Mies kertoo totuuden pettämisestä.
Hei vaan kaikki. Aika paljon täällä on juttua pettämisestä niin laitanpa lusikkani tähän soppaan näin miehen näkökulmasta.
-90% kavereistani on pettänyt/pettää vaimojaan/tyttöystäviään.
-Kun näitä naisia olen nähnyt eivät he oikeastaan ikinä ole paremman näköisiä kuin se oikea kumppani
-100% kavereistani rakastaa vaimojaan/tyttöystäviään (ne jotka ei ovat eronneet)
-Onnellisissa ja seksintäyteisissä liitoissa petetään
-Pettäminen ei ole ollut kuin parissa suhteessa merkki huonosta liitosta
-Miehet pettää, koska se on kivaa. Piste. Ei syvempiä syitä.
Ajattelin vain näin ilmaista havaintojani, kun täällä naiset usein haukkuu toisiaan miten kumppanin harha-askeleet on naisen syytä. Ei kyllä mun mielestä ole. Naisen kohdalla useammin on kyllä mielestäni niin, etrtä petetääm koska ollaan onnettomia.
Olen itse pettänyt useasti enkä ikinä kertonut asiasta. Olen rakastanut kumppaneitani hyvin paljon.
Kysyttävää?
Kommentit (206)
Täytyy kyllä myöntää, että miehet noin ylipäätään pettää. Lähes jokainen jossain vaiheessa avioliittoa, mutta on niiden naistenkin pakko, kun tangoon tarvitaan aina kaksi. Vai käykö ne miehet muka jyystää yhtä ja samaa naista? Pieni laskenta tekisi terää. Naiset eivät vain jää niin herkästi kiinni. Olen 8v. sitten eronneena sinkkuna seurannut tätä epämääräistä parinvaihtoa ja pettää ne naisetkin siinä missä miehet. Itse en koskaan aviossa pettänyt eikä exä omien sanojensa mukaan, mutta olisin voinut antaa hänelle helposti anteeksi, jos näin olisi käynyt. 43-vuotiaana on jo nähnyt ihan kaiken, eikä mikään enää yllätä. Jos päädyn uuteen suhteeseen, niin mies saa käydä vapaasti vieraissa. Mitä vanhempi pariskunta ja pidempi suhde, niin sitä todennäköisemmin se vapaus tuntuu olevan kestävän liiton merkki. Ei pidä olla niin omistushaluinen.
Joo ja tiedän, että kaikki alle nelikymppiset varmaan nyt vaahtoaa, että "ei ainakaan minun kohdalla näin tapahdu" tai "En antaisi sitä ikinä anteeksi jne." Blaah. Totuus on, että juuri silloin se mies vasta onkin käynyt jo vieraissa. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja n. 50 miehestä 45 on varattuja. Niistä yli puolet on minun nähden firman bileissä, työmatkoilla tms. käynyt vieraissa. Lisäksi ne loputkin on huhujen mukaan käyneet vierailuilla. Olen joutunut pariin kertaan pelastamaan liittoja valehtelemalla vaimoille, että ihan iisisti olivat pojat firman bileissä. Ja miksikö teen sen? No ihan siksi, että miehet nyt vaan tekee sitä ja minulle on tärkeämpää, että perheet pysyy kasassa. Asiahan ei minulle edes kuulu, joten useimmin sanon vain, etten mitään ainakaan nähnyt.
Löysätkää pipoa!
Sinkkunen 43. kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää, että miehet noin ylipäätään pettää. Lähes jokainen jossain vaiheessa avioliittoa, mutta on niiden naistenkin pakko, kun tangoon tarvitaan aina kaksi. Vai käykö ne miehet muka jyystää yhtä ja samaa naista? Pieni laskenta tekisi terää. Naiset eivät vain jää niin herkästi kiinni. Olen 8v. sitten eronneena sinkkuna seurannut tätä epämääräistä parinvaihtoa ja pettää ne naisetkin siinä missä miehet. Itse en koskaan aviossa pettänyt eikä exä omien sanojensa mukaan, mutta olisin voinut antaa hänelle helposti anteeksi, jos näin olisi käynyt. 43-vuotiaana on jo nähnyt ihan kaiken, eikä mikään enää yllätä. Jos päädyn uuteen suhteeseen, niin mies saa käydä vapaasti vieraissa. Mitä vanhempi pariskunta ja pidempi suhde, niin sitä todennäköisemmin se vapaus tuntuu olevan kestävän liiton merkki. Ei pidä olla niin omistushaluinen.
Joo ja tiedän, että kaikki alle nelikymppiset varmaan nyt vaahtoaa, että "ei ainakaan minun kohdalla näin tapahdu" tai "En antaisi sitä ikinä anteeksi jne." Blaah. Totuus on, että juuri silloin se mies vasta onkin käynyt jo vieraissa. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja n. 50 miehestä 45 on varattuja. Niistä yli puolet on minun nähden firman bileissä, työmatkoilla tms. käynyt vieraissa. Lisäksi ne loputkin on huhujen mukaan käyneet vierailuilla. Olen joutunut pariin kertaan pelastamaan liittoja valehtelemalla vaimoille, että ihan iisisti olivat pojat firman bileissä. Ja miksikö teen sen? No ihan siksi, että miehet nyt vaan tekee sitä ja minulle on tärkeämpää, että perheet pysyy kasassa. Asiahan ei minulle edes kuulu, joten useimmin sanon vain, etten mitään ainakaan nähnyt.
Löysätkää pipoa!
101 jatkaa. Samaa mieltä. Olen satavarma, että paljon työnsä puolesta ja paljon muutenkin reissaava mies on mua pettänyt tän 15 vuoden aikana. Toisaalta, ei se oo multa pois, niin kauan kun ei elä totaalista kaksoiselämää jonkun muun kanssa. Ikää alkaa olla 40 v, joten aiemmat jyrkät mielipiteet ovat hyvinkin paljon muuttuneet. Realistilla on helpompaa.
Ne, joilla on jatkuva valmius pettää, ovat ulkoisestikin jotenkin säälittäviä, vaikka olisivat näennäisen hyvännäköisiä. Ikään kuin jääneet vaille jotain, joutuneet aina tyytymään siihen mitä ovat saaneet, eivät aidosti arvosta sitä mitä heillä on. Se näkyy ihmisen olemuksesta, arvostaako itseään ja saavuttamaansa elämää, vai onko siihen tyytymätön.
Itselleni on selvää, että suhde päättyisi heti, jos saan tietää pettämisestä tai itse sellaiseen sortuisin. Pettäjä on valmis menettämään puolisonsa. Pettäjä ei kunnioita itseään.
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan kaikki. Aika paljon täällä on juttua pettämisestä niin laitanpa lusikkani tähän soppaan näin miehen näkökulmasta.
-90% kavereistani on pettänyt/pettää vaimojaan/tyttöystäviään.
-Kun näitä naisia olen nähnyt eivät he oikeastaan ikinä ole paremman näköisiä kuin se oikea kumppani
-100% kavereistani rakastaa vaimojaan/tyttöystäviään (ne jotka ei ovat eronneet)
-Onnellisissa ja seksintäyteisissä liitoissa petetään
-Pettäminen ei ole ollut kuin parissa suhteessa merkki huonosta liitosta
-Miehet pettää, koska se on kivaa. Piste. Ei syvempiä syitä.Ajattelin vain näin ilmaista havaintojani, kun täällä naiset usein haukkuu toisiaan miten kumppanin harha-askeleet on naisen syytä. Ei kyllä mun mielestä ole. Naisen kohdalla useammin on kyllä mielestäni niin, etrtä petetääm koska ollaan onnettomia.
Olen itse pettänyt useasti enkä ikinä kertonut asiasta. Olen rakastanut kumppaneitani hyvin paljon.
Kysyttävää?
So? Mitä ei tiedä, se ei voi loukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kommentoin. Olin miesvaltaisella alalla yli 10 vuotta ja kyse oli siis tuommoisista tavallisista insinööri-isukeista. Ja kyllä, pettivät heti, jos vaan pystyivät. Monilla tietysti ei flaksi oikein käynyt, mutta yritys oli kovaa joka suuntaan viimeistään muutaman oluen jälkeen. Onnellisimmat kävivät työmatkoilla jossain Kauko-Idässä, jossa sitten lohkesi rahasta vähän surkeammallekin isukille, jonka naiselämän huippu oli siihen asti ollut se av-mamma siellä kotona. Muistan yhden reissun, kun menimme illalla hotellin baariin ja minä ainoana naisena. Ihan hauskaa oli, mutta muutaman oluen jälkeen yksi sai suunsa auki ja avautui, että olen tosi kiva ja hyvää seuraa, mutta he haluaisivat poikaporukassa lähteä yhteen paikkaan ja eivät halua loukata mua. Minä lähdin sitten yksin nukkumaan. Olivat menneet sellaiseen yökerhoon, jossa sai vitriinistä tilata seuraa. Muistaakseni ihan jokainen mies oli varattu, osalla lapsiakin. Europpassakin yksi pikkupomona työskennellyt työkaveri osti venäläiseltä naiselta porttikongissa suupelin ja oli näitä, jotka yritti, muttei muuten saanut.
Erikseen oli sitten vielä korkeammassa esimiesasemassa olevat, joille lohkesi joka puolelta. Ei tietenkään julkisesti ja olivat ulkoisestikin sellaisia silmälasipäisiä tylsimyksiä, mutta niinpä niitä naisia riitti "hys,hys" sihteereistä alaisiin insinöörinaisiin.
Noiden kokemusten + omien kokemusten baarielämästä perusteella en luota yhteenkään mieheen, jos oikeasti alan miettiä. Siksi en kiusaakaan asialla itseäni. Kun en tiedä ja kaikki hyvin, ei tarvi surra.
Naisena kommentoin että kun en juuri ketään insinööriä tai isompaa pamppua tunne, en ole tuollaista käytöstä koskaan nähnyt, en tosin baareissakaan käy, eikä käy lähipiirikään. Joten kyllä se riippuu varmasti missä porukoissa liikkuu.
Jos nainen on ns. tiukkapipoinen, niin mieskollegat tms. kyllä vaistoavat sen eivätkä petä kiinnijäämisen pelossa nähtesi. Jos asenteesi olisi suopeampi, niin tarinaa alkaisi tulla. Ihan kokemuksesta sanon, että uudessa työpaikassani meni varmaan jokunen aika, ennenkuin miehet hoksasivat, etten välitä heidän tekemisistään. Muutamilla työmatkoilla totuus sitten alkoi selvitä ja aika villiä menoa on nähty ja suhteista avauduttu. Firman matkoilla ja bileissä minun tehtäväksi jää katsoa, ettei äijät hölmöile ja salaisuudet jää vaimojen ulkopuolelle. Olen joskus jopa vastannut työkavereiden puhelimiin ja selittänyt vaimoille, että ukot on nyt saunassa, eivätkä siksi vastaa puhelimiinsa, mutta kerron terveisiä. Todellisuudessa jättivät puhelimensa jyystön ajaksi minulle, jos vaimo soittaa. Edelleenkään toiseten avioliitot eivät minulle kuulu, joten minulle ihan sama vaikka valehtelisin. Onhan se toki absurdia joskus illallisilla, joissa vaimot on mukana niin kuunnella heidän tekopyhää jargonia siitä, kun niitten miehet on niin ihania ja luotettavia jne. Täytyy pitää vain pokka ja olla laskematta niitä kaikkia naisia joita sen ukko on pökkinyt muualla.
Minulla on hieman toinen näkemys asiaan. Omasta lähipiiriistäni varmaan 90% miehistä on ollut uskollisia ja pettäjillä liitto on ollut tavalla tai toisella kuralla. Pettäneitä naisia tiedän selkeästi enemmän ja useimmiten sielläkin on tyytymättömyyttä takana. Erona on ollut se, että naisilla on ollut pitkiä suhteita ja miehillä yhden illan juttuja.
Vähintäänkin puolissa pettämistapauksista tämä liiton huonous ja toisen tyytymättömyys on tullut toiselle suurena yllätyksenä. Jos jotain ongelmia on huomattu, niin niitä ei ole pidetty vakavina. Se on uskomatonta miten vähän ihmiset parisuhteissaan keskustelevat. Minä kun olen luullut että meidän kommunikaatiovaikeudet ovat omaa luokkaansa, niin valitettavan yleistä tuo tuntuu olevan.
Mieheni pelehtii selkäni takana minkä ehtii. Sitten on mustasukkainen minun joogatunneista, uimahalli reissuista yms.... Vittu mikä urpå.
En ole häntä pettänyt VIELÄ mutta se on hyvin lähellä. Eräs mukavan tuntuinen mies, joka varmaan tietää mieheni hoidoista, on lähestynyt minua. Olen hänelle jo kertonut, että olen tietoinen mieheni puuhista ja että nukumme hänen kanssaan eri huoneissa........ Kyllä me seksiä harrastetaan ja monasti oikein kiihkeästikin, mutta eihän se ole enää sama. Takastelua se ei ole vaan pelkkää seksiä.
Mutta jospa rakastajan kanssa sitten saisi taas kunnolla RAKASTELLA!
Sinkkunen 43. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kommentoin. Olin miesvaltaisella alalla yli 10 vuotta ja kyse oli siis tuommoisista tavallisista insinööri-isukeista. Ja kyllä, pettivät heti, jos vaan pystyivät. Monilla tietysti ei flaksi oikein käynyt, mutta yritys oli kovaa joka suuntaan viimeistään muutaman oluen jälkeen. Onnellisimmat kävivät työmatkoilla jossain Kauko-Idässä, jossa sitten lohkesi rahasta vähän surkeammallekin isukille, jonka naiselämän huippu oli siihen asti ollut se av-mamma siellä kotona. Muistan yhden reissun, kun menimme illalla hotellin baariin ja minä ainoana naisena. Ihan hauskaa oli, mutta muutaman oluen jälkeen yksi sai suunsa auki ja avautui, että olen tosi kiva ja hyvää seuraa, mutta he haluaisivat poikaporukassa lähteä yhteen paikkaan ja eivät halua loukata mua. Minä lähdin sitten yksin nukkumaan. Olivat menneet sellaiseen yökerhoon, jossa sai vitriinistä tilata seuraa. Muistaakseni ihan jokainen mies oli varattu, osalla lapsiakin. Europpassakin yksi pikkupomona työskennellyt työkaveri osti venäläiseltä naiselta porttikongissa suupelin ja oli näitä, jotka yritti, muttei muuten saanut.
Erikseen oli sitten vielä korkeammassa esimiesasemassa olevat, joille lohkesi joka puolelta. Ei tietenkään julkisesti ja olivat ulkoisestikin sellaisia silmälasipäisiä tylsimyksiä, mutta niinpä niitä naisia riitti "hys,hys" sihteereistä alaisiin insinöörinaisiin.
Noiden kokemusten + omien kokemusten baarielämästä perusteella en luota yhteenkään mieheen, jos oikeasti alan miettiä. Siksi en kiusaakaan asialla itseäni. Kun en tiedä ja kaikki hyvin, ei tarvi surra.
Naisena kommentoin että kun en juuri ketään insinööriä tai isompaa pamppua tunne, en ole tuollaista käytöstä koskaan nähnyt, en tosin baareissakaan käy, eikä käy lähipiirikään. Joten kyllä se riippuu varmasti missä porukoissa liikkuu.
Jos nainen on ns. tiukkapipoinen, niin mieskollegat tms. kyllä vaistoavat sen eivätkä petä kiinnijäämisen pelossa nähtesi. Jos asenteesi olisi suopeampi, niin tarinaa alkaisi tulla. Ihan kokemuksesta sanon, että uudessa työpaikassani meni varmaan jokunen aika, ennenkuin miehet hoksasivat, etten välitä heidän tekemisistään. Muutamilla työmatkoilla totuus sitten alkoi selvitä ja aika villiä menoa on nähty ja suhteista avauduttu. Firman matkoilla ja bileissä minun tehtäväksi jää katsoa, ettei äijät hölmöile ja salaisuudet jää vaimojen ulkopuolelle. Olen joskus jopa vastannut työkavereiden puhelimiin ja selittänyt vaimoille, että ukot on nyt saunassa, eivätkä siksi vastaa puhelimiinsa, mutta kerron terveisiä. Todellisuudessa jättivät puhelimensa jyystön ajaksi minulle, jos vaimo soittaa. Edelleenkään toiseten avioliitot eivät minulle kuulu, joten minulle ihan sama vaikka valehtelisin. Onhan se toki absurdia joskus illallisilla, joissa vaimot on mukana niin kuunnella heidän tekopyhää jargonia siitä, kun niitten miehet on niin ihania ja luotettavia jne. Täytyy pitää vain pokka ja olla laskematta niitä kaikkia naisia joita sen ukko on pökkinyt muualla.
Annat itsestäsi todella huonon kuvan. Mitä paskaa suoraan sanoen: toisten avioliitot eivät sinulle kuulu mutta leikit sihteeriä, kun työkaveri panee ja vaimo soittaa. Kyllä sulla on lusikka tuossa sopassa. Ja suhtautumisesi vaimoihin on halventava, kun oikein kuuntelet vaimojen "tekopyhää jargonia". Kaltaisesi ja työkaverisi saavat minut muistamaan miksi inhoan, ehkä jopa, vihaan suurinta osaa ihmisistä ja pyrin pysymään erossa ihmisistä. Suurimmalla osalla ihmisiä on niin kehittymätön moraali, että pahaa tekee.
Mielestäni miesten asenne on täysin ymmärrettävä.
Heidän asenteensa vuoksi pidän oikeutettuna sitä, että heidän tyttöystävänsä, avovaimonsa tai vaimonsa makaavat kaikkien mahdollisten miesten kanssa. Jos miehellä on oikeus pettää, niin tietenkin on vaimollakin. Sitten vielä ihmetellään, kun 20 prosenttia parisuhteissa syntyneistä lapsista on vieraan miehen. Yllättävää.
Pettäminen sattuu, ja paljon ja kauan. Mieheni pettämisen seurauksena jouduin sairaalaan,antibiootti-
tiputukseen....Kesti vuosia päästä henkisesti siitä yli. Kun sitten vuosia ja vuosia myöhemmin vietin kivan viikonlopun nuoruudenrakkauteni kanssa, ei ollu yhtään huono omatunto.
Mulla on mies joka ihan tasan ei voisi kuvitella mun ikinä pettävän. Mies pitää itseään meistä paremmannäköisenä (turhamainen vaaka), treenaa yms. Olen luotettavasta lähteistä ja todisteista saanut selville, että mies on ollut hotellissa eri kaupungissa missä piti olla, ja valehdellut siitä. Yhteinen äärimmäisen tarkkamuistinen entinen yhteistyökumppani oli bongannut ja luottokortin käytöstä varmistui asia. En kuitenkaan ottanut asiaa esille, sillä itsekin petän miestäni. Rakastan kuitenkin miestäni ja lapsiamme, lapset ovat jo alakoululaisia joten aikaa pettämisrientoihin on molemmilla. Eniten rasittaa se, että miehelläni on elämänasenne vähän samantyyppinen kuin ap:llä. Rakastan miestäni, mutta hänessä on myös raivostuttavia puolia. Voin kuvitella kuinka hän myhäilee keskenään onnistuessaan valehtelussa, ja samaan aikaan nostaa minun harteilleni jotain "vaimoni pettäisi vain rakkaudesta ja onnettomuudesta" -viittaa. Ai että kun mieheni tietäisi totuuden, että minä tiedän hänen touhuistaan ja minäkin petän! Luonteestaan huolimatta mieheni on kuitenkin sen verran herkkä, että vaikka hän itse pettää tiedän ettei hänen miehinen itsetuntonsa kestäisi kuulla minun pettävän. Erityisesti koska mies kenen kanssa minulla on suhde on häntä nuorempi kolli, jonka nuoruuden innokkuus lämmittää liki nelikymppisen sydäntä kyllä kovasti. Rakastajallani on myös harrastus, jota mieheni harrasti nuoruusvuosinaan ja edelleen välillä muutaman oluen jälkeen alkaa kertoa harrastusjuttujaan "back in the day". Voi kun hän tietäisi! Mutta sen jälkeen kun selvisi että mieheni on pettänyt, oikeutin tämän salasuhteeni lopullisesti itselleni.. Ajattelin että ei se varmaan haittaa tai suhdettamme enää enempää voi vahingoittaa. Ja täytyy sanoa, että kun aloin saada vierasta miestä, seksihalut nousi kotonakin ja oman miehen kanssa seksi on minun mielestäni parantunut huomattavasti :) Ei kaikkea tarvitse parisuhteessa kertoa. Tekemisistään kannattaa vaan miettiä, että kun teen näin (petän), onko tää mulle ok? jos on, seuraava kysymys mikä kannattaa itselle esittää on, että olisiko ok jos kumppanini tekisi mulle näin? Jos sekin vastaus on kyllä, eiku pettämään vaan!
Olen pettänyt jokaista miestä, mutta varatun miehen kanssa en koskaan ole pannut... Ahhahhahhah!
Vierailija kirjoitti:
Olen pettänyt jokaista miestä, mutta varatun miehen kanssa en koskaan ole pannut... Ahhahhahhah!
Nainen voi tosiaan olla solidaarinen naiselle naiselle... Miehet on käyttötavaraa...
AP:n denialismi ja kyselytutkimusten täysi sovittaminen ihan vaan omien uskomusten vuoksi on kyllä hellyttävän naiivia. "Ei naiset tai minun vaimo voi koska en usko niin". Joo okei.
Omien kokemusten mukaan pettäjänaiset pitävät sivusuhteet miehiä helpommin piilossa kaikilta. Se on oikeasti salasuhde. Naiset harvemmin kertoo näistä koko ystäväporukalleen, miehet taas painaa avoimesti menemään puolituttujenkin seurassa. Mulla on kaksi ystävää jotka pettää niiden miehiä. Toinen kertoi joskus mulle, toinen jäi mulle kiinni. Kummankin miehet pettää kyllä myös, ja miehet luulee ettei vaimot tiedä. Toinen alkoi pettämään about samanaikaisesti miehensä kanssa, toinen sen jälkeen kun tajusi että mieskin pettää.
Kyllähän AP:n kaveripiirissä voi olla pettäjiä tuo 90%. Noin 50% suomalaisista parisuhteilijoista pettää (kummastakin sukupuolesta), mutta pettämisalttius voi hyvin korreloida esim ammatin, sosiaalisen luokan ja sosiaalisen elämän mukaan.
Niin varmaan :D Mutta sitten herätyskello soitti ja tajusit kaiken olleen vain unta
Ap, otantaryhmäsi on liian pieni (sinä ja sun kaverit), jotta siitä voisi tehdä relevantteja päätelmiä, mutkä voisi yleistää koskemaan koko miesväestöä. Kukin viihdymme parhaiten kaltaisiemme seurassa.
Ap ja Ap:n kaverit... Ei taida olla naisia kavereina. Naiset pitää rakastajia ja pitkiä sivusuhteita. Mitkään pikapanot ei käy. Miehet saa tyydyttää naisen pitkän kaavan mukaan ja toimia leluina. Mielellään vuoden pari...
mitä veikkaat apn sosiekonomiseksi luokaksi?
Vierailija kirjoitti:
AP:n denialismi ja kyselytutkimusten täysi sovittaminen ihan vaan omien uskomusten vuoksi on kyllä hellyttävän naiivia. "Ei naiset tai minun vaimo voi koska en usko niin". Joo okei.
Omien kokemusten mukaan pettäjänaiset pitävät sivusuhteet miehiä helpommin piilossa kaikilta. Se on oikeasti salasuhde. Naiset harvemmin kertoo näistä koko ystäväporukalleen, miehet taas painaa avoimesti menemään puolituttujenkin seurassa. Mulla on kaksi ystävää jotka pettää niiden miehiä. Toinen kertoi joskus mulle, toinen jäi mulle kiinni. Kummankin miehet pettää kyllä myös, ja miehet luulee ettei vaimot tiedä. Toinen alkoi pettämään about samanaikaisesti miehensä kanssa, toinen sen jälkeen kun tajusi että mieskin pettää.
Kyllähän AP:n kaveripiirissä voi olla pettäjiä tuo 90%. Noin 50% suomalaisista parisuhteilijoista pettää (kummastakin sukupuolesta), mutta pettämisalttius voi hyvin korreloida esim ammatin, sosiaalisen luokan ja sosiaalisen elämän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
mitä veikkaat apn sosiekonomiseksi luokaksi?
Tjaa-a. En ole törmännyt tutkimuksiin aiheesta joten en viitti lähteä oman mutuni tai kaveripiirini perusteella yleistämään, tekisin muuten samaa kuin AP. Tuo korrelaatioveikkaus oli vaan mahdollinen selitys sille että miksi AP:n kaveripiirissä petetään noin paljon, vaikka koko väestöstä luku on pienempi. Voi toki olla ihan silkkaa sattumaakin, että tossa piirissä useampi pettäjä kaveeraa keskenään. Tai sitten muutama on ekaksi pettänyt ja saanut tahallisesti tai tahattomasti suostuteltua muutkin kokeilemaan :D
Sama homma asianajopiireissä. Vaimot unohtuvat illanvietoissa alta aikayksikön. Vientiä olis joo, ja varmaan annankin vielä periksi. Ja mies siis mullakin kotona.