Moniko teistä on rikas, eli tienaa yli 100 000€/vuodessa bruttona?
"Vuonna 2013 pelkkinä palkkatuloina yli 100 000 euroa ansaitsevia henkilöitä oli vain 38 000. Jos palkka- ja yrittäjätulot lasketaan mukaan, määrä on edelleen ainoastaan 46 000 henkilöä.
Laajennetaanpa skaalaa. Jos palkkatulojen lisäksi otetaan huomioon osingot ja myyntivoitot, yli 100 000 euron nousevia vuosituloja oli 70 000 vuonna 2013."
Usein tällä palstalla roikkuvat kertoilevat isoista tuloistaan, ja kehuvat kuinka paljon maksavat veroja ja elättävät kymmeniä köyhiä lusmuja. Suomessa on työssäkäyviä ja työttömiä yhteensä n. 3,5 miljoonaa, ja heistä tosiaan rikkaita vain 70 000. Eräiden mielestä vain tähän 70 000 ihmiseen kuuluvat miehet saavat vaimon, koska naiset etsivät ja huolivat vain rikkaan miehen, jotta voivat saada rikkaan ihmisen elintason.
Kommentit (244)
Minua eläkeläisenä verotetaan 46% ja vastaavia töissä käyviä näköjään 42%, miksi ?
eikä vastaukseksi , tel ja lel jne, miksi koitetaan demareiden keksimillä raippaveroilla tasapäistää tämä kansa? En ymmärrä!!
Kannattaa lähteä korkeampien palkkojen ja alhaisemman verotuksen maahan. Tienaan nettona yli 120k vuodessa.
Terv. Ulkosuomalainen
Suomessa tuommoisista tuloista vaan lähtee verojakin sitten ihan helvetin paljon. Että se mitä tienaa bruttona on ihan eri asia kuin mitä tulee nettona
Korkeampi koulutus ei valitettavasti näy palkassa kun puhutaan hyvätuloisista. Alavalinta kyllä: myyntiorganisaation eri tehtävät ovat parhaiten palkattua. Itse maksan b2b myyjilleni 25k/kk alkuun, 6kk jälkeen provisiot lisäksi. Myyjät ovat 24-30v ylioppilaita/merkonomeja. Näin olen tehnyt yli 20v. Toimiala IT