Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova Seinäjoki-buumi menossa tällä vuosikymmenellä

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukaslukuako tarkoitat? Johtuu kuntaliitoksista.

Vierailija
2/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupungin" oikea koko on 35 000. Kasvu on tullut siitä, että Seinäjokeen oon liitetty Nurmoa, Peräseinäjokea yms.  Keskusta on tyypillinen maaseutukaupungin keskus. Eli ei juuri mikään. Isoimmat kaupat Cittari ja Prisma on kaupungin ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se lukee taulukon yläpuolella suoraan: "Väkiluvun voimakas kasvu vuoden 2010 kohdalla selittyy kuntajaon muutoksella."

Mutta onhan sinne näköjään muutenkin muutama tyyppi muuttanut. Tavallinen kaupungistumistrendi, että hakeudutaan lähialueen keskukseen.

Vierailija
4/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005 Seinäjoen väkiluku 35 000. Kuntaliitoksilla kikkailemalla aikaansaatu väestönkasvu. Voihan silläkin tuulettaa jos on pienet pallit.

Vierailija
5/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki on kasvava kaupunkikeskus. Mutta väestön se imee lähinnä maakunnasta. Katsokaapa minkälainen on Etelä-Pohjanmaan väestön kehitys muualla kuin Seinäjoella.

Vierailija
6/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme Seinäjoki-hullu täällä nykyään palstailee? Kaupungin elinkeinoasiamies?

Vierailija
7/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme Seinäjoki-hullu täällä nykyään palstailee? Kaupungin elinkeinoasiamies?

Se on niin komiaa.

Vierailija
8/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parasta Seinäjoella on asemalle pysähtyvä juna, jonka kyljessä lukee Tampere. Äkkiä sisään!

Vierailija
9/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki fiksut on Seinäjoelta muuttanut jo muualle. Sisäsiittoiset jääneet.

Vierailija
10/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SJK:lla menee niin hyvin futiksessa

Vierailija
11/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mutta jos se "oikean" kaupungin väkiluku on vaan 35 000 ja ne vähän yli parikymmentätuhatta asukasta jotka on nykyään sjokelaisia koska tuli se kuntaliitos... Tuota kun katsoo niin vielä vuonna 2005 oli pelkkä sjoki ja silloin oli populaa 35 000 ja siitä kun katsoo 5v taaksepäin niin väkiluku oli vaan 30 000 eli kyllä sjoki kasvaa ilman kuntaliitoksiakin ja 5000 uutta asukasta viidessä vuodessa 2000-luvun alussa on mun mielestä tosi hyvä väestönkasvu ton kokoselle citylle

Vierailija
12/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut seinäjoella, ihmettelen vaan mistä tää viha johtuu? 😄

Kiva pikkukaupunki ja kesällä paljon tapahtumia.

Vierailija
13/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans nyt huvittaa. Olen seinäjokinen. Tämä on  kiva pikkukaupunki. Lestadiolaisia ei ole mitenkään erityisen paljon :D Kuka on niin kiinnostunut tästä,että av:lle tullessa on aina joku seinäjoki aloitus. Ei tämä nyt niin erikoinen ole :D

Vierailija
14/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella ollaan ylpeitä ja kauniita, niin tottahan toki tavallinen suomalainen Seinäjokea vihaa. Vain silloin on oikeasti suomalainen, kun on ruma ja vaatimaton.

Vierailija
15/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä itäsuomesta Helsinkiin muuttaneet ei edes tiedä Seinäjoesta mitään. Ensinnäkin, siellä ei ole lessuja, niitä on keskipohjanmaan ja varsinkin pohjoispohjanmaan alueella, siellä on se Suomen "raamattuvyöhyke" Jo Kokkolassa on uskontoja joka lähtöön.

Seinäjoella on eniten isoja tapahtumia länsisuomessa, esim. Provinssi ja Tangomarkkinat, sielläkin porukka etelästä ravaa, ja silti pitää muka Seinäjokea haukkua.

Seinäjoen etu muihin entisen Vaasan läänin alueen maakuntakeskuksiin on se että se ei ole kaksikielinen kuten Vaasa ja Kokkola. Kaksikielisyys maksaa jo ihan rahaakin, mutta suurin haitta sillä on siinä että päätöksenteko takkuaa kielikysymysten takia, tosin Kokkolalla on ollut kova veto myös, Vaasa alkaa jäädä jalkoihin aika pahasti.

Vierailija
16/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki? Eikö se ole se paikka, jossa teinitytöt lahtaa toisiaan? Siitä ja Provinssirockista minä Seinäjoen tiedän, en muusta.

Vierailija
17/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaks.fi/node/5631

On täällä töitä tehty sen väestökasvun eteen, eikä se johdu ainoastaan kuntaliitoksista vaan muuttoliike Seinäjoelle on suurta väkilukuun suhteutettuna. Oma kokemus on se, että täällä rakennetaan mieletöntä tahtia uusia asuinalueita ja kerrostaloja putkahtaa joka nurkkaan missä vaan on tilaa. Eli kyllä tänne joku ilmeisesti muuttaa lähemmäs keskustaakin, ei nuo talot autioitakaan ole...

Vierailija
18/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki on kamala paikka. Kaupunki, mutta henkisesti niin takapajuinen ja maalainen kuin olla ja voi. Uskonnollisuus ja patriarkaalisuus paistavat läpi vähän kaikessa. Onneksi ei tarvitse käydä kuin silloin tällöin työn puolesta.

PS. Kaupungiksi ei mun mielestä saisi kutsua mitään paikkaa, jossa ei ole kunnolla toimivaa julkista liikennettä.

Vierailija
19/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja niitä Cittareita on kaksi ;)

Keskusta ei ole sen kummempi missään Suomen kaupungissa, kaikki keskustat on melko nopeasti kierretty. Japanilaiset käyvät siellä bussilasteittain kuvaamassa Aallon rakennuksia esim. kaupungintaloa ja Lakeuden ristiä.

Vierailija
20/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki on kamala paikka. Kaupunki, mutta henkisesti niin takapajuinen ja maalainen kuin olla ja voi. Uskonnollisuus ja patriarkaalisuus paistavat läpi vähän kaikessa. Onneksi ei tarvitse käydä kuin silloin tällöin työn puolesta.

PS. Kaupungiksi ei mun mielestä saisi kutsua mitään paikkaa, jossa ei ole kunnolla toimivaa julkista liikennettä.

Siellä on erittäin toimiva julkinen liikenne, esim. Kokkolaan verrattuna. Minä olen 10 vuotta asunut Helsingissä, ja Seinäjoen bussilinjat oli ihan kiva ylläri, ei siellä metroa ja ratikoita ole, mutta bussit kulkee.

En ole koskaan Seinäjoella mitään uskonnollisuutta huomannut, missähän piireissä sä oikein olet siellä liikkunut? Mitkä Suomen kaupungeista ei ole maalaisia? Helsinkikin on käpykylä maailman mittakaavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän