Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään olet pystynyt välttelemään töitä??

Vierailija
14.02.2016 |

Vanhemmat kävivät eilen ja kysyivät taas asiaa. Lapsia meillä on ollut kolme ns putkeen. Kuusi ja puoli vuotta kotona. Kaksi työkkärin tarjoamaa hommaa olen näppärästi ohittanut. Syksyllä on pakko mennä töihin :(

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla on hyväpalkkainen työ mihin palata, päivähoitomaksut :(

Asutaan mun vanhempien omistamassa kolmiossa. Ei tartte maksaa vuokraa, niin siten ollaan pärjäilty ihan hyvin.  Päuvähoitomaksut vähä pelottavat.

Työpaikkaa ei tosiaankaan ole mutta voin kyllä jäädä kotiinkin :)

ootko sä ap niin idiootti ja ääliö kuin kirjoituksesta saa käsityksen vai yritätkö provota ja ärsyttää vain. Toivon itsesi takia jälkimmäistä. Olis surkeaa olla noin hemmetin yksinkertaisen oloinen ja kuvitella vielä olevansa näppärä loisija. Hyi!

Mielestäni oon aikas näppärä loisija. Elämä on muutakin kuin hikoilua 8 - 16 ja sitten loppupäivä Prisman kärryjä työnätämässä ja jonoissa.

ap

Vierailija
42/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko siellä jo tekemässä lapsia, jotta pääsisi työelämästä kotisohvalle makoilemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako kukaan kertoa kuinka suuria tukia (lapsilisät yms työkkäri) saatte per kk??

Vierailija
44/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin syyskuussa ja siitä asti olen kotona ollut. Ei käy aika yhtään pitkäksi ja toivon, että ainakin kesän yli menisi näin. On ihanaa olla kotona kaikkien kiirevuosien jälkeen. Voin harrastaa niin paljon kuin jaksan! Eikä täällä työttömyyden riivaamalla kotikunnalla ole juurikaan minulle sopivia (toimistotöitä) tarjolla. Näön vuoksi haen välillä johonkin mutta hakijoita on varmasti satoja per paikka.... Kiinnostaisi opiskella uutta ammattia mutta en tiedä mikä työllistäisi.

Vierailija
45/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vältellyt työttömänä töitä, mutta oon tehnyt sitä töissä. IT-alan hommissa olin alussa ihan osaamaton, ja 1,5 vuoteen en oikeasti saanut mitään tehtyä. Asia ahdisti minua ihan helvetisti ja pelkäsin koko ajan potkuja. Mutta ei niitä potkuja vaan tullut, kunhan selittelin ja syytin muita (esim. asiakkaita) asiasta ettei valmista tule. Sitten pääsin toiseen tiimiin, jossa oli opettamishaluisempia ihmisiä ja aloin oppia tekemäänkin jotain. 

Mutta huvittavaa sinänsä, että olen ollut 1,5 koodarina tuottamatta riviäkään koodia, ja nostaen 3300 euron kuukausipalkkaa koko ajan :D

Vierailija
46/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 jatkaa vielä: toivon kyllä, etten enää koskaan työllistyisi vakituisesti. Ajatus siitä, että istun jossain toimistossa 40 h viikossa 11 kuukautta vuodessa eläkeikään asti on ihan kauhea :( Jotain määräaikaisia pätkiä voisin tehdä, tai osa-aikaista työtä.

Vierailija
47/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisesti kysyn, jos näin on, millä ajattelit sitten vanhana elää? Jos järjestelmä kerran murtuu, sinunkin sosiaalietuutesi lakkaavat.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele tuo töiden "välttäminen" sitä kautta, että työttömänä ollessasi menetät joka vuosi (keskivertopalkan mukaan) 40 000 euroa tarjolla olevaa palkkatuloa. Mitä on  työttömyyskorvaus (perustuki alle 10 000 euroa vuodessa) siihen verrattuna? Viidessä vuodessa jää siis saamatta 200 000 euroa. Plus tietenkin eläkekertymä. Alkaisko työnteko kiinnostamaan?

Ei kannata. Tukia tulee yli 20 000 euroa vuodessa ja lisäksi saa tehdä 24/7 mitä lystää. Ei 40 000 eurolla/vuosi kannata myydä itseään kenenkään orjaksi.

Eläkkeistä on turha mesota. Koko järjestelmä sortuu alle 10 vuodessa eikä sen jälkeen ole mitään merkitystä onko ollut työelämässä vai ei,kun eläkettä ei saa kukaan.

Vierailija
48/57 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta.

Ainakin 30 vuotta vastaavaa vielä edessä.

Vierailija
49/57 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta työläiset!

Vierailija
50/57 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri nyt on ihan turha laitos. Sieltä on turha odottaa tukea eikä varsinkaan töitä. En tiedä miksi kyseinen firma on edes olemassa. Suurin asia mikä tässä järjestelmässä mättää on se että palkat on liian pienet. Jäin itse juuri työttömäksi ja voisin mennä tekemään työtä 20h viikko mutta miksi menisin jos saan saman kotona ollessa? Palkkoja pitäisi nostaa jotta ihmisiä kiinnostaisi mennä töihin. Itse en ole sellainen että välttelen töitä, haen kyllä töitä mikä on rahallisesti kannattavaa. Tarvittaessa töihin kutsuttavat ja 5h/vko työt pitäisi poistaa, naurettavia!

Vierailija
51/57 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, 10 v kotona. 

Vierailija
52/57 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä välttelenkö tarkoituksella töitä, työpaikka odottaa mutta haluan olla lapsen kanssa kotona kunnes täyttää 3v, mielestäni parempi kuin päiväkoti.

Vierailija
53/57 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pystyy tovin :)

Vierailija
54/57 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta ja yhdeksän kuukautta. Sitten alkoi totaalisesti ahdistamaan työkkärin ahdistelu (päihde)kuntouttavasta työtoiminnasta ja muusta moskasta ja hankin (itse) itselleni palkkatukipaikan. Nyt olen työkokeilussa (koeaika), eikä harmita yhtään.

Vierailija
55/57 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 15 vuotta, töissä ehkä 1,5 vuotta. Nyt kun on ikää lähemmäs 40 v ja työhistoria kasa paskaa, ei työkkärikään enää ahdistele.

Vierailija
56/57 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta, 10 v kotona. 

Mulla on neljä lasta.

Sain ekan muutaman kuukauden päästä yo-juhlista.  Työhistoriaa ei ole.  

Vierailija
57/57 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15:sta viimeisen vuoden aikana töissä yhteensä alle 6kk. Pisin työsuhde tuona aikana muistaakseni neljä viikkoa. Ei lapsia, ei sairauksia, yksi työpaikkaehdotus TE-toimistolta.