Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviottoman lapsen isän nimi yh.äidillä=pienen kylän juoruilun aihe

Vierailija
11.02.2016 |

Itse tiedän muutaman tapauksen, jossa nainen synnyttää lapsen, ja isä ei ole mukana kuvioissa, ei ainakaan julkisesti.
Äiti ottaa täyden vastuun lapsestaan, ja ottaa lapsen omiin nimiinsä. Mutta lapsen isästä ei minkäänlaista havaintoa muiden tiedossa. Joku kuitenkin aina tietää, mutta tietohan ei tavoita välttämättä kaikkia kyläläisiä, ja ai sitä juoruilun ja arvailujen määrää joidenkin uteliaiden ihmisten piireissä, että kukakohan tuon nainenX:n lapsen isä onkaan?
Jopa lapsen ulkonäön piirteistä yritetään arvailla mahdollista isää:)
Mitä olette mieltä ko. asiasta, että miksi jotkut naiset haluavat pimittää lapsensa isän nimen? Mitä häpeämistä siinä on, ettei nainen voi reilusti kertoa, kuka on lapsen isä, jos kertakaikkiaan tietää hänet. Väkisinkin tulee naisesta hutsahtava mielikuva, jos ei edes lapsen isää sittemin itse nainenkaan varmasti tiedä, kuka on kenties lapsensa isä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haukkuisi lapsen äitiä hutsahtavaksi. Mielestäni pitäisi kertoa se naimisissa oleva mies, joka sai tämän sinkku yh:n kanssa lapsen. Ei sitten sisaruspuolet lisääntyisi vahingossa keskenään pienellä kylällä ja onhan tilanne aivan epäreilu lasten kannalta muutenkin, kun isä ei ole avoimesti isä jokaiselle lapselleen. Jotain vastuuta! Äiti on itsekäs myös kun omii lapsen vain itselleen ja evää isyyden, muka suojellakseen jonkun avioliittoa. Oma nahka siinä vain kärsisi, joten miksi uhrata lapsen nahka? Jos lainaa toisen miestä, niin kyllä se on tehtävä  reilusti ja avoimesti. Mies omistaa itse itsensä ja nainen itse itsensä, joten ei siinä ole aviovaimollakaan nokan koputtamista.

Ai ei olisi aviovaimolla nokkansa koputtamistako, jos ja kun oma uskollinen aviomies paljastuisi kylän sinkkuladyn yksinäisen lapsensa isäksi?  Ootko sä tosissasi, että tälläinen tieto ei järkyttäisi uskollisena pidetyn aviomiehensä aviovaimoa?

Vierailija
22/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden yksinhuoltajan, joka ei ole koskaan puhunut nyt jo kouluikäisen lapsen isästä. Yrittänyt udella mutta ei niin ei. Liekkö sitten puhtaasta kännipanosta tullut raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tavasin ja tavasin tuota otsikkoa.... miten äidillä voi olla aviottoman lapsensa isän nimi.

Oli pakko klikata auki ja itse aihe on yhtä aivoton kuin otsikkokin... nykypäivänä, jaksattekin.

HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAH suomi kielensä kanssa on siitä kivaa, että saa väännettyä vaikka miten vääristyneen ajatuskuvion.

Mutta otetaan uusiksi: Otsikko voisi olla näin, että "MIKSI YH.ÄITI SALAA LAPSENSA ISÄN NIMEN?"

Vierailija
24/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maailmassa oli ap:n pointti?

Vierailija
25/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiasiat järkyttävät, niin antaa mennä vaan:DDD Joutikin järkyttää.

Vierailija
26/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi eivät halua kertoa julkisesti omista yksityisasioistaan? Tarviiko tuota ees kysyä ja ihmetellä? Luoja sentään... Tiedän kyllä, että pienet paikkakunnat ovat sellaisia, että kaikki ovat tietoisia ja tekemisissä muiden asioista. Ihan kuin näillä ihmisillä ei ois omaa elämää. Sen takia muutin pois ja pääkaupunkiseudulle. Tai en nyt pelkästään sen takia, mutta osaksi. Täällä on hyvä, jos naapuri moikkaa rappukäytävässä.

Vierailija
27/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen isä ei ole tunnustanut lasta, ei äidillä ole oikeutta julistaa isän henkilöllisyyttä pitkin kyliä. Sama pätee, jos isä on tunnustanut, mutta ovat sopineet, ettei asiasta (syystä tai toisesta) puhuta julkisesti.

Vierailija
28/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielipiteeni on vakaasti sellainen, että lapsi on aina miehen ja naisen keskinäisen toiminnan tulos, ja naisella ei ole mitään oikeutta pimittää julkisestikaan rehellisesti lapsensa isän sukunimeä!!!!  Se pitää kertoa, että yhteisö saa tietoonsa kaikki pikkykylänkin irstailevat ja uskottomat pettäjämiehet!  

Vierailija
29/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsen isä ei ole tunnustanut lasta, ei äidillä ole oikeutta julistaa isän henkilöllisyyttä pitkin kyliä. Sama pätee, jos isä on tunnustanut, mutta ovat sopineet, ettei asiasta (syystä tai toisesta) puhuta julkisesti.

Nykyäänhän tuo isyys voidaan todistaa dna-kokein. Verikoe ja se on sillä selvä.

Edelleenkin pidän vääränä, että yksin lapsensa elättävä tarkoituksellisesti haluaa pimittää lapsensa isän henkilöllisyyden, sillä joissakin tapauksissa se olisi jopa suotavaa, että ulkopuolisetkin sen tietäisivät.

Vierailija
30/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä, että  lapsi on ehkä saanut alkunsa keinohedelmöityksellä?

Pitääkö sekin huudella koko kylälle?

Vierailija
31/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden yksinhuoltajan, joka ei ole koskaan puhunut nyt jo kouluikäisen lapsen isästä. Yrittänyt udella mutta ei niin ei. Liekkö sitten puhtaasta kännipanosta tullut raskaaksi.

Niinpä, eiks oo kummaa, että sinunkaan esimerkkitapauksesi ei ole kertonut lapsensa isän henkilöllisyyttä? Mikä siinä asiassa hävettää?  Onko sillä väliä sitten, onko isä naapurin suurperheen isä vaiko turkkilainen pitsan paistaja?

Vierailija
32/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yh-äidillä voi olla aviottoman lapsen isän nimi? Eihän se edes ole mahdollista, ellei isä ole joku Kaino tai Vieno.

Vierailija
33/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yh-äidillä voi olla aviottoman lapsen isän nimi? Eihän se edes ole mahdollista, ellei isä ole joku Kaino tai Vieno.

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
34/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielipiteeni on vakaasti sellainen, että lapsi on aina miehen ja naisen keskinäisen toiminnan tulos, ja naisella ei ole mitään oikeutta pimittää julkisestikaan rehellisesti lapsensa isän sukunimeä!!!!  Se pitää kertoa, että yhteisö saa tietoonsa kaikki pikkykylänkin irstailevat ja uskottomat pettäjämiehet!  

Varsin ristiriitainen logiikka...lapsi on aina miehen ja naisen KESKINÄISEN toiminnan tulos, mutta silti tämä keskinäinen toiminta olisi koko kylän asia...

Vierailija
35/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuollainen järjestely on itsekästä ja lapsen etua ajattelematonta. Vähemmästäkin kiusataan.

Olen pieneltä tuppukylältä ja koulumme yksi pahimpia kiusaajia oli juuri yh:n lapsi.

Olen miettinyt monesti jälkeenpäin, miksi hän kiusasi muita, vaikka oli ihan nätti tyttö.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että hän pelkäsi niin kovasti tulevansa kiusatuksi, että kiusasi itse ensin.

Onko logiikassani mitään itua?

Vierailija
36/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekkään uskoisi, että minulla on opiskeluaikoina äidinkielestä todistuksissa ollut kiitettävä arvosana, koska otsikkoni meni kieliopillisesti niin väärin kuin vain voi mennä!!Sori, mutta toivottavasti älyköt ovat ymmärtäneet, mitä otsakkeellani olen tarkoittanut? Kiitos, että jotkut ovatkin sen ymmärtäneet kielioppivirheellisyydestäni huolimatta lauseen rakentamisessani.

t. AP;):D

Vierailija
37/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuollainen järjestely on itsekästä ja lapsen etua ajattelematonta. Vähemmästäkin kiusataan.

Olen pieneltä tuppukylältä ja koulumme yksi pahimpia kiusaajia oli juuri yh:n lapsi.

Olen miettinyt monesti jälkeenpäin, miksi hän kiusasi muita, vaikka oli ihan nätti tyttö.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että hän pelkäsi niin kovasti tulevansa kiusatuksi, että kiusasi itse ensin.

Kyllä on logiikassasi todellakin itua. 

Vierailija
38/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on logiikassasi todellakin itua. 

Ja paljoa muuta siinä ei sitten olekaan.

Vierailija
39/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isähän voi olla vaikka ap:n mies. Vieläkö olisi kiva, jos kaikki tietäisivät?

Vierailija
40/54 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekkään uskoisi, että minulla on opiskeluaikoina äidinkielestä todistuksissa ollut kiitettävä arvosana, koska otsikkoni meni kieliopillisesti niin väärin kuin vain voi mennä!!Sori, mutta toivottavasti älyköt ovat ymmärtäneet, mitä otsakkeellani olen tarkoittanut? Kiitos, että jotkut ovatkin sen ymmärtäneet kielioppivirheellisyydestäni huolimatta lauseen rakentamisessani.

t. AP;):D

Lopetitko koulusi ala-asteella? Silloin vielä saa kiitettävää arvosanaksi. Lukiossa jne puhutaan sitten ylioppilaskirjoitusten kirjaimista.

Ei tämän keskustelun perusteella yllätä, ettet ole kehittänyt itseäsi tai kovinkaan sivistynyt.