Mies kertoo totuuden pettämisestä.
Hei vaan kaikki. Aika paljon täällä on juttua pettämisestä niin laitanpa lusikkani tähän soppaan näin miehen näkökulmasta.
-90% kavereistani on pettänyt/pettää vaimojaan/tyttöystäviään.
-Kun näitä naisia olen nähnyt eivät he oikeastaan ikinä ole paremman näköisiä kuin se oikea kumppani
-100% kavereistani rakastaa vaimojaan/tyttöystäviään (ne jotka ei ovat eronneet)
-Onnellisissa ja seksintäyteisissä liitoissa petetään
-Pettäminen ei ole ollut kuin parissa suhteessa merkki huonosta liitosta
-Miehet pettää, koska se on kivaa. Piste. Ei syvempiä syitä.
Ajattelin vain näin ilmaista havaintojani, kun täällä naiset usein haukkuu toisiaan miten kumppanin harha-askeleet on naisen syytä. Ei kyllä mun mielestä ole. Naisen kohdalla useammin on kyllä mielestäni niin, etrtä petetääm koska ollaan onnettomia.
Olen itse pettänyt useasti enkä ikinä kertonut asiasta. Olen rakastanut kumppaneitani hyvin paljon.
Kysyttävää?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon tuon, mitä aloitraja sanoo. Olen miesvaltaisella alalla ja käynyt monissa yrityksen iltameiningeissä. Näin vierestä on mielenkiintoista seurata, kuinka miehet villiintyy kun pääsevät vapaalle. Siinä ei paljoa aviovaimo ja lapset ole mielessä.
Itse naisena ei voi tuota miettiä, sillä pakko miettiä mainetta. Ja minä olen yleensä yksi pojista, joten minusta ei tarvi välittää. Eli minua ei isketä ja minun edessäni voidaan kyllä iskeä muita naisia.Ps. Seuraavaksi joku arvostelee minun ulkonäköäni, niin olen kaunis ja tiedän sen. Sen lisäksi olen naimisissa ja minulla on lapsia. En ole koskaan pettänyt miestäni.
Tuokin kertoo lähinnä niistä piireistä missä liikut, suurin osa tavallisista miehistä ei käy missään tuollaisissa iltameiningeissä ilman vaimoaan, eikä varmaan muutenkaan villiinny vapaalla.
Aika kapea ajatusmaailma, että iltameiningillä tarkoitetaan automaattisesti baareja yms. En ole käynyt puoleentoista vuoteen baarissa ja sitä ennen edellisestä kerrasta oli ainakin 2-3 vuotta. Eli en ole baarissa kävijä ja piirit ovat varmaan niitä jossa pyörii insinöörejä, yritysmyyjiä ja ostajia, asianajajia ja lääkäreitä, ekononeja, yliopiston käyneitä maistereita. Mutta nämä iltameiningit ovat työhön liittyviä, joihin ei vaimoja oteta. Kauppatilaisuus, markkinointia, myyntiä, esittelyitä, työmatkoja, saunailta, työpaikan erilaiset viriketapahtumat (pakollisia yleensä ja noi päättyy monesti baariin).
Osa noista on töiden takia pakollisia ja hyödyllisiä, mutta kyllä monet miehet osaavat ottaa noista tapahtumista kaiken irti.
Täällä on aika monta, jotka sanoo, että ei heidän lähipiirissä tapahdu tuota. Kyllä tapahtuu. Jos kaveri on nainen, niin näistä pettämisjutuista ei välttämättä kerrota. Työpaikan pelimiehet näkee nopeasti. Surullisinta on ne, jotka olen olettanut olevan kilttejä perheenisiä ja joudunkin toteamaan olleeni väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan kaikki. Aika paljon täällä on juttua pettämisestä niin laitanpa lusikkani tähän soppaan näin miehen näkökulmasta.
-90% kavereistani on pettänyt/pettää vaimojaan/tyttöystäviään.
-Kun näitä naisia olen nähnyt eivät he oikeastaan ikinä ole paremman näköisiä kuin se oikea kumppani
-100% kavereistani rakastaa vaimojaan/tyttöystäviään (ne jotka ei ovat eronneet)
-Onnellisissa ja seksintäyteisissä liitoissa petetään
-Pettäminen ei ole ollut kuin parissa suhteessa merkki huonosta liitosta
-Miehet pettää, koska se on kivaa. Piste. Ei syvempiä syitä.Ajattelin vain näin ilmaista havaintojani, kun täällä naiset usein haukkuu toisiaan miten kumppanin harha-askeleet on naisen syytä. Ei kyllä mun mielestä ole. Naisen kohdalla useammin on kyllä mielestäni niin, etrtä petetääm koska ollaan onnettomia.
Olen itse pettänyt useasti enkä ikinä kertonut asiasta. Olen rakastanut kumppaneitani hyvin paljon.
Kysyttävää?
Oma havaintoni naisena on sama kuin sinulla. Miehen pettäminen ei läheskään aina johdu huonosta suhteesta tai mistään sen syvällisemmästä kuin, että sattui vain panettamaan ja tilasuus teki varkaan.
Nainen taas pettää yleensä harkitummin.
Siltikään pettäminen ei ole oikein ja asian salaaminen tekee hallaa suhteelle. Mutta pettämiskriisistä on ihan mahdollista päästä yli ja suhde voi olla jopa vahvempikin sen jälkeen. Suosittelen siis tunnustamaan, jos on pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon tuon, mitä aloitraja sanoo. Olen miesvaltaisella alalla ja käynyt monissa yrityksen iltameiningeissä. Näin vierestä on mielenkiintoista seurata, kuinka miehet villiintyy kun pääsevät vapaalle. Siinä ei paljoa aviovaimo ja lapset ole mielessä.
Itse naisena ei voi tuota miettiä, sillä pakko miettiä mainetta. Ja minä olen yleensä yksi pojista, joten minusta ei tarvi välittää. Eli minua ei isketä ja minun edessäni voidaan kyllä iskeä muita naisia.Ps. Seuraavaksi joku arvostelee minun ulkonäköäni, niin olen kaunis ja tiedän sen. Sen lisäksi olen naimisissa ja minulla on lapsia. En ole koskaan pettänyt miestäni.
Tuokin kertoo lähinnä niistä piireistä missä liikut, suurin osa tavallisista miehistä ei käy missään tuollaisissa iltameiningeissä ilman vaimoaan, eikä varmaan muutenkaan villiinny vapaalla.
Aika kapea ajatusmaailma, että iltameiningillä tarkoitetaan automaattisesti baareja yms. En ole käynyt puoleentoista vuoteen baarissa ja sitä ennen edellisestä kerrasta oli ainakin 2-3 vuotta. Eli en ole baarissa kävijä ja piirit ovat varmaan niitä jossa pyörii insinöörejä, yritysmyyjiä ja ostajia, asianajajia ja lääkäreitä, ekononeja, yliopiston käyneitä maistereita. Mutta nämä iltameiningit ovat työhön liittyviä, joihin ei vaimoja oteta. Kauppatilaisuus, markkinointia, myyntiä, esittelyitä, työmatkoja, saunailta, työpaikan erilaiset viriketapahtumat (pakollisia yleensä ja noi päättyy monesti baariin).
Osa noista on töiden takia pakollisia ja hyödyllisiä, mutta kyllä monet miehet osaavat ottaa noista tapahtumista kaiken irti.
Täällä on aika monta, jotka sanoo, että ei heidän lähipiirissä tapahdu tuota. Kyllä tapahtuu. Jos kaveri on nainen, niin näistä pettämisjutuista ei välttämättä kerrota. Työpaikan pelimiehet näkee nopeasti. Surullisinta on ne, jotka olen olettanut olevan kilttejä perheenisiä ja joudunkin toteamaan olleeni väärässä.
Eihän kukaan ole väittänytkään etteikö tuota tapahdu.
Mutta että 90% miehistä pettäisi on kyllä mielikuvitusta.
Oma mieheni ei lähde läheskään kaikkiin "pakollisiin "iltamenoihin eikä koskaan jatkoille.
Hänen mukaansa ei moni mies viitsi niihin mennä.
Todennäköisesti ne eivät niin paljon menekään joiden kanssa hän viihtyy.
Sama " harha" pätee näihin pettäjiin ja heitä seuraaviin naisiin, he näkevät nämä supliikkimiehet jotka lähtevät jatkoille yms mutta eivät huomaa sitä isoa osaa miehistä jotka lähtevät kotiin/ hotelliin jo aikaisin.
Sinkkunen 43. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kommentoin. Olin miesvaltaisella alalla yli 10 vuotta ja kyse oli siis tuommoisista tavallisista insinööri-isukeista. Ja kyllä, pettivät heti, jos vaan pystyivät. Monilla tietysti ei flaksi oikein käynyt, mutta yritys oli kovaa joka suuntaan viimeistään muutaman oluen jälkeen. Onnellisimmat kävivät työmatkoilla jossain Kauko-Idässä, jossa sitten lohkesi rahasta vähän surkeammallekin isukille, jonka naiselämän huippu oli siihen asti ollut se av-mamma siellä kotona. Muistan yhden reissun, kun menimme illalla hotellin baariin ja minä ainoana naisena. Ihan hauskaa oli, mutta muutaman oluen jälkeen yksi sai suunsa auki ja avautui, että olen tosi kiva ja hyvää seuraa, mutta he haluaisivat poikaporukassa lähteä yhteen paikkaan ja eivät halua loukata mua. Minä lähdin sitten yksin nukkumaan. Olivat menneet sellaiseen yökerhoon, jossa sai vitriinistä tilata seuraa. Muistaakseni ihan jokainen mies oli varattu, osalla lapsiakin. Europpassakin yksi pikkupomona työskennellyt työkaveri osti venäläiseltä naiselta porttikongissa suupelin ja oli näitä, jotka yritti, muttei muuten saanut.
Erikseen oli sitten vielä korkeammassa esimiesasemassa olevat, joille lohkesi joka puolelta. Ei tietenkään julkisesti ja olivat ulkoisestikin sellaisia silmälasipäisiä tylsimyksiä, mutta niinpä niitä naisia riitti "hys,hys" sihteereistä alaisiin insinöörinaisiin.
Noiden kokemusten + omien kokemusten baarielämästä perusteella en luota yhteenkään mieheen, jos oikeasti alan miettiä. Siksi en kiusaakaan asialla itseäni. Kun en tiedä ja kaikki hyvin, ei tarvi surra.
Naisena kommentoin että kun en juuri ketään insinööriä tai isompaa pamppua tunne, en ole tuollaista käytöstä koskaan nähnyt, en tosin baareissakaan käy, eikä käy lähipiirikään. Joten kyllä se riippuu varmasti missä porukoissa liikkuu.
Jos nainen on ns. tiukkapipoinen, niin mieskollegat tms. kyllä vaistoavat sen eivätkä petä kiinnijäämisen pelossa nähtesi. Jos asenteesi olisi suopeampi, niin tarinaa alkaisi tulla. Ihan kokemuksesta sanon, että uudessa työpaikassani meni varmaan jokunen aika, ennenkuin miehet hoksasivat, etten välitä heidän tekemisistään. Muutamilla työmatkoilla totuus sitten alkoi selvitä ja aika villiä menoa on nähty ja suhteista avauduttu. Firman matkoilla ja bileissä minun tehtäväksi jää katsoa, ettei äijät hölmöile ja salaisuudet jää vaimojen ulkopuolelle. Olen joskus jopa vastannut työkavereiden puhelimiin ja selittänyt vaimoille, että ukot on nyt saunassa, eivätkä siksi vastaa puhelimiinsa, mutta kerron terveisiä. Todellisuudessa jättivät puhelimensa jyystön ajaksi minulle, jos vaimo soittaa. Edelleenkään toiseten avioliitot eivät minulle kuulu, joten minulle ihan sama vaikka valehtelisin. Onhan se toki absurdia joskus illallisilla, joissa vaimot on mukana niin kuunnella heidän tekopyhää jargonia siitä, kun niitten miehet on niin ihania ja luotettavia jne. Täytyy pitää vain pokka ja olla laskematta niitä kaikkia naisia joita sen ukko on pökkinyt muualla.
Joo, sepä, tuollaiset firman matkat ja bileet joissa kaikki töistä käy isommalla porukalla on mulle ja suurelle osalle ihmisiä ihan vieraita juttuja, ei ole tuollaisia tilaisuuksiakaan pettää, kaipa ne jotka siihen on halukkaita sitten hakeutuvat tuollaisiin töihin. Enkä ole koskaan kuullut vaikka miehen työpaikan tms. jossain pikkujouluillallisella tai työkaverin häissä, että joku vaimo olisi puhunut miehestään mitään tuollaisia että voi kun se on ihana ja luotettava, hyvä jos se hääpari kehuu vähän toisiaan. Mun korviin tuo sun selostus kuulostaa lähinnä amerikkalaiselta huonolta elokuvalta.
Minä en ole mikään tiukkapipoinen, mutta eipä ole todellakaan tullut työporukan kesken edes puheeksi moiset asiat, en edes tiedä kaikista yli vuoden jälkeen että ovatko varattuja vai sinkkuja, en katsele edes sormuksia tai mitään, jos joku sattuu mainitsemaan joskus jotain mistä voi päätellä asian, niin heistä tiedän, mutta saatan unohtaa sen pian. Enemmän ihmiset puhuu lapsista, mutta sehän ei kerro taas sitä että onko naimisissa vai eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on aika monta, jotka sanoo, että ei heidän lähipiirissä tapahdu tuota. Kyllä tapahtuu. Jos kaveri on nainen, niin näistä pettämisjutuista ei välttämättä kerrota. Työpaikan pelimiehet näkee nopeasti. Surullisinta on ne, jotka olen olettanut olevan kilttejä perheenisiä ja joudunkin toteamaan olleeni väärässä.Eihän kukaan ole väittänytkään etteikö tuota tapahdu.
Mutta että 90% miehistä pettäisi on kyllä mielikuvitusta.
Oma mieheni ei lähde läheskään kaikkiin "pakollisiin "iltamenoihin eikä koskaan jatkoille.
Hänen mukaansa ei moni mies viitsi niihin mennä.
Todennäköisesti ne eivät niin paljon menekään joiden kanssa hän viihtyy.
Sama " harha" pätee näihin pettäjiin ja heitä seuraaviin naisiin, he näkevät nämä supliikkimiehet jotka lähtevät jatkoille yms mutta eivät huomaa sitä isoa osaa miehistä jotka lähtevät kotiin/ hotelliin jo aikaisin.
Juuri näin, aika harvalla duunarilla on mitään firman juttuja, eikä varsinkaan pakollisia. Meilläkin oli viime vuonna henkilöstön joulujuhla peruttu säästösyistä, joista olisi ehkä joku voinut jatkoille lähteä, tosin en muista että edellisvuonna olisi lähtenyt, syötiin työpaikalla hyvin, laulettiin vähä karaokee, ja siinä se sit tais ollakin, perheelliset lähti kotiin, ne eroneetkin. Asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa syötiin keskellä päivää isolla porukalla, ja me henkilöstö kyllä mentiin takas töihin kiltisti jatkamaan töitä kinkun ja laatikoiden ja muutaman joululaulun jälkeen.
Hohhoijaa mikä aloitus. Onneksi minun lähipiirini koostuu erilaisista miehistä. Tosin aikoinani, kun vielä treffailin miehiä, eräs mies kertoi, että lähes kaikki hänen mieskaverinsa pettävät vaimojaan. Näin tapahtui varsinkin työmatkoilla tms. No en tavannut tuota miestä kuin muutaman kerran, joten en ehtinyt nähdä yhtään näistä pettäjistä. Tosiaan ihminen etsiytyy tietynlaiseen seuraan ja elää sitten siinä omassa kuplassaan. Kaikki pettävät -kuplasta käsin on vaikea ehkä käsittää, että iso joukko miehiä ja naisia ei vain voisi pettää.
Meidän kaveripiirissä pieni kielletty kiva nuorempien miesten kanssa kuuluu hyvään iltaan :) varattuja olemme kaikki. Herää ap
Nimim. Nainen 30
Onko missään mitään luotettavia tilastoja pettämisestä? Ap:n mainitsema 90% tuntuu paljolta, itse veikkaisin jotain lähempänä 60%
Monet lehdethän on tehneet kyselyjä asiasta mutta tulokset vaihtelevat aika paljon. Ja naiset kyselyissä aina vähättelevät pettämisiään, toisin kuin miehet, siksi tilastotkin vääristyvät.
Vierailija kirjoitti:
Onko missään mitään luotettavia tilastoja pettämisestä? Ap:n mainitsema 90% tuntuu paljolta, itse veikkaisin jotain lähempänä 60%
Monet lehdethän on tehneet kyselyjä asiasta mutta tulokset vaihtelevat aika paljon. Ja naiset kyselyissä aina vähättelevät pettämisiään, toisin kuin miehet, siksi tilastotkin vääristyvät.
Olen nähnyt aika hiljattain luvut 40% ja 30 % , miehet johtaa.
Näitäkin lukuja on mietittävä miten niihin on päästy.
Jos joku on pettänyt yhden kerran 40 vuoden avioliiton aikana , niin hänkin on noissa luvuissa mukana, ei silti ole mikään krooninen tapapettäjä ja saattaa olla hyvin sitoutunut puolisoonsa ja perheeseensä.
Kun mietin omaa tuttavapiiriä niin en pääse kuin johonkin 20% mutta tietenkin on selvää etten tiedä läheskään kaikkia.
Mutta jos olisi 90 % niin aivan varmasti olisi minunkin tietooni tullut enemmän kuin nyt.
Kuinka luotettavana pidätte tuota otantaa omasta kaveripiiristänne? Jos mulla oisi salasuhde tai olisin pettänyt, en takuulla kertoisi yhdellekään ihmiselle siitä. Tieto kulkeutuisi ilman muuta ennemmin tai myöhemmin puolison korviin
Minua ei myöskään kiinnosta kavereiden pettämiset tai pettämättä jättämiset. Tehköön jokainen miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
-Miehet pettää, koska se on kivaa. Piste. Ei syvempiä syitä.
Nuo kaverisi saavat myös tilaisuuksia siihen. Se on aika oleellista sillä moni mies ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole tuhatta kaveria, joten totuus on tuosta anekdootistasi kaukana. Kyselyissä vajaa puolet miehistä on kertonut pettäneensä ja naisista noin 40%.
Näinpä ja kaveripiirit yleensä koostuu saman henkisistä ihmisistä. Ap ei vain ehkä viihdy sellaisten miesten seurassa jotka eivät käyttäydy noin. Muistuttaisi ehkä liikaa että itsekkin voisi olla parempi mies.
Juuri näin. Ap pyörii porukoissa, joita me muut miehet ollaan totuttu kutsumaan nimellä roskasakki.
Vierailija kirjoitti:
Provo 0/5
Totuus miehen suusta. 5/5. Lisäisin vielä, että sen syvempiä syitä ei vaan ole. Naiminen on kivaa. Ja yks elämä aikaa nussia, kun tarjotaan.
Onko ap:lla tai muilla pettäjillä mitään tauteja? Jos suutelu on pettämistä niin olen pettänyt itsekin omia miehiä/varattujen miesten kanssa, muuta en viitsi tehdä kun en halua mitään tuliaisia. Kortsu ei suojaa 100 % ja joku hiv tarttuu myös suuseksissä.
Mikähän aloittajan pointti tässä oli. Sillä kumpaa sukupuolta ihminen edustaa, ei ole minkäänlaista merkitystä. Olen nainen ja 10 vuoden aikana minulla on ollut yli 50 parisuhteen ulkopuolista suhdetta; toiset ovat kestäneet kauemmin, toiset vähemmän aikaa.
Eikä omassa miehessäni mitään vikaa ole ollut, itseasiassa on keskivertoa paremman näköinen ja paljon muutakin keskivertoa parempaa...
Totuus. Mitä se on? Ei ainakaan tässä enempää kuin yhden ihmisen rajoittunut maailma