Moniko teistä on rikas, eli tienaa yli 100 000€/vuodessa bruttona?
"Vuonna 2013 pelkkinä palkkatuloina yli 100 000 euroa ansaitsevia henkilöitä oli vain 38 000. Jos palkka- ja yrittäjätulot lasketaan mukaan, määrä on edelleen ainoastaan 46 000 henkilöä.
Laajennetaanpa skaalaa. Jos palkkatulojen lisäksi otetaan huomioon osingot ja myyntivoitot, yli 100 000 euron nousevia vuosituloja oli 70 000 vuonna 2013."
Usein tällä palstalla roikkuvat kertoilevat isoista tuloistaan, ja kehuvat kuinka paljon maksavat veroja ja elättävät kymmeniä köyhiä lusmuja. Suomessa on työssäkäyviä ja työttömiä yhteensä n. 3,5 miljoonaa, ja heistä tosiaan rikkaita vain 70 000. Eräiden mielestä vain tähän 70 000 ihmiseen kuuluvat miehet saavat vaimon, koska naiset etsivät ja huolivat vain rikkaan miehen, jotta voivat saada rikkaan ihmisen elintason.
Kommentit (244)
Hep. En kuitenkaan ole rikas, vaan ainoastaan hyvätuloinen.
Mä en tienaa edes miehen kanssa yhteensä 100 000 euroa :(
Mitä mieltä olette siitä, jos tienaa vähän alle 100t kuukaudessa, eli vuodessa noin miljoonan palkkana.
Onko se suomen mittakaavassa kuinka rikas sitten.
Hyvätuloinen on eri asia kuin rikas. Rikkaan ei tarvitse käydä töissä, toki monet silti käyvät.
Mitä tulee itse kysymykseen, niin en valitettavasti kuulu tuohon joukkoon, sillä tulot jäävät noin 70 kiloon vuodessa.
Omassa perheessäni on aika lähelle tuota tienaavia ihmisiä, mutta eipä siitä palkasta jää paljoa paskaakaan käteen verojen jälkeen. Nyt on tulossa vielä lisää elätettäviä, joten taitaa olla muutaman vuoden päästä maastamuutto edessä. Hommat on sellaisia että niitä voi tehdä samalla tai paremmalla palkalla muuallakin ja kv-kokemusta on jo.
Minulla myös yli 100000 € bruttoansiot vuodessa. En kuitenkaan ole rikas, vaan kenties hyvätuloinen. Veroprosentti 42. Sitäpaitsi humanistivaimo ollut vuosia vailla töitä, joten sekin tasoittaa tuota harhaa "rikkauksista".
Jos olisimme molemmat töissä ja ansaitsisimme molemmat esim 50000€ vuodessa, jäisi pienempien verojen jälkeen enemmän käteen, kuin yhden ansaitessa 100000€. Koen tämän hiukan epäsuhtaisena. Pitäisi siirtyä perheverotukseen, jossa yhteisiä tuloja verotettaisiin.
Onko ihmiset oikeasti täällä niin köyhiä??
T. 108 798 €/2015
Olen tienannut tuon verran tai yli vuodesta 1996, enkä todellakaan ole rikas. Palkasta lähtee heti kättelyssä puolet pois ja kaikesta nettopalkalla ostetusta menee vähintään alvit. Varsin mukavasti näillä tuloilla on elänyt ja maksellut remontteja, rakentamisia, reissuja ja käsveskoja, mutta ei tällaisilla tuloilla todellakaan rikastu, kun on useampi lapsikin ollut elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös yli 100000 € bruttoansiot vuodessa. En kuitenkaan ole rikas, vaan kenties hyvätuloinen. Veroprosentti 42. Sitäpaitsi humanistivaimo ollut vuosia vailla töitä, joten sekin tasoittaa tuota harhaa "rikkauksista".
Jos olisimme molemmat töissä ja ansaitsisimme molemmat esim 50000€ vuodessa, jäisi pienempien verojen jälkeen enemmän käteen, kuin yhden ansaitessa 100000€. Koen tämän hiukan epäsuhtaisena. Pitäisi siirtyä perheverotukseen, jossa yhteisiä tuloja verotettaisiin.
Sulla jää käteen kuitenkin sama raha kuin kahdella duunarilla tulot on bruttona, joten kyllä sä rikas olet. Ja siihen nähden, että varmankaan et tee töitä kahden duunarin edestä. Ja teikäläisiä on Suomessa noin vähän ku aloituksessa laitoin, eli kyllä onnenpekka olet meihin muihin verrattuna.
ap
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Toki olisi kivaa jos edes molemmat tienasi about 50 000e/v niin tulisi tuo 100 000e/v yhteensä ja rahaa jäisi enemmän kuin että toinen tienaa 100 000e ja toinen 0€/v tai jokun pienet tuet kodinhoito,hoitovapaa, tai työttömyyskorvaus
Verotus kiristyy melko paljon kun ansiot ylittää +50000e/vielä saati sitten 100000e/v
Vierailija kirjoitti:
Olen tienannut tuon verran tai yli vuodesta 1996, enkä todellakaan ole rikas. Palkasta lähtee heti kättelyssä puolet pois ja kaikesta nettopalkalla ostetusta menee vähintään alvit. Varsin mukavasti näillä tuloilla on elänyt ja maksellut remontteja, rakentamisia, reissuja ja käsveskoja, mutta ei tällaisilla tuloilla todellakaan rikastu, kun on useampi lapsikin ollut elätettävänä.
Kyllä sinä rikas olet, turha heittää mukaan mitään alveja, niitä maksaa työtönkin joka "tienaa" kymppitonnin bruttona vuodessa.
Mielummin maksaisin sadasta tonnista puolet veroja kuin muutamasta satasesta 20%. Vai miten sinä? Elintasoero on huima.
eräs 38 000:sta kirjoitti:
Onko ihmiset oikeasti täällä niin köyhiä??
T. 108 798 €/2015
Niinpä. Meinaatko että täällä olisi tuo Suomen 38 tuhannen ihmisen vähemmistö suuremminkin edustettuna?
Mistä oot napannut nuo luvut.
Mun näppituntuma on, että olisi kyllä paljon enemmän noita, joiden pääoma- ja ansiotulot ylittävät tuon 100 000.
Mutta kysymykseen vastaus: en tienaa, olen ihan keskikastia palkansaajissa.
Hep! Verojen jälkeen about 12,000/kk + bonukset. Ihan normipalkka näillä nurkilla eli siellä legendaarisessa ulkomaassa.
Tienaan noin 30 000 €/v, kyllä, olen rikas.
Minulla on ikioma 85 neliön uusi rivariosake, ollut jo kauan, aikaisemmin velaton ok talo. Olen vielä muutaman vuode töissä, sitten eläkkeelle, jos elää saan.
Terveyttä on ja rakkaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen on eri asia kuin rikas. Rikkaan ei tarvitse käydä töissä, toki monet silti käyvät.
Mitä tulee itse kysymykseen, niin en valitettavasti kuulu tuohon joukkoon, sillä tulot jäävät noin 70 kiloon vuodessa.
Höpö höpö, noin puhuu vaan ne joiden ei tarvi senttejä ruokakaupassa laskea, rikas on rikas ja köyhä on köyhä. Hyvätuloinen on pienituloiseen verrattuna rikas, tietysti superrikkaisiin joita tässä maassa ei montaa kymmentä ole, hyvätuloinen ei ole niin rikas, mutta ei voi kyllä köyhäksikään sanoa, varsinkaan maapallon mittakaavassa kun meikäläiset on kaikki köyhimmätkin rikkaita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette siitä, jos tienaa vähän alle 100t kuukaudessa, eli vuodessa noin miljoonan palkkana.
Onko se suomen mittakaavassa kuinka rikas sitten.
Tiedät kysymättäkin että se on jo superrikas, eikä niitä ole montaa tässä maassa. Eikä varmaan sellainen ihminen tule tänne pällistelemään tavallisten tallukoiden asioita, vaan asuu jossain Monacossa :)
Kiinostavaa kuulla, mistä saa hyvää palkkaa:) itse olen erityisope niin summa jää kauas, olen silti tyytyväinen:) Isäni tienaa n. 120 000, on siis perustanut aikoinaan rak.yrityksen, jossa noin 30 henkeä töissä. Ennen kuin myi firman, otti palkkana ihan miniminisumman ja loput osinkoina, eiköhän suurin osa tee niin.
Luvut on ihan pielessä.
Eli ei kannata jatkaa keskustelua! En jaksa ruveta korjailemaan ja erittelemään veronalaisia tuloja. Kerronpahan nyt vain.
Rikas ei koskaan tienaa mitään, vaan valmis kultalusikka suussaan porskuttelee suvun rahoilla - muut myös huolehtivat varallisuudesta, eli vain röystäily jää elämäntehtäväks mutta on sitä siinäkin!