Mies kertoo totuuden pettämisestä.
Hei vaan kaikki. Aika paljon täällä on juttua pettämisestä niin laitanpa lusikkani tähän soppaan näin miehen näkökulmasta.
-90% kavereistani on pettänyt/pettää vaimojaan/tyttöystäviään.
-Kun näitä naisia olen nähnyt eivät he oikeastaan ikinä ole paremman näköisiä kuin se oikea kumppani
-100% kavereistani rakastaa vaimojaan/tyttöystäviään (ne jotka ei ovat eronneet)
-Onnellisissa ja seksintäyteisissä liitoissa petetään
-Pettäminen ei ole ollut kuin parissa suhteessa merkki huonosta liitosta
-Miehet pettää, koska se on kivaa. Piste. Ei syvempiä syitä.
Ajattelin vain näin ilmaista havaintojani, kun täällä naiset usein haukkuu toisiaan miten kumppanin harha-askeleet on naisen syytä. Ei kyllä mun mielestä ole. Naisen kohdalla useammin on kyllä mielestäni niin, etrtä petetääm koska ollaan onnettomia.
Olen itse pettänyt useasti enkä ikinä kertonut asiasta. Olen rakastanut kumppaneitani hyvin paljon.
Kysyttävää?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on pidempiä sivusuhteita, miehillä yhden illan juttuja. Osa ilmeisiä, osa ei. Suurin osa tuntemistani pareista on ainakin joskus hairahtunut, ja puhutaan siis pitkistä ja hyvistä liitoista.
En suosittele ketään pettämään, mutta ajattelen asiasta aika maltillisesti. Se, mitä en antaisi anteeksi, on tautien tuominen kotiin. Se on yksinkertaisesti kusipäistä, edessä olisi välitön ero.
Mutta äpärän antaisit anteeksi? Just just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on pidempiä sivusuhteita, miehillä yhden illan juttuja. Osa ilmeisiä, osa ei. Suurin osa tuntemistani pareista on ainakin joskus hairahtunut, ja puhutaan siis pitkistä ja hyvistä liitoista.
En suosittele ketään pettämään, mutta ajattelen asiasta aika maltillisesti. Se, mitä en antaisi anteeksi, on tautien tuominen kotiin. Se on yksinkertaisesti kusipäistä, edessä olisi välitön ero.
Mutta äpärän antaisit anteeksi? Just just.
Jos on ilman kumia lykitty, en antaisi anteeksi, pelkästään altistamiseni tautien riskille olisi syy eroon. Lapsi on aika selvä todiste tästä, ja toki riittäisi yksinään. Olisi pitänyt avata koko ajatusketju. :)
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunen 43. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kommentoin. Olin miesvaltaisella alalla yli 10 vuotta ja kyse oli siis tuommoisista tavallisista insinööri-isukeista. Ja kyllä, pettivät heti, jos vaan pystyivät. Monilla tietysti ei flaksi oikein käynyt, mutta yritys oli kovaa joka suuntaan viimeistään muutaman oluen jälkeen. Onnellisimmat kävivät työmatkoilla jossain Kauko-Idässä, jossa sitten lohkesi rahasta vähän surkeammallekin isukille, jonka naiselämän huippu oli siihen asti ollut se av-mamma siellä kotona. Muistan yhden reissun, kun menimme illalla hotellin baariin ja minä ainoana naisena. Ihan hauskaa oli, mutta muutaman oluen jälkeen yksi sai suunsa auki ja avautui, että olen tosi kiva ja hyvää seuraa, mutta he haluaisivat poikaporukassa lähteä yhteen paikkaan ja eivät halua loukata mua. Minä lähdin sitten yksin nukkumaan. Olivat menneet sellaiseen yökerhoon, jossa sai vitriinistä tilata seuraa. Muistaakseni ihan jokainen mies oli varattu, osalla lapsiakin. Europpassakin yksi pikkupomona työskennellyt työkaveri osti venäläiseltä naiselta porttikongissa suupelin ja oli näitä, jotka yritti, muttei muuten saanut.
Erikseen oli sitten vielä korkeammassa esimiesasemassa olevat, joille lohkesi joka puolelta. Ei tietenkään julkisesti ja olivat ulkoisestikin sellaisia silmälasipäisiä tylsimyksiä, mutta niinpä niitä naisia riitti "hys,hys" sihteereistä alaisiin insinöörinaisiin.
Noiden kokemusten + omien kokemusten baarielämästä perusteella en luota yhteenkään mieheen, jos oikeasti alan miettiä. Siksi en kiusaakaan asialla itseäni. Kun en tiedä ja kaikki hyvin, ei tarvi surra.
Naisena kommentoin että kun en juuri ketään insinööriä tai isompaa pamppua tunne, en ole tuollaista käytöstä koskaan nähnyt, en tosin baareissakaan käy, eikä käy lähipiirikään. Joten kyllä se riippuu varmasti missä porukoissa liikkuu.
Jos nainen on ns. tiukkapipoinen, niin mieskollegat tms. kyllä vaistoavat sen eivätkä petä kiinnijäämisen pelossa nähtesi. Jos asenteesi olisi suopeampi, niin tarinaa alkaisi tulla. Ihan kokemuksesta sanon, että uudessa työpaikassani meni varmaan jokunen aika, ennenkuin miehet hoksasivat, etten välitä heidän tekemisistään. Muutamilla työmatkoilla totuus sitten alkoi selvitä ja aika villiä menoa on nähty ja suhteista avauduttu. Firman matkoilla ja bileissä minun tehtäväksi jää katsoa, ettei äijät hölmöile ja salaisuudet jää vaimojen ulkopuolelle. Olen joskus jopa vastannut työkavereiden puhelimiin ja selittänyt vaimoille, että ukot on nyt saunassa, eivätkä siksi vastaa puhelimiinsa, mutta kerron terveisiä. Todellisuudessa jättivät puhelimensa jyystön ajaksi minulle, jos vaimo soittaa. Edelleenkään toiseten avioliitot eivät minulle kuulu, joten minulle ihan sama vaikka valehtelisin. Onhan se toki absurdia joskus illallisilla, joissa vaimot on mukana niin kuunnella heidän tekopyhää jargonia siitä, kun niitten miehet on niin ihania ja luotettavia jne. Täytyy pitää vain pokka ja olla laskematta niitä kaikkia naisia joita sen ukko on pökkinyt muualla.
Annat itsestäsi todella huonon kuvan. Mitä paskaa suoraan sanoen: toisten avioliitot eivät sinulle kuulu mutta leikit sihteeriä, kun työkaveri panee ja vaimo soittaa. Kyllä sulla on lusikka tuossa sopassa. Ja suhtautumisesi vaimoihin on halventava, kun oikein kuuntelet vaimojen "tekopyhää jargonia". Kaltaisesi ja työkaverisi saavat minut muistamaan miksi inhoan, ehkä jopa, vihaan suurinta osaa ihmisistä ja pyrin pysymään erossa ihmisistä. Suurimmalla osalla ihmisiä on niin kehittymätön moraali, että pahaa tekee.
Ja joillakin aivan älyttömän siniset silmät. Menikö tunteisiin :)
Ap on itse naiivi. Tietysti pitkällisessä seksisuhteessa voi olla ilman kondomia ja pelkoa seksitaudista, jolloin naisella on täysi oikeus raskautua ja kasvatuttaa lapsensa sinun tästä tietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunen 43. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kommentoin. Olin miesvaltaisella alalla yli 10 vuotta ja kyse oli siis tuommoisista tavallisista insinööri-isukeista. Ja kyllä, pettivät heti, jos vaan pystyivät. Monilla tietysti ei flaksi oikein käynyt, mutta yritys oli kovaa joka suuntaan viimeistään muutaman oluen jälkeen. Onnellisimmat kävivät työmatkoilla jossain Kauko-Idässä, jossa sitten lohkesi rahasta vähän surkeammallekin isukille, jonka naiselämän huippu oli siihen asti ollut se av-mamma siellä kotona. Muistan yhden reissun, kun menimme illalla hotellin baariin ja minä ainoana naisena. Ihan hauskaa oli, mutta muutaman oluen jälkeen yksi sai suunsa auki ja avautui, että olen tosi kiva ja hyvää seuraa, mutta he haluaisivat poikaporukassa lähteä yhteen paikkaan ja eivät halua loukata mua. Minä lähdin sitten yksin nukkumaan. Olivat menneet sellaiseen yökerhoon, jossa sai vitriinistä tilata seuraa. Muistaakseni ihan jokainen mies oli varattu, osalla lapsiakin. Europpassakin yksi pikkupomona työskennellyt työkaveri osti venäläiseltä naiselta porttikongissa suupelin ja oli näitä, jotka yritti, muttei muuten saanut.
Erikseen oli sitten vielä korkeammassa esimiesasemassa olevat, joille lohkesi joka puolelta. Ei tietenkään julkisesti ja olivat ulkoisestikin sellaisia silmälasipäisiä tylsimyksiä, mutta niinpä niitä naisia riitti "hys,hys" sihteereistä alaisiin insinöörinaisiin.
Noiden kokemusten + omien kokemusten baarielämästä perusteella en luota yhteenkään mieheen, jos oikeasti alan miettiä. Siksi en kiusaakaan asialla itseäni. Kun en tiedä ja kaikki hyvin, ei tarvi surra.
Naisena kommentoin että kun en juuri ketään insinööriä tai isompaa pamppua tunne, en ole tuollaista käytöstä koskaan nähnyt, en tosin baareissakaan käy, eikä käy lähipiirikään. Joten kyllä se riippuu varmasti missä porukoissa liikkuu.
Jos nainen on ns. tiukkapipoinen, niin mieskollegat tms. kyllä vaistoavat sen eivätkä petä kiinnijäämisen pelossa nähtesi. Jos asenteesi olisi suopeampi, niin tarinaa alkaisi tulla. Ihan kokemuksesta sanon, että uudessa työpaikassani meni varmaan jokunen aika, ennenkuin miehet hoksasivat, etten välitä heidän tekemisistään. Muutamilla työmatkoilla totuus sitten alkoi selvitä ja aika villiä menoa on nähty ja suhteista avauduttu. Firman matkoilla ja bileissä minun tehtäväksi jää katsoa, ettei äijät hölmöile ja salaisuudet jää vaimojen ulkopuolelle. Olen joskus jopa vastannut työkavereiden puhelimiin ja selittänyt vaimoille, että ukot on nyt saunassa, eivätkä siksi vastaa puhelimiinsa, mutta kerron terveisiä. Todellisuudessa jättivät puhelimensa jyystön ajaksi minulle, jos vaimo soittaa. Edelleenkään toiseten avioliitot eivät minulle kuulu, joten minulle ihan sama vaikka valehtelisin. Onhan se toki absurdia joskus illallisilla, joissa vaimot on mukana niin kuunnella heidän tekopyhää jargonia siitä, kun niitten miehet on niin ihania ja luotettavia jne. Täytyy pitää vain pokka ja olla laskematta niitä kaikkia naisia joita sen ukko on pökkinyt muualla.
Annat itsestäsi todella huonon kuvan. Mitä paskaa suoraan sanoen: toisten avioliitot eivät sinulle kuulu mutta leikit sihteeriä, kun työkaveri panee ja vaimo soittaa. Kyllä sulla on lusikka tuossa sopassa. Ja suhtautumisesi vaimoihin on halventava, kun oikein kuuntelet vaimojen "tekopyhää jargonia". Kaltaisesi ja työkaverisi saavat minut muistamaan miksi inhoan, ehkä jopa, vihaan suurinta osaa ihmisistä ja pyrin pysymään erossa ihmisistä. Suurimmalla osalla ihmisiä on niin kehittymätön moraali, että pahaa tekee.
Ja joillakin aivan älyttömän siniset silmät. Menikö tunteisiin :)
Ei mennyt tunteisiin. Kusipäiset ihmiset, joita on suurin osa valitettavasti ihmisistä on, saavat minut lähinnä pahoinvoimaan. Kyseisiksi tapauksiksi voidaan laskea kaikki, jotka tietoisesti satuttavat muita ihmisiä. Valehtelu, kaikenlainen pettäminen, henkinen ja fyysinen satuttaminen ovat kusipäiden käytösmalleja.
Minkä takia niin suuri osa naisista sitten on "onnettomia", kun molemmat sukupuolet kerran pettävät suunnilleen yhtä paljon?
Olet harhaluuloinen jos uskot, että omat kumppanisi ovat olleet siveitä ja uskollisia. Yhtä jännittävää pettäminen on naisena.
Juu, huomattu on. Luojalle kiitos, että naiset eivät ole seksuaalisuudeltaan niin visuaalisia ja simppeleitä kuin miehet. Itse siirryin kokonaan naisiin ja suosittelen muillekin mammoille. Sen lisäksi, että suhde on oikeasti tasavertainen, seksi on tajunnanräjäyttävää eikä sitä ainaista säälittävää sisään-ulos-sisään-splört-tuliksä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mähän otin jo. Pettämisen antaisin anteeksi, suhdetta en.
Vierailija kirjoitti:
Niin aloittaja, vaimosi kanta avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin eli pettämiseen? Voisitko vastata?
En kysynyt sinun kantaasi vaimosi mahdollisesti harrastamaan toimintaan vai mitä mieltä vaimosi on pettämisestä yleensä.
Oho. Katoin telkkaria samalla. No ei tykkää varmaan..Oikeastaan ikinä ei olla asiasta pahemmin puhuttu.
Sun vaimollasi on oletuksena että olet hänelle uskollinen, tietenkin. Uskollisuudesta puhutaan avioliittovalassakin. Sinä olet rikkonut valasi. Sinä olet petturi. Sä olet pettänyt elämänkumppanisi luottamuksen. Sen ihmisen, jonka pitäis olla sulle se kaikkein tärkein. Miten mahdat kohdella muita kun pidät oman puolisosi pettämistä hauskana pikku hupina?
Juttele vaimosi kanssa mitä avioliitto hänelle merkitsee ja mihin siinä ollaan hänen mielestään sitouduttu. Kerro sitten oma kantasi. Tää keskustelu teidän ois toki pitänyt käydä jo ennen avioliittoa mutta parempi nyt kuitenkin kuin ei koskaan; sun vaimollasi on varmaan vielä mahdollisuus rakentaa elämäänsä uudestaan jonkun arvostavamman, arvostettavamman, luotettavan kumppanin kanssa. Tai voihan olla niinkin että hänellekin pettäminen tosiaan on hauska pikku hupi, silloin näillä sun typeröineillä ei ole niin väliä ja voitte yhdesä nauraa koko jutulle.
Yksi mulkku avautuu ja olettaa kaikkien muidenkin olevan kaltaisiaan. Voi mikä vässykkä ja tyhmäkin vielä. Eikä kuitenkaan ole munaa olla yksin (jolloin sikailunsa olisi sallitumpaa ja oma ja mahdollisten kanssasikailijoiden tyhmyys) selkärangattomalla reppanalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap on itse naiivi. Tietysti pitkällisessä seksisuhteessa voi olla ilman kondomia ja pelkoa seksitaudista, jolloin naisella on täysi oikeus raskautua ja kasvatuttaa lapsensa sinun tästä tietämättä.
Jaa a, en nyt yhtään ymmärrä mistä päättelit väittäneeni ettei pitkässä suhteessa voi olla ilman kondomia.
Olen tasan kirjoittanut, että pettämisen antaisin anteeksi, suhdetta en.
Aika varma olen, ettei vaimolle ole mahdollista raskautua, synnyttää ja kasvattaa lasta mun huomaamatta :D t.ap
En ole pettänyt valaani, koska en ole naimisissa pettänyt. Seurustelusuhteen alussa opiskeluaikana petin. Ollaan kyllä keskusteltu asiat halki mitä rakkaus merkitsee, muttei uskottomuudesta niin syvällisesti. Tiedän asian loukkaavan vaimoani jos nyt kertoisin. Olen myöskin liian munaton kertomaan enää. Petin ennen kuin ymmärsin, että tässä on mun elämäni nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mähän otin jo. Pettämisen antaisin anteeksi, suhdetta en.
Vierailija kirjoitti:
Niin aloittaja, vaimosi kanta avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin eli pettämiseen? Voisitko vastata?
En kysynyt sinun kantaasi vaimosi mahdollisesti harrastamaan toimintaan vai mitä mieltä vaimosi on pettämisestä yleensä.
Oho. Katoin telkkaria samalla. No ei tykkää varmaan..Oikeastaan ikinä ei olla asiasta pahemmin puhuttu.
Sun vaimollasi on oletuksena että olet hänelle uskollinen, tietenkin. Uskollisuudesta puhutaan avioliittovalassakin. Sinä olet rikkonut valasi. Sinä olet petturi. Sä olet pettänyt elämänkumppanisi luottamuksen. Sen ihmisen, jonka pitäis olla sulle se kaikkein tärkein. Miten mahdat kohdella muita kun pidät oman puolisosi pettämistä hauskana pikku hupina?
Juttele vaimosi kanssa mitä avioliitto hänelle merkitsee ja mihin siinä ollaan hänen mielestään sitouduttu. Kerro sitten oma kantasi. Tää keskustelu teidän ois toki pitänyt käydä jo ennen avioliittoa mutta parempi nyt kuitenkin kuin ei koskaan; sun vaimollasi on varmaan vielä mahdollisuus rakentaa elämäänsä uudestaan jonkun arvostavamman, arvostettavamman, luotettavan kumppanin kanssa. Tai voihan olla niinkin että hänellekin pettäminen tosiaan on hauska pikku hupi, silloin näillä sun typeröineillä ei ole niin väliä ja voitte yhdesä nauraa koko jutulle.
Olen nainen ja olen aivan samaa mieltä kuin ap, vaikken sitä tavallaan halua myöntääkään enkä tunnustaa moraaliseksi. Olen myös pettänyt suhteissani, vaikka miehiä olenkin rakastanut. En ole tunnustanut, koska pelkään. En myöskään halua satuttaa kumppaniani (tiedän, olen pettämällä loukannut heitä vaikkeivat he siitä saisikaan tietää).
Vierailija kirjoitti:
Joo munkin kavereista noin 90 % on pettänyt miehiään. En jaksa tehdä asiasta numeroa, se on normaalia nykyään. Pienet säännölliset harharetket piristävät elämää. Ja kun ne miehet eivät näistä tiedä, niin ketään ei haittaa. Hekin kaikki rakastavat puolisoitaan.
Niinpä. Ja ei pettämisessä ole kyse siitä, että ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella, tai että uuden kumppanin kanssa olisi kiihottavampaa. Itse saan parisuhteessa taatusti parempaa ja kiihottavampaa seksiä kuin syrjähypyissä. Kulli on kuitenkin kulli. Jos tilaisuus tulee, panen muita.
Et sinä rakasta puolisoasi jos petät. Aitoon rakkauteen ei kuulu pettäminen ja valehtelu. Jos todella rakastaisit, pettäminen ei tulisi mieleesikään.
Kirjoitit aloituksessasi että olet rakastanut kumppaneitasi hyvin paljon.
Kumppaneitasi . Kuinka paljon heitä on ollut?
No kaveripiirissäsi on odotettavissa eroja tulevina vuosina.
Sanotaan että joka toinen avioliitto purkautuu.
Juu varmaan mutta monet ihmiset eroavat monta kertaa, siitä johtuu tuo iso luku.
Ne ihmiset ovat juuri kaveripiirisi kaltaisia.
Sinua taitaa pohjimmiltaan painaa oma pettämisesi kun oikein tänne avauduit vaikka peititkin sen sellaiseen " kaikkihan tätä tekee" - kaapuun.
Et saa siitä loppupeleissä ollenkaan niin paljon kuin voisi ajatella.
Mitä vanhemmaksi mies tulee sitä huonommin kauniita naisia saa ihan luonnollisista syistä , mutta samaan aikaan sitä enemmän alkaa perhe ja lapset ja lopulta lapsenlapset merkitä.
Sikailevat miehet jäävät usein yksin.
Se aika tulee vaikka se nuoresta ei siltä tunnu.
Minä (nainen siis) petin edellisessä suhteessa. En ole kovin ylpeä teostani, mutta kielletyn hedelmän maistaminen tuolloin on pelastanut nykyisen jo yli 10 vuotta kestäneen suhteeni. Pettäminen on hetken huumaa ja jälkeen päin tulee morkkis.
Nykyisessä suhteessa (avioliitto, lapsia) on välillä tyytymättömyyttä ja kyllästymistä, mutta seksi mahtavaa. Olisinkin varmaan pettänyt, ellen tulisi täysin tyydytetyksi omassa aviovuoteessani. Miten moni nainen oikeasti nauttii jostain random-panoista?
Joku mainitsi "pettämiskulttuurista" asianajajapiireissä. Naulan kantaan! Pikkujouluissa (miten ollakaan) mua piiritti (varattu) mies ja vielä valomerkin jälkeen pyysi mukaansa, mutta lähdin kotiin. Ja muutenkin työpaikalla varatut miehet on pahimpia flirttaajia.