Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet lapset likaisissa vaatteissa

Vierailija
27.06.2025 |

Mieheni 3 -vuotiaat kaksostytöt on meillä vuoroviikoin ja heidän vaihto päiväkodin kautta, koska keskusteluvälit äitiin tulehtuneet. Itselläni on 4 ja 5 -vuotiaat lapset ja olen täys-yh, koska isää ei kiinnosta. Silti, vaikka hoidan lapseni yksin, on pistänyt silmään, että omat lapset on pääsääntöisesti puhtaissa, sopivan kokoisissa vaatteissa, mutta miehen lapset kun haetaan, niin heillä on todella likaiset vaatteet, joissa näkyy selvästi koko viikon ruokailu, eri paria olevat sukat, vääränlaiset kengät (talvikengät nyt kesäkuussa) ja liian isot housut, jotka ei tahdo pysyä päällä. En onneksi itse hae noita lapsia eikä miehen mielestä yo. mainituissa asioissa ole mitään ihmeellistä, mutta itseäni nolottaisi hakea lapsiani tarhasta. Ehkä minä olen sitten vaan nipo kun tekee pahaa katsoa lasta likaisissa vaatteissa. Ja siis tietenkin omatkin sotkevat enkä ole heti stressissä paitaa vaihtamassa, mutta kyllä nuo miehen lapset on ollut koko viikon samoissa vaatteissa, koska ruokajämätkin on todella pinttyneet. Meiltä lähtee aina puhtaissa kun olen vaatteet pessyt heti heidän tultua.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi vaan niistä omista lapsistasi ja lopeta toisten vanhemmuuden arvostelu. Uskallan väittää, että et itsekään ole täydellinen. 

Vierailija
2/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lasten äidillä puute rahasta tai jotain ongelmia? Ei pese vaatteita tai vaihda? Entä tarhan ongelmat? Vai ei hahmota mitkä ovat oikeat koot. Voisiko miehesi kysyä lasten äidin mummolta, jos ei saa muualle yhteyttä, että mikä on syynä tähän tai mikä avuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hoidat exäsi lapsia? 

Vierailija
4/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä meillä on neljä pientä lapsiparkaa joiden vanhemmat ovat eronneet silloin kun lapset ovat ihan pieniä ja heti löytäneet kuudet kumppanit.

Lasten pitäminen likaisissa ja sopimattomissa vaatteissa ei ole ok. Se on ihmisarvoa alentavaa. Päiväkodissakin saisi sanoa tästä, mutta ei siellä välitetä. Olen itse joutunut huomauttamaan hoitajille että jos lapseltani kaatuu mustikkasoppaa rinnuksille aamulla, hänelle vaihdetaan puhtaat vaatteet.

Vierailija
5/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin nolottaisi, nimittäin elää tuollaisessa uusperheessä missä pienet lapset laitetaan kärsimään. 

Vierailija
6/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue saatana aloitus ja yritä ymmärtää lukemasi.

Vierailija
7/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan sitä, että lapsilla on likaiset vaatteet päällä. Ex-anoppini oli sellainen, että ei vaihtanut lapsille puhtaita vaatteita, vaan hänestä oli ihan turhaa vaihtaa, kun likastuvat kuitenkin. Oma lapseni oli joskus hänellä hoidossa ja kerran jopa viikon mökillä isovanhempien kanssa ja lapsella oli viikon jälkeen samat vaatteet päällä kuin sinne mennessä - toki aika likaisina. Kaikki vaihtovaatteet olivat putipuhtaana kassissa. 

Vierailija
8/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehdi vaan niistä omista lapsistasi ja lopeta toisten vanhemmuuden arvostelu. Uskallan väittää, että et itsekään ole täydellinen. 

Meniköhän sulta ohi jotain tuosta tekstistä? Ap on täys-yh eli todellakin on huolehtinut omista lapsistaan. Eikä hän ole väittänyt olevansa täydellinen, mutta kyllä mäkin ihmettelen, ettei kaksi vanhempaa omaavia lapsia saada puettua puhtaisiin vaatteisiin.

Vierailija
9/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti hoida niitä (pyrin siihen, että mies hoitaa itse lapsensa), mutta kyllä mä heidän vaatteet pesen samalla kuin omienkin. 

Vierailija
10/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat siis, että miksi ihmeessä hoidan omia lapsiani???

Vierailija
11/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi hankkinut lapsille sopivat vaatteet ja kengät myös omaan kotiinsa? 

Vierailija
12/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kasvaa isompia lapsia ja teinejä, jotka eivät myöskään vaihda vaatteita kun eivät ole oppineet siihen.

Alkuaikoina mieheni silloin 15-vuotias poika oli meillä aina viikon putkeen samoissa vaatteissa alusvaatteita myöten. Kun mies asiasta häntä huomautteli pojan alkaessa haista, puolustautui poika sillä, että kukaan ei ole käskenyt vaihtaa vaatteita. Äitinsä luona äiti kuulemma edelleen käskytti tuon ikäisen suihkuun ja kävi vaatteet läpi ja katsoi pojan puolesta mikä menee pyykkiin ja mitä voi vielä pitää. Kyse ihan terveestä nuoresta, ei erityistarpeita.

Vierailija
13/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtikaa, että lapsilla on puhtaat vaatteet isä-viikolla. Ovatko samassa päiväkodissa kuitenkin koko ajan? Kai sinne päiväkotiin voi toimittaa puhdasta vaatetta ja pyytää hoitajia vaihtamaan, jos näyttävät hirveän likaisilta. Lasten hyvinvointi kai kaikkein tärkeintä kuitenkin, jos äiti ei pysty huolehtimaan. 

Vierailija
14/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä myös eronnut pari, joilla kaksi pientä lasta ja vanhemmilla huonot välit. Lapset ovat kuin mitäkin ryysyläisiä, vaikka molemmat vanhemmat on koulutettuja ja hyvissä töissä. Äiti toki oli 40v ensimmäisen lapsen saatuaan ja oman elämän hallinta vähän niin ja näin. Ero oli tiedossa jo ennen kuin toinen syntyi ja hän ilmoittikin etukäteen jo, ettei tule pärjäämään (isä hoitaa puolet ajasta kuitenkin) ja näin hän on mennyt tähän asti. Lapset on nyt 2 ja 3 v. 

Katson aina ihmeissäni tuota meininkiä, miten lapset kulkevat mukana, mutta ei heistä olla oikeasti kovin kiinnostuneita. Vaatteet tosiaan kaivetaan vaikka pyykkikorista, kengät on 2 numeroa liian isot kirpparilta 0,50 eur/pari, jonkun sedän vanhat lippikset päässä.

Ehkä he ovat silti onnellisia, mene ja tiedä. Eniten ihmetyttää, miten lasten tarpeet ja niistä huolehtiminen tuntuu olevan iso yllätys uusille vanhemmille tai näitä asioita ei ole ikinä mietitty loppuun, että "koska mä haluan olla äiti/isä" niin aivan sama olenko siihen oikeasti valmis, kun mä nyt vaan haluan, eikä ymmärretä, että se on loppuelämän projekti.

Vierailija
15/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi hankkinut lapsille sopivat vaatteet ja kengät myös omaan kotiinsa? 

On hankittu vaatteita useaan kertaan. Ne vaan "katoaa" kun vaihto on päiväkodissa ja tulee meille taas likaisten ja vääränkokoisten vaatteiden kanssa.

Vierailija
16/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lasten äidillä puute rahasta tai jotain ongelmia? Ei pese vaatteita tai vaihda? Entä tarhan ongelmat? Vai ei hahmota mitkä ovat oikeat koot. Voisiko miehesi kysyä lasten äidin mummolta, jos ei saa muualle yhteyttä, että mikä on syynä tähän tai mikä avuksi.

Ei ole puutetta rahasta, mutta aika selvää on, että jotain muita ongelmia - henkisiä ehkä, jolloin ei kykene huolehtimaan lapsistakaan. Lasu on tehty, mutta ei se ole mihinkään johtanut. Meillä käyty tsekkaamassa myös paikat ja on pidetty palavereja, mutta se on ihan turhaa liipalaapaa se sossujen kanssa voivottelu.

Vierailija
17/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni laittanut sille ex-miehelleen lapset tarkoituksella huonoissa vaatteissa, koska ne vaatteet jää sinne ex-miehen luo.

Samasta syystä myöskään päiväkotiin ei kannata parasta pukea päälle, koska kaikki hyvä katoaa siellä. Meilläkin ns. katosi päivässä uudet kumpparit.

Vierailija
18/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin nolottaisi, nimittäin elää tuollaisessa uusperheessä missä pienet lapset laitetaan kärsimään. 

Miten ne lapset nyt kärsii tuossa uusperheessä? Toisessa päässähän se näyttää olevan jokin pielessä.

Vierailija
19/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, että lapset on jatkuvasti likaisissa ja väärän kokoisissa vaatteissa. Eihän vanhemmat (toivottavasti) itsekään kulje likaisissa vaatteissa ja väärän kokoisissa kengissä.

Vierailija
20/66 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tehtävä on hankkia lapsille sopivankokoiset vaatteet. Vai luuletko että miehesi on joku saatanan vapaamatkustaja suhteessaan lapsiinsa?