Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanikaverini sanoi, että minun olisi pystyttävä itse tappamaan eläin

Vierailija
11.02.2016 |

jota syön, jotta minulla olisi oikeus syödä se. Hänestä on väärin ja valheellista, kun sanon etten pystyisi ampumaan mitään eläintä tai tappamaan kalaa tms., mutta minulle on ok että joku toinen tekee sen ja itse vain syön sen. Mitä mieltä te muut olette tästä, sekä lihansyöjät että vegaanit yms.?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni puurot ja vellit iloisesti sekaisin usealta vastaajalta. Minustakin on ihan relevanttia kysyä, pystyisikö hyvällä omalla tunnolla käyttämään lihaa, jos näkisi läheltä, miten se elää ja kuolee. Ei liene sattumaa, että minunkin eläinlääkäriystävistäni suurin osa on pääasiallisesti kasvissyöjiä. Siinä koulutuksessa jo näkee lihantuotantolaitokset ja teurastamot niin läheltä.

Vierailija
62/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiffany kirjoitti:

Moraali tulee aina ensin.

Moraaliarvot eivät ole kaikkien arvojärjestyksessä ykkössijalla. Moraaliarvojen yläpuolelle voi nousta esimerkiksi nautiskelu:  on tärkeämpää nauttia elämästä kuin tehdä joka tilanteessa oikein.

Mutta siitä miten asiat ovat, ei tule johtaa sitä miten asioiden pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän on kotitarveteurastaja ja olen nähnyt monta kertaa kun nauta, sika tai lammas heittää henkensä hänen toimestaan. Minulla kyse ei olisi siitä, etten pystyisi tappamaan eläintä vaan siitä, etten tiedä OSAISINKO tehdä sen niin, ettei se elukka kärsi kohtuuttomasti ja kuole kitumalla. Kun sitten siitä pitäisi vielä saada syömäkelpoista lihaa irti. Mitä, jos mullikka liikahtaa juuri kriittisellä hetkellä ja osun väärään kohtaan päätä? Mitä, jos teho ei riitä? Mitä, jos en ylipäätään tiedä oikeaa kohtaa?

Tämä siis tapahtuu ihan silloinkin kun näen kituvana vaikka traktorin pyörän alle jääneen myyrän. En kestä sitä, että se kituu ja ymmärrän että siltä pitää ottaa henki heti pois. Ongelmani on vain joka kerta se, että joudun miettimään hetken miten sen teen ettei siihen ainakaan enempää sattuisi.

Jos on noin suuria ongelmia, niin kannattaa jättää hommat osaavammille. Jos siltä elukalta ei heti lähde henki, niin kaulavaltimot vaan auki ja puukkoa sydämmeen.

Vierailija
64/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tappaa kun siihen on meilla ihan erikositunut teollisuus. Vegaanit vois mennä levittelemään perseposkiaan alligaattoreille, niin ei tarvitsisi kuunnella tuollaista ininää.

Vierailija
65/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin voi sanoa, että vegaanin olisi pystyttävä kasvattamaan kaikki soijapapunsa, itusensa ja mustajuurensa itse.

Vegaani varmasti pystyisi kasvatukseen hyvällä omallatunnolla, jos hänellä olisi tarvittavat tiedot ja taidot. Kyse oli siitä, pystyisikö sekasyöjä hyväksymään tuotantoeläinten olot ja tappamaan saadakseen lihansa, mikäli hänellä olisi tarvittavat taidot ja varusteet. Vai söisikö kuitenkin mieluummin papuja kuin pistäisi pyssyllä elukkaa päähän.

Vierailija
66/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa eikä pysty teurastamaan eläintä, on paras jättää se sellaiselle joka osaa. Kyllä se on sille eläimellekin parempi kuin että joku  osaamaton yrittää sen nuijia hengiltä. Metsästän, mutta syön lihaa selvästi keskimääräistä vähemmän.  

Itseäni ärsyttää ne jotka kauhistelevat metsästystä julmana ja raakana touhuna, ja moraalista paremmuutta tuntien syövät tyytäväisenä Prisman tiskiltä vakuumipakattuna ostettua teollisuuslihaa.

Vierailija
67/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiffany kirjoitti:

Moraaliarvot eivät ole kaikkien arvojärjestyksessä ykkössijalla. Moraaliarvojen yläpuolelle voi nousta esimerkiksi nautiskelu:  on tärkeämpää nauttia elämästä kuin tehdä joka tilanteessa oikein.

Oma henkinen hyvinvointi ja onnellisuus on kaikilla etusijalla. Ihmiset ovat erilaisia. Minä en luopuisi koskaan lihansyönnistä. Se on hyvää ja saan siitä voimia jaksaa koko päivän. Lihasta tulee kylläinen ja onnellinen olo.  Jos ei wannabe-maailmanpelastaja-vegaaneille kelpaa jauhelihamakaroonilaatikko ketsupilla, niin sitten kannattaa painua metsään närettä puremaan.

Vierailija
68/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin voi sanoa, että vegaanin olisi pystyttävä kasvattamaan kaikki soijapapunsa, itusensa ja mustajuurensa itse.

Vegaani varmasti pystyisi kasvatukseen hyvällä omallatunnolla, jos hänellä olisi tarvittavat tiedot ja taidot. Kyse oli siitä, pystyisikö sekasyöjä hyväksymään tuotantoeläinten olot ja tappamaan saadakseen lihansa, mikäli hänellä olisi tarvittavat taidot ja varusteet. Vai söisikö kuitenkin mieluummin papuja kuin pistäisi pyssyllä elukkaa päähän.

Mä olen 100% varma että jos ihminen kuin ihminen on 2 viikkoa ilman ruokaa, niin sekä vegaani että lihansyöjä syövät aivan varmasti mitä tahansa niille annetaan, oli se elävää tai kuollutta.

Vierailija
69/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vegaanithan on aivan sairaita kannibaaleja. Surin osa kasviksista on vielä elossa kun ne leikellään palasiksi salaattikulhoon. Eläimet sentään on tapettu. Sairasta.

Vierailija
70/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on puurot ja vellit hienosti sekaisin. Ei kenenkään tarvitse hyväksyä tuotanto-oloja hyväksyäkseen lihansyönnin.

Vaikka käytänkin nahkakenkiä en hyväksy turkistarhausta. Miten vaikeata tätä on ymmärtää?

Vierailija
71/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveistakin osa on lihansyöjiä. Naureskelevat vegaaneille popsiessaan pulskaa kastematoa. Te jotka nostatte jonkun eläimen ihmisen yläpuolelle, menkää katsomaan miten villi luonto toimii. Toiset eläimet ovat saalistajia ja toiset saaliita. Ihminen ei olisi kehittynyt vahvimmaksi lajiksi ilman lihaa. Eläimet myös tappavat ja syövät ihmisiä.

Vierailija
72/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiffany kirjoitti:

Oma henkinen hyvinvointi ja onnellisuus on kaikilla etusijalla. Ihmiset ovat erilaisia. Minä en luopuisi koskaan lihansyönnistä. Se on hyvää ja saan siitä voimia jaksaa koko päivän. Lihasta tulee kylläinen ja onnellinen olo.  Jos ei wannabe-maailmanpelastaja-vegaaneille kelpaa jauhelihamakaroonilaatikko ketsupilla, niin sitten kannattaa painua metsään närettä puremaan.

En voi kuin nauraa sun tyhmyydellesi. Mutta hanki sinä vaan lapsia ja toivo lastenlapsia jne. Seinä voi tulla vastaan jossain vaiheessa ja yllättäen ei ole enää mitään ruokaa mitä syödä eikä puhdasta vettä. No, kaippa ne sitten siirtyy syömään toisia ihmisiä.

Vierailija
73/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 100% varma että jos ihminen kuin ihminen on 2 viikkoa ilman ruokaa, niin sekä vegaani että lihansyöjä syövät aivan varmasti mitä tahansa niille annetaan, oli se elävää tai kuollutta.

Nyt ei ole kysymys nälkäkuoleman partaalla olevista ihmisistä vaan nyky-yhteiskunnan asukkaista, joiden on helppo saada ruokaa. Ja helppo ummistaa silmänsä tehotuotannon todellisuudelta.

Vierailija
74/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiffany kirjoitti:

En voi kuin nauraa sun tyhmyydellesi. Mutta hanki sinä vaan lapsia ja toivo lastenlapsia jne. Seinä voi tulla vastaan jossain vaiheessa ja yllättäen ei ole enää mitään ruokaa mitä syödä eikä puhdasta vettä. No, kaippa ne sitten siirtyy syömään toisia ihmisiä.

Mulla on jo lapsia teini-iässä ja niistäkin opetan kaikkiruokaisia. Lihaa on joka päivä menussa jossakin muodossa. Ihan normaaleja ja eläinrakkaita lihansyöjiä niistä on kasvamassa. Sä se tässä persekyrpä olet kun vetäiset jostain hatusta, ettei kohta ole ruokaa sen takia kun nautimme mös luonnollista ja herkullista lihaa, joka kuuluu jokaisen henkisesti terveen ja tasapainoisen ihmisen ruokavalioon. Mene tiehesi.

Vierailija
75/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole kysymys nälkäkuoleman partaalla olevista ihmisistä vaan nyky-yhteiskunnan asukkaista, joiden on helppo saada ruokaa. Ja helppo ummistaa silmänsä tehotuotannon todellisuudelta.

Se että jollakin lehmällä on vähän hermosoluja ja kiputuntoa ei pidä mennä ihmisen edelle. Maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka ovat joka päivä huutavassa hädässä, mutta teidän sympatiat on enemmän jonkun vitun mansikin puolella joka vähän pyörii kuperkeikkaa rahtikontissa. Ihminen ------> lehmä. Mut pelastakaa te vaan kaikki porkkanat.

Vierailija
76/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on puurot ja vellit hienosti sekaisin. Ei kenenkään tarvitse hyväksyä tuotanto-oloja hyväksyäkseen lihansyönnin.

Vaikka käytänkin nahkakenkiä en hyväksy turkistarhausta. Miten vaikeata tätä on ymmärtää?

Sitten et varmaan syökään tehotuotettua lihaa, jos et hyväksy sen oloja. Jos syö vain riistaa ja hyväksyy metsästyksen, kalaa, jos hyväksyy kalastuksen, niin ok. Ajatus oli se, että pitää ymmärtää, mitä vaaditaan, että saadaan tuotteet kaupan hyllyyn, ja olisiko valmis itse olemaan osa tuotantoprosessia hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
77/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanaatikot houhkaa aina! Sinä päivänä kun tuo sinun ystäväsi kasvattaa kaiken syömänsä itse eikä syö mitään muuta niin sitten on varaa tulla vinkumaan muille. 

Vierailija
78/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten et varmaan syökään tehotuotettua lihaa, jos et hyväksy sen oloja. Jos syö vain riistaa ja hyväksyy metsästyksen, kalaa, jos hyväksyy kalastuksen, niin ok. Ajatus oli se, että pitää ymmärtää, mitä vaaditaan, että saadaan tuotteet kaupan hyllyyn, ja olisiko valmis itse olemaan osa tuotantoprosessia hyvällä omalla tunnolla.

Eikö mene vähän turhan vaikeaksi elämä jos pitää stressata, että onko tää vaate tai ruoka nyt aiheuttanut jollekin kärsimystä? En mä jaksaisi, vaikka harmittelen kyllä. Mitään emme voi tehdä tälle asialle. Olkaa sitten ilman vaatteita ja elintärkeitä aminohappoja.

Vierailija
79/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyminen, eläminen, tappaminen ja syöminen ja selviytyminen: jopa sodat ovat täysin luonnollista toimintaa ja osa luonnon kiertokulkua? Kaikkia tarvitaan, sekä petoja että jäniksiä.

80/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiffany kirjoitti:

Oma henkinen hyvinvointi ja onnellisuus on kaikilla etusijalla.

Ei pidä paikkaansa. Varsinkin uskovaisena eläessäni olen moraalisista syistä tehnyt / jättänyt tekemättä monia valintoja, jotka ovat vastoin henkilökohtaista onnellisuuttani tai yleistä sosiaalista tyytyväisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi