Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävänpäivän päivällinen päättyi riitaan

Vierailija
15.02.2016 |

Olen maannut influenssan kourissa kohta viikon. Mies oli viikonlopun lapsemme kanssa jo kauan sitten sovitulla harjoitusleirillä ja minä hoidin kuumeisena kuopuksen täällä kotona. Sunnuntaina perhe kotiutui ja mies teki hyvän päivällisen ( minkä siitä nyt kuumeisena jaksoi nauttia). Päivällisen loppupuolella ikäänkuin sivulauseessa puhui tulevasta viikosta, ja tiistaiaamuna sinne reissuun... Siis mitä? Joo, nämä työmatkat ei ole mikään uutinen, ja tämänkin oli tiennyt jo kuukauden, mutta unohti kertoa. Siis unohti kertoa, että saan taas olla yh:na loppuviikon. Vastahan tässä myös viikonloppu tuli taaperoa hoidettua. Ärsyttää, että mies luulee mun näkevän hänen työkalenterinsa, eikä vaivaudu edes aina informoimaan. Ja tietenkin poissa kun eniten tarvisi, esim.mun ollessa sairaana.
Niin mä sit suutuin, kun taas on reissuhommaa ja seuraavakin viikonloppu menee esikoisen harrastuksen parissa. Musta tuntuu, ettei enää ole mitään " meitä", vaan miehen perhe on hän ja esikoinen, minun perheeni olen minä ja taapero. Edes yhteistä kevätlomaa ei ole suunniteltu, koska mies ei ehdi... Että se siitä liitosta.

Kiitos että kuuntelit.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhteistä aikaa ei ole, eikä miehellä ole mielenkiintoa raivata sitä kalenteriinsa. Kaikki muu menee sen edelle.

Ap

Vierailija
2/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ystävänpäivä ole mikään hääpäivä, joten ihan normaali perheriita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä luulit perhe-elämän olevan? Somasti 24/7 käsi kädessä?

Alkoiko miehen työmatkat vasta lasten tultua? 

Lapsen pitäisi luopua harrastuksestaan, että sinä saat haluamasi? 

Vierailija
4/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi ystävänpäivä ole mikään hääpäivä, joten ihan normaali perheriita.

Joo, mut nyt huono omatunto, kun mies oikeesti oli nähnyt vaivaa sen aterian eteen. Ja siis tavallaan yritti korvata poissaoloaan, kun ois eniten kotona tarvinnut.

Ap

Vierailija
5/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yhteistä aikaa ei ole, eikä miehellä ole mielenkiintoa raivata sitä kalenteriinsa. Kaikki muu menee sen edelle.

Ap

Esim. lapsen harrastus ja työmatkat...mitä vielä?

Vierailija
6/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No määrää se miehesi irtisanoutumaan ja menemään duuniin vaikka johonkin varastolle trukkikuskiksi niin ei olis työreissuja, palkka varmaan laskisi sen verran ettei enää sulle kelpaisi?

Vierailija
7/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka suuttuu miehen työnteosta ja työmatkasta, ei edes ansaitse miestä.

Vierailija
8/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sinua osallistumatta lapseSI harrastukseen taaperon kanssa? Reilua vanhempaa lasta kohtaan, kun sinä et osallistu ja viellä syyllistät miestäkin siitä kun hän on kiinnostunut lapsenne harrastuksesta...

Vierailija
9/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehen lopettaa työnteko ja lapsen harrastuksensa, että he voisivat päivätyönään palvoa sinua?

Vierailija
10/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut miehen, jolla ei ole lapsia

Vierailija
11/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei varmaan sinänsä pahaa tarkoittanut, ja selvää on että ärsyttää kipeänä hoitaa lapsia.

Tällaisen tekstin kun lukee, niin jatkan taas yh-elämää ihan tyytyväisenä. Tulee mieleen muistoja omasta, kariutuneesta avioliitosta. Nuo on juuri niitä tilanteita, joita en kaipaa yhtään.

m37

Vierailija
12/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat kuuluvat tiettyihin töihin, mutta NIISTÄ ILMOITETAAN PUOLISOLLE HYVISSÄ AJOIN ETUKÄTEEN, varsinkin jos perheessä on pieniä tai harrastavia lapsia. Mikään "ai mä unohdin kertoa" ei kelpaa tekosyyksi. Unohtaja hankkii/palkkaa sitten apulaisen kotiin omalla kustannuksellaan.

Uskomatonta, miten joku saa tämänkin käännettyä ap:n syyksi.

Vierailija
13/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö miehen lopettaa työnteko ja lapsen harrastuksensa, että he voisivat päivätyönään palvoa sinua?

Pitäiskö miehen kenties kertoa työmatkoistaan vähän etukäteen, pitäisköhän?

Vierailija
14/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka suuttuu miehen työnteosta ja työmatkasta, ei edes ansaitse miestä.

Mies, joka "unohtaa" ilmoittaa työmatkoistaan etukäteen, ei ansaitse perhettä eikä sen puoleen sitä työpaikkaakaan, jos asiat ovat niin huonosti hanskassa.

Vierailija
15/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä meteliä, jos joku av-mamma kertoisi täällä ilmoittavansa tiheistä työmatkoistaan miehelleen vasta aivan viime tipassa niin, että mies joutuisi järjestämään lastenhoidon ja muut asiat sen mukaan... :D

Vierailija
16/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö miehen kenties kertoa työmatkoistaan vähän etukäteen, pitäisköhän?

Miksi hitossa, jos on jo tiedossa työmatkojen olevan osa työtä? Kun perhettä on perustettu niin kai asia on jo silloin puhuttu läpi ettei erillistä tiedotustilaisuutta tarvitse järjestää.

Vierailija
17/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista mieltäylentävistä kommenteista.

Työmatkat on lisääntyneet paljon nuorimmaisen synnyttyä, sillä mies vaihtoi työpaikkaa nuorimmaisen ollessa 2 kk.

Ja lapsen harrastus on myös miehen harrastus, sillä hän kuuluu valmentajaryhmään. Tämä on siis ok. Menoja n 5 pv viikossa, siihen päälle viikonloput. Olen siis taaperon yksinhuoltaja aika pitkälle ihan normiarjessakin. Nyt tän vkonlopun jälkeen olin odottanut pientä hengähdyspaussia, että saisin oikeesti levätä tän influenssan pois. Siksi tänkertainen työreissu ( josta mies oli siis unohtanut kertoa! Tää on se pointti!) oli kuin märkä rätti vasten kasvoja. Ei siis minkäänlaista hengähdystaukoa tästä arjesta. Edes kuumeisena.

Ap

Vierailija
18/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua osallistumatta lapseSI harrastukseen taaperon kanssa? Reilua vanhempaa lasta kohtaan, kun sinä et osallistu ja viellä syyllistät miestäkin siitä kun hän on kiinnostunut lapsenne harrastuksesta...

Se, etten pysty valmentamaan kyseistä lajia. Veisin myös mieheni harrastuksen, mikä tuskin olisi kovinkaan toivottavaa.

Ap

Vierailija
19/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä meteliä, jos joku av-mamma kertoisi täällä ilmoittavansa tiheistä työmatkoistaan miehelleen vasta aivan viime tipassa niin, että mies joutuisi järjestämään lastenhoidon ja muut asiat sen mukaan... :D

Minä olen ihan aikuisen miehen kanssa naimissa ja alalla, jossa ei ole ennustettavuutta niin ei työmatkojen ajankohtaa voi ennustaa niin on joutunut samana päivänäkin lähtemään, eikä miehellä ole silloinkaan ollut tarvetta typistää itseään lapsen asemaan ja kiukuttelemaan kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit. 

Vierailija
20/99 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikista mieltäylentävistä kommenteista.

Työmatkat on lisääntyneet paljon nuorimmaisen synnyttyä, sillä mies vaihtoi työpaikkaa nuorimmaisen ollessa 2 kk.

Ja lapsen harrastus on myös miehen harrastus, sillä hän kuuluu valmentajaryhmään. Tämä on siis ok. Menoja n 5 pv viikossa, siihen päälle viikonloput. Olen siis taaperon yksinhuoltaja aika pitkälle ihan normiarjessakin. Nyt tän vkonlopun jälkeen olin odottanut pientä hengähdyspaussia, että saisin oikeesti levätä tän influenssan pois. Siksi tänkertainen työreissu ( josta mies oli siis unohtanut kertoa! Tää on se pointti!) oli kuin märkä rätti vasten kasvoja. Ei siis minkäänlaista hengähdystaukoa tästä arjesta. Edes kuumeisena.

Ap

Ja sitä kutsutaan äitiydeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme