Miehellä hirveän negatiivinen suhtautuminen kaikkea käytettyä kohtaan :/
Ärsyttää. Muutettiin kuukausi sitten yhteen ja miehestä on paljastunut tälläinen piirre. Ollaan molemmat köyhiä opiskelijoita, tosin minä olen välillä lomilla töissä (eli minulla on yleensä enemmän rahaa), eilenkin annoin miehelle rahaa että pääsee viihteelle.
Mies välillä nalkuttaa rahankäytöstäni, kun kuulemma shoppailen liikaa kaikkea turhaa. Olen ostanut uuteen asuntoon pari mattoa, päiväpeiton ja verhot. Verhot olivat miehen mielestä turhat, koska meillä on sälekaihtimet...
En ikinä shoppaa rahojani loppuun, tälläkin hetkellä tilillä on mukavasti rahaa, kun taas mies on saanut tilinsä nollille. (Alkoholi, turha autolla ajelu kun voisi kävelä ja kalliit harrastusmenot)
Mutta itse asiaan:
Tässä tilanteessa olisi mielestäni fiksuinta ostaa huonekaluja ja muuta tarpeellista käytettynä, mutta miehen mielestä se on "ällöä" ja ei tykkää ideasta.
Ei koskaan suostu lähtemään kanssani kirpputorille. Meillä on tässä kuussa jonkun miehen kaverin häät ja olen koittanut löytää mekkoa sinne. Lopulta löysin aivan ihanan pitkän mekon kirppikseltä hintaan 3€ ja olin aivan haltioissani. Mieskin kehui mekkoa maasta taivaisiin ja sanoi että ehdottomasti laitat tuon sinne häihin, kunnes hoksasi kysyä paljon oikein maksoin mekosta.
Vastasin totuudenmukaisesti ja nyt mies nillittää, etten minä voi mitään kolmen euron kirppismekkoa laittaa kenenkään häihin.
Ärsyttää. :D Mekossa ei todellakaan ole mitään vikaa, se on puhdas ja näyttää uudelta, mies ei olisi varmaan sanonut mitään vastalauseita, jos ei tietäisi että mekko on kirpparilta.
Mies on lähtöisin varakkaammasta perheestä kuin minä, mutta luulisi että tämä rahattomuus alkaisi pikkuhiljaa näyttämään, että on vähän pakko ostaa jotain käytettynä tai istua kuukausia huonekaluttomassa kämpässä.
Ikää miehellä on kohta 25 vuotta.
Kommentit (20)
Tuo rahasta riitely hyvin harvoin helpottaa ajan mittaan. Vakavan keskustelun paikka ja pelisääntöjen sopiminen nyt heti alkuunsa.
Älä nyt helvetissä ainakaan anna sille rahaa! Itse olin opiskeluaikana miehen kanssa, joka pyrki valmistumaan nopeasti, eikä ottanut kuin satunnaisia assarinhommia. Itse olin jo osa-aikatöissä. Maksoin sitten enemmän menoista ja sovimme, että mies puolestaan maksaa myöhemmin sitten enemmän kun menee töihin. No suhde loppui miehen aloitteesta ja sinne meni vaivalla ansaitut rahat. Moni ei pidä opiskelija-aikana solmittua suhdetta vielä niin kovin vakavana, älä anna rahojasi miehelle, jos hänellä ei olekaan lopulta aikomusta sitoutua sinuun.
Hah mä oon vähän samanlainen. En tiedä onko hyvä vai huono juttu. Varmaankin huono, mutta en tiedä miten tällaisen asenteen saisi muuttumaan.
Ristiriitaista. Et saa tuhlata rahaa muttet myöskään saa ostaa mitään megahalpaa käytettyä.
Pitäkää täysin omat tilit ja menot. Kumpikaan ei sekaannu toisen raha-asioihin. Ruokalaskutkin puoliksi. Koska sinulla on enemmän rahaa, voitte sopia esimerkiksi, että maksat kerran viikossa ruokaostokset yksin.
Mies hankkikoon sitten rahat jostain ja ostakoon uusia huonekaluja :D
Meilläkin oli tappelua minun rahankäytöstäni kun miehellä ei ollut rahaa ja minulla oli satasia tilillä.
Mun miehellä on muita hyviä puolia kumminkin, ja ymmärsi sitten ihan tilejä vertaamalla että oli huolissaan turhan päiten. Mites sun ukkos?
Kirppishankintoihin tuollainen ei välttämättä koskaan kykene, monelle ihmiselle se esineen "puhtauden tuntu" on määräävämpi kuin että onko esine puhdas vai ei, mutta toisen ihmisen toiminnan ruma närppiminen on sellaista joka pitäisi pystyä välttämään vaikka itse eri mieltä olisikin.
En minäkään kyllä tykkäisi jos joku laittaisi häihini kolmen euron "kirppismekon"... Ihan vaan siitä syystä, että hääkelpoiset mekot maksavat yleensä vähintään 50€ ja sekin on hyvin halpa. Ei kukaan myy käytettynä tuollaista mekkoa parilla eurolla.
No onpas "kiva" poikaystävä. Rikkaan lapsuudenkodin standardit (kaikki kierrätetty on muiden jätteitä), mutta tuloina pelkästään opiskelijan tuet. Anna kun arvaan, ettei voi syödä eilisiä tähteitäkään, kun ne on jo "vanhoja". Siivoaako, vai pitäisikö siihenkin olla jotain palkollisia?
Joo, onhan se kamalaa jos nainenkin on käytetty.
Tästä lähtien et kerro jos oot tehnyt kirppislöytöjä, silloin näkyvät kelpaavan ukollesikin.
Vierailija kirjoitti:
No onpas "kiva" poikaystävä. Rikkaan lapsuudenkodin standardit (kaikki kierrätetty on muiden jätteitä), mutta tuloina pelkästään opiskelijan tuet. Anna kun arvaan, ettei voi syödä eilisiä tähteitäkään, kun ne on jo "vanhoja". Siivoaako, vai pitäisikö siihenkin olla jotain palkollisia?
Voi kyllä syödä tähteitä, mutta kyylää päiväyksiä hirveän tarkkaan. Jos vaikka jääkaapissa olleissa leivissä on mennyt päiväys 1.2. hän miettii toinen päivä että voikohan näitä syödä. Sitten ei koske leipään pitkällä tikullakaan kun on mennyt "vanhaksi". Ei oikein ymärrä parasta ennen ja viimeinen käyttöpäivä merkintöjen eroa.
Siivoaa kyllä kun käskytän, ei muuten oikein hoksaa. On siis oikein ihana mies, mutta minusta tuntuu että on vähän paapottu.
Se ny on vaan tyhmää maksaa liikaa. Itse olin häissä 70sentin ihanassa mekossa. Sain kehuja eikä kukaan uskonut mekon alkuperää. Sitä on kysytty sen jälkeen lainaankin :) fiksua!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä syödä tähteitä, mutta kyylää päiväyksiä hirveän tarkkaan. Jos vaikka jääkaapissa olleissa leivissä on mennyt päiväys 1.2. hän miettii toinen päivä että voikohan näitä syödä. Sitten ei koske leipään pitkällä tikullakaan kun on mennyt "vanhaksi". Ei oikein ymärrä parasta ennen ja viimeinen käyttöpäivä merkintöjen eroa.
Siivoaa kyllä kun käskytän, ei muuten oikein hoksaa. On siis oikein ihana mies, mutta minusta tuntuu että on vähän paapottu.
Huh. Riisu jo ne ruusunpunaiset lasit silmiltäsi. "Miehesi" kuulostaa todella epäkypsältä, eikä tuo rahasta nalkuttaminen tule koskaan loppumaan. ÄLÄKÄ ANNA SILLE RAHAA!!
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kyllä tykkäisi jos joku laittaisi häihini kolmen euron "kirppismekon"... Ihan vaan siitä syystä, että hääkelpoiset mekot maksavat yleensä vähintään 50€ ja sekin on hyvin halpa. Ei kukaan myy käytettynä tuollaista mekkoa parilla eurolla.
Mistä sä tietäisit,jos jollain olis kirppismekko, jos sulle ei kerrota?
Mä oon ostanut paljon vaatteita kirppareiltä ja mua kehutaan joka paikassa pukeutumisesta ja ihaillaan mun tyylikkäitä vaatteita. Kerron ylpeänä löytäneeni ne kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin käy kirppiksillä?
Parin euron löytö voi pestä jonkun H&M-rytkyn ihan kevyesti: silkkiä ja samettia löytyy, viimeisin ainakin mulla Marimekon musta samettimekko hautajaisiin. Hintaa tosin oli jo 12 €
Uuden ostaja maksaa aina tyhjää tuotteestaan: markkinointi, ketjun kulut yms. Kirppikseltä löytyy tavaraa jonka kankaita et saisi kangaskaupasta pyyntihinnalla kun jollakulla fashionistalla kaapit pursuavat muutenkin.
Mutta jatka sinä toki rahojesi kaatamista uusiin kamppeisiin. Itse maksan mieluummin asuntolainaa ;)
Minunkin vaatteistani n. 80% on kirppiksiltä ja yleensä rutkasti alle 5€/kpl. Ja pukeutumistani kehutaan kun pukeudun aina niin tyylikkäästi ja kauniisti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehekkeen pitäisi hieman herätä todellisuuteen ja ymmärtää, että hänellä nyt tässä on ongelma. Ei voi olla samaan aikaan pihi ja aika tuloton ja ajatella, että kaikki käytettynä hankittu on hyihyi. Samoin tuo parasta ennen... Pitää vääntää rautalangasta, että se on ihan hyvää senkin jälkeen. Joidenkin lihojen/kalojen/kanojen vkp on eri juttu. Tuommoinen kompleksi on kallis rahoittaa opiskelijabudjetilla. Itse en katselisi, kun tykkään kunnostella kaikkea vanhaa ja tähdekokkailla.
Jättääkö kaveri nostamatta opintolainansa ja jos nostaakin, niin meneekö ne suoraan johonkin sijoittamiseen? Jos jompaankumpaan kyllä, niin siinä tapauksessa herää itse.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaista. Et saa tuhlata rahaa muttet myöskään saa ostaa mitään megahalpaa käytettyä.
Pitäkää täysin omat tilit ja menot. Kumpikaan ei sekaannu toisen raha-asioihin. Ruokalaskutkin puoliksi. Koska sinulla on enemmän rahaa, voitte sopia esimerkiksi, että maksat kerran viikossa ruokaostokset yksin.
Jos (todnäk) vähemmän syövä osapuoli maksaa silti tasan puolet ruokalaskusta, niin ei silloin tarvitse enää mitään ylimääräisiä kauppareissuja kustantaa. Eikä siellä kaupassa edes tarvitse käydä kuin kerran viikossa, kun vähän suunnittelee. Korkeintaan pientä täydennystä tuoretuotteisiin hakemassa lisäksi.
Ja voisihan mieskin tehdä töitä jolloin olisi hänelläkin enemmän rahaa.
En jaksaisi katsella sellaista idioottia. Tulee mieleen eräs, joka kertoi ruokakaupassa valitsevansa aina sitä, mikä maksaa eniten. Esimerkiksi 10 % rasvaa sisältävistä naudanjauhelihapakkauksista valittiin se, joka oli kilohinnaltaan kallein. Kalleimmanhan täytyy olla parasta, eikö niin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi peräkkäistä lausetta lyö tuossa toisiaan korville. Mistä tuo ruokalaskujen puolittaminen aina tulee näihin? Miksi se ei mene kaaliin, että keskimäärin naisen energiantarve on pienempi kuin miehen? Miksi naisen pitäisi maksaa omien ruokiensa lisäksi osa miehen ruoista? Miksi tätä aina tarjotaan ratkaisuksi? MIKSI???????????????
Taisit olla itsekin liiaks käytetty, vai?