Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti kipeänä tai poissa = miyään ei tapahdu

Vierailija
14.02.2016 |

Hieman tuskastuttaa aika ajoin. Meillä kotityöt on jaettu hyvinkin selkeästi jatkuvan kinaamisen välttämiseksi. Ja kalenteriin merkattu milloin on pyykipäivä ja toisena viikkosiivous jne.

Siitä huolimatta mä saan jatkuvasti leikkiä jotain työnjohtajaa. Meillä ei tapahdu tasan yhtään mitään jos olen esim. kipeänä saati jos olen vallan piissa maisemista.

Olen pitänyt pääni kiinni. Olen lempeästi muistutellut. Olen ärähtänyt. Ei auta mikään. Sama juttu ihan aina ja ehkä eniten ottaa pattiin jos ite makaat jonkun helvetillisen migreenin kourissa ja välillä käyt oksentamassa ja matkan varrella toteat että kaikki muutkin makaa pers homeessa vaikka kämppä olis ihan pommin jäljiltä.

Argh!!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, itse olin vastikään kipeänä, ja mies siivosi ja tiskasi ja hoiti minua. Kyllä se nyt on niin että te olette valinneet paskimmat ja ärsyttävimmät miehet, tai sitten suututte liian pienistä asioista. En mäkään joka kerta kaikkea tee täydellisesti, ja joskus jää esim vaatteet jopa viikoksi sohvalle kun on muutakin tekemistä. Että ihan tiedoksenne.

Vierailija
22/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Jos joutuisin viikoks sairaalaan, perhe hukkuis varmaan pas,,an. Paras oli kun makasin kovassa kuumeessa sängyssä, niin tytär tuli huutaan sängyn päähän: Miten sä kehtaat maata siellä, koti on kun hävityksen kauhistus. No, itse oon perheeni piloille passannut:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tutulta. Viimeksi, kun muistutin miestä, että vois hänkin vähän järjestellä paikkoja oma-aloitteisesti, hän ärähti mulle takaisin, että kyllä hän tekee kotitöitä ilman, että tarvii huomautella. Ok, ajattelin, katsotaan, kuinka kauan miehen omat vaatteet roikkuvat kuivatustelineillä ja tukkivat kulkutiet? Mahtaako alkaa ärsyttämään, kun niitä pitää siirrellä päästäkseen kaapille, suihkuun, parvekkeelle? Ei. Mies on siirrellyt pyykkitelineitä edestakaisin viikon verran ja ottaa siitä vain ohimennen puhtaita vaatteita käyttöönsä. Tämäkin testi tulee varmaan päättymään niin, että mulla menee hermot ensin.

Miksi vaatteet eivät voisi olla kuivaustelineillä odottamassa käyttöönottoa?

T.sinkkunainen

Siksi että ne kuivaustelineet on tiellä, ne on rumia, kämppä näyttää ahtaalta ja sotkuiselta kun niitä telineitä ja vaatteita on näkösällä.

Eli kämpän pitää vastata sinun asettamiasi estetiikkanormeja, joten puhtaalle pyykille on suoritettava siirtelyrituaaleja, ok.

9

Tottakai pitää, sehän on mun koti. Miksi mä omassa kodissani eläisin jonkun toisen estetiikkanormejen mukaan? Senpä takia olen valinnut sellaisen puolison, jonka normit sopii yhteen mun normejen kanssa. Jos ei sellaista valitse, joutuu riitelemään ja tekemään kompromisseja, eikö se nyt ole itsestäänselvää?

Vierailija
24/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi hankin nastakengät koska palvelija ei voi kaatua jos tulisi vaikka murtuma niin

ei olisi ketään joka hommat tekisi.

Masennuin melkein kuin naapuri totesi että asun miestaloudessa. Meillä nuorin jo 12v. joten jokainen kyllä osaa tehdä jos viitsii.

Vierailija
25/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Jos joutuisin viikoks sairaalaan, perhe hukkuis varmaan pas,,an. Paras oli kun makasin kovassa kuumeessa sängyssä, niin tytär tuli huutaan sängyn päähän: Miten sä kehtaat maata siellä, koti on kun hävityksen kauhistus. No, itse oon perheeni piloille passannut:)

Okei... Tossa kohtaa napsahtanut jo siihen malliin että puoli korttelia olis asiasta tietoinen... :o

Vierailija
26/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sairaalassa ja siellä oli nainen jonka äiti vei joka päivä lämpimät ruuat ton naisen perheelle. Totesin että toivottavasti sä et kuole koska sitten sun äitisi joutuuvrehkimään koko loppuikänsä.😆

Vierailija
27/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan olen vahingoniloinen. Sitä saa mitä tilaa. Jos valitsee puolisokseen laiskan paskan, saa laiskan paskan. Ehkä kannattaisi opettaa tyttäriään valitsemaan toisenlainen kumppani.

No mä otin ahkeran miehen joka on kuule muuttunut 21 vuodessa.

Vierailija
28/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset alkavat usein tässä tilanteessa jättää miehen ja/tai lasten jälkiä siivoamatta, testatakseen mitä tapahtuu. Onko kukaan kokeillut toimia samalla tavalla kuin mies (lapset nyt ehkä eivät vielä ymmärrä)? Eli haet vasaran autotallista että saat taulun keittiön seinään ja jätät sen vasaran vessan kaappiin. Vasaraa etsiessä sotket miehen ruuvimeisselisarjan järjestyksen ja levität mutterit autotallin lattialle.

Otat ruohonleikkurin bensat autoon että pääset kaupaan. Jos mies protestoi, sanot että turha valittaa kun kaupasta saa lisää. Tämä niille miehille jotka syövät jääkaapin tyhjäksi ja sanovat että saahan kaupasta lisää.

Vie tietokoneen jatkojohdot makuuhuoneeseen hiustenkuivaajaasi varten ja jätä sinne. Jne.

Vierailija
29/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic mutta en ymmärrä siirrettäviä kuivaustelineitä. Olen aina joko vetänyt itse narut kylppärin kattoon tai pingottanut Sinin kuivaushärdellin johonkin ylös. Tässä nykyisessä maalaistorpassa on köökissä puuhellan yllä narut katossa. Illalla märät narulle ja aamulla pois samalla kun tekee tulet.

Vierailija
30/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic mutta en ymmärrä siirrettäviä kuivaustelineitä. Olen aina joko vetänyt itse narut kylppärin kattoon tai pingottanut Sinin kuivaushärdellin johonkin ylös. Tässä nykyisessä maalaistorpassa on köökissä puuhellan yllä narut katossa. Illalla märät narulle ja aamulla pois samalla kun tekee tulet.

Kokeile asua kerrostalossa missä on puolikkaan postimerkin kokoinen kylppäri. Sitten ymmärrät.

Vierailija
31/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset alkavat usein tässä tilanteessa jättää miehen ja/tai lasten jälkiä siivoamatta, testatakseen mitä tapahtuu. Onko kukaan kokeillut toimia samalla tavalla kuin mies (lapset nyt ehkä eivät vielä ymmärrä)? Eli haet vasaran autotallista että saat taulun keittiön seinään ja jätät sen vasaran vessan kaappiin. Vasaraa etsiessä sotket miehen ruuvimeisselisarjan järjestyksen ja levität mutterit autotallin lattialle.

Otat ruohonleikkurin bensat autoon että pääset kaupaan. Jos mies protestoi, sanot että turha valittaa kun kaupasta saa lisää. Tämä niille miehille jotka syövät jääkaapin tyhjäksi ja sanovat että saahan kaupasta lisää.

Vie tietokoneen jatkojohdot makuuhuoneeseen hiustenkuivaajaasi varten ja jätä sinne. Jne.

Haha tästä tuli mieleen erään kaverin tapaus. Hänen miehensä on sellainen perus ''heh heh keittiö on naisen aluetta ja auto miehen'' - tyyppiä. Miehellä oli myös ärsyttävä tapa jättää kaikki siivoamatta keittiössä (leipäpussit auki, voipurkki auki, kaikki juustot ja makkarat ympäriinsä). Kaverini alkoi sitten jättää roskia autoon ympäriinsä ja siitähän vasta riemu repesi miehellä :D ''voisit hei ees siivota kun oot käyttänyt autoa!1!''

Vierailija
32/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 15 vuotta laskea siisteysnormini miehen tasolle. Mies kun aina valitti että nipotan turhasta ja oon hullu siivousfriikki, niin aattelin että kai sitä miehenkin standardien mukaan voi sitten elää.

Arvatkaas huviksenne lopputulos? Joo. Nyt mies valittaa, että koti on kuin mikäkin läävä, ei kehtaa kutsua kavereita eikä löydä mitään. Mutta ihan sama, mua ei enää haittaa. Sitä saa mitä tilaa, vai miten se nyt oli... :)

Vierailija
33/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti 15 vuotta laskea siisteysnormini miehen tasolle. Mies kun aina valitti että nipotan turhasta ja oon hullu siivousfriikki, niin aattelin että kai sitä miehenkin standardien mukaan voi sitten elää.

Arvatkaas huviksenne lopputulos? Joo. Nyt mies valittaa, että koti on kuin mikäkin läävä, ei kehtaa kutsua kavereita eikä löydä mitään. Mutta ihan sama, mua ei enää haittaa. Sitä saa mitä tilaa, vai miten se nyt oli... :)

Minä tein ihan saman. Ennen lauantait v*tutti jo etukäteen, kun päivä meni siivotessa, mutta enää ei. Imuroin jos jaksan, jos en jaksa, ei haittaa mitään. Ikkunoita en pessyt viime vuonna kertaakaan ja silti niistä näkee ulos. Minulla on paljon entistä enemmän vapaa-aikaa ja leppoisa olo. Mies kyllä huomauttelee milloin mistäkin, mutta ei kuitenkaan itse tartu toimeen. Vieraita en tosin meille halua, sitten voisi hävettää.

Vierailija
34/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdessä vaiheessa, kun hermot meni laiskoihin sohvaperunoihin, aloin tehdä kotihommia vain itselleni. Pyykkäsin vain omat kuteet, laitoin ruokaa vain itselleni jne. Eipä mennyt montakaan päivää, kun perhe ymmärsi. Nykyisin kaikki tekevät kotihommia. Eihän kukaan meistä niistä tykkää, mutta pakkohan ne on tehdä.

Vierailija
35/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein ihan saman. Ennen lauantait v*tutti jo etukäteen, kun päivä meni siivotessa, mutta enää ei. Imuroin jos jaksan, jos en jaksa, ei haittaa mitään. Ikkunoita en pessyt viime vuonna kertaakaan ja silti niistä näkee ulos. Minulla on paljon entistä enemmän vapaa-aikaa ja leppoisa olo. Mies kyllä huomauttelee milloin mistäkin, mutta ei kuitenkaan itse tartu toimeen. Vieraita en tosin meille halua, sitten voisi hävettää.

Mäkään en pessyt ikkunoita viime vuonna! :D

Mun kaverit saa tulla kylään, ei hävetä yhtään, kun ne tietää tilanteen ja miks meillä näyttää tältä. Vieraammat jos kehtaa ääneen ihmetellä, niin mä sanon vaan että mies on meillä siivousvastaava, siltä saa kysellä lisää. Omia kavereitaan mies ei jostain syystä kehtaa enää kutsua. ;)

Vierailija
36/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en pessyt ikkunoita viime vuonna! :D

Mun kaverit saa tulla kylään, ei hävetä yhtään, kun ne tietää tilanteen ja miks meillä näyttää tältä. Vieraammat jos kehtaa ääneen ihmetellä, niin mä sanon vaan että mies on meillä siivousvastaava, siltä saa kysellä lisää. Omia kavereitaan mies ei jostain syystä kehtaa enää kutsua. ;)

Pitää kyllä nyt tunnustaa, että mulla on oma iso työhuone sohvaryhmineen ja telkkareineen, ja siellä toteutan omia siisteysnormejani ja sisustan sydämeni kyllyydestä. Siellä me yleensä istutaan kamujen kanssa, joten ei ahdista sotkut liikaa. Ilman tätä henkireikää en ehkä kestäis.

Vierailija
37/37 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile asua kerrostalossa missä on puolikkaan postimerkin kokoinen kylppäri. Sitten ymmärrät.

Nää nykyiset esteettömyyssäännökset tekee kyllä sen, että kylppärissä voisi järjestää vaikka tanssiaiset. Järjettömästi tyhjää tilaa, koska pitää päästä kääntymään pyörätuolilla. Ei sen väliä, että kylppäri on yläkerrassa, minne pääsee vain portaita. Ja samasta syystä on alakerrassakin hallin kokoinen kylppäri, vaikka pelkkä vessa riittäisi. Ne esteettömyyssäännökset, nääs. 

Jos kylppäriin mahtuu pesukone, niin kyllä siihen rumpukin mahtuu päälle. Kun vaatteita rummuttaa 20 min niin ne on riittävän sileitä ripustettavaksi hengareihin. Hengareille pitää tietty olla joku paikka, mihin ne ripustaa. Meillä on saunassa seinään kiinnitetty teline ja lisäksi käytämme ison kirjahyllyn laatikoiden vetimiä. Hätä keinot keksii :-) Osan pyykeistä voi rummuttaa kuivaksi asti, kuten alushousut ja pyyhkeet, miksei lakanatkin.

Saunaa lämmitän häpeilemättä kiukaalla, jos on kiire saada pyykit nopeasti kuivaksi. Muuten laitan kiukaan päälle vain varttitunniksi. Meillä on hetilämmin kiuas, joten siitä on iso apu pyykkihuollossa.