Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä mikseivät opiskelijatytöt tavoittele vähän vanhempia miehiä vaan tyytyvät usein ikätovereihinsa

Vierailija
11.02.2016 |

Keskimääräinen n. 31-33-v. mies on kuitenkin melko samanlainen keholtaan ja mieleltään kuin n. 21-23-v. mies, mutta taloudellisessa tilanteessahan on aivan valtava ero.

Kommentit (754)

Vierailija
581/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä , joita "ei kyllä yhtään kiinnosta" vanhemmat miehet, ovat itse ikähaarukalla 48-87 vuotta.

Kun minä ja ystävät oltiin 18-vuotiaita, yksi meistä seurusteli hetken aikaa 28-vuotiaan miehen kanssa. Me kauhisteltiin miehen ikää, sehän oli ikäloppu. Heidän seurustelukin tapahtui miehen asunnolla, seksiä ja telkkarin katsomista. Kaveri kuunteli kateellisena, kun me muut kerrottiin baarireissuista, keikoista ja ostosreissuista naapurikaupunkiin, kun hän teki kotitöitä ja katsoi miehen kanssa Kymppitonnia. Tosi kivaa nuoren elämää.

Mitenkäs elämänne on nykyisin?

Luultavasti tuo kaverinne on edelleen saman miehen kanssa, kenties fiksuja lapsia, kun taas teillä muilla erinäiset sukupuolitaudit kalvavat synnyttimiä, osa jännämiehistä ovat liuenneet kun kuulleet raskauksistanne, vähäiset rahanne ovat koko elämänne ajan huvenneet hölmöihin heräteostoksiin ja ette tänä päivänäkään osaa tehdä kunnolla mitään kotitöitä. Tosin te katsoisitte nyt kymppitonnia, jos se vielä tulisi.

Olen eri mutta suunnilleen sama tarina. Mekot olemme naimisissa tahoillamme ja tämä kaveri jolla oli vanhempi mies vaihtoi lopulta sen myös nuorempaan.

Mutta oli kuitenkin paljon onnellisempi ja vakaammassa elämäntilanteessa, kuin te muut riekkuessanne kännissä ja levittäessänne reidet satunnaisille jannuille.

Onhan se aivan eri asia herätä aamulla raukeana ja vähintään puolijalattomana oman  rakkaan vanhemman herrasmiehen kainalosta, kuin herätä jostain festariteltasta römpsä täynnä virtsaa ja spermaa, eikä muista edellisestä illasta mitään. Kaverikin vielä oksentanut päälle.

Jos sinulla on tuo kokemus, harmi. Itsellä ei ole kyseisiä kokemuksia ollenkaan, olen ja olin absolutisti jo nuorena myös.

Vierailija
582/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ikä vaikuttaa sikiöön selvästi enemmän kuin miehen ikä.

Tämä on lääketieteellinen konsensus: äidin ikä (erityisesti yli 35 vuotta) on ylivoimaisesti tärkein yksittäinen tekijä raskauden komplikaatioissa ja sikiön riskeissä. Isän ikä tuo omia lisäriskejä, mutta ne ovat yleensä pienempiä ja erilaisia.

Miksi naisen ikä vaikuttaa enemmän?

Naisen munasolut muodostuvat jo sikiöaikana, ja ne ikääntyvät naisen mukana. Ikääntyminen lisää kromosomivirheitä (aneuploidia) merkittävästi, koska munasolun jakautuminen ei onnistu yhtä hyvin. Tämä on suora syy moniin riskeihin.

Naisen iän päävaikutukset sikiöön:

Kromosomipoikkeavuudet (erityisesti Downin syndrooma ja muut trisomiat) riski nousee voimakkaasti: 35-vuotiaana jo moninkertainen, 40-vuotiaana selvästi korkeampi, 45-vuotiaana hyvin korkea.

Keskenmeno riski kasvaa jyrkästi (yli 35-vuotiailla usein 2040 %, yli 40-vuotiailla vielä enemmän). Suurin osa johtuu juuri sikiön kromosomivirheistä.

Kuolleena syntyminen (stillbirth) ja ennenaikainen synnytys.

Istukan ongelmat, kasvun hidastuminen ja muut komplikaatiot, jotka heijastuvat suoraan sikiöön.

Nämä riskit ovat suoria ja biologisesti vahvoja, eikä niitä voi täysin kompensoida terveillä elämäntavoilla.

Miksi sinä näitä tänne linkität kun naiset tietävät nämä? Miehet eivät tiedä sitä että sperman laatu huononee 40-45 vuotiaana. Suurin osa ei täällä ainakaan sitä tiedä. Ja incelit nyt ei osaa biologiaa muutenkaan.

Miehen iän vaikutukset

Miehen siittiöt uusiutuvat jatkuvasti, mutta iän myötä niissä kertyy DNA-vaurioita (fragmentaatiota) ja uusia mutaatioita. Vaikutukset ovat enemmän neurokehityksellisiä ja harvinaisempia geneettisiä sairauksia.

Isän iän päävaikutukset sikiöön / lapseen:

Lievästi kohonnut riski keskenmenoon ja ennenaikaiseen synnytykseen.

Lisääntynyt riski autismikirjon häiriöihin, skitsofreniaan ja joihinkin harvinaisiin geneettisiin syndroomiin (esim. achondroplasia).

Pieni nousu tietyissä synnynnäisissä epämuodostumissa (esim. suulakihalkio).

Joissain tutkimuksissa kohonnut riski matalaan syntymäpainoon, kouristuksiin tai vastasyntyneen tehohoitoon.

Nämä riskit alkavat nousta selkeämmin yli 4045-vuotiailla isillä, mutta ne ovat tilastollisesti pienempiä kuin äidin iän riskit. Monet tutkimukset osoittavat, että kun äidin ikä otetaan huomioon, isän iän itsenäinen vaikutus on usein melko vähäinen tai vaikeasti havaittava suurissakin aineistoissa.

Minua ei ainakaan haittaa oman ikäiset naiset, upeampia ovat kun 20 lapset. Varmasti naiset tietävät nuo faktat. Oma vaimo on 46 ja en vaihtaisi mihinkään.

Mies50

Mikään ei velvoita etsimään ja tutustumaan lapsellisiin parikymppisiin. Tosin en itsekään tuon ikäisenä ehkä ihan noin nuorten seuraan etsiytyisi.

Käytännössä kaveriporukassa voi olla hyvinkin eri ikäluokan ihmisiä ja ei siinä tarvitse olla mitenkään erikseen sielunkumppaneita, vaan omalla kohdalla merkittävin ominaisuus on ollut tulla hyvin toimeen erilaisten persoonien kanssa, olla avoin, hyvä huumori aina mukana jne. 

Kyllä minunkin kaveriporukassani voi olla monenlaisia ihmisiä. Mutta en mä kuitenkaan jokaisen frendin kanssa perhettä perustaisi enkä edes olisi kiinnostunut seksistä.

Sekin ero miehissä ja naisissa on, ettei miehet ajattele jokaista naista perheenperustamis- ja seksinharrastamismielessä, toisin kuin teillä naisilla näyttää menevän miesten kohdalla.

Minulla ainakin 99% naisista ja 100% miehistä ei kiinnosta pätkääkään seksiä, eikä perheen perustamista silmällä pitäen.

Siis hetkinen? Miehissä ja naisissa on mielestäsi se ero, että naiset eivät harrastaisi seksiä joka frendin kanssa, kun taas miehet eivät edes harkitsisi seksiä joka frendin kanssa.

Minä näkisin tuon pikemminkin yhtäläisyytenä kuin erona, ja parisuhteessakin pyrin mieluummin huomaamaan ne yhdistävät tekijät kuin eroavaisuudet. Eli eiköhän pidetä jokin rima, puolin ja toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko nuoruuden yökerhovuosilta kun tanssilattialla oli aina heilumassa se yksi yksinäinen setämies? Olivatkohan ne näitä ikinuori, jotka samaistuvat parikymppisiin? Outoina niitä pidettiin jo silloin. 

Vierailija
584/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien siittiösolut ovat erityisen alttiita muutoksille murrosiän aikana. Naisilla munasolut ovat kehittyneet lähes valmiiksi jo syntymän hetkellä, joten esim. tupakointi ei vaikuta heidän sukusoluihinsa samalla tavalla.

Ei kannata tehdä vanhojen riippakellien kanssa lapsia, sillä heidän siittiönsä mutatuoituvat sitä enemmän, mitä enemmän ikää tulee.

Valehtelet.

"tupakointi vaikuttaa merkittävästi molempien sukupuolten sukusoluihin sekä miehen siittiöihin että naisen munasoluihin. Vaikutukset ovat annosriippuvaisia: mitä enemmän ja pidempään tupakoi, sitä vahvemmat haitat. Tupakointi heikentää hedelmällisyyttä, lisää keskenmenon riskiä ja voi vaikuttaa myös tulevan lapsen terveyteen DNA-vaurioiden kautta."

Totuus sattuu. Älä pappa enää siitä lapsia.

Vierailija
585/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Ansaitsee. Kukaan muu ei haluaisi edes koskea ukkoon.

Vierailija
586/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tavoittelee, älä huolestu. Tässäkin seurataan kun 20 v lähettelee 60+ sedälle kuvia itsestään.

Ei kannata huijata. Toinen vielä luulee epätoivoisena tuon todeksi ja nolaa vain itsensä.

Miten niin nolaa? Salainen suhde.

Tunnen yhden jolla suhde 60 pappaan, ja tämä pappa maksaa tälle joka kerta 500 e 20 min ajasta:D

Niin vähän arvelinkin. Tiedän myös yhden tytön, asuu hesaloissa ja on kihloissa, ansaitsee vaareilla.

Taas todiste että papat ei saa kun maksamalla :D

Vierailija
587/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsitteko edes sitä? En siis tarkoita mitään todella isoja ikäeroja, vaan sitä että toinen olisi jo työelämässä kun itse on vielä pitkään opiskelija. Siis sellaista n. kymmenen vuoden ikäeroa, mikä ei kai nyt niin tosi paljon kuitenkaan ole? Kuitenkin silloin voisi välttyä asumasta kimppakämpissä tai yksiöissä ja puolisolla olisi luultavasti jo auto ja mahdollisuus tarjota esimerkiksi ulkomaanmatkoja...

Silloin on taloudellisesti alisteisessa asemassa sitä kohtaan, jolla on autot, maksaa matkat ja kaiken. Maksaja voi olettaa, että heikommassa asemassa oleva palvelee, tottelee ja osoittaa kiitollisuutta, koska maksaja maksaa.

Saati, jos heille tulee ero valmistumisen jälkeen, niin siitähän riemu repeää. Se nuori opiskelija muuttuu hetkessä hyväksikäyttäneeksi vampyyriksi, joka väen väkisin tunki kiltin keski-ikäisen miehen elämään pilaten sen.

Vierailija
588/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Ansaitsee. Kukaan muu ei haluaisi edes koskea ukkoon.

Joillekin raha on hyvin tärkeää.

Vierailija
589/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä että nainen on alistettu. Muuten ei tule mistään mitään. 

Vierailija
590/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että nainen on alistettu. Muuten ei tule mistään mitään. 

Trollin fantasioita 

Vierailija
591/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä , joita "ei kyllä yhtään kiinnosta" vanhemmat miehet, ovat itse ikähaarukalla 48-87 vuotta.

Kun minä ja ystävät oltiin 18-vuotiaita, yksi meistä seurusteli hetken aikaa 28-vuotiaan miehen kanssa. Me kauhisteltiin miehen ikää, sehän oli ikäloppu. Heidän seurustelukin tapahtui miehen asunnolla, seksiä ja telkkarin katsomista. Kaveri kuunteli kateellisena, kun me muut kerrottiin baarireissuista, keikoista ja ostosreissuista naapurikaupunkiin, kun hän teki kotitöitä ja katsoi miehen kanssa Kymppitonnia. Tosi kivaa nuoren elämää.

Luultavasti tuo kaverinne on edelleen saman miehen kanssa, kenties fiksuja lapsia, kun taas teillä muilla erinäiset sukupuolitaudit kalvavat synnyttimiä, osa jännämiehistä ovat liuenneet kun kuulleet raskauksistanne, vähäiset rahanne ovat koko elämänne ajan huvenneet hölmöihin heräteostoksiin ja ette tänä päivänäkään osaa tehdä kunnolla mitään kotitöitä. Tosin te katsoisitte nyt kymppitonnia, jos se vielä tulisi.

Olen eri mutta suunnilleen sama tarina. Mekot olemme naimisissa tahoillamme ja tämä kaveri jolla oli vanhempi mies vaihtoi lopulta sen myös nuorempaan.

Mutta oli kuitenkin paljon onnellisempi ja vakaammassa elämäntilanteessa, kuin te muut riekkuessanne kännissä ja levittäessänne reidet satunnaisille jannuille.

Onhan se aivan eri asia herätä aamulla raukeana ja vähintään puolijalattomana oman  rakkaan vanhemman herrasmiehen kainalosta, kuin herätä jostain festariteltasta römpsä täynnä virtsaa ja spermaa, eikä muista edellisestä illasta mitään. Kaverikin vielä oksentanut päälle.

Ai tuollaista oli sun elämäsi? Ok.

Vierailija
592/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kirjoittaja, jolta kysyit, varmaan voi vastata omasta puolestaan, mutta itse kiinnittäisin tarinassa huomiota erityisesti seuraaviin sanoihin: seurusteli hetken aikaa.

Niistä voisi ehkä päätellä asiain tilan.

Ei hän voi. Hän päätteli siitä, että nainen on käynyt baarissa ja festareilla ja ostoksilla sen, että nainen on jaellut itseään jokaiselle jännämiehelle ja ollut ties kuin monta kertaa raskaana, sekä jopa naisen siivoustaidot! Hänen päättelytaitonsa eivät siis ole kovin hyvät.

Vierailija
593/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tuollaista oli sun elämäsi? Ok.

Tainnut äippä kertoa miten tapasi elämän suuren rakkauden ja lapsi sai alkunsa. 

Vierailija
594/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Kirjoitin, että seurusteli hetken aikaa. Ne meistä, joilla oli omanikäinen poikakaveri, ollaan edelleen saman ikäisten kanssa parisuhteessa. Osa niiden samojen, osalla eri. Kymmenen vuoden ikäero on iso.

Mitäs nämä teidän "miehet" nyt touhuavat?

Vierailija
595/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin samanikäisen amismiehen, joka oli jo töissä kun opiskelin. Hyvin tultiin toimeen. Hän on edelleen oikein timmi tapaus, mitä päälle 10v vanhempi ei olisi missään tapauksessa.

Vierailija
596/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vanhempaa miestä, koska tavoitteeni on perhe. Vähintään 3 lasta. Onneksi seurustelen oman ikäisen miehen kanssa, ollaan 24 vuotiaita.

Vierailija
597/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Kirjoitin, että seurusteli hetken aikaa. Ne meistä, joilla oli omanikäinen poikakaveri, ollaan edelleen saman ikäisten kanssa parisuhteessa. Osa niiden samojen, osalla eri. Kymmenen vuoden ikäero on iso.

Mitäs nämä teidän "miehet" nyt touhuavat?

Tuossahan tuo tekee itselleen iltapalaa. Sitä en osaa sanoa, mitä kavereiden perheissä tapahtuu tällä hetkellä. Suurimmalla osalla on sama parisuhde mikä alkoi parikymppisenä tai aiemmin. Kun valitsi saman ikäisen kumppanin, ei tarvitse olla nyt vanhuksen omaishoitaja.

Vierailija
598/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatoit aivan hyvin lisätä, että seurustelivat vain hetken, koska pieni val he sopii paremmin tähän keskusteluun.

Vierailija
599/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ikä vaikuttaa sikiöön selvästi enemmän kuin miehen ikä.

Tämä on lääketieteellinen konsensus: äidin ikä (erityisesti yli 35 vuotta) on ylivoimaisesti tärkein yksittäinen tekijä raskauden komplikaatioissa ja sikiön riskeissä. Isän ikä tuo omia lisäriskejä, mutta ne ovat yleensä pienempiä ja erilaisia.

Miksi naisen ikä vaikuttaa enemmän?

Naisen munasolut muodostuvat jo sikiöaikana, ja ne ikääntyvät naisen mukana. Ikääntyminen lisää kromosomivirheitä (aneuploidia) merkittävästi, koska munasolun jakautuminen ei onnistu yhtä hyvin. Tämä on suora syy moniin riskeihin.

Naisen iän päävaikutukset sikiöön:

Kromosomipoikkeavuudet (erityisesti Downin syndrooma ja muut trisomiat) riski nousee voimakkaasti: 35-vuotiaana jo moninkertainen, 40-vuotiaana selvästi korkeampi, 45-vuotiaana hyvin korkea.

Keskenmeno riski kasvaa jyrkästi (yli 35-vuotiailla usein 2040 %, yli 40-vuotiailla vielä enemmän). Suurin osa johtuu juuri sikiön kromosomivirheistä.

Kuolleena syntyminen (stillbirth) ja ennenaikainen synnytys.

Istukan ongelmat, kasvun hidastuminen ja muut komplikaatiot, jotka heijastuvat suoraan sikiöön.

Nämä riskit ovat suoria ja biologisesti vahvoja, eikä niitä voi täysin kompensoida terveillä elämäntavoilla.

Miksi sinä näitä tänne linkität kun naiset tietävät nämä? Miehet eivät tiedä sitä että sperman laatu huononee 40-45 vuotiaana. Suurin osa ei täällä ainakaan sitä tiedä. Ja incelit nyt ei osaa biologiaa muutenkaan.

Kyllä miehet tämän tietävät. Sosiaalisessa mediassa katkeroituneet naiset yrittävät jankuttaa tätä asiaa faktana, mutta eihän se pidä paikkansa. Kaikki solut vanhevat, kun ihmiselle tulee lisää ikää.

Vierailija
600/754 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatoit aivan hyvin lisätä, että seurustelivat vain hetken, koska pieni val he sopii paremmin tähän keskusteluun.

No, jos pari kuukautta on sinusta pitkä parisuhde, niin olkoon sitten. Hän tapasi saman vuoden aikana tulevan miehensä, vuotta vanhemman.