Miksi et auta?
Eli eilen mulla oli tilanne/ sairaskohtaus ja pyysin itku kurkussa yhdeltä ohikulkijalta apua. Hymyili vaan ja käveli ohi.
Kysymys kuuluu: miten voit kävellä vaan ohi, kun näät että toisella on hätä ja pieni lapsikin viellä paniikissa?
Kommentit (70)
Näin se on Suomessa pitää hyvin paikkansa. Epileptikkoa saatetaan katsoa kuin hullua, paniikkihäiriöistä kuin narkkaria. Joskus ihmisen pitää itse joutua syvälle suohon ymmärtääkseen asioita. Kenellekkään ei tietysti toivo vaikeuksia, mutta niin se vain on että elämä opettaa. Budhalaisuus sanoo että elämä on kärsimystä ja vasta sitä kautta voi löytää keskitien.
Siis mitä? Olit kaoottisessa tilanteessa keskellä metsää? Miten metsässä voi olla kaoottinen tilanne päällä? Jos mua joku sekava naisihminen lähestyisi metsässä, soittaisin todennäköisesti poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarkenna vähän. Olisit voinut mennä johonkin liikkeeseen soittamaan sen ambulanssin jos sellaista tarvitsit, ilmeisesti kykenit puhumaan kuitenkin.
Oletko tavannut shokissa olevaa ihmistä?
En ole tuo, jolta kysyt, mutta shokissa voi ihminen toimia päällisin puolin hyvinkin rationaalisesti.
Miksi olit shokissa? Mitä apua tarvitsit ja miten pyysit sitä?
Vierailija kirjoitti:
Nopeastipa on ohi sairaskohtaus, kun nyt jo av:lle kirjoitellaan ja syyllistetään harhaisesti täällä anonyymejä kirjoittajia siitä ettei kukaan auttanut.
J
Sairaskohtaus ei ollut minulla. En syytä ketään. Ilmaisen yleistä inhoa ihmisiä kohtaan, jotka voivat vain kävellä ohi. Mitä jos kaikki tekisivät samoin?
Ap on todella onneton trolli. Tai jos puhuu totta, niin en ihmettele yhtään, miksei häntä autettu. On sen verran sekava tapaus terveenäkin, ei niin hitossakaan voi kertoa mitään kuin hohtimilla sana kerrallaan nyhtämällä.
Kylläpäs olet sekava, kun et osaa edes jälkeenkin tilannetta kuvailla. Sairaskohtauksella feikkaaminen on lapsellista, en taitaisi sinunlaistasi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeastipa on ohi sairaskohtaus, kun nyt jo av:lle kirjoitellaan ja syyllistetään harhaisesti täällä anonyymejä kirjoittajia siitä ettei kukaan auttanut.
J
Sairaskohtaus ei ollut minulla. En syytä ketään. Ilmaisen yleistä inhoa ihmisiä kohtaan, jotka voivat vain kävellä ohi. Mitä jos kaikki tekisivät samoin?
Eli jollain toisella ihmisellä oli sairaskohtaus? Sulla ei ollut kännykkää, joten pyysit jotain ohikulkijaa soittamaan 112? Ja kaikki kulkivat vain ohi?
Vierailija kirjoitti:
Eli eilen mulla oli tilanne/ sairaskohtaus ja pyysin itku kurkussa yhdeltä ohikulkijalta apua. Hymyili vaan ja käveli ohi.
Kysymys kuuluu: miten voit kävellä vaan ohi, kun näät että toisella on hätä ja pieni lapsikin viellä paniikissa?
Miten niin ei ollut sulla, niinhän sä just aloituksessasi väitit, että SINÄ sitä apua tarvitsit.
Joo, ap on vuoden huonoin trolli *osoittaa tumpelolle mitalin*
Ymmärrän hyvin sinua ap. Kun minulla oli kriisi, niin hyvät erottautuivat akanoista. Ja se oli julma huomio.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa omalta kohdalta, että en tunne mitään, kun näen tuntemattoman ihmisen hädässä ja haluaisin vaan kävellä ohi. Jos apua kuitenkin tullaan ihan pyytämään, niin auttaisin kyllä. Ehkä olen sitten empatiakyvytön paska. Ihmiset on erilaisia.
Taitaa 99% suomalaisista kuitenki olla kaltaisiasi tunteettomia mulkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
J
Ai nyt sä jo unohdit, että aloituksessasi sanoit sen sairaskohtauksen olleen juurikin sulla... Kannattais hei trollatessa muistaa edes perusasetelma, eikä muuttaa stooria kesken juoksun. Ei ainakaan vartissa niin kuin sä.
Olisin vienyt lapsen sulta pois, turvaan. Sen jälkeen olisin tehnyt lasun.
Se tulee itsellä mieleen ensimmäisenä, jos näen sekavan hullun ämmän pienen lapsen kanssa. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin sinua ap. Kun minulla oli kriisi, niin hyvät erottautuivat akanoista. Ja se oli julma huomio.
Ja nyt ap yrittää epätoivoisesti ylläpitää ketjua komppaamalla itseään, vaikka jäi jo kiinni valehtelusta ja kertomuksen muuttamisesta.
On saatana rasittava tapa kirjoittaa asiaa, tippa kerrallaan vääntämällä ja sittenkään ei saa selkoa, että mistä on kyse. Haista vittu ja painu muualle provoamaan täältä.
Minä en mitään narkkeja ja juoppoja ala auttamaan, tavallisia ihmisiä kyllä.
Kaveri liukastui kadulla ja mursi pahasti jalkansa. Kukaan ei pysähtynyt auttamaan tai kysymään onko ok, vaikka parikin kertaa menetti tajunsa. Apua sai vasta kun itse pystyi soittamaan hätänumeroon. Onneksi on jo kännykkäaika.
Tilanne sattui minulle/ läheiselleni/ olin mukana tilanteessa. Miksi tätä on nyt niin vaikea ymmärtää? Pyysin ASIALLISIA vastauksia siitä minkä takia ihminen kulkee vain ohi eikä jää auttamaan??!! Heti tullaan haukkuu trolliksi, hoitoo näköjään tarttee moni teistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en mitään narkkeja ja juoppoja ala auttamaan, tavallisia ihmisiä kyllä.
Mistäs sä tiedät pääle päin kuka on juoppo ja narkki? Ei kaikki päihdeongelmaiset näytä samanlaisilta pulsuilta kuin elokuvissa saatana.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne sattui minulle/ läheiselleni/ olin mukana tilanteessa. Miksi tätä on nyt niin vaikea ymmärtää? Pyysin ASIALLISIA vastauksia siitä minkä takia ihminen kulkee vain ohi eikä jää auttamaan??!! Heti tullaan haukkuu trolliksi, hoitoo näköjään tarttee moni teistä.
Koska et ole kertonut mitään, emme näe pääsi sisään.
Niin, joku auttoi kuitenkin jos kerran on selvinnyt. Vähintään ensihoitajat, heillekö et ole yhtään kiitollinen?
Kiva angstata sitä että joku ei auttanut ja unohtaa kiitollisuus auttajille?