Kova Seinäjoki-buumi menossa tällä vuosikymmenellä
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Minusta parasta Seinäjoella on asemalle pysähtyvä juna, jonka kyljessä lukee Tampere. Äkkiä sisään!
Yleensä siinä lukee Helsinki... toki pysähtyy Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni oli naimisissa Ilmajoelta kotosin olleen miehen kanssa. Eikös Ilmajoki ole ihan Seinäjoen naapurissa? Sen sovinistisempaa ja ajatuksiltaan vanhoillisempaa miestä en ole tuntenut, kukaan tuntemani lounaissuomalainen mies ei ole ollut niin rasittava tapaus. Tiesin, etten koskaan voisi mennä naimisiin ainakaan kenenkään Pohjanmaalta kotoisin olevan kanssa, ja sitten törmäsinkin helsinkiläiseen mieheen, ja yhdessä olemme asuneet täällä Turussa jo yli 25 vuotta. Mieheni on avarakatseinen ja kaikkea muuta kuin sovinisti - toisaalta minulla ei olisi ollut sisuakaan elää sovinistin kanssa näin monta vuotta, joten sellaisen olisin heivannut takavasemmalle jo kolmessa viikossa. :D
Tässä jälleen avarakatseinen yleistys 🙄 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollisuus paistaa kovasti läpi Ilkka-lehdestä. Kamalaa luettavaa. Ja julkinen liikenne on lähinnä vitsi, jos ei ihan keskustan ulkopuolelle esim. marketteihin ja teollisuusalueelle pääse muuta kuin lähinnä autolla. Parkkipaikat Seinäjoella onkin aina ihan täynnä. Eron huomaa ihan selkeästi esim. Tampereeseen.
T: 20, jonka mielestä Seinäjoki on edelleen kamala paikka
Seinäjoen keskusta on pieni ja silti ihmiset liikkuu lyhyetkin pätkät omalla autolla. Oven eteen pitää päästä.
Sitä just pähkäilin, että sielläkään ei ilman autoa pärjää. En sitten tiedä miten niitä busseja siellä kulkee. Olen joskus miettinyt Seinäjoelle muuttoa, ehkä joskus muutankin.
Olen asunut nyt 15 vuotta Seinäjoella.
En ymmärrä mistä te puhutte.
Uskonnollisuus? En ole törmännyt. Tiedän kaksi lestadiolasta ihmistä täältä. Asuin ennen Oulussa ja siellä,oikeasti on lestadiolaisia paljon. Täällä ihan häviävä määrä. Hellareitakin taitaa olla enemmän
Isottelu ja leveily. Se on nykyään lähinnä vitsailua. Hauska sisäpiiriläppä, tosissaan eivät ole.
Julkinen liikenne. No eihän se pk-seudun eroista ole. Mutta paljon parempi se nyt on, kuin silloin 15 vuotta sotten. Sinne Ideaparkiin ja sittariin pääsee bussilla. Prismasta en ole varma.
Iso velka ja atria/valion pakkaamo. Täällä asuminen on halpaa verrattuna pk-seutuun. Meillä 120 m2 omakotitalo, 1000 m2 tontilla. Maksoi 150 000€. Samaan aikaan mieheni poika osti talon Maununnevalta Helsingistä. Rakennettu 1957, lähinnä alkuperäiskunnossa ollut talo, tonttia alla 600m2. Ja tämä lysti maksoi 350 000€. Tiedä sitten. Mutta ei niillä pakkaamon palkoilla taloa osteta Helsingistä, täältä kyllä.
Terveiset Seinäjoelta. Sopivan kokoinen kaupunki, hyvät palvelut ja kaikki tarvittavat kaupat ja harrastusmahdollisuudet löytyy. Kohtuuhintaisia asuntoja, enpä enää muuta takaisin Espooseen.
Mistähän uskonnollisuudesta täällä jauhetaan, ihan normi porukkaa, toki hellarit on aika iso porukka.
Ei todellakaan ole Seinäjoella uskonnollista porukkaa. Kaupunki kasvaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni oli naimisissa Ilmajoelta kotosin olleen miehen kanssa. Eikös Ilmajoki ole ihan Seinäjoen naapurissa? Sen sovinistisempaa ja ajatuksiltaan vanhoillisempaa miestä en ole tuntenut, kukaan tuntemani lounaissuomalainen mies ei ole ollut niin rasittava tapaus. Tiesin, etten koskaan voisi mennä naimisiin ainakaan kenenkään Pohjanmaalta kotoisin olevan kanssa, ja sitten törmäsinkin helsinkiläiseen mieheen, ja yhdessä olemme asuneet täällä Turussa jo yli 25 vuotta. Mieheni on avarakatseinen ja kaikkea muuta kuin sovinisti - toisaalta minulla ei olisi ollut sisuakaan elää sovinistin kanssa näin monta vuotta, joten sellaisen olisin heivannut takavasemmalle jo kolmessa viikossa. :D
Tunnet yhden Ilmajokelaasen miehen ja siitä päättelit jotta kaikki eteläpohjalaaset miehet on rasittavia? :D
Sun tekstin perusteella on kai vedettävä johtopäätös että kaikki sun kotopaikkakunnalta olevat naiset on yksinkertaisia.
Seinäjoen suuria nähtävyyksiä on typötyhjinä ajelevat kaupunkibussit ja keskustaan tehty parkkiluola jossa ei pysäköi kukaan.
Ja iteaparkki tehtiin kaupungin toiselle laidalle kauas keskustasta ja junaradasta ym. , nyt sitten keskustassa suhaa yksityisautot edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki on kamala paikka. Kaupunki, mutta henkisesti niin takapajuinen ja maalainen kuin olla ja voi. Uskonnollisuus ja patriarkaalisuus paistavat läpi vähän kaikessa. Onneksi ei tarvitse käydä kuin silloin tällöin työn puolesta.
PS. Kaupungiksi ei mun mielestä saisi kutsua mitään paikkaa, jossa ei ole kunnolla toimivaa julkista liikennettä.
Siellä on erittäin toimiva julkinen liikenne, esim. Kokkolaan verrattuna. Minä olen 10 vuotta asunut Helsingissä, ja Seinäjoen bussilinjat oli ihan kiva ylläri, ei siellä metroa ja ratikoita ole, mutta bussit kulkee.
En ole koskaan Seinäjoella mitään uskonnollisuutta huomannut, missähän piireissä sä oikein olet siellä liikkunut? Mitkä Suomen kaupungeista ei ole maalaisia? Helsinkikin on käpykylä maailman mittakaavalla.
Helluntaiseurakunta on aina ollut hyvin vahva Seinäjoella, paljon isoja tapahtumia.
Seinäjoki on edelleen pelkkä kurakauppala. Pikku piste Suomen kartalla, ei kiinnosta ketään.
Hyvä meininki on Seinäjoella, pääasia että pärjää paremmin kuin Vaasa!
Joo ei pohjanmaa