Aviottoman lapsen isän nimi yh.äidillä=pienen kylän juoruilun aihe
Itse tiedän muutaman tapauksen, jossa nainen synnyttää lapsen, ja isä ei ole mukana kuvioissa, ei ainakaan julkisesti.
Äiti ottaa täyden vastuun lapsestaan, ja ottaa lapsen omiin nimiinsä. Mutta lapsen isästä ei minkäänlaista havaintoa muiden tiedossa. Joku kuitenkin aina tietää, mutta tietohan ei tavoita välttämättä kaikkia kyläläisiä, ja ai sitä juoruilun ja arvailujen määrää joidenkin uteliaiden ihmisten piireissä, että kukakohan tuon nainenX:n lapsen isä onkaan?
Jopa lapsen ulkonäön piirteistä yritetään arvailla mahdollista isää:)
Mitä olette mieltä ko. asiasta, että miksi jotkut naiset haluavat pimittää lapsensa isän nimen? Mitä häpeämistä siinä on, ettei nainen voi reilusti kertoa, kuka on lapsen isä, jos kertakaikkiaan tietää hänet. Väkisinkin tulee naisesta hutsahtava mielikuva, jos ei edes lapsen isää sittemin itse nainenkaan varmasti tiedä, kuka on kenties lapsensa isä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tietysti kellekään kuulu kuka lapsen isä on, mutta jos naisella on puhtaat jauhot pussissa niin eihän silloin ole mitään ongelmaa kertoa, että lapsen isän nimi on "Matti". Jos taas pitää salailla ja peitellä asiaa niin silloinhan se todennäköisesti on asia, joka ei päivänvaloa kestä.
Miksi ihmeessä kukaan on kylän juoruämmille tilivelvollinen lapsensa isästä tai musitakaan asioista? Miksi jonkun puolituntemattoman kyläläisen pitäis tietää lapsen isän nimi? Miksi? Mitä muuta niiden juoruämmien pitää tietää?
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että lapsi on ehkä saanut alkunsa keinohedelmöityksellä?
Pitääkö sekin huudella koko kylälle?
Olepa AP hyvä ja vastaa kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yh-äidillä voi olla aviottoman lapsen isän nimi? Eihän se edes ole mahdollista, ellei isä ole joku Kaino tai Vieno.
En 1. itsekkään uskoisi, että 2. minulla on opiskeluaikoina äidinkielestä todistuksissa ollut kiitettävä arvosana, koska otsikkoni meni kieliopillisesti niin väärin kuin vain voi mennä!!Sori, mutta toivottavasti älyköt ovat ymmärtäneet, mitä 3. otsakkeellani olen tarkoittanut? Kiitos, että jotkut ovatkin sen ymmärtäneet kielioppivirheellisyydestäni huolimatta lauseen rakentamisessani.
t. AP;):D
1. itsekään, ei itsekkään
2. sanajärjestysvirhe: minulla on ollut opiskeluaikoina todistuksissa äidinkielestä kiitettävä arvosana
3. otsikko, ei otsake
4. täysin käsittämätön lause, jota ei voi edes sanajärjestystä vaihtamalla korjata
Ihan mielenkiinnosta: saitko ne kiitettävät numerot siksi, että vanhempasi maksoivat opettajalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maailmassa oli ap:n pointti?
Kyllä mun mielipiteeni on vakaasti sellainen, että lapsi on aina miehen ja naisen keskinäisen toiminnan tulos, ja naisella ei ole mitään oikeutta pimittää julkisestikaan rehellisesti lapsensa isän sukunimeä!!!! Se pitää kertoa, että yhteisö saa tietoonsa kaikki pikkykylänkin irstailevat ja uskottomat pettäjämiehet!
Varsin ristiriitainen logiikka...lapsi on aina miehen ja naisen KESKINÄISEN toiminnan tulos, mutta silti tämä keskinäinen toiminta olisi koko kylän asia...
Eihän keskinäinen toiminta tarvitse olla kyläläisten tiedossa, mutta sen tulos kylläkin olisi kiva tietää, että kukas on lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yh-äidillä voi olla aviottoman lapsen isän nimi? Eihän se edes ole mahdollista, ellei isä ole joku Kaino tai Vieno.
En itsekkään uskoisi, että minulla on opiskeluaikoina äidinkielestä todistuksissa ollut kiitettävä arvosana, koska otsikkoni meni kieliopillisesti niin väärin kuin vain voi mennä!!Sori, mutta toivottavasti älyköt ovat ymmärtäneet, mitä otsakkeellani olen tarkoittanut? Kiitos, että jotkut ovatkin sen ymmärtäneet kielioppivirheellisyydestäni huolimatta lauseen rakentamisessani.
Lopetitko koulusi ala-asteella? Silloin vielä saa kiitettävää arvosanaksi. Lukiossa jne puhutaan sitten ylioppilaskirjoitusten kirjaimista.
Ei tämän keskustelun perusteella yllätä, ettet ole kehittänyt itseäsi tai kovinkaan sivistynyt.
mitä merkitystä näet tämän keskustelun aiheella ja kielioppivirheillä, oletko itse jokin virheettömästi kirjoittava besservitsi, joka kiinnität huomion vain epäolennaisiin seikkoihin pääasian unohtamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sekin huudella koko kylälle?Olepa AP hyvä ja vastaa kysymykseen.
Nykyisinhän keinohedelmöityksen myötäkin lapsella on oikeus saada tietää isänsä nimi, joka on siemennesteensä antanut keinohedelmöityksen käyttöön.
Ja kyllä melkoisen moni normaali lapsi haluaa tietää tiettyyn ikään tultuaan isänsä nimen, jos lapsi on kasvanut vain ja ainoastaan äitinsä elätettävänä.
Ja asia kuuluu sinulle -miten?
Tieto lapsen isästä kuuuluu vain äidille, lapselle ja isälle. Ei juoruakoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekkään uskoisi, että minulla on opiskeluaikoina äidinkielestä todistuksissa ollut kiitettävä arvosana, koska otsikkoni meni kieliopillisesti niin väärin kuin vain voi mennä!!Sori, mutta toivottavasti älyköt ovat ymmärtäneet, mitä otsakkeellani olen tarkoittanut? Kiitos, että jotkut ovatkin sen ymmärtäneet kielioppivirheellisyydestäni huolimatta lauseen rakentamisessani.
Lopetitko koulusi ala-asteella? Silloin vielä saa kiitettävää arvosanaksi. Lukiossa jne puhutaan sitten ylioppilaskirjoitusten kirjaimista.
Ei tämän keskustelun perusteella yllätä, ettet ole kehittänyt itseäsi tai kovinkaan sivistynyt.
mitä merkitystä näet tämän keskustelun aiheella ja kielioppivirheillä, oletko itse jokin virheettömästi kirjoittava besservitsi, joka kiinnität huomion vain epäolennaisiin seikkoihin pääasian unohtamalla?
Olen itse ihan surkea kirjoittaja, mutta tuo otsikko nyt vaan on ihan käsittämättömän outo. Eikä se nyt ole edes mitään besserwisserismiä, vaikka joku sen sinulle ilmaisi. Ota opiksesi ja mieti tarkemmin mitä kirjoitat.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Välillä sitä unohtaa, että nykyajan Suomessa tosiaan on tuollaisia perähikiän tuppukyliä, missä väki työntää nokkansa asioihin, jotka ei heille kuulu.
:D ;):))) voi tokkiinsa, Suomessa riittää vielä pikkuisia taajamakyliä, jonka väkiluku on niin pienimääräinen, että kaikkea yritetään syynäillä, ja auta armias, jos tiedetään, että joku kylän merkkihenkilö on yksinäisen kakaran pykännyt maailmaan, niin miten makea juoruilun aihe onkaan mahdollinen isä: KUKA se oikein onkaan? Eihän se vaan ole tuon "Naapurin Pirkon Pentti-puoliso olisi mahdollisesti, kun nähtiin samassa kyläkapakassa samana iltana tanssahtelevan yh-sinkkunaisen lapsen syntymäajan mukaisen mahdollisen hedelmöitymisajankohdan aikaan kännihuuruissaan hilluvan":))))))
Jotenkin suloista ajatella, että jossain pienissä kylissä on ihan oikeita "merkkihenkilöitä" , joiden jutut kiinnostavat kaikkia muita kyläläisiä. Mitä nuo merkkihenkilöt oikein ovat? Paikallinen opettaja vai autokauppias vai ihan kunnan lääkäri tms?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tietysti kellekään kuulu kuka lapsen isä on, mutta jos naisella on puhtaat jauhot pussissa niin eihän silloin ole mitään ongelmaa kertoa, että lapsen isän nimi on "Matti". Jos taas pitää salailla ja peitellä asiaa niin silloinhan se todennäköisesti on asia, joka ei päivänvaloa kestä.
Haista nyt home!
Mä en kerro mitään yksityisasioitani muille. Uteliaille teen sen selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sekin huudella koko kylälle?Olepa AP hyvä ja vastaa kysymykseen.
Nykyisinhän keinohedelmöityksen myötäkin lapsella on oikeus saada tietää isänsä nimi, joka on siemennesteensä antanut keinohedelmöityksen käyttöön.
Ja kyllä melkoisen moni normaali lapsi haluaa tietää tiettyyn ikään tultuaan isänsä nimen, jos lapsi on kasvanut vain ja ainoastaan äitinsä elätettävänä.
Niin, lapsella on se oikeus. Ei kylän juoruämmillä. Lisäksi äiti on hyvinkin saattanut lapselle kertoa isän henkilöllisyyden, ties vaikka olisivat jopa tavanneet. Siis kuvittele nyt, lapsi on julkeasti tavannut isänsä eikä äiti edes lähettänyt naapurin Marjatalle ja tämän kahvitteluseurapiirille raporttia! Eikös olekin siis niin käsittämättömän röyhkeää ja hutsahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Itsestäni on kyllä ihanampaa kun saa juoruilla ja kertoa eteenpäin kaikkia kuulemiani isäehdokkaita. Mitä korkeampi asema ja aviosääty sen ihanampaa.
Hullulla halvat huvit, idiootilla ilmaiset!
Kiitos, kun todistit väitteen oikeaksi.
Jaaha.
Taman luettuani tajusin etta ne omat kiinnostuksen kohteet on jopa ihan jarkevia.
Äidin nimi voi tulla lapselle vaikka isä isyyden tunnustaisikin. Lapsihan saa äidin sukunimen automaattisesti, isän nimi pitää erikseen ilmoittaa. Eli ap:n mainitsema lapsi voi hyvinkin olla tunnustettu, isä ja äiti ei vaan pidä asiasta meteliä. Ehkä jopa piruuttaan "sailailevat" isää jotta kylän juoruakoilla riittää jauhamista,