Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kipeänä tai poissa = miyään ei tapahdu

Vierailija
14.02.2016 |

Hieman tuskastuttaa aika ajoin. Meillä kotityöt on jaettu hyvinkin selkeästi jatkuvan kinaamisen välttämiseksi. Ja kalenteriin merkattu milloin on pyykipäivä ja toisena viikkosiivous jne.

Siitä huolimatta mä saan jatkuvasti leikkiä jotain työnjohtajaa. Meillä ei tapahdu tasan yhtään mitään jos olen esim. kipeänä saati jos olen vallan piissa maisemista.

Olen pitänyt pääni kiinni. Olen lempeästi muistutellut. Olen ärähtänyt. Ei auta mikään. Sama juttu ihan aina ja ehkä eniten ottaa pattiin jos ite makaat jonkun helvetillisen migreenin kourissa ja välillä käyt oksentamassa ja matkan varrella toteat että kaikki muutkin makaa pers homeessa vaikka kämppä olis ihan pommin jäljiltä.

Argh!!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiat pitää tehdä kaavamaisesti juuri tiettynä päivänä?

Oletko muutenkin joustamaton

Vierailija
2/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin pesemään vain omat vaatteeni. Ja kaikki pitkin poikin olevat tavarat jätesäkkeihin. Ei menny kauaa kun oli bokserit loppu ja ihmeteltiin miten on mahdollista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, niin tuttua, niin tuttua!

Eikä kyse ole siitä, että pitäisi niuhottaa ja olla siivous jonain tiettynä päivänä, vaan että tosiaan huusholli on kuin pommin jäljiltä, jos en itse pane siivousta alkamaan. Enkä todellakaan vaadi mitään ylisiistiä kotia, mutta ois kiva pystyä kävelemään ilman, että kompastuu viemättä jääneisiin roskapusseihin ja lattialle lojumaan jätettyihin likaisiin vaatteisiin.

Vierailija
4/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selvennykseksi vielä, että kotityövuorot jaettiin ihan lasten aloitteesta, kun kyllästyivät kinaamaan kuka teki viimeks mitä ja kuinka paljon...

Mulle se nyt on ihan herttasen se ja sama kuka tekee ja mitä kunhan jommat tulee hoidettua. Mieluiten niin ettei yks vaan huhki ja neljä katsoo vierestä...

Vierailija
5/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa näpytellä puhelimella... Kivoja kirotusvireitä pukkaa mukaan joka viestiin näköjään. :p

Vierailija
6/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mänkestän että autistiselle lapselle pitää antaa selkeät ja yksityiskohtaiset ohjeet joka hommaan alkaen sukkien pukemisesta. Mutta tietääkseni niitä on meidän huushollissa vain yksi...

Vierailija
7/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan olen vahingoniloinen. Sitä saa mitä tilaa. Jos valitsee puolisokseen laiskan paskan, saa laiskan paskan. Ehkä kannattaisi opettaa tyttäriään valitsemaan toisenlainen kumppani.

Vierailija
8/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta. Viimeksi, kun muistutin miestä, että vois hänkin vähän järjestellä paikkoja oma-aloitteisesti, hän ärähti mulle takaisin, että kyllä hän tekee kotitöitä ilman, että tarvii huomautella. Ok, ajattelin, katsotaan, kuinka kauan miehen omat vaatteet roikkuvat kuivatustelineillä ja tukkivat kulkutiet? Mahtaako alkaa ärsyttämään, kun niitä pitää siirrellä päästäkseen kaapille, suihkuun, parvekkeelle? Ei. Mies on siirrellyt pyykkitelineitä edestakaisin viikon verran ja ottaa siitä vain ohimennen puhtaita vaatteita käyttöönsä. Tämäkin testi tulee varmaan päättymään niin, että mulla menee hermot ensin.

Vierailija
9/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tutulta. Viimeksi, kun muistutin miestä, että vois hänkin vähän järjestellä paikkoja oma-aloitteisesti, hän ärähti mulle takaisin, että kyllä hän tekee kotitöitä ilman, että tarvii huomautella. Ok, ajattelin, katsotaan, kuinka kauan miehen omat vaatteet roikkuvat kuivatustelineillä ja tukkivat kulkutiet? Mahtaako alkaa ärsyttämään, kun niitä pitää siirrellä päästäkseen kaapille, suihkuun, parvekkeelle? Ei. Mies on siirrellyt pyykkitelineitä edestakaisin viikon verran ja ottaa siitä vain ohimennen puhtaita vaatteita käyttöönsä. Tämäkin testi tulee varmaan päättymään niin, että mulla menee hermot ensin.

Miksi vaatteet eivät voisi olla kuivaustelineillä odottamassa käyttöönottoa?

T.sinkkunainen

Vierailija
10/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä avauksesta!

Juuri kun mun näppikseltä.

Ihanaa että on kohtalotovereita kun meinaa pää hajota.

Ystävänpäivää

Vierailija
11/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.sinkkunainen

Voisko syy olla vaikka se että seuraavat pyykit ois kiva saada kuivumaan?

Vierailija
12/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimyytti, nainen on aina uhri, marttyyriulinaa. Evvk.

Vierailija
13/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.sinkkunainen

Siksi että ne kuivaustelineet on tiellä, ne on rumia, kämppä näyttää ahtaalta ja sotkuiselta kun niitä telineitä ja vaatteita on näkösällä.

Vierailija
14/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.sinkkunainen

Monilapsisessa perheessä tulee pyykkiä aika monta telineellistä, pitäisikö siis kaikille olla omat pyykkitelineet? Mihin niitä vaatekaappeja sitten käytetään? Ihan mukava olisi myös päästä kulkemaan asunnossa esteettä, kun talo on sellaiseksi suunniteltu.

Vierailija
15/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.sinkkunainen

Siksi että ne kuivaustelineet on tiellä, ne on rumia, kämppä näyttää ahtaalta ja sotkuiselta kun niitä telineitä ja vaatteita on näkösällä.

Eli kämpän pitää vastata sinun asettamiasi estetiikkanormeja, joten puhtaalle pyykille on suoritettava siirtelyrituaaleja, ok.

9

Vierailija
16/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit ei voi jäädä telineeseen koska sitten uudet ei mahdu mihinkään...

Vierailija
17/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan olen vahingoniloinen. Sitä saa mitä tilaa. Jos valitsee puolisokseen laiskan paskan, saa laiskan paskan. Ehkä kannattaisi opettaa tyttäriään valitsemaan toisenlainen kumppani.

Ei mun mies ole laiska paska. Ainoastaan aloitekyvytön.

Lisäksi tuohan on kyllä ominaisuus, jota ei näkynyt miehessä seurusteluaikoina. Eikä edes vielä, kun asuttiin kahdestaan. Lapsettoman dinkki-pariskunnan kotona on niin helvetin vähän mitään hommia, että niistä ei saa jakamisongelmaa aikaan.

Joten aika turhaan sä siellä elvistelet.

Vierailija
18/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mies ole laiska paska. Ainoastaan aloitekyvytön.

Lisäksi tuohan on kyllä ominaisuus, jota ei näkynyt miehessä seurusteluaikoina. Eikä edes vielä, kun asuttiin kahdestaan. Lapsettoman dinkki-pariskunnan kotona on niin helvetin vähän mitään hommia, että niistä ei saa jakamisongelmaa aikaan.

Joten aika turhaan sä siellä elvistelet.

Amen. Jännä kun näihin ensimmäisenä ryntäävät sinkkunaiset (aka peräkammarin "pojat") ja vakkarilassukka.

Vierailija
19/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.sinkkunainen

Mä en haluu tietää montako pyykkitelinettä tarvittaisiin 5-henkiseen perheeseen jotta vois säilytellä vaatteet narulla... Toisinaan meillä kasaantuu puhtaat pyykit saunan lauteille ja muutamassa päivässä se vuori on jo mount everestin kokoinen... Ja samalla huomaan pesseeni omista vaatteistani yhdet joudut, kaksi paitaa ja muutamat alusvaatteet... :D

Vierailija
20/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut = housut

Selkeetä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan