmäisen junttia, kuin myös humalahakuisen juomisen.

Vierailija
44/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omani eivät ole vielä siinä iässä, mutta voin vakuuttaa, että minusta kuoriutuu tarvittaessa sellainen savukenatsi, että teini jää toiseksi. Minulla on lompakko, minulla on valta.

Rahaa ei tipu centin centtiä. Kaikki vaatehankinnat ja muutkin hankinnat tehdään minun valvovan silmäni alla. Sitä mukaa, kun vaatteet haisevat tupakalle, poltan ne takassamme ja tilalle ostan ihan oman makuni mukaan hajuttomia vaatteita.Mikään selitys ei ole se, että "kaveri poltti", koska lapsellamme ei ole lupaa hengailla tuhkakuppien kanssa.

Jos teini alkaa saada taas rahaa, kuitit tuodaan minulle ja niiden on täsmättävä jokaista hilua myöden.

Muita rangaistuksia tarpeen mukaan: ovi huoneesta pois, puhelin vanhaan paskamalliin, seuraan kouluun ja kotiin autolla, päivittäinen reppu/taskuratsia -> jokainen aski lentää roskiin, teen lapselle selväksi, että käräytän kaikki, jotka tupakkaa ostavat (tarvittaessa varjostan lasta ja otan selvää kuka ostaa). Teen häkätestipistokokeita: jos tulos on negatiivinen saa palkinnon. Jne.

Kuinka usein harrastat seksiä? Saako kenties sen puute keksimään tälläisiä provoja? Vai mitä ongelmia sinulta löytyy?

Seksiä on enemmän kuin riittävästi. Minun lapseni ei polta alle 18-vuotiaana, piste. Siinä taistossa minä en häviä.

Vierailija
45/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 16 v. En polta enkä juo. Kukaan kavereistani(niitä on tosi paljon) ei polta. Muutama juo joskus.

Vierailija
46/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sanonut lapsille, että jos polttavat niin kotona ei voi enää asua. En ala kotonani haisteleen tupakanhajua. Koko lapsuuden ja nuoruuden kärsinyt, kun vanhempani polttivat kotona sisällä ja autossa. En kestä tupakan hajua ollenkaan

Miten toteutat tällaisen tyhjän uhkauksesi käytännössä? Et voi niin vain heittää lapsiasi pihalle alaikäisenä.

No varmaankin siten, että kotoa tarjotaan vain nukkumapaikka olkkarin nurkasta. Menettäisi huoneensa, puhelimensa, harrastuksensa, uudet vaatteet olisi minun ostamiani ja valitsemiani. Ei olisi enää tasavertainen perheenjäsen. Niin iso asia mulle olisi. Onneksi tuskin tilannetta tulee. Ei ole suosiossa tapakointi nuorilla täällä. Esikoinen jo 9. Luokalla.

Joo, tuon kun toteutat niin seuraavaksi lastensuojelu sijoittaa lapsen sellaiseen perheeseen jossa lasta kohdellaan tasavertaisena perheenjäsenenä.

Ihan sairastahan tuo jo on jonkun röökin takia.

No sitten on sairasta, mutta näin on. Lapsi ei tupakkaa polta ja rankaisu tulisi. Muuten olen lepsu vanhempi ja konflikteja ei ole ollut, sillä lepsuilusta huolimatta olen johdonmukainen ja meillä on tietyt säännöt, joita on noudatettava

Vierailija
47/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat eivät koskaan salli lastensa tupakointia. Olen 43-vuotias ja joudun edelleen salaamaan tupakointini vanhemmiltani. Onneksi asumme nykyään eri paikkakunnalla, ja näen heitä vain muutaman kerran vuodessa. Ei tarvitse pelätä, että tulisivat kadulla vastaan, kun minulla on tupakka suussa.

Vierailija
48/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annatte 17-vuotiaan polttaa kotona parvekkeella, niin kai te sitten ostatte myös perjantaisin hänelle mäyriksenkin, ettei tartte kavereilta kaljaa kerjätä.

Minullakaan ei itselläni ole lapsia, mutta jos olisi, niin sitten voisivat tehdä mitä haluavat, kun ovat jo omillaan ja tienaavat itse kessurahansa.

Vierailija
49/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaminen ja juominen ON noloa ja junttia. Olen 18 v. Ja täysin raitis. Silti pidän hauskaa ja mulla on laaja ystäväpiiri.

Vierailija
50/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku wt röökijuoppo alapeukutti äskeistä.

Vierailija
51/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En antaisi, en edes täysikäisenä minun kotonani.

No on kyllä vähän hassua. Onko lapsesi omine lapsineen tervetullut edes viettämään jouluja kanssasi jos tupakoi?

Mitä sillä on tekemistä sen kanssa, ettei kodissani saa tupakoida?

Vierailija
52/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Vieläkö nykyajan lapset muka polttaa tupakkaa? Eikö se ala olla jo vanhjen ihmisten juttu? Tupakkalaki ei siis vieläkään ole tarpeeksi tiukka!

Vierailija
53/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit. Se nyt on yks hailee mitä uhkailette. Jos teini on päässyt tupakan makuun niin ei ne teidän uhkailut kuule mitään hyödytä. Yks uhkaa heittää pihalle ja toinen perua vaihto-oppilasvuoden, hah ja niin ne vaan vetelee röökiä nurkan takana ja te raukat luulette et ne säälittävät uhkailut tehos. Herätkää pahvit!!

Voi hyvänen aika, herää itse! Juuri sillonhan asiaan täytyy puuttua, kun lopettaminenkin on vielä helppoa. Kyllä on todella surkea kasvatus takana, jos ei sen vertaa saa teiniinsä otetta, ettei tarvitse "antaa" polttaa tupakkaa.

Ja todella tyhmäpäinen teini, jollei sen vertaa terveydestään välitä, että edes aloittaa. Ja todella selkärangattomaksi kasvatettu, jollei motivoidu vaihtarivuodesta tai ajokortista sen vertaa, eträ vaikuttaisivat asiaan.

Vierailija
54/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Tupakoitko sinä ap tai miehesi?

Vierailija
55/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää kuvia patologin avaamista mustista keuhkoista tai tupakan mustaamasta istukasta.

Vierailija
56/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei varmasti ikinä polta koska tietää että tupakka hidastaa pituuskasvua ja poika haluaa harrastuksensa takia piiitkäksi. Sitäpaitsi urheilu ja tupakka on tyhmä yhdistelmä. Olen ylpeä fiksusta 14-vuotiaastani.

Vierailija
57/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tupakoi kumpikaan

- ap

Vierailija
58/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Vieläkö nykyajan lapset muka polttaa tupakkaa? Eikö se ala olla jo vanhjen ihmisten juttu? Tupakkalaki ei siis vieläkään ole tarpeeksi tiukka!

Laistahan se on kiinni...

Vierailija
59/59 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika ei varmasti ikinä polta koska tietää että tupakka hidastaa pituuskasvua ja poika haluaa harrastuksensa takia piiitkäksi. Sitäpaitsi urheilu ja tupakka on tyhmä yhdistelmä. Olen ylpeä fiksusta 14-vuotiaastani.

Nuuskaa ja irtoseksiä siis hänelle.