Ärsyttävimmät bussimatkustajat?
Tästä oli joskus keskustelu mutta se kai pahoitti jonkun mielen ja on poistettu?
1. Ne, jotka eivät osaa ilmaista ääneen jäävänsä pois. Se köhiminen tai hanskojen käteen laittaminen ei ole mikään kansainvälinen ilmaisu sille, että aikoo jäädä seuraavalla pysäkillä. Ei voi olla niin vaikeaa sanoa "Anteeksi, jäisin tässä"
2. Kahden paikan varaavat
3. Ne, jotka huutavat puhelimeen koko yksityiselämänsä käänteet
4. Tälle nyt ei välttämättä voi mitään, mutta kokoaikainen yskiminen, räkiminen ja köhiminen. Jos se on pakko tehdä, niin älä tee sitä päin naamaani vaan esim. nenäliinaan.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Oli kerran hupaisa bussissa kun olin ruuhka aikana 4 tupaten täyteen ahdettu kauppakassin kanssa menossa kotiin... olin laittanut 3 kassia ikkunapaikalle ja itse istuin yksi kassi sylissä ja mummero tulee huutamaan kuinka vien istumapaikan jne. Miten olisi sitten pitänyt olla kun selkeästi kaikki kassit ei olisi mahtunut syliin ja seistessä ja kasseja lattialla pitäessä olisin vienyt paljon enemmän tilaa. Tämä haahka ei tietenkään kuunnellut vaan jupisi töykeistä nuorista ihmisistä. (Ikää minulla tosiaan 40+)
Oisit laittanut kaksi kassia lattialle jalkojesi väliin ja kaksi syliin.
Jos et ruuhka-aikaan saa kassejasi ja itseäsi mahtumaan yhdelle paikalle, mene sitten taksilla.
Kuljen silloin tällöin parin tunnin matkoja linja-autolla, enkä tykkää ihmisistä jotka eivät osaa olla hiljaa. No, sitten kuuntelen musiikkia, mutta joskus meluavat niin lujaa että melu kuuluu läpi. Juopoista en myöskään tykkää, kun jostain syystä tulevat juttelemaan ihan liian usein, ja kiltti kun olen niin en viitsi olla töykeä. Kyylääjistä en myöskään pidä, enkä muutenkaan pinnallisista ihmisistä. Valitsen aina paikkani huolella tarkaillen ja kuullostellen ympäristöä. Tarvitsen kaksi penkkiä, koska minulla leveät hartiat, ja korkeintaan joku pikkutyttö mahtuu viereeni istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset jotka tunkevat bussiin (toimivan) polkupyörän kanssa. Erityisesti otti aivoon jätkä, joka änkesi ruuhkabussiin, jossa oli jo kahden lastenvaunut, polkupyöränsä kanssa. Takaosasta ulospäästäkseen piti koikkelehtia todella hankalasti tämän jätkän pyörän vierestä tai yli.
Olisit vaan astunut pyörän päälle, pinnat kasaan ja iloinen "hupsista".
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset jotka tunkevat bussiin (toimivan) polkupyörän kanssa. Erityisesti otti aivoon jätkä, joka änkesi ruuhkabussiin, jossa oli jo kahden lastenvaunut, polkupyöränsä kanssa. Takaosasta ulospäästäkseen piti koikkelehtia todella hankalasti tämän jätkän pyörän vierestä tai yli.
Missä näin voi tapahtua? Esim. Helsingissä ei busseihin pyörien kanssa pääse.
Juuri tänään bussin takaosassa kaikilla ihmisillä oli laukut tai reput käytäväpaikalla. Vaikka bussi olisikin niin tyhjä, että laukut voi hetkeksi viereensä laittaa, niin voisivat nostaa laukut syliin, kun huomaa että ihmisiä tulee sisään. Tuli nimittäin naisella kiire nostaa reppunsa altani pois, kun olin istumassa.
Hommatkaa oma auto ! Ainiin mut ootte persaukisia 😁
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäviä on nuo mitä luettelit mutta naurettavaa oli se kun kerran yksi nuori ihminen luki iltalehteä, siis paperiversiota :D Ne jutut voisi selata ehkä "pikkaisen" kätevämmin älypuhelimesta. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi ollut joku vanhus, mutta ehkä 20-25-vuotias nainen.
Itse pidän paperilehdistä. Pienestä älypuhelimen ruudusta on melko ikävä lukea uutisia - puhumattakaan navigoinnista isoilla käsillä. Aina osuu sormi johonkin väärään paikkaan tai ottaa klikkauksen kun vierittää väärän kohdan päällä. Uutisetkin ovat mobiiliasuun typistettyjä muutaman rivin rykäisyjä. Ja niissä on muutenkin kiinnitetty enemmän huomiota sosiaaliseen puoleen, kaikenmaailman jakamisiin ja muiden tvettertvitter ja titityy -kommentteihin kyseisestä aiheesta, mitkä eivät minua kiinnosta. Lisäksi pitäisi olla tilattu mobiililehti, ilmaisuutisethan ovat vain teasereita. Silmiä tulee muutenkin rasitettua aivan liikaa kaikenlaisella ruudun tuijottamisella.
M26
Eräästä maasta tulevat yleensä puhuvat kovaäänisesti puhelimeen kaiutin päällä (vaikka puhelin on korvalla) tai sitten rätisevää videopuhelua ilman kuulokkeita.
Mua on alkanut ärsyttää nuorison käytöstavat. Silloin kun minä olin lapsi ja nuori (olen muuten vasta 29v), koulussa ja kotona opetettiin, että vanhemmat ihmiset päästetään ensin bussiin ja heille tarjotaan istumapaikkaa. Nuoret jaksavat kyllä seistä. Pojat ja miehet antavat naisille tilaa. Nyt näkee päivittäin tilanteita, joissa lauma teinityttöjä juoksee pysähtyvän bussin oven eteen, että varmasti vain pääsee ekana sisälle. Tai lauma teinipoikia, jotka kiilaa kaikki naiset ja vanhukset. Pipo päässä ja tönitään ja melutaan kaveriporukassa muka leikkisästi, mutta samalla niin kovakouraisesti että joku aina lentää muita matkustajia päin. Ja sitten se v-sanan viljely, ottaa hitokseen päähän tulla töistä ja katsoa ja kuunnella tällaista, sori nuoriso!
No NYT on hyvä keskustelu!
Ärsyttävimmät bussimatkustajat on top-3 ehdottomasti:
3. Lapset. Sotkee, meluaa ja pitää kisaa siitä, kuka ehtii ekana painaa stoppia. Matkan aikana useita äkkijarrutuksia kun joku "kisaaja" painaa stoppia juuri ennen kun pysäkki on ohitettu. Linjasivun jälkeen ei tiedä ajanko linja-autoa vai roska-autoa. Ja seuraavalla kierroksella valitetaan kun olen vartin myöhässä, no sori, mutta piti siivota edellislauman roskat.
2. Alkoholijuomia juovat. Eivät tajua, että laissa lukee, että juominen on kielletty. Jättävät tyhjät tölkit lattioille ja penkeille -> seuraavalle lähdölle käy samoin kuin lasten jälkiä siivotessa.
1. Pummit. Ja nämä yleensä on vielä niitä, jotka kaikista kovimpaan ääneen päivittelee korkeita lipunhintoja. Maksakaa matkanne niin ei tarvi nostaa hintoja niin usein.
Terveisin kuljettajanne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka maiskuttavat äänekkäästi karkkia tai purkkaa, jalat ristissä istuvat naiset (ihanaa saada vieruskaverin kengästä kuraa omiin jalkoihin!), ne jotka kaivavat laukkuaan tai taskujaan koko matkan niin että tökkivät kyynärpäillä kylkeen… Yleensä varsinkin miehet, jotka istuvat viereen käytäväpaikalle, ottavat reteesti oman tilansa niin että istuvat aivan kiinni perseeseen ja kyynärpää kiinni toisen kylkeen ja sitten levitellään niitä jalkoja käytävän ja vieressä istuvan puolelle. Yritä siinä sitten ahtautua mahdollisimman pieneksi ikkunaa vasten. Muutenkin ahdistavimpia ovat ne, jotka istuvat viereen eivätkä mahdu omalle penkilleen, joten sen sijaan että he tursuilisivat käytävän puolelle niin pitää survoa se ikkunapaikalla istuva ikkunaa vasten.
Yleisesti ottaen kaikenlainen toisten huomioon ottamattomuus vituttaa bussissa. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää, että busseissa on muitakin.
Joillain käytäväpaikalla istuvilla se ristissä oleva koipi tulee puoleen väliin käytävää. Sitten kun siitä kävelee ohi, ottaa jalka risti-istujan kenkä kiinni kävelijän jalkaan ja siirtyy kävelijän jalkaa myöten kuin saluunan ovi.
Tämä ei liity varsinaisesti busseihin, mutta joukkoliikenteeseen kyllä. Olen asunut Helsingissä nyt pari vuotta ja tullut sellaiseen käsitykseen, että ratikoista ja metroista on tapana poistua oviaukon oikealta puolelta. Tämä siis siksi, että ihmiset pääsisivät tulemaan toiselta puolelta siististi sisään, eivätkä kaikki vain rynnisi toisiaan päin - ihan fiksua siis. Huomaan, että pieni osa porukasta noudattaa tätä hyvää tapaa ja teen niin itsekin. Ärsyttääkin se enemmistö, joka ei toimi näin, vaan vyöryy ikään kuin sokeana ovesta ulos ja törmäilee sisään pyrkiviiin ihmisiin kuin ei mitään.
Huonosti käyttäytyvät lapset, joille vanhemmat eivät sano mitään.
Hakematta tulee mieleen yksi tapaus täältä Tampereelta bussista nro 20, jolla kulkee lähes päivittäin eräs tällainen äiti lapsineen. Ipana riehuu jo pysäkillä, tönii muita matkustajia, mölyää ja äiti vaan möllöttää mitään sanomatta, vain joskus räkii pysäkin kupeeseen, mutta lasta ei saa aikaiseksi komentaa. Bussissa vaihtavat koko ajan paikkaa ja lapsi kälättää ja mölyää. Alan kohta kulkea eri bussilla. Vaikka kuinka koetan välttää niin aina ne osuvat samaan bussiin.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kukkaruukkuun, Espoon bussi 106/110 yksi kuski peittää aina päivän Metro-lehdellä nopeusmittarin sekä sen kojetaulun kokonaan? Mitäköhän tällä hakee tai tekee, huvittaa katsoa jos istun edessä niin AINA se lehti siinä edessä :D
Koska kyydissä on aina joku, joka odottaa kuskin pienintäkin virhettä tehdäkseen valituksen, yksi kyylän ominaisuus on nopeusmittarin vahtaaminen.
Raksamiehet joilnon likaset maalikuteet ja istuu siel niin et penkit menee ihan paskasiks
Olen minäkin bussissa joskus jonkun kolmioleivän syönyt, mutten uskaltaisi kyllä syödä jos joku istuu vieressä. Mitä pahaa siinä syömisessä on jos pitää huolen ettei roskaa tai vaikka maiskuta äänekkäästi?
Ärsyttää mamut, jotka kailottavat asioitaan puhelimeen ja kiljuvat lapsilleen.
Ärsyttää banaanin syöminen, se haju ja lussutusäänet, eväspussukoiden rapistelu jne. sotkeminen ja sählääminen.
Ärsyttää kun jonkun idiootin pitää istua vaunupaikoille vaikka muuallakin olisi tilaa, eivätkä tajua väistää edes siinä vaiheessa kun kuski avaa keskiovet ja sieltä on tulossa vaunut tai kahdet.
Ärsyttää koululaiset kera paskavideoidensa, joita on PAKKO kuunnella ja katsoa täysillä.
Ärsyttää hajuvesipulloon hukkuneet nuoret naiset, oksennus on tosi lähellä kun joutuu istumaan tuollaisen kaverina.
Ja ps. ärsyttää myös kuski, joka ei jarruta taitavasti vaan tekee sellaisia pieniä "töräyksiä" nitkutellen bussia esim. punaisissa valoissa hiljaa hiipien eteepäin. Siitä tulee helposti paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan minä ärsyttävä? Haluan istua käytäväpaikalla. Jos bussi tulee täyteen ja joku yrittää siihen niin siirrän jalkoja tai nousen ja annan ymmärtää, että ikkunapaikalle saa mennä. Itse en halua jäädä sinne "loukkoon".
Todellakin olet. Itse kyllä ajattelen, että jos joku istuu käytäväpaikalla, niin hän viestii sanattomasti, ettei viereen ole istumista ja se on vaan huonoa käytöstä - et sinä siitä bussilipusta ole yhtään kalliimpaa hintaa maksanut.
Minua ärsyttävät sellaiset ihmiset, jotka kallistavat ihan hirveästi tuolia päälleni. Ärsyttää myös jos pitkän matkan yöbusseissa on ihan tyhjää ja olen itse kallistanut tuoliani, mutta juuri siihen minun taakseni on tultava, jolloin nostan kohteliaisuudesta selkänojan pystyyn.
Kerran vierustoverini myös otti kenkänsä pois jaloistaan ja nojaili niillä edessä olevan tuoliin. Kiva haistella toisen sukkahikeä...
Tuosta meikkaamisesta sanon sen verran, että ainakin itse meikkaan pitkän matkan busseissa, jos lähden matkaan todella aikaisin aamulla, enkä jaksa herätä sen takia enää aiemmin, mutta työmatkan takia pitäisi olla edustavakin.
Minusta meikkaaminen on suurin piirtein yhtä viehättävää kuin nenän kaivaminen. Ymmärrän, että bussissa meikkaaminen voi sinänsä olla kätevää, mutta ei sitä naaman vääntelyä ja törkkimistä kyllä kiva ole katsoa. Mielestäni se kuuluu asioihin, jotka on syytä tehdä omassa rauhassa.
Suoraan sanottuna en kyllä julkisissa kulkuneuvoissa ihan hirveästi mieti sitä, että olenko viehättävä. Kyllähän minä nukunkin pitkän matkan linja-autoissa, enkä voi millään tietää, että nukunko suu auki tms. Ja jos pitää valita, että olenko viehättävä linja-autossa vai firmaa edustamassa työtilaisuudessa, niin valitsen jälkimmäisen. Meikkivoiteen ja pohjustuksen laitan kotona, mutta viimeiset silaukset laitan bussissa - esimerkiksi huulikiiltoa ja puuteria, jos naama kiiltää jne.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää koululaiset kera paskavideoidensa, joita on PAKKO kuunnella ja katsoa täysillä.
Terkkuja vaan teille ex-varhaisteineille siellä hesassa, kun esititte "hienon" acappella-version tästä Nellyn biisistä kaikille muillekin bussimatkustajille joku yli 5 vee sitten. Voisin vaikka veikata että teillä on jo lapsia ja olette teiniäitejä. Kenties täällä.
Hot in
So hot in here
So hot in
I was like, good gracious ass bodacious
Flirtatcious, tryin' to show patience
Lookin' for the right time to shoot my steam
(You know)
Lookin' for the right time to flash them keys
Then um, I'm leavin', please believin'
Me and the rest of my heathens
Check it, got it locked at the top of the four seasons
Penthouse, roof top, birds I feedin'
No deceivin', nothin' up my sleeve, no teasin'
I need you to get up up on the dance floor
Give that man what he askin' for
'Cuz I feel like bustin' loose and I feel like touchin' you
And can't nobody stop the juice
So baby, tell me what's the use
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
So take off all your clothes
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
I am gettin' so hot
I wanna take my clothes off
Why you at the bar if you ain't poppin' the bottles
What good is all the fame if you ain't fuckin' the models
I see you drivin', sportscar, ain't hittin' the throttle
And I be down and do a hundred, top down and goggles
Get off the freeway, exit 106 and parked it
Ash tray, flip gate, time to spark it
Gucci collar for dollar, got out and walked it
I spit game 'cuz baby, I can't talk it
Warm sweatin', it's hot up in this joint
Vokal tanktop, all on at this point
You're with a winner, so baby, you can't lose
I got secrets, can't leave Cancun
So take it off like you're home alone
You know dance in front your mirror while you're on the phone
Checkin' your reflection and tellin' your best friend
Like girl, I think my butt gettin' big
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
(Nelly, hang all out)
Mix a little bit a ah, ah
With a little bit a ah, ah
(Nelly, just fall out)
Give a little bit a ah, ah
(Nelly, hang all out)
And a sprinkle a that ah, ah
(Nelly, just fall out)
I like it when ya ah, ah
Girl, baby, make it ah, ah
Stop placin', time wastin'
I gotta a friend with a pole in the basement
(What?)
I'm just kiddin' like Jason, oh, unless you gon' do it
Extra, extra eh, spread the news
Nelly took a trip from the Luna to Neptunes
Came back with somethin' thicker than fittin' in sasoons
Say she like to think about cuttin' in restrooms
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
(I said)
It's gettin' hot in here
(So hot)
(Nelly, hang all out)
Mix a little bit of ah, ah
With a little bit of ah, ah
(Nelly, just fall out)
Give a little bit of ah, ah
(Nelly, hang all out)
And a sprinkle of that ah, ah
(Nelly, just fall out)
I like it when ya ah, ah
Girl, baby, make it ah, ah
Ihanko oikeasti te pelkäätte noita räkäpäisiä teinejä? Kyllä minä niille sanon vastaan nyt ja jatkossa, eikä ole vastaukseksi tullut kuin noloja naamoja ja uikutusta. Ihanko oikeasti luulette että teinit hakkaa sen joka vaatii niiltä järjellistä käytöstä? Ei ihme että penskat riehuu miten sattuu, kun aikuiset ihmiset ei puutu. Edes pikkulasten huonoon käytökseen ei mennä väliin, kun ovat pelottavia(?) Kanssaihmiset, te hävetätte minua.
Alapeukuttakaa rauhassa. Minä sentään teen jotain paremman elinympäristön puolesta, ja puolustan tarvittaessa teitäkin.
T: Pienikokoinen nainen