Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanikaverini sanoi, että minun olisi pystyttävä itse tappamaan eläin

Vierailija
11.02.2016 |

jota syön, jotta minulla olisi oikeus syödä se. Hänestä on väärin ja valheellista, kun sanon etten pystyisi ampumaan mitään eläintä tai tappamaan kalaa tms., mutta minulle on ok että joku toinen tekee sen ja itse vain syön sen. Mitä mieltä te muut olette tästä, sekä lihansyöjät että vegaanit yms.?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jota syön, jotta minulla olisi oikeus syödä se. Hänestä on väärin ja valheellista, kun sanon etten pystyisi ampumaan mitään eläintä tai tappamaan kalaa tms., mutta minulle on ok että joku toinen tekee sen ja itse vain syön sen. Mitä mieltä te muut olette tästä, sekä lihansyöjät että vegaanit yms.?

Mitä vaikeaa tappamisessa muka on?

T. Hannibal Lecter

Vierailija
22/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vegetaristi sukulainen, joka suhtautuu hyvin hyökkäävästi lihansyöntiin. Mutta hän kasvattaa myös rotukissoja, ja ostaa kissoilleen lihaa. Hän ei näe tässä mitään epäloogisuutta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kasvissyöjä kun jouduin tappamaan/lopettamaan eläimiä jo ihan työn puolesta. Olen myös kalastanut ja metsästänyt pienriistaa, nykyisin siis olen ihan tavis sekasyöjä, kasvispainotteisempi vain. Ihan hyvin pystyisin tappamaan naudan, sian yms. kunhan sen saisi tehdä vain humaanisti ja asiallisesti ja liha tulisi kaikki käyttöön. Suurempi ongelma olisi katsoa huonossa oloissa pidettäviä eläimiä, ruokatalouden pitää toimia vastuullisesti ja eläintä, eli ruokaa, kunnioittaen. Onneksi omat kokemukset, jotka johtivat kasvissyönnin lopettamiseenkin, olivat positiivisia. Vaikka huonoja paikkojakin on.

Vierailija
24/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa tappamisessa muka on?

T. Hannibal Lecter

Puhuttiin eläimistä, idiootti.

Lautaselle päätyvistä sellaisista.

Räkätit tosin pääsevät suoraan roskikseen.

Vierailija
25/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eläimen tappaminen on vain pieni osa koko hommaa. Sitä marketin jauhelihaa tai kasvisruokaa osaa arvostaa paljon enemmän jos on nähnyt millaisen työn takana se on että se päätyy omalle lautaselle. Itse metsästävänä ei oikein osaa kuitenkaan suhtautua siihen että osa teollisesti tapetuista eläimistä päätyy lautasen sijaan tunkiolle. Ainakin itsellä on sääntö että tapa vain se minkä varmasti syöt (poikkeuksena eläimen kärsiminen).

T: Metsästävä 38M

Vierailija
26/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaako se vegaani omat vihanneksensa?

Joo, kyse oli kai siitä, pystyisikö hypoteettisesti tappamaan eläimen?

Jos et, niin ehkä kannattaisi ainakin miettiä, halutko siinä tapauksessa syödä lihaa.

Vegaani pystyy/pystyisi takuulla kasvattamaan ja  keräämään vihannekset tms. ruokansa ilman tunnontuskia.

Vierailija
27/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tappaa, mutta sitten luonnollisesti kävisin ensin teurastajan koulutuksen. En alkaisi sohia pulttipyssyllä minne tahansa, kun jotain menisi kuitenkin pieleen. Vaikka saisin hengiltä, niin tuskin osaisin paloitella tai nylkeä järkevästi. Kalan osaan tappaa ja perata. Vaikka metsästys on eettisempää, niin en usko että tähtäily taitoni riittäisivät.

Vierailija
28/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo vegaanikin tappaisi sen eläimen jos olisi nälkään kuolemassa ja muuta ei olisi saatavilla.

Niin... suurimmassa hädässä kai ihminen syö vaikka kuolleen lapsensa. 

Tuntuu käsittämättömältä, mutta tällaista on tapahtunut. Itse uskoo, ettei voi syödä ihmislihaa, mutta on näinkin tapahtunut.

Vierailija
29/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaako se vegaani omat vihanneksensa?

Joo, kyse oli kai siitä, pystyisikö hypoteettisesti tappamaan eläimen?

Jos et, niin ehkä kannattaisi ainakin miettiä, halutko siinä tapauksessa syödä lihaa.

Vegaani pystyy/pystyisi takuulla kasvattamaan ja  keräämään vihannekset tms. ruokansa ilman tunnontuskia.

Jokainen pystyisi "hypoteettisesti" tappamaan eläimen joko itsepuolustukseksi tai ollakseen kuolematta nälkään. Ellei ole testannut asiaa käytännössä on turha väittää ettei pystyisi.

Tällaiset kysymykset vellovat sellaisissa päissä joiden elämästä irtautuminen rikkaiden länsimaiden pullavellin seassa lilluessa on saavuttanut suorastaan absurdin tason.

Vierailija
30/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo:

Eläinten lopetus ja siihen liittyvät toimet voidaan antaa vain sellaisten henkilöiden tehtäväksi, joilla on tarvittava kelpoisuus suorittaa kyseiset tehtävät aiheuttamatta eläimille vältettävissä olevaa kipua, tuskaa ja kärsimystä.

Vierailija
31/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi itse tappaa tai teurastaa syömiäni eläimiä. Se on (minun mielestäni) inhottavaa puuhaa, joka vaatii paljon hermoja. Syön silti muiden teurastamia eläimiä hyvällä halulla. Vastaavasti en halua ajaa autoa, mutta olen kyllä mielelläni asiantuntevan ja luotettavan bussikuskin kyydissä. Onneksi meidän yhteiskunnassamme eri tehtäville löytyy paras ja osaavin tekijä.

Miksi ihmisen pitäisi olla itse valmis lopttamaan syömänsä eläimet? Luuleeko joku todella, ettei sekasyöjä tiedä, miten liha hänen lautaselleen päätyy?

Vierailija
32/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kaverisi kanssa.

Vierailija
33/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä ja olen valmis tappamaan ja teurastamaan eläimen jonka syön. Tavoitteenani onkin jossain vaiheessa asua maalla ja kasvattaa omaa lihakarjaa. Samoin pitäisin kanoja munien vuoksi ja maitolehmiä.

Vierailija
34/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerron mielipiteeni aloituksesta, niin tulee bannia, ja kun tämä on päivän ensimmäinen viesti jota luen, niin ei heti viitsi ottaa.

Vierailija
35/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapa eläimiä, mutta syön hyvällä omallatunnolla. Käytän myös nahkakenkiä.

En näe asiassa mitään ongelmaa.

Vierailija
36/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi pystyttävä? :O

Vierailija
37/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä haluaisi itse tappaa tai teurastaa syömiäni eläimiä. Se on (minun mielestäni) inhottavaa puuhaa, joka vaatii paljon hermoja. Syön silti muiden teurastamia eläimiä hyvällä halulla. Vastaavasti en halua ajaa autoa, mutta olen kyllä mielelläni asiantuntevan ja luotettavan bussikuskin kyydissä. Onneksi meidän yhteiskunnassamme eri tehtäville löytyy paras ja osaavin tekijä.

Miksi ihmisen pitäisi olla itse valmis lopttamaan syömänsä eläimet? Luuleeko joku todella, ettei sekasyöjä tiedä, miten liha hänen lautaselleen päätyy?

Moni tuntuu olevan aika tietämätön lihantuotannon realiteeteistä. Ei ole harvinaista, että sama ihminen paheksuu sekä tuotantoeläinten olosuhteita että lihan kalleutta - näkemättä ristiriitaa.

Vierailija
38/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi minun 12-vuotias tyttäreni ja 10-vuotias poikani osaavat seuraavat asiat:

-onkia mato-ongella ja hankkia siihen tarvittavat syötit

-onkia virvelillä

-onkia pilkillä (ja kairata sen reiän)

-virittää katiskat & rapumerrat pyyntikuntoon

-käsitellä metsästysaseitani (pienoiskivääriä, "hirvikivääriä" ja haulikkoa)

-ampua niillä toistaiseksi tauluun, myöhemmin myös eläintä. Osallistuvat esim pyyn pillittämiseen tai jänisjahtiin.

-osaavat kyniä/suolistaa/nylkeä/perata mitä sitten tuon/tuomme yhdessä reissuiltamme tullessamme

-käsitellä otukset muuten niin, että äiskä voi laittaa ne pataan/pannulle/uuniin

Joo, olen saanut nurinaa lasten kavereiden vanhemmilta kuinka teen heistä julmureita kun opetan heitä viiltelemään eläimiä elävältä (näin sanoi eräs äiteliini kun hänen tyttärensä oli nähnyt kuinka minä ja lapset perattiin peräti kuhaa...)

Eli: tässä huushollissa syödään se mitä pystytään tappamaan. Ilman mitään tunnontuskia.

Vierailija
39/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tuntuu olevan aika tietämätön lihantuotannon realiteeteistä. Ei ole harvinaista, että sama ihminen paheksuu sekä tuotantoeläinten olosuhteita että lihan kalleutta - näkemättä ristiriitaa.

Mutkat suoriksi. Ei kaupassa kalliimpi liha tarkoita eettisempää lihaa. Voi olla myöskin, että kauppias tarvitsee uuden Volvon.

Vierailija
40/129 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on yleensä koko ikänsä kaupungissa kasvaneita joilla ole mitään todellista käsitystä luonnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän